Sunuyu indir
1
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi
2
Müşteri memnuniyeti Müşteri memnun edilmeksizin yapılacak satışları başarı olarak kabul etmeme Müşterinin ihtiyacının giderildiğini kendisine hissettirme Müşteriye mal ve hizmeti iade edebileceği güvencesini açıkça belirtme Müşteriyi ürünün kullanımı ve kullanım sonrasıyla ilgili bilgilendirme Müşteriye satın alma kararını alma rahatlığı sağlama
3
Kişisel Satış Türleri SATIŞ ELEMANLIĞI Toptancı satış elemanları
Perakendeci satış elemanları Üreticilerin temsilcileri Dışarıda satış yapan satış elemanları Satış noktasına bağlı satış elemanları Toptancıların temsilcileri
4
Kişisel satışın faydaları
Yeni ve bilinmeyen ürünlerin sunuşunda kullanılışının yaygınlaştırılmasında eski alışkanlıkların değiştirilmesinde kişisel satış vazgeçilmez bir yöntemdir mevcut müşterilere ise yeni kullanım yerleri bulmak
5
Satış elemanlığının zorlukları
Uzun çalışma saatleri Tatil günlerinde çalışma Uzun süre ayakta durarak çalışma Her an tetikte olma (her müşteri yeni bir başlangıçtır) Her müşteriye aynı kalitede hizmet sunmak Müşteri problemlerinin meydana getirdiği stres
6
Reklam-Kişisel Satış Kişisel satış tutundurma bileşenleri içinde en pahalı yöntemdir. Çünkü satış elemanının her bir tüketiciyle ilişkisinde mesaj yalnızca bir kişiye ulaşmaktadır Kişisel satışı reklamdan farklı kılan en önemli özellik, reklamın statik bir yapıya sahip olmasına karşın kişisel satışın dinamik oluşudur.
7
Temsil görevlerine göre satış elemanları
Üretici temsilcileri Toptancıların temsilcileri Sipariş sağlama Sipariş toplama Siparişi yerine getirme Perakendeci satış personeli
8
Dışarıda mal satan satış personeli Kapıdan kapıya satışlar
MÜŞTERİ İÇİN AVANTAJLARI Satın almada rahatlık uygun fiyat taksit olanaklarının varlığı satıcının tanıdık olması KAÇINMA NEDENLERİ Güvensizlik kıyas yapma imkanından yoksunluk fiyatların yüksek olması satışçıların dış görünüşünün düzgün olmaması
9
Satış gücü yönetimi Başarı değerleme Motivasyon Ödünlendirme
Organizasyon Eğitim Seçim
10
Seçim İş analizi Eğitim Yetenek Tecrübe Sorumluluk
Çevre şartlarına uyum sağlama Zihinsel ve fiziksel sağlık
11
Tüccar ESI Ayakkabı mağazası yöneticisi ESI Hediyelik eşya mağazası müdürü... ESI Satınalma müdürü ECS Mobilya satıcısı ECS Reklam müdürü AES Personel müdürü CEIS Muhasebe müdürü CES
12
Satış Elemanının Eğitimi
Satış Bilgisi Ürün bilgisi Müşteri hakkında bilgi İşletme hakkında Satış Becerisi Randevu alma İlk izlenim SunuşKonuşma Dinlemeİkna Satış kapatmaSatış sonrası Kişisel Etkinlik Kıyafet Spor Sağlık Kişisel gelişim
13
Müşteri neyi ifade etmektedir
Müşteri, işyerindeki en önemli kişidir Müşteri, bize bağımlı değil biz ona bağımlıyız Müşteri, tartışılacak kimse değil problemi çözülecek kimsedir Müşteri, çalışmalarımızı aksatan kişi değil çalışmaların odak noktasıdır Müşteri, bir kez satış yapılacak kimse değildir Müşteri, işletmelerin varlık sebebidir Müşteri, bir dost gibidir Müşteri, işletmenin velinimetidir
14
Ürün bilgisi Müşteriniz hakkında bilgi vermediğiniz ürüne güven duymaz
Ürün ile ilgili her şeyi öğrenin ürünün sadece özelliklerini değil, faydalarını da anlatın Müşteriniz ürünü faydaları için satın alır Ürün bilgisi sunarken belirsizlik içeren ifadelerden kaçının Anlaşılır ifadeler kullanın Ürüne değer verdiğinizi gösterin
15
Firma Bilgisi Şirkette görevli eleman sayısı kaçtır?
Ne tip bir şirket: Aile şirketi mi yoksa A.Ş. mi ? Ne üretmekte veya satmaktadır? Sahip ve yöneticileri kimlerdir? Ürün veya hizmetlerin kalitesi nedir? Mensup olduğu sektörde şirketin geçmişteki ve bugünkü durumu nedir? Yıllık net satışlarının, aktif ve pasiflerinin durumu nedir? Şirket yönetimi durağan bir tutum içerisinde midir, yoksa gelişmeye açık mıdır? Şirkette görevli eleman sayısı kaçtır? Çalışmalarının hudutları nelerdir? (Yerel, milli veya uluslararası) Gelişen bir şirket olarak kabul edilmekte midir? Niçin ? Şirketin itibarı iyi midir? Hangi mevsimlik faktörler rol oynamaktadır?
16
Satış becerisi geliştirme
Randevu Alma İlk izlenim Sunuş Konuşma Beden dili Dinleme İtirazları karşılama İkna Satış Kapatma Bölge Yönetimi Satış Kotası Oluşturma
17
Satış Yönetiminde Motivasyon Karması
Satış eğitimi Ücretler Mali olmayan güdüleme araçları Liderlik Mali güdüleme araçları Başarı değerleme Satış iklimi
18
Satış Elemanında Olması Gereken Özellikler
Aktif dinleme Güler yüz Vücut temizliği Güzel konuşma Empati Samimiyet Düzenli görünüm Beden dilini iyi kullanma Gerekli materyal Temiz kıyafet Kendine güven
19
Başarı Ölçmenin Amaçları
Kontrol amacı Çalışanlarda bir memnunluk yaratır İyiye ulaşmak için itici bir güç Stratejilerin belirlenmesini ve uygulamayı sağlar Performansı geliştirmeyi desteklemede bir güdüleme aracı Satış elemanlarının iş rotasyonuna ve koordinasyonuna yardımcı olur. Kariyer sistemi oluşmasını sağlar Bu sayede satışçıların ödünlendirilmesine temel teşkil eder Başarı değerleme ile başarının dinamikleri ortaya çıkartılarak, başarının tekrarı ya da daha iyisi sağlanabilir.
20
Başarı Değerleme Süreci
İş süreci Satış elemanı Satış elemanı Başarı değerleme Başarı değerleme sonuçları Bilgilendirme /Geribesleme
21
Tipik Bir Başarı Değerleme Tablosu
22
Müşterilerle ilişkilerde etik problemler
YÖNETİCİLER İşletme güvenini kötüye kullanma Rüşvet Hediyeler vermede ölçüsüzlük Eğlenceler Menfaat çatışması Adam kayırma ÇALIŞANLAR İş değiştirmede zamanlama Harcama hesaplarına riayet Asıl işten başka bir işte çalışma Satış personelinin kendi arasındaki dostluğu Yarışmalarda dürüstlük Firma varlıklarının kişisel kullanımı İşletme politikalarına sadakat
23
Satış Elemanlarının Yasal ve Sosyal Sorumlulukları
Müşterilere Karşı Sorumluluklar Yönetime Karşı Sorumluluklar Kişisel Sorumluluklar Zamanı Etkin Kullanma
24
Satış ahlakı Doğru bilgiler kullanma Rakipleri kötülememe
Müşterileri dış görünüşlerine göre değerlendirip küçük görmeme Müşteriye yerine getirilemeyecek sözler vermeme
25
Teşekkürler...
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.