Sunuyu indir
YayınlayanEngin Cumali Değiştirilmiş 8 yıl önce
2
KISIM II Matematiksel Kavram ve Prosedürlerin Gelişimi
BÖLÜM 19 Ölçme Kavramlarının Gelişimi
5
Ölçmenin Anlamı ve Ölçme Süreci
6
Kavramlar ve Beceriler
7
Karşılaştırmaların Yapılması
Ölçü Birimlerinin Fiziksel Modellerinin Kullanımı Ölçme Araçlarını Kullanma
8
Standart Olmayan Birimler ve Standart Birimler: Her Birini Kullanmanın Sebepleri
9
Tahmin Etmenin ve Yaklaşık Değer Bulmanın Rolü
Öğrencilere ölçme yaptırmadan önce her zaman ölçümü tahmin ettiriniz.
10
Uzunluk Uzunluk genellikle öğrencilerin ölçmeyi öğrendiği ilk niteliktir. Bununla birlikte uzunluk ölçümünün küçük çocuklarca hemen anlaşılmadığını da unutmayın.
11
Karşılaştırma Etkinlikleri
12
Uzunluk Birimleri
13
Birimlerin Kesirli Parçaları
14
Cetveller Yapma ve Kullanma
15
Alan Karşılaştırma Etkinlikleri
18
Alan Birimleri
20
Alan ve Çevre Arasındaki İlişki
21
Hacim ve Kapasite
22
Karşılaştırma Etkinlikleri
23
Hacim ve Kapasite Birimleri
24
Ağırlık ve Kütle Ağırlık bir cisme uygulanan çekme veya yerçekimi kuvvetinin ölçüsüdür. Kütle, bir cismin içindeki madde miktarıdır ve ona ivme kazandırmak için bir kuvvet gereklidir.
25
Karşılaştırma Etkinlikleri
Ağırlık ya da Kütle Birimleri
26
Zaman Süre
27
Saat Okuma Bazı Zorluklar Önerilen Yaklaşım
28
Geçen Süre
29
Para Madenî Parayı Tanıma ve Değerleri Madenî Para Kümelerini Saymak
Para Bozmak
30
Açılar Karşılaştırma Etkinleri
31
Açısal Ölçü Birimleri Açıölçerlerin ve Açı Cetvellerinin Kullanımı
32
Standart Birimlerin Tanıtımı
34
Öğretim Hedefleri Ölçme standart birimlerinin öğretimi üç geniş hedefi merkeze alarak düzenlenebilir Birime olan aşinalık Uygun bir birimi seçebilme becerisi Birimler arasındaki ilişki bilgisi
35
Birim Aşinalığının Geliştirilmesi
36
Önemli Standart Birimler ve Aralarındaki İlişkileri
Uygun Birimlerin Seçimi Önemli Standart Birimler ve Aralarındaki İlişkileri
37
Ölçüleri Tahmin Etme Ölçme Tahminleri İçin Yöntemler
Önemli birimler için nirengi noktaları veya referanslar geliştirmek ve kullanmak Uygun olduğunda “bölümleme”yi kullanın Alt bölümleri kullanın Zihinsel ya da fiziksel olarak bir birimi tekrarlayın
39
Tahmin Öğretimi İçin İpuçları
Burada listelenen bu dört stratejinin her biri doğrudan öğretilmeli ve öğrencilerle tartışılmalıdır. Kullanışlı ölçüler için önerilen nirengi noktaları geliştirilebilir ve sınıf çizelgesi üzerine yazılabilir. Evlerde bulunan ögeleri de dâhil ediniz. Fakat tahmin becerilerini geliştirmenin en iyi yolu öğrencilere birçok tahmin yaptırmaktır.
40
Ölçümü Tahmin Etme Etkinlikleri
41
Alan ve Hacim İçin Formüller Geliştirme
Öğrencilerin Kavram Yanılgıları
43
Dikdörtgenlerin, Paralelkenarların, Üçgenlerin ve Yamukların Alanları
44
Dikdörtgenlerden Diğer Paralelkenarlara
45
Paralelkenarlardan Üçgenlere
46
Paralelkenarlardan Yamuklara
49
Dairelerin Çevresi ve Alanı
Yüzey Alanı
50
Yaygın Olarak Bilinen Katı Cisimlerin Hacimleri
Silindirlerin Hacimler
52
Formüller Arasındaki Bağlantılar
Konilerin ve Piramitlerin Hacimleri Formüller Arasındaki Bağlantılar
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.