Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi"— Sunum transkripti:

1

2 KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
BÖLÜM 19 Ölçme Kavramlarının Gelişimi

3

4

5 Ölçmenin Anlamı ve Ölçme Süreci

6 Kavramlar ve Beceriler

7 Karşılaştırmaların Yapılması
Ölçü Birimlerinin Fiziksel Modellerinin Kullanımı Ölçme Araçlarını Kullanma

8 Standart Olmayan Birimler ve Standart Birimler: Her Birini Kullanmanın Sebepleri

9 Tahmin Etmenin ve Yaklaşık Değer Bulmanın Rolü
Öğrencilere ölçme yaptırmadan önce her zaman ölçümü tahmin ettiriniz.

10 Uzunluk Uzunluk genellikle öğrencilerin ölçmeyi öğrendiği ilk niteliktir. Bununla birlikte uzunluk ölçümünün küçük çocuklarca hemen anlaşılmadığını da unutmayın.

11 Karşılaştırma Etkinlikleri

12 Uzunluk Birimleri

13 Birimlerin Kesirli Parçaları

14 Cetveller Yapma ve Kullanma

15 Alan Karşılaştırma Etkinlikleri

16

17

18 Alan Birimleri

19

20 Alan ve Çevre Arasındaki İlişki

21 Hacim ve Kapasite

22 Karşılaştırma Etkinlikleri

23 Hacim ve Kapasite Birimleri

24 Ağırlık ve Kütle Ağırlık bir cisme uygulanan çekme veya yerçekimi kuvvetinin ölçüsüdür. Kütle, bir cismin içindeki madde miktarıdır ve ona ivme kazandırmak için bir kuvvet gereklidir.

25 Karşılaştırma Etkinlikleri
Ağırlık ya da Kütle Birimleri

26 Zaman Süre

27 Saat Okuma Bazı Zorluklar Önerilen Yaklaşım

28 Geçen Süre

29 Para Madenî Parayı Tanıma ve Değerleri Madenî Para Kümelerini Saymak
Para Bozmak

30 Açılar Karşılaştırma Etkinleri

31 Açısal Ölçü Birimleri Açıölçerlerin ve Açı Cetvellerinin Kullanımı

32 Standart Birimlerin Tanıtımı

33

34 Öğretim Hedefleri Ölçme standart birimlerinin öğretimi üç geniş hedefi merkeze alarak düzenlenebilir Birime olan aşinalık Uygun bir birimi seçebilme becerisi Birimler arasındaki ilişki bilgisi

35 Birim Aşinalığının Geliştirilmesi

36 Önemli Standart Birimler ve Aralarındaki İlişkileri
Uygun Birimlerin Seçimi Önemli Standart Birimler ve Aralarındaki İlişkileri

37 Ölçüleri Tahmin Etme Ölçme Tahminleri İçin Yöntemler
Önemli birimler için nirengi noktaları veya referanslar geliştirmek ve kullanmak Uygun olduğunda “bölümleme”yi kullanın Alt bölümleri kullanın Zihinsel ya da fiziksel olarak bir birimi tekrarlayın

38

39 Tahmin Öğretimi İçin İpuçları
Burada listelenen bu dört stratejinin her biri doğrudan öğretilmeli ve öğrencilerle tartışılmalıdır. Kullanışlı ölçüler için önerilen nirengi noktaları geliştirilebilir ve sınıf çizelgesi üzerine yazılabilir. Evlerde bulunan ögeleri de dâhil ediniz. Fakat tahmin becerilerini geliştirmenin en iyi yolu öğrencilere birçok tahmin yaptırmaktır.

40 Ölçümü Tahmin Etme Etkinlikleri

41 Alan ve Hacim İçin Formüller Geliştirme
Öğrencilerin Kavram Yanılgıları

42

43 Dikdörtgenlerin, Paralelkenarların, Üçgenlerin ve Yamukların Alanları

44 Dikdörtgenlerden Diğer Paralelkenarlara

45 Paralelkenarlardan Üçgenlere

46 Paralelkenarlardan Yamuklara

47

48

49 Dairelerin Çevresi ve Alanı
Yüzey Alanı

50 Yaygın Olarak Bilinen Katı Cisimlerin Hacimleri
Silindirlerin Hacimler

51

52 Formüller Arasındaki Bağlantılar
Konilerin ve Piramitlerin Hacimleri Formüller Arasındaki Bağlantılar


"KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları