Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI. Algoritma •Bir sorunu çözebilmek için gerekli olan mantıksal adımların, çözüme ulaşmak için izlenecek yolun belirlenmesidir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI. Algoritma •Bir sorunu çözebilmek için gerekli olan mantıksal adımların, çözüme ulaşmak için izlenecek yolun belirlenmesidir."— Sunum transkripti:

1 ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI

2 Algoritma •Bir sorunu çözebilmek için gerekli olan mantıksal adımların, çözüme ulaşmak için izlenecek yolun belirlenmesidir.

3 Akış Şeması •Herhangi bir sorunun çözümü için izlenmesi gereken adımların görsel olarak simge yada sembollerle ifade edilmiş şeklidir. •Algoritma oluşturmak ve akış şeması ile ifade etmek, problemin çözümünü planlamaya yardım eder, hata riskini azaltır.

4 AKIŞ ŞEMASI SEMBOLLERİ VERİ AL OKU,YAZ İŞLEM DÖNGÜ BAŞLA/BİTİR BAĞLAYICI SORGU / KARAR

5 Problemin algoritmaya çevrilmesi Problem 1Algoritma 1 •Susadınız ve su içmeniz gerekiyor. Susuzluk probleminizi çözecek algoritmayı planlayınız. Başla Cüzdanında kaç para var? Al. Kantine git Parayı ver Suyu al İç Bitir Bu şekilde açık uçlu bir problemin başka algoritmaları da olabilir.

6 Bu algoritmanın akış şeması AlgoritmaAkış Diagramı Başla Cüzdanında kaç para var?Al. Kantine git Parayı ver Suyu al İç Bitir BAŞLA Paranın miktarını oku Kantine 200 adımda git Parayı ver Suyu al. Suyu iç. BİTİR

7 Peki bu bir oyun olursa? Problem 1Algoritma •Aşağıdaki Angry bird, domuzcuğa nasıl ulaşabilir? BAŞLA ilerle BİTİR ilerle

8 Oyun programlama (www.code.org) Problem 2Algoritma •Aşağıdaki Angry bird, domuzcuğa nasıl ulaşabilir? BAŞLA ilerle BİTİR ilerle

9 Oyun programlama (www.code.org) Problem 3Algoritma •Aşağıdaki Angry bird, domuzcuğa nasıl ulaşabilir? BAŞLA Sağa dön BİTİR ilerle

10 Oyun programlama (www.code.org) Problem 4 •Aşağıdaki Angry bird, domuzcuğa nasıl ulaşabilir? BAŞLA Sola dön BİTİR ilerle Sağa dön

11 Şimdi aşağıdaki aşamaları siz yapın. Problem 5

12 Bakalım doğru mu? Problem 5 BAŞLA ilerle BİTİR Sağa dön ilerle Sola dön ilerle Sola dön ilerle

13 Tekrar eden kodları azaltarak yazabiliriz 

14 Oyun programlama (www.code.org) Problem 6 BAŞLA BİTİR ilerle 5 Kez tekrarla

15 Oyun programlama (www.code.org) Problem 7 BAŞLA BİTİR ilerle 5 Kez tekrarla Sağa dön

16 ilerle 5 Kez tekrarla Oyun programlama (www.code.org) Problem 8 BAŞLA BİTİR ilerle 4 Kez tekrarla Sola dön

17 Oyun programlama (www.code.org) Problem 9 BAŞLA BİTİR Sağa dön 3 Kez tekrarla 2 Kez tekrarla ilerle

18 Belirli bir koşul oluşana kadar tekrar işlemi yaptırabiliriz. 

19 Oyun programlama (www.code.org) Problem 10 BAŞLA BİTİR ilerle Domuza ulaşana kadar tekrarla

20 Oyun programlama (www.code.org) Problem 11 BAŞLA BİTİR ilerle Domuza ulaşana kadar tekrarla ilerle Sola dön

21 Oyun programlama (www.code.org) Problem 12 BAŞLA BİTİR ilerle Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla Sola dön ilerle Sağa dön

22 Oyun programlama (www.code.org) Problem 13 BAŞLA BİTİR Sağa dön Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sola dön ilerle

23 Koşul sorgulanarak gerçekleşiyorsa işlem yaptırabiliriz. 

24 Oyun programlama (www.code.org) Problem 14 BİTİR BAŞLA BİTİR Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sola doğru yol varsa Sola dön E

25 Oyun programlama (www.code.org) Problem 15 BAŞLA BİTİR Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sağa doğru yol varsa Sağa dön E

26 Oyun programlama (www.code.org) Problem 16 BAŞLA BİTİR Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sola doğru yol varsa Sola dön E

27 Oyun programlama (www.code.org) Problem 17 BAŞLA BİTİR Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla ilerle Sağa doğru yol varsa Sağa dön E

28 Koşul sorgulanarak gerçekleşiyorsa 1.işlem gerçekleşmiyorsa 2.işlem yaptırabiliriz. 

29 Oyun programlama (www.code.org) Problem 18 BAŞLA BİTİR Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla İleride yol varsa ilerle Sola dön H E

30 Oyun programlama (www.code.org) Problem 19 BAŞLA BİTİR Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla İleride yol varsa ilerle Sağa dön H E

31 Oyun programlama (www.code.org) Problem 20 BAŞLA BİTİR Çiçeğe ulaşana kadar tekrarla İleride yol varsa ilerle Sağa dön H E Sağa yol varsa H E Sola dön

32 sitesinden üye olarak, ileriki seviyelerde kodlama yapabilirsiniz.

33 Algoritmaları uygun akış şemalarına çevirelim. AKIŞ DİAGRAMI PROGRAMI

34 Problem 1: Dersi dinlemeye çalışıyorsunuz, fakat sürekli biri dikkatinizi dağıtıyor. Kalemini alıyor, soru soruyor. Yüksek sesle uyarmak veya fiziksel tepki vermek sizi de zor duruma sokabilir. Sorunu çözüme götüren bir algoritma yazın. (Tüm ihtimalleri değerlendirin)

35 ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASINA BAŞLARKEN … BAŞLA Sessizce uyar Uyarına uyup durdu mu? Dersi dinle evet hayır

36 Problem 2: Arkadaşınız size şaka amaçlı yavaşça vurdu ama siz çok rahatsız oldunuz. Bu sorunu nasıl çözersiniz ? (Tüm ihtimalleri değerlendirin)

37 ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASINA BAŞLARKEN … BAŞLA Arkadaşını uyar Uyarına uyup durdu mu? Teşekkür et evet Hayır

38 Problem 3: Hafta sonu birkaç arkadaş sinemaya gideceksiniz. Fakat çağıramayacağınız arkadaşlarınız var. Onları da üzmeden sorunu nasıl çözersiniz? (Tüm ihtimalleri değerlendirin)

39 ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMASINA BAŞLARKEN … BAŞLA


"ALGORİTMA VE AKIŞ ŞEMALARI. Algoritma •Bir sorunu çözebilmek için gerekli olan mantıksal adımların, çözüme ulaşmak için izlenecek yolun belirlenmesidir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları