Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI1 KUVVET VE HAREKET  Sürati hesaplayalım KKuvveti ölçelim DDengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetler.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI1 KUVVET VE HAREKET  Sürati hesaplayalım KKuvveti ölçelim DDengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetler."— Sunum transkripti:

1 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI1 KUVVET VE HAREKET  Sürati hesaplayalım KKuvveti ölçelim DDengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetler AAğırlık Bir Kuvvettir

2 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI2 oSuratı hesaplamayı, oDinamometre ile kuvvet ölçmeyi, oDengelenmiş veya dengelenmemiş kuvvetleri ölçmeyi, oYerçekimi kuvvetinin varlığını, oAğırlığın bir kuvvet olduğunu, oKütle ile ağırlık arasındaki farkını BU ÜNİTEYİ TAMAMLADIĞIMIZDA

3 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI3 Halat çekme oyununu hangi takım kazanabilir? Kıyıdaki manav, ölçümlerini ne ile yapıyor? Resimdeki araçlar arasında bir yarışma düzenlenmiş olsa hangisi kazanır?

4 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI4

5 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI5 AŞAĞIDAKİ SORULARI CEVAPLAYALIM FF otoğraftaki paraşütçüler gibi bir uçaktan kendinizi aşağıya bıraktığınızda neler hissettiğinizi hiç düşündünüz mü? PP araşütçünün yeryüzüne düşmesini sağlayan nedir? PP araşütçü yere düşünceye kadar sürati arttı mı? PP araşütün açılması, paraşütçünün hareketini nasıl etkilemiştir?

6 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI6 BİR VARLIĞIN BAŞKA BİR VARLIĞA GÖRE YER DEĞİŞTİRMESİ HAREKET’TİR… Top şu anda hareketsiz durmaktadır. Eğer bir çocuk topa KUVVET uygularsa… Top HAREKET eder !

7 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI7 Yaşamımızdaki Sürat  Hareket:Bir cismin sabit kabul edilen bir noktaya göre zamanla yer değiştirmesine hareket denir. Cismin hareketi sırasında seçilen sabit noktaya başlangıç noktası veya referans noktası denir. Başlangıç noktası Bitiş noktası Alınan yol

8 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI8 Suratın hesaplanması İlk konum belirlenmeli Son Konum belirlenmeli Aradaki mesafe metre cinsinden ölçülmeli Arabanın hareketi başladığında kronometre tutulmalı. Hareketin durduğu anda geçen süre saniye olarak hesaplanmalı Tüm bunlardan sonra: ölçülen mesafe kronometrede okunan süreye bölünmelidir. Böylece bir saniyedeki hız bulunmuş olur.

9 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI9 Öncelikle hız (sürat) konusunda bildiklerimizi geliştireceğiz. Bir cismi hızlı veya yavaş şeklinde nitelememiz mümkündür. TAVŞANKAPLUMBAĞADAN DAHA HIZLIDIR !

10 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI10 YAVAŞ DAHA HIZLI HIZLI Hasan, aynı uzunluktaki yolu, yürüyerek, bisikletle ve otomobille alıyor. Üç metodun hız sıralaması aşağıdaki gibi yapılabilir.

11 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI

12 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI B C A Aynı yolu kısa sürede alan daha süratlidir.

13 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI13

14 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI14 Önde giden atlı, arkadaki atlıdan daha süratli koşmaktadır. Arkadakinin yetişebilmesi için süratini artırması gerekiyor.

15 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI15 ALINAN YOL VE YER DEĞİŞTİRME ARASINDAKİ BAĞINTI 600 m 400 m 500 m Alınan yol= 600m + 400m + 500m = 1500m Yer değiştirme= Son konum – İlk konum Yer değiştirme= 500 m EV KIRTASİYE MARKETOKUL

16 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI16 Alınan yol Hareket eden cismin gittiği mesafedir. Ekrandaki adam A noktasından B noktasına gidiyor. İki mesafe arası 100 metredir. İşte bu adamın aldığı yoldur! Yol birimleri Kilometre (km) Metre (m) Santimetre (cm)

17 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI17 Geçen zaman Adam A noktasından B noktasına 50 saniyede geliyor. Bu da geçen zamandır. 00:10 00:20 00:3000:40 00:50 Zaman birimleri Saat (h) Dakika (dk) Saniye (s)

18 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI18 İşte bu iki veri yardımı ile adamın süratini bulabiliriz. Alınan yolun birimi metre dir.

19 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI19 İşte bu iki veri yardımı ile adamın süratini bulabiliriz. Geçen zamanın birimi saniye dir. 00:50

20 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI20 Bu verilere göre adamın sürati;

21 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI21 Ekrandaki araba 120 km.’lik yolu 2 saatte gidiyor. Aracın hızını bulalım. Km/h

22 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI22 SİZCE HARKET NEYE GÖRE BELİRLENİR ALINAN YOL GEÇEN ZAMAN SÜRA T

23 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI23 Sihirli üçgen X t V YOL SÜRAT ZAMAN YOL = ZAMAN X HIZ

24 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI24 Sürati ölçmek için hangi bilgilere ihtiyaç var?

25 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI25 Bu küçük karınca ağır yükü ile yaklaşık 120 cm. yol gidiyor. Bu yolu 4 dakikada alan karıncanın hızını bulalım. 4 dakika = 60x4 = 240 saniye. Karınca 1 saniyede yarım santim yol almakta.

26 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI26 Ömer evden okula yürüyerek 20 dakikada gidiyor. Bisikleti ile ise aynı mesafeyi 5 dakikada katediyor. Bisikleti ile 2 m/s hız yaptığına göre, Ömer’in yürüme hızını bulunuz. 2 m/s 20 dakika

27 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI27 Ömer evden okula yürüyerek 20 dakikada gidiyor. Bisikleti ile ise aynı mesafeyi 5 dakikada katediyor. Bisikleti ile 2 m/s hız yaptığına göre, Ömer’in yürüme hızını bulunuz. Zaman birimleri aynı olmalı. Hızdaki birimimiz saniye olduğu için 5 dakikanın kaç saniye ettiğini bulmalıyız. 5 dakika = 60x5 = 300 saniye.

28 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI28 Ömer evden okula yürüyerek 20 dakikada gidiyor. Bisikleti ile ise aynı mesafeyi 5 dakikada katediyor. Bisikleti ile 2 m/s hız yaptığına göre, Ömer’in yürüme hızını bulunuz. Mesafe = Sürat x Zaman Mesafe = 2 x 300 = metre Şimdi mesafeyi bulalım. Çünkü mesafeyi bilirsek Ömer’in yürüme hızına ulaşabiliriz. 600 m

29 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI29 Ömer evden okula yürüyerek 20 dakikada gidiyor. Bisikleti ile ise aynı mesafeyi 5 dakikada katediyor. Bisikleti ile 2 m/s hız yaptığına göre, Ömer’in yürüme hızını bulunuz. 20 dakika = 60x20 = saniye Yürüme Hızı = Zaman birimleri aynı olmalı. Hızdaki birimlerin tümü saniye olmalıdır. 20 dakikanın kaç saniye ettiğini bulalım. Yol metre Zaman saniye = 0,5 m/s

30 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI30 Alınan Yol (m) 1.dk2.dk K 1025 L 520 M 1015 N 2025 Aynı noktadan aynı anda, aynı yönde harekete başlayan K,L,M ve N hareketlilerinin 1.ve2. dakikada aldığı yollar tablodaki gibidir. Buna göre; I. K ve M hareketlileri 1.dk sonunda yanyanadır. II. L ve M hareketlileri 2.dk sonunda yanyanadır. III. 2. dk sonunda en fazla yol alan hareketli N hareketlisidir. İfadelerinden hangileri doğrudur? A) Yalnız I C) II ve IIID) I, II ve III B) I ve II

31 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI31

32 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI32 Başlangıç noktası varış noktası

33 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI33 CİSİMLERE KUVVET UYGULANIRSA… Hareket halindeyse… Yönü değişebilir Durgun haldeyse… Harekete Başlayabilir Hareket halindeyken… Durabilir Hareket halindeyken… Daha Hızlı Hareket Edebilir Durgun veya hareket halindeyse… Şekil Değiştirebilir Hareket halindeyken…Yavaşlayabilir

34 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI34 Lunaparklarda gördüğünüz Dönme dolapların yaptığı hareket adı üzerinde DÖNME HAREKETİ dir… Dönme hareketine hayatta pek çok yerde rastlayabilirsiniz…

35 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI35 KUVVET VE HAREKET Hareket halindeki bir madde için hızlanma, yavaşlama, sallanma, yön değiştirme ve dönme söz konusudur.

36 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI36 Sürat Cetveli Çeşitli hareketlilerin süratlerini gösteren cetvel. Süratliden yavaşa doğru resimlerle sürat cetveli. Uzay Mekiği Fırlatma Sürati km/h Jumbo Jet Sürati km/h Uçak Sürati 800 km/h Kartal Sürati 322 km/h Yarış Arabası Sürati 320 km/h Arabanın Sürati 260 km/h Çıtanın Sürati 140 km/h Bisikletin Sürati 50 km/h Koşucunun Sürati 30 km/h Yürüyen insanın Sürati 5 km/h Salyangozun Sürati 0,05 km/h

37 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI37

38 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI38 Semboller ve birimleri Fiziksel büyüklük SEMBOLÜBİRİMLER ALINAN YOL Xcmmkm ZAMAN tsn saat SÜRATVcm/snm/snkm/saat

39 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI39 ÖRNEK:1 •D•Doğrusal bir yolda, 20 m/s sabit suratla hareket etmekte olan aracın 20 saniyede kaç metre yol almaktadır? SÜRAT= 20 m/s GEÇEN ZAMAN= 20 s ALINAN YOL= ? ALINAN YOL= SÜRAT X ZAMAN ALINAN YOL= 20 m/s X 20 s ALINAN YOL= 400 m

40 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI40 ÖRNEK:2 Alınan yol (km) Geçen zaman (saat) Sürat (km/saat) Ahmet Mert Soner Yalın Çizelgedeki süratları karşılaştırınız?

41 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI41 TAŞITLARIN SÜRATINI GÖSTEREN SÜRAT GÖSTERGESİ BİRİMİ NEDİR? ŞEHİRLERARASI YOLLARDA ÖTOBÜSLERİN SÜRATLERİNİ ÖLÇMEK VE KAYDETMEK İÇİN KULLANILAN ARACA NE DENİR? KİLOMETRE/ SAAT (km/h ) TAKOMETRE

42 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI42 BUNLARI BİLİYORMUSUNUZ •T•Trafikteki araçların süratlerinde yasalarla sınırlandırılmalar yapılmıştır. Şehir içi şehirler arası yollarda sürat limitlerini aşan araçları tespit etmek için ……………… kullanılır. •S•Sürat limitini aşan araçlara trafik ekipleri tarafından ……… TL ceza uygulanır. RADARLAR

43 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI43 Sabit Süratli Hareket Bir cisim eşit zaman aralıklarında, eşit miktarda yol alıyorsa, bu cismin hareketine sabit süratli hareket denir.

44 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI44 Bir kamyonun yaptığı yol ve süreleri şöyledir. Zaman 2 saat4 saat6 saat8 saat10 saat Yol 140 km280 km420 km560 km700 km Çizdiğimiz grafikten gördüğümüz gibi kamyon sabit hızla durmaksızın yoluna devam etmiştir. Yol (km) Zaman (saat)

45 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI45 Başka bir kamyonun yaptığı yol ve süreleri şöyledir. Zaman2 saat4 saat6 saat8 saat10 saat Yol140 km280 km420 km Bu grafikten anlaşıldığı üzere kamyon şoförü 6 saat sabit hızla gittikten sonra kamyonu kenara çekip durmuş. Yol (km) Zaman (saat)

46 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI46 Bu kamyonun ise sürat ve zaman bilgileri veriliyor. Zaman2 saat4 saat6 saat8 saat10 saat Sürat 50 km Burada da görüyoruz ki kamyon 50 km/h hızla yol alıyor. Hızı 10 saat boyunca değişmiyor. Sürat (km/h) Zaman (saat)

47 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI47 Başka bir kamyonun yaptığı yol ve süreleri şöyledir. Zaman2 saat4 saat6 saat8 saat10 saat Yol160 km 240 km 360 km Bu kamyon ise 2. ve 4. ile 6. – 8. saatler arası yol almamıştır. 4. – 6. ve 8. – 10. saatler arasında ilerlemiştir. Yol (km) Zaman (saat) Mersin Niğde Kayseri

48 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI48 Alınan yol

49 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI49

50 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI50

51 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI51 (sürat) (zaman) (yol) (zaman)

52 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI52 ANLATTIKLARIMI ANLADINIZ MI? HADİ DENEYELİM BAKALIM, ANLAMIŞ MIYIZ?

53 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI53 SORU 1 Alınan yol (km) Geçen zaman (saat) Sürat (km/saat) Ayşe ? Oya ? Fatma ? Ayşe, Oya ve Fatma’nın arabalarının süratlarını karşılaştıralım? 12,5 50

54 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI54 SORU 2 Yol (km) Zaman (saat) Osman Mert Şenol Osman, Mert ve Şenol’un arabalarından hangisinin süratı en fazladır?

55 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI55 SORU 3 B İ T İ Ş x Y Z 10 m/s 12 m/s Sabit süratle hareket eden ve sürat değerleri şekildeki gibi olan X, Y ve Z yarışı tamamladıklarında I., II. Ve III olan araçlar sırasıyla aşağıdakilerden hangisi gibi olur? A) X Y Z B) Y Z X C) Z X Y D) Z Y X

56 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI56 SORU 4 20s 40s 20s 60 m120 m 80 m 1.Koşucunun süratini zamana bağlı olarak yorumlayınız? 2.Koşucu kaç saniye hareket etmiştir? 3.Ortalama sürat kaç m/s dir? yalı 1.ev 2.ev 3.ev CEVAP 2 : 80 s CEVAP 3: 3,25 m/s

57 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI57 SORU:5 K L 6X2X A Aynı anda birbirine doğru hareket eden K ve L araçları A noktasında karşılaşıyorlar. Araçların süratları hangi seçenekte doğru verilmiştir? A) K=2V, L=V B) K=3V, L=V C) K=2V, L=6V D) K= V, L=3V

58 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI58 SORU:6 v 1 =6m/s v 2 =4m/s 200m Hareketliler aynı anda harekete başlıyor. a)Kaç saniye sonra I. Hareketli, II. hareketliyi yetişir? b)I.hareketli kaç metre yol alır? NOT= Yetişme hareketinde süratler çıkarılır. a) 100 saniye b) 600 metre

59 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI59 SORU:7 Zaman(s)01234 Yol (m) Zaman(s)02468 Yol (m) Yol Zaman Yol Zaman Tablodan yararlanarak Yol-Zaman grafiğini çiziniz?

60 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI60 SORU:8 Sürat (m/s) Zaman (s) o UÇAK İNSAN TAKSİ İNSAN=100mTAKSİ=300m UÇAK=400m Sürat-Zaman grafiğinde İNSAN,TAKSİ, UÇAK ın 10 saniyede aldıkları yolları bulunuz? A L I N A N Y O L

61 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI61 SORU:9 Yol(m) Zaman(s) Yol-zaman grafiği verilen hareketlinin yol-zaman çizelgesini çiziniz? Zaman(s) Yol (m)

62 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI62 Aşağıdaki 3 aracın eşit uzunluktaki yolları kaç saniyede gittikleri şekil üzerinde yazılmıştır. Buna göre araçları en süratli olanından yavaş olanına doğru sıralayın. (V = süratin simgesidir.) A) VA > VB > VC B) VB > VC > VA C) VA > VC > VB D) VC > VB > VA SORU:10

63 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI63 Aşağıdaki kamyonetlere etki eden kuvvetler ve araçların hareket yönleri şekilde verilmiştir. Buna göre kuvvetlerin etkisiyle araçların hareketinin nasıl değişeceğini boşluklara yazın. SORU:11 HIZLANAN SABİT SÜRATLI DURURYAVAŞLAYAN

64 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI64

65 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI65

66 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI66

67 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI67 ENERJİ ÇEŞİTLERİ EVİMİZDEKİ ÇAMAŞIR MAKİNESİ ELEKTRİK ENERJİSİ İLE ÇALIŞIR BİSİKLET SÜREN ÇOCUK KİMYASAL ENERJİ KULLANIR GÜNEŞ DEN GELEN ISI VE IŞIK BİR ENERJİ ÇEŞİDİDİR YEL DEĞİRMENİNİ ÇALIŞTIRAN RÜZGAR ENERJİ ÇEŞİDİDİR ATOM ÇEKİRDEĞİNİN PARÇALANMASI NÜKLEER ENERJİDİR TELEFONDAN GELEN SES DE BİR ENERJİ ÇEŞİDİDİR MEKANİK ENERJİ

68 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI68 ENERJİ ☺ Bir cisme kuvvet uygulanıyor, onu hareket ettiriyorsa fen anlamında iş yapıyordur denir. ☺ İş yapabilme yeteneğine enerji denir. MEKANİK E N E R J İ KİNETİK ENERJİ (Hareket enerjisi) POTANSİYEL ENERJİ (Durum enerjisi)

69 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI69 KİNETİK (Hareket) ENERJİ oHoHareket eden cisimlerin enerjisine kinetik enerji denir. SSürati aynı olan iki cisimden kütlesi çok olanın kinetik enerjisi daha fazladır. oBoBir bisikletle aynı sürate sahip bir otomobilin kinetik enerjisi daha fazladır. KKütleleri aynı olan iki hareketli cisminden sürati fazla olanın kinetik enerjisi daha fazladır. oKoKütlesi aynı olan iki kamyondan sürati fazla olan kamyonun kinetik enerjisi daha fazladır.

70 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI70 KAMYON VE TAKSİNİN SÜRATLARI AYNIDIR. HANGİSİNİN KİNETİK ENERJİSİ FAZLADIR?

71 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI71 POTANSİYEL (Durum) ENERJİ CCisimlerin durumundan dolayı sahip olduğu enerjiye potansiyel enerji denir. oKoKütleleri aynı olan yüksekteki cismin enerjisi daha fazladır. KKinetik ve potansiyel enerjilerin toplamıdır. TOPLAM ENERJİ E T = E k +E p

72 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI72 KE=Kinetik enerjiPE=Potansiyel enerjiTME= Toplam enerji Height=YükseklikSpeed=Sürat

73 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI73

74 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI74

75 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI75

76 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI76

77 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI77

78 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI78

79 MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI79


"MERSİN ÇANKAYA İLKÖĞRETİM OKULU AHMET HARMANBAŞI1 KUVVET VE HAREKET  Sürati hesaplayalım KKuvveti ölçelim DDengelenmiş ve dengelenmemiş kuvvetler." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları