Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
12. SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
2016 ÜNİVERSİTE SINAVI 12. SINIF VELİ BİLGİLENDİRME SUNUSU
2
GENEL BİLGİLER YGS-LYS sistemi 2 aşamalı sınavlardan oluşan bir sistemdir. İlk aşama sınavı YGS 1 oturum, ikinci aşama LYS 5 oturumda yapılacaktır.
3
2016 YGS’de DERSLERE GÖRE SORU SAYILARI
Test Adı Dersler Soru Sayıları Türkçe Testi Türkçe + Dil Bilgisi 40 (5-7 Dil bilgisi)* Sosyal Bilimler Tarih Coğrafya Felsefe Din Kült. ve Ahlak Bilgisi 15 12 8 5 Temel Matematik Matematik Geometri 40* (7-9 arası geometri) Fen Bilimleri-1 Fizik Kimya Biyoloji 14 13 * Türkçe testinde dil bilgisinden, Temel Matematik testinden geometriden ne kadar soru geleceği net olarak belli değildir. Dil bilgisinden ortalama 5-6, geometriden ortalama soru gelmektedir.
4
YGS PUANLARI NERELERDE VE NASIL KULLANILACAK
4 yıllık lisans programlarının bir kısmına (YGS puanlarıyla öğrenci alan) 2 yıllık önlisans bölümlerinin tamamına Özel yetenek bölümlerine YGS puanıyla başvurulacak. Özel yetenek gerektiren lisans programlarına ön kayıt yaptırabilmek için - YGS Puan Türünde - En az 140 puan (Devlet Konservatuvarlarının/Konservatuvarların lise devresi mezunlarının Konservatuvarların lisans devresine yerleştirilmesinde merkezî sınav puanı aranmaz)
5
YGS TESTLERİNİN LYS PUANLARINA KATKISI NE KADAR-1
YGS deki testlerin LYS puan türlerinin hesaplanmasına etkisi %40 olmaktadır. Yani YGS testlerinin MF, TM ve TS puan türlerinin her birine katkısı en %40 dır.
6
DİKKAT: YGS Barajı Olacak
YGS’de 180 BARAJI GEÇEMEYEN ÖĞRENCİLER İKİNCİ AŞAMA OLAN LYS SINAVLARINA GİREMEYECEKLERDİR. 6
7
2. AŞAMA: LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS)
LYS sınavları 5 ayrı oturum halinde gerçekleşecektir. Her oturumda farklı bir sınav uygulanacaktır. Dileyen aday tüm oturumlardaki sınavlara girebilecek. Öğrenciler girmek istedikleri bölümlere göre en az iki LYS sınavına katılacaktır. YGS’de 180 barajı geçen herkes LYS sınavlarına girebilecektir. Sorular lise-10, lise-11 ve lise-12 ağırlıklı konulardan oluşacak. Lise-9 konularında da az oranda soru gelecek. Soru tarzları da daha çok bilgiye dayalı sorular olacak.
8
LYS’ de YER ALACAK TESTLER ve KAPSAMLARI
LYS-1= Matematik-2, Geometri LYS-2= Fen Bilimleri-2 (Fizik, Kimya, Biyoloji) LYS-3= Türk Dili ve Edebiyat, Coğrafya-1 LYS-4= Tarih, Coğrafya-2, Felse. Gru. ve Din Kül. LYS-5= Yabancı Dil
9
LYS - 1 (MATEMATİK-GEOMETRİ)
- 50 Matematik sorusuna 75 dakika - 30 Geometri sorusuna 60 dakika Toplam 80 soruya 135 dakika süre verilecek. Matematik ve Geometri testleri için ayrı soru kitapçıkları ve ayrı süreler verilecek. Cevap kağıdı iki test için ortak olacak. .
10
LYS-2 (FEN BİLİMLERİ-2) 30 Fizik + 30 Kimya + 30 Biyoloji Fizik sorusuna 45 dakika - 30 Kimya sorusuna 45 dakika - 30 Biyoloji sorusuna 45 dakika Toplam 90 soruya 135 dakika süre verilecek. Fizik, Kimya ve Biyoloji testleri için ayrı soru kitapçığı ve ayrı süreler verilecek. Cevap kâğıdı üç test için ortak olacak.
11
LYS-3 (TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI – COĞRAFYA-1)
56 Türk Dili ve Edebiyat + 24 Coğrafya-1 - 56 Edebiyat sorusuna 85 dakika - 24 Coğrafya–1 sorusuna 35 dakika Toplam 80 soruya 120 dakika süre verilecek. Türk Dili ve Edebiyatı testi ile Coğrafya -1 testi için ayrı soru kitapçıkları ve ayrı süreler verilecek. Cevap kağıdı, iki test için ortak olacak.
12
LYS-4 (SOSYAL BİLİMLER-2)
44 Tarih + 14 Coğrafya– Felsefe Grubu ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (8 Psikoloji, 8 Sosyoloji, 8 Mantık, 8 Din Kültürü) Tarih sorusuna 65 dakika - 14 Coğrafya-2 sorusuna 20 dakika - 32 Felsefe grubu ve Din Kültürü sorusuna 50 dakika süre Toplam 90 soruya 135 dakika süre verilecek. Tarih, Coğrafya ve Felsefe grubu/Din Kültürü testleri için ayrı soru kitapçıkları ve ayrı süreler verilecek. Cevap kağıdı, üç test için ortak olacak.
13
LYS-5 (YABANCI DİL) Yabancı dil sınavı İngilizce, Almanca, Fransızca derslerinden yapılacak. Bunlardan sadece birine girilebilecek. Her dil için soru sayısı 80, süresi 120 dakika olacak. 20 Soru: Kelime bilgisi ve Dil bilgisi 12 Soru: Çeviri 48 Soru: Okuduğunu Anlama Yabancı dil testi için tek soru kitapçığı ve tek cevap kağıdı kullanılacak.
14
LYS PUAN TÜRLERİ - Sınav sonucunda öğrenciler girdikleri testlere göre şu puanlara sahip olacaktır. (SAYISAL) (EA) (SÖZEL) (YABANCI DİL) * MF * TM * TS * DİL-1 * MF * TM * TS * DİL-2 * MF * TM * DİL-3 * MF-4 - Bu puanlar hesaplanırken testlerin ağırlıkları farklı olacaktır.
15
PUAN TÜRLERİNE GÖRE LYS’DE ÇÖZÜLECEK TESTLER
Matematik-fen puanı (MF): LYS-1 (Mat - Geo) LYS-2 (Fizik – Kimya - Biyoloji) testlerini Türkçe- Matematik puanı (TM): LYS-3 (Türk Dili ve Ed. - Coğ-1) testlerini Türkçe – Sosyal puanı (TS): LYS-3 (Türk Dili ve Ed. - Coğ-1) LYS-4 (Tarih, Coğrafya-2, Fels. Gru ve Din) testlerini Yabancı Dil puanı (DİL): LYS-5 (İng, Almanca, Fransızca) testlerini çözecektir.
16
SINAVIN ADI SINAV TARİHİ SINAV BAŞVURUSU SONUÇLARIN AÇIKLANMASI YGS Yüksek Öğrt. Geçiş Sınavı MART OCAK 2016 25 MART 2016 LYS-1 Matematik-Geometri 19 HAZİRAN 2016 NİSAN 2016 18 TEMMUZ 2016 LYS-2 Fen Bilimleri 25 HAZİRAN 2016 LYS-3 Edebiyat Coğrafya 26 HAZİRAN 2016 LYS-4 Sosyal Bilimler 18 HAZİRAN 2016 LYS-5 DİL Yabancı Dil
17
OKULUMUZ 1 Öğretmenlerimiz YGS konularında başlayarak ders işliyorlar 2 Okul kurslarımız ve soru çözümü saatlerimizle öğrencilerimizi desteklemekteyiz 3 Uygun olan derslerde öğrencilerin soru çözmesi için serbest bırakıyoruz. 4 Her hafta Pazartesi YGS deneme yapılmakta 5 Sonuçları bireysel olarak değerlendiriliyor 6 Günlük çalışma takibi yapılmakta 7 Türkiye çapında yapılan ÖZDE- BİR deneme sınavı yapılacak 8 10 gün özürsüz, 20 gün özürlü devamsızlık süreleri hatırlatılıyor 9 Okul sınavlarına girmeleri gerekir. Yoksa mezun olamazlar.
18
SINAV KAYGISI ! ANCAK YAŞAYAN BİLİR…
19
SINAV KAYGISI, ÖĞRENİLEN BİLGİNİN PERFORMANSA DÖNÜŞTÜRÜLMESİNDEKİ
EN ÖNEMLİ ENGELDİR Yoğun kaygı yaşayan, sınavı tehdit olarak algılayan öğrenciler için her sınav bir "Kriz"dir. Kendisini ispatlaması gereken, değerli olduğunu herkesin görmesi gereken ve mutlaka kazanılması gereken bir savaş. Bu duygularla sınava hazırlanan genç, her bir sınavı, hatta her bir çalışma testini, kazanılması gereken bir savaş olarak görecek, yapamadığı her soruda yenilmişlik hissi yaşayacaktır.
20
Kaygı bulaşıcı bir duygudur
Kaygı bulaşıcı bir duygudur. Çocuğunuzun geleceği ile ilgili endişeleriniz, çalışması konusunda yapılan uyarılar, onun kaygı yaşamasına ve başarısız olmasına neden olabilir. Her öğrenci başarılı olmak ister. Doğal olarak sizin çocuğunuz da başarılı olmak ister. Sınavlar, başarısız olma riski olan durumlardır. Sınav kaygısının temelinde bu düşünce vardır.
21
Yoğun kaygı yaşayan öğrenciler sınav anını yada sınav sonrasını düşünmekten bugünü verimli kullanamazlar. Sizin sınav sonucu ile aşırı meşgul olmanız, çocuğunuzun da bu yönde meşguliyetini arttıracaktır. Çocuğunuza yardımcı olmak için çocuğunuzun bugünkü yaptıkları ile ilgilenebilirsiniz. Gösterdiği çabayı takdir etmelisiniz. En önemlisi yüksek beklentilere kapılmamaktır. Ailenin yüksek beklentisi öğrenci üzerinde olumsuz sonuçlara sebep olmaktadır.
22
Gençleri anlamanın en etkili yolu dinlemektir.
Ama kıyaslamadan, kızmadan, bağırmadan sadece dinlemek.
23
“Ablan günde 6 saat çalışıyordu, sende çalışmalısın
“Ablan günde 6 saat çalışıyordu, sende çalışmalısın.” “Matematikten yanlış yapmamalısın.’’ “Bu sene mutlaka kazanmalısın.’’ “Kendini dersine vermelisin.” vb. türünden zorunluluk ifade eden cümleler öğrencinin kaygısının artmasına neden olmaktadır. Bu tür zorunluluk ifade eden sözleri mümkün olduğunca az kullanmaya çalışın.
24
Çocuklarınıza sürekli çalışması gerektiğini söylemeyin.
Ders çalışmak bir sorumluluk işidir. Ders çalışma sorumluluğuna sahip olan ve sınava hazırlanan öğrenciler için ailelerin uyarılarına ihtiyaç yoktur. Eğer öğrenci kendisi için değil ailesi için ders çalışması gerektiği düşünürse daha yoğun kaygı hissedebilir. Ya da ailesine tepki göstererek ders çalışmayı aksatabilir.
25
Negatif cümleler motivasyonu artırmada ters etki yaratabilirler.
Bazı anne babalar çocuklarının motivasyonunu artırmak için; “Bu gidişle sen asla kazanamazsın”, “yata yata sınav kazanılmaz”, “bu kadar çalışmayla kazanamazsın“, “bu kafayla gidersen zor kazanırsın" gibi sözler söylerler.
26
Gereğinden fazla ilgi ve fedakarlıktan kaçının ve bunları hatırlatmayın.
Örneğin bir yıl boyunca, evde televizyonu açmamak, onun için yapılan masrafları hatırlatmak gibi. Bu gibi durumlar öğrenci üzerinde daha fazla kaygı durumuna sebep olabilir.
27
Çocuğu sınavlara hazırlanan bazı aileler kendi yaşamlarını bir kenara bırakarak çocukları için uğraşmaya başlamaktadırlar. İşlerinden izin alan anneler, hafta sonları evde oturan aileler, evde oynayamayan kardeşler… Örneğin, çocuğuna daha fazla yardımcı olmak için annenin işinden ayrılmasının çocuk üzerindeki etkisi çok daha faklı olabilir. Sınavın gerçekten endişelenecek bir durum olduğunu, annesinin bile bu yüzden işinden ayrıldığını düşünen öğrencinin sınav kaygısının artması kaçınılmazdır.
28
Beklentilerinizde gerçekçi olmaya çalışın.
Beklentileriniz ile çocuğunuzun yapabilecekleri birbiriyle uyumlu olursa çocuğunuz daha az kaygı yaşayabilir.
29
Bu zor dönemde çocuklarınıza anlayışlı ve destekleyici davranın.
Kaygının yoğunlaşması ile birlikte çocuklarınız kendilerini daha çaresiz ve çözümsüz hissedebilirler. Daha önceden kızmadıkları şeylere şimdilerde daha sert tepkiler gösterebilirler.
30
Çocuğunuzu hiçbir zaman başka çocuklarla kıyaslamayın.
" Dayının kızı Tıp’a girdi, sen de oraya girmelisin“, "Teyzenin kızı hukuk fakültesini kazandı, havasından yanına varılmıyor, aman bizi mahcup etme." vb. türünden yaklaşımlar çocuğunuza zarar verebilir.
31
Çocuğa, sınavların onun kişiliğini değerlendiren bir ölçü olmadığı, kazanmak kadar kaybetmenin de hayatın bir parçası olduğu, hayatın sonu olmadığı anlatılmalıdır. “Başarısızlık, yeniden ve daha zekice başlayabilme fırsatından başka bir şey değildir.” Henry Ford
32
Çocuğunuzu taktir edin
Çocuğunuzu taktir edin. Çocuğunuzun, sürekli olumsuz yanlarını, yapamadıklarını vurgulamak yerine, olumlu yanlarını görmek onun kendisine olumlu bakmasını kolaylaştırır. Sık sık eleştirmek yerine, geçmişteki başarılarını onaylayın. Olumlu yanlarını ve çabalarını tespit ederek övün.
33
İyinin düşmanı mükemmeldir.
Sizin beklentileriniz; çocuğunuzun mükemmel olması olabilir. , Ancak bu, iyiye sevinip mutlu olmanıza engel olmamalıdır. Öğrenci bir dönem okulda takdirname almamış olabilir ama bu onu aldığı teşekkür belgesinden dolayı tebrik etmeniz için bir engel değildir. Bu onu daha başarılı olma konusunda motive eder.
34
Çocuk, konuşurken konuşması asla bölünmemeli ve onun adına konuşulmamalıdır.
Çocuk, söylediği veya hissettiği şeyler için sorgulanmamalı “ bu şekilde hissetmemelisin” diyerek duyguları düzeltilmeye çalışılmamalıdır.
35
Öğrenci sınavda başarılı olamazsa yaşayacağı durumu bir ceza gibi göstermeyin.
"Eğer kazanamazsan, falan okula gidersin." gibi sözler onun gideceği okulu, yapacağı işi sevmesine imkan bırakmaz. Çocuğun eğitim alabilmesi ve yararlanabilmesi ancak okulunu ve eğitimi sevmesiyle mümkündür.
36
Birbirinize bağlılığın amaç, sınavın araç olduğunu unutmayın
Birbirinize bağlılığın amaç, sınavın araç olduğunu unutmayın. Çocuğunuzun ders çalışması ve sınavda başarılı olması uğruna onunla ilişkilerinizi tehlikeye atmayın. Çocuğunuzun başarısı için maddi-manevi fedakarlık yaptığınız doğrudur.Karşılık beklemek de en doğal hakkınızdır. Çocuğunuz, gayret sarf ettiği halde eğer sonuç istediğiniz gibi değilse, elinden gelenin o kadar olduğunu kabullenin.
37
Çocuğun değerini sınavdaki başarısıyla eş tutmak, sonuçlarla ilgili olarak korkutmak, tehdit etmek, "sen hele bir kazanama, o zaman görüşürüz" ya da, ‘’aile dostlarımızın hepsine rezil oluruz" gibi ifadeler gencin motivasyonunu değil kaygısını arttırır. Çocuk, ailesinin ve başkalarının gözünde kendisinin değil, sınavdaki başarısının önemli olduğunu düşünür ve sınava gerçek dışı bir anlam yükler.
38
“Sen bizim evladımızsın. Seni seviyoruz ve hep seveceğiz
“Sen bizim evladımızsın. Seni seviyoruz ve hep seveceğiz.” şeklinde açıklamalar yaparak öğrenci rahatlatılmalıdır. Öğrenci, ailesinin sevgisini kazanmak için özel bir gayret sarf etmek zorunda olmadığını anlayacaktır. Bu rahatlama, öğrencinin sınavda daha iyi performans göstermesini sağlayacaktır.
39
Aile, öğrenciye sınavın bir ölüm-kalım meselesi olmadığını, yararlanılması gereken bir fırsat olduğunu, bu fırsat kaçırılsa bile hayatta başka fırsatların onu beklediğini, bir kapı kapanırsa başka bir kapının açılacağını anlatmalıdır. Öğrencinin de yapacağı, iyi niyetle ve elinden geldiğince sağlanan imkanları sınavlara hazırlık adına değerlendirmesidir.
40
Sorumluluklar yerine getirildikten sonra, sonuç ne olursa olsun “sen elinden geleni yaptın” diye düşünülmesi, en doğru ve makul olan davranış biçimidir.
41
MUZAFFER ÇİL ANADOLU LİSESİ
TEŞEKKÜR EDERİM NEŞE SAKARYA MUZAFFER ÇİL ANADOLU LİSESİ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.