Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SAĞLIK KURUMLARINDA HASTA İLE SAĞLIK PERSONELİ ARASINDAKİ İLETİŞİM

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SAĞLIK KURUMLARINDA HASTA İLE SAĞLIK PERSONELİ ARASINDAKİ İLETİŞİM"— Sunum transkripti:

1 SAĞLIK KURUMLARINDA HASTA İLE SAĞLIK PERSONELİ ARASINDAKİ İLETİŞİM

2 Sağlık kurumlarında hasta ile sağlık
personeli arasında gelişen iletişim sürecinde ortaya çıkan bir çok sorun mevcuttur.

3 Değişmek ve gelişmek zorunda olan sağlık kurumlarının sağlık hizmetlerini etkin, dinamik, verimli ve kaliteli üretebilmesi için çağdaş anlamda faaliyet göstermesi gerekmektedir.

4 Hasta ve sağlık personelinin sağlık iletişimini kurması, karşılıklı birbirlerini anlayabilmeleri sağlık hizmetinin kaliteli bir şekilde sürdürülmesi açısından önemlidir.

5 İLETİŞİM NEDİR ? İletişim, anlaşmak amacı ile yapılan karşılıklı paylaşımdır. Buna bilgi alış-verişi, duygu ve düşüncelerin karşılıklı olarak paylaşımı da girer. İletişimin temel hedefi karşılıklı anlaşmadır.

6

7 SAGLIK KURUMLARINDA HASTA ve HEMSIRE ARASINDA ILETISIM

8 İletişim selamlama ile başlar
İnsan ilişkileri selamlaşma ile başlar Hatır sorma ile devam eder Sağlık çalışanları için hatır sorma “geçmiş olsun, acil şifalar dileriz vb” şeklinde olabilir. Sonra hasta veya yakınına nasıl yardımcı olabileceğiniz konusuna girilmelidir.

9 Karşınızdakinin iyi niyetli olduğunu varsayarak
diyaloga başlamak Mesajı en uygun şekilde sunmak Muhatabınızın gereksinim ve beklentilerini algılamak; Farklılıklara saygı göstermek Geri bildirimleri değerlendirmek

10 Hastalarla sağlık çalışanını karşı karşıya getiren nedenler
İletişim kusurları Altyapı, ekipman ve donanım eksikliği Ağır iş yükü, personel eksikliği Finans sorunları Mesleki bilgi ve beceri eksikliği Kasıtlı davranışlar Kötü işletmecilik

11 Hastayla yanlış iletişim
Asık surat; problemi varmış gibi yüz ifadesi takınmak İlgisizlik ve baştan savma Sert ses tonu, göz teması kurmamak Hastayı azarlamak, suçlamak; «geç kalmışsınız» türü ifadeler kullanmak. Zaman ayırmama, sabırsızlık gösterme Soruları yanıtlamamak; geç yanıtlamak, açıklama yapmamak; kayıtsız kalmak

12 Hastayla doğru iletişim;
Diyaloğa eşit şartlarda başlama Empati yaparak; anlamaya çalışma Kendisini ifade etme; derdini anlatma fırsatı ve zamanı verme Karşımızdaki kişiye alternatifler sunma; çözüme katılmasını sağlama İşi bitirilemeyecek ise doğru yere ve zamana yönlendirme

13 ETKİLİ VE EMPATİ KURARAK DİNLEME;
Dikkat ve ilgi ile dinler. Sözlerin içeriği kadar duyguları da dinler. Göz teması ve tavırları ile dinlediğini belli eder. Konuşanın sözünü kesmez, sabırlıdır, duygularını kontrol eder. Anlamadığı yönleri kısa sorular sorarak. açıklığa kavuşturur; anladığını belli eder. Söylenenler hoşuna gitmese de, söyleneni ve söyleyeni yargılamaktan kaçınır.

14 TEŞEKKÜR-ÖZÜR İnsanlara hata yapma hakkı verin.
Kendi hatalarınızı kabul edin. Hata yaptığınızda özür dilemek sizin erdeminizi gösterir; ÖZÜR DİLEYİN. İŞİNİ EKSİKSİZ YAPMAK TEŞEKKÜRE DEĞERDİR; üstün başarı gerekmez; sıkça TEŞEKKÜR EDİN.

15 HASTA İLE ÇALIŞMA Hastada gerginlik yaratan durumları açıklığa kavuşturmak. Hastanın iç görü geliştirmesi, yapıcı savunma mekanizmaları kullanmasını kolaylaştırmak/ artırmak. Değişme/düzelmeye direnç davranışı ile başetmek.

16 SAĞLIK ÇALIŞANLARI VE HASTA/HASTA YAKINI ARASINDAKİ İLETİŞİMSİZLİKTEN KAYNAKLANAN HABERLER

17 Hasta hemşirenin burnunu kırdı
Osmaniye'de, bir hasta kendisi ile ilgilenmediğini iddia ettiği hemşireye vurarak burnunu kırdı. Saldırıya uğrayan hemşire, ameliyat edilerek serviste tedavi altına alındı.

18

19 Gaziantep 25 Aralık Devlet Hastanesi’nde yatan bir hastanın yakınları, hastalarının başka bir odaya taşınmak istemesine karşı çıkarak, bir doktoru, bir hemşireyi ve iki hasta bakıcıyı darp ettiği iddia edildi. Durumu tepkilerini gösteren sağlıkçılar, hastane de önünde basın açıklaması yaptı. Personellere yapılan saldırı protesto edildi.

20 Dicle Üniversitesi (DÜ) Tıp Fakültesi Hastanesi'nde, ziyaret saati dışında servise girmelerine izin verilmeyen hasta yakınları, tartıştıkları 4 hastane çalışanı darp etti. Saçından çekilip, yerde sürüklenen ve duvarlara vurulduğu bildirilen astım hastası hemşire Rabia Rabia Önal, beyin cerrahi servisinde tedavi altına alındı.

21 Kahramanmaraş'ta, Aile Sağlık Merkezi'nde sigara içme girişimlerini engelleyen hemşireye hakaret eden ve kendilerini uyaran doktoru dövmeye çalışıp, kapıyı kıran 3 kişinin saldırı girişimi, güvenlik kameralarınca saniye saniye kaydedildi.

22 Alınan bilgiye göre, kuduz şüpheli erkek hasta, yaklaşık iki ay önce köpek ısırması şikayetiyle Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi’ne başvurdu. Hastaya takip ve tedaviler yapılırken, kuduz aşısı yapıldı. Ancak iddiaya göre Suriyeli hastanın tedavisini eksik bıraktığı ve dün gece Ege Üniversitesi Acil Servisi’ne bulantı ve kusma şikayetiyle başvurduğu belirtildi. Hasta tedavisini yapan hemşireye tedavi sırasında saldırgan tavırlar göstererek şiddet uyguladı. Hastanın bu sırada yakınındaki bir enjektörü hemşirenin boynuna saptadığı öne sürüldü.

23

24 BİZİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.
HAZIRLAYANLAR Beyza Taşmaz Yaren Sarıkaya Eda Bozok Burcu Ece Budak Gamze Köşe Hasan Yetişmiş Fazlı Akkaya


"SAĞLIK KURUMLARINDA HASTA İLE SAĞLIK PERSONELİ ARASINDAKİ İLETİŞİM" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları