Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
İLKOKULA BAŞLARKEN MAREŞAL ÇAKMAK İLK OKULU
2
“İçinde coşku ve kaygıyı birlikte barındıran bir çift göz, kendi başına yeni ve bilinmez bir serüvene başlamanın korkusunu taşıyan bir yürek”
3
Biz İstiyoruz ki ; Düşüncelerini, duygularını rahat ifade edebilen,
Çevresiyle olumlu ilişkiler kurabilen, Kendine güvenen, Öğrenmeye istekli, Mutlu, başarılı çocuklar yetiştirelim. Müdür Yardımcısı
4
Okulun ilk günlerinde bazı sorunların yaşanması mümkündür ve doğaldır.
(ağaç,askerlik)
5
BUGÜN; Bizim için sıradan çocuklarımız için ‘TARİHİ’ bir gün (Okulda ki ilk günümüz.) Bağlanma Kuramları Güvenli Kaygılı Kaçıngan(33 Yaş)
6
Bağımsızlaşma… Doğum Yürüme(İlk adımlar arkaya bakma) OKUL Evlenme
Rehberlik Servisi
7
OKUL KORKUSU NEDEN SONUÇ Evdeki karallığın sona ermesi
Özgüven eksikliği Evdeki hayat(oyun) Kullanılan dil(okul sohbeti) Okul ceza değildir. Korku Okula gitmeyi reddetme Okula gitmede isteksizlik Aşırı öfke Organik bir neden olmaksızın kendini iyi hissetmeme Evde kalmak isteme
9
Anne – Baba ne yapabilir?
Okul başlamadan önce aile okul hakkında çocuğa bilgi vermelidir. Verilen bilgiler çocuğun çok yüksek beklentilere yöneltmemelidir. Anne baba tutumları bir kez daha gözden geçirilmelidir.
10
Çocuklar için kaygı yaratabilecek düşünceler şöyle sıralanabilir:
Anne – babasından ve alıştığı ortamdan ayrı kalma endişesi Okul içinde kaybolma ve ya unutulma endişesi Kalabalık sınıf ortamında kendisiyle ilgilenilmeyeceği, fark edilmeyeceği düşüncesi
11
Ders süresinin uzun gelmesi,oynamak istemesi
Kuralları anlama ve uygulamada zorluk çekeceği düşüncesi Başarısızlık endişesi Kendi ihtiyaçlarını karşılayamayacağı endişesi(Yemek, tuvalet v.b.) Rehberlik Servisi
13
Okula yeni başlayacak çocuklar için neler yapmalı?
Çocuğunuzu okulla ilgili olarak önceden bilgilendirin ve okulu gezdirin. Güven verin rahatlatın. Yanında olmadığınızda da onun mutlu ve rahat olacağına ilişkin ona güven verin.(Kendi özgüven sağlaması için sınıf ortamında yalnız kalmasına izin verin) Okul çıkışında onu tam zamanında alacağınızı ya da servise bineceğini, evde mutlaka karşılayacak bir kişinin olduğunu ona açıklayın. Özellikle kaygılı çocuk, annesinin evde kendisini karşılamayacağı düşüncesiyle okula gitmek istemeyebilir.
14
Vedalaşmayı uzun sürdürmeyin.
Ona gününüzün nasıl geçeceğini anlatın. Vedalaşmayı uzun sürdürmeyin. Gerekirse çok kısa bir süre sınıf arkadaşlarından bazılarıyla tanışın ve ders programını inceleyin. Eve geldiğinde okulda yaşadıklarıyla ilgili onunla konuşun.
15
Bu dönemde her zamankinden daha yakın olun.
Okula gitmemek için yarattığı bahaneleri yadırgamadan dinleyin, kaygılarını paylaşın ve anlayışlı olun. Bu önemli dönemde onları etkileyecek başka olumsuz yaşantılardan ve ya büyük değişikliklerden uzak tutmaya çalışın.
16
OKUL BAŞARISINDA AİLENİN ROLÜ
18
Çocuğunuzun sınırlarını zorlamayın
Kendi özlemlerimizle çocuğumuzun sınırları arasında gerçekçi bir denge kurmak çok önemlidir. Bunun için kullanacağınız ölçüt, çocuğunuzun okul başarısı ve okul dışı çalışmalarında göstermiş olduğu başarı düzeyidir.
19
Sürekli ders çalıştırmak,yüksek not almasını sağlamak uğruna çocuğunuzla olan yakınlığınızı tehlikeye atmayın. Aile olarak görevimizin çocuğumuza iyi bir eğitim vermek olduğu kadar , ona hayatı sevdirmek ve yaşama sevinci aşılamak olduğunu göz ardı etmemeliyiz.
20
Kesinlikle Çocuğunuzu Kardeşleriyle Kıyaslamayınız.
Her çocuğun ayrı bilişsel yapıda olduğunu aklınızdan çıkarmayınız. Çocuğunuza bir kez olsun “ SEN NEDEN ABLAN GİBİ DEĞİLSİN “ sözü bile yaşamını olumsuz etkileyecektir. Hele başkalarının yanında bunu asla yapmamalıyız. Başkalarının yanında çocuğunuzun olumlu özelliklerini paylaşmanız her zaman yerinde olur.
21
Kendini doğrulayan kehanet
Çocuklarımıza “ tembel, savruk, haylaz, sarsak, dağınık ,sakar, sorumsuz, düşüncesiz “ gibi sıfatlarla yaklaştığımızda gerçekte de “tanımladığımız gibi “olma olasılıklarını artırırız.
22
Çocuğuma iyi sıfatlarla yaklaşırsam iyi olur.
Bu konuda temel ilke çocuğu değil yapılan davranışı övmektir. Genel olarak eğitimde , özel olarak yeni bir davranışın kazandırılmasında unutulmaması gereken”yanlışların görülmesi ve düzeltilmesi değil; doğruların fark edilmesidir. Rehberlik Servisi
23
EĞİTİMDE ESAS AMAÇ “ YANLIŞLARIN YAKALANMASI” OLMAYIP ”DOĞRULARIN YAKALANMASI”DIR.
24
HEPİMİZİN ÇOCUĞU ÖZELDİR.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.