Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Özel Güneşli Okyanus Koleji Rehberlik Sevisi Sunar
BAŞARIYA GİDEN YOL “MOTİVASYON”
2
Başarı sizce nedir? Başarıyı istemeyen var mıdır?
3
Neden insanları %100 istiyor da Ancak %10’u başarıya ulaşıyor
4
Başarılı olunca ne değişir
Annenizle ilişkileriniz değişir mi? Mahalledekilerle… Akrabalarla… Ders öğretmeninle, arkadaşlarınla…. Hiç tanımadıklarınla… Hayatında Neler Değişir……
5
İç engellere takılıyoruz
6
“ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK”
Başarısızlığı ve yetersizliği öğreniyoruz Kendini gerçekleştiren kehanet? “ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK”
7
DEMİRYOLU İŞÇİSİ Nick adında bir demiryolu işçisinin öyküsü bu. Nick güçlü, sağlıklı bir demiryolu işçisi. Arkadaşlarıyla ilişki si iyi ve işini iyi yapan güvenilir bir insan. Ne var ki , kötümser birisi, her şeyin kötüsünü beler ve başına hep kötü şeylerin geleceğine inandırır kendisini. Bir yaz günü tren işçileri, ustabaşının doğum günü nedeniyle bir saat önceden bırakırlar çalışmayı. Tamir için gelmiş olan bir soğutucu vagonunun içine girer Nick, yanlışlıkla içerden kapatır kapıyı, kendini soğutu cu vagona kilitler. Diğer işçiler Nick’in kendilerinden önce çıktığını düşünürler. Nick kapıyı tekmeler, bağırır, ama kimse duymaz, duyanlar da bu tür seslerin sürekli geldiği bir ortamda çalıştıkları için kulak asmazlar bu gürültülere….
8
Nick burada donarak öleceğinden korkmaya başlar ve
buna inandırır kendini. Eğer buradan çıkamazsam kaskatı donacağım diye düşünmeye başlar. İçeride yarı sı yırtılmış bir karton kutunun içine girer, titremeye başlar. Eline geçirdiği bir kağıda karısına ve ailesine son düşüncelerini içeren bir mektup yazar: Çok soğuk, bedenim hissizleşmeye başladı. Bir uyusam! Bunlar onun son sözlerim olabilir. Ertesi gün soğutucu vagonun kapısını açan işçiler, Nick’in donmuş bedenini bulurlar. Üzerinde yapılan otopsi , onun donarak öldüğünü göstermektedir. Fakat bu olayı olağanüstü yapan,soğutucu vagonun soğutma motorunun bozuk ve çalışmıyor olmasıdır. vagonun içindeki ısı 18 derecedir ve vagonda bol hava vardır. Nick kendini orada donarak öleceğine öylesine inandırmıştır ki bu inancı kendini gerçekleştiren bir kehanet olmuştur.
9
BAŞARACAĞINIZA İNANMIYORSANIZ
SONUÇ İNANÇLARIMIZ SONUCU ETKİLER BAŞARACAĞINIZA İNANMIYORSANIZ BAŞARAMAZSINIZ O HALDE; BAŞARMAK İÇİN İNANMALISINIZ
10
İki İnsan Tipi RAĞMENCİLER OLSAYDICILAR
11
SİZİ GÖSTERİYOR SORUMLU KİM? İşaret ettiğinizin dışındaki “ÜÇPARMAK”
Ergen olarak, kendi öğrenmelerinizden sorumlusunuz. İşaret ettiğinizin dışındaki “ÜÇPARMAK” SİZİ GÖSTERİYOR
12
AMA Yaklaşımı AMAÇLI yaklaşım Yapacağım AMA ……..…..olmuyor
……......olmak için...….……yapacağım
13
Öğrenme ortamının içinde yer al,
“ mış ” gibi yapma. Pozitif düşünmeyi dene Sorun üretme ! Çözüme odaklan
14
Potansiyeller Beceriler Aile ve yakınlar Arkadaşlar
NELERİN VAR ? Potansiyeller Beceriler Aile ve yakınlar Arkadaşlar Okulun ve öğretmenler Diğer destek öğeleri..
15
NASIL BİR STRATEJİ
16
hiçbir rüzgar yardım etmez.
Hedefi olmayan gemiye, hiçbir rüzgar yardım etmez.
17
Bütünü görmek için yüksek bir yere çık
Ne kadar istediğine karar ver Hedef belirle Tutkulu ol Çalışma ve iş yapma alışkanlıklarını gözden geçir Harekete geç Sonuna kadar git,dayanıklı ol
18
Hepsinden önemlisi şimdiye kadar
yapabildiklerini Başarma isteğini ve (küçük de olsa) başarılarını….. “Kendini Hafife Alma”
19
Her insan; acıkır, susar, yorulur, uyur, hayal kurar, ağlar, güler, kızar, hata yapar.. Bütün bunları herşeye “RAĞMEN”, kendisi gibi yaşar
20
KÜÇÜMSEME.. HAKETTİĞİNDEN DAHA AZINA RAZI OLMA YAPABİLECEĞİNDEN DAHA
AZIYLA AVUNMA SAHİP OLDUĞUNU KÜÇÜMSEME..
21
Bir amacım olduğuna (……) Üzerime düşeni yapacağıma
SÖZLEŞME Ben …………………… kendi iradem ve isteğimle: Bir amacım olduğuna (……) Üzerime düşeni yapacağıma Varmak istediğim hedefe, kendi çabamla ilerleyeceğime
22
Tercihimi kendimi keşfetmek ve
kendim gibi olmaktan yana kullanacağıma.. Ya bir yol bulmak veya Bir yol açmak için bütün gücümü kullanacağıma, söz veririm.
23
Yeni Uygulamanın Özellikleri
SBS yanlızca 8.sınıfta yapılacak, Sınav puanı aralığında olacak. OYP: (SBS + 6.,7. VE 8. YBP) / 2 YBP eşit oranda etkili
24
SBS testlerin ağırlık katsayıları ne olacak?
Türkçe test ağırlık katsayısı 4, Matematik test ağırlık katsayısı 4, Fen Bilgisi test ağırlık katsayısı 3, Sosyal Bilgiler test ağırlık katsayısı 3, Yabancı Dil test ağırlık katsayısı 2 şeklinde olacaktır.
25
Rehber Öğretmen Özge ÇAVUŞOĞLU
BAŞARI İÇİN ÇOK ŞEY GEREKLİDİR. AMA BUNLARIN EN ÖNEMLİSİ KENDİNE GÜVENDİR… Çalışmalarınızda Başarılar Dileriz... Rehber Öğretmen Özge ÇAVUŞOĞLU
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.