Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBelgin Eyüboğlu Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
Copyright ©2004, South-Western College Publishing Uluslararası İktisat By Robert J. Carbaugh 9th Edition 2. Bölüm: Modern Ticaret Teorisinin Temelleri
2
Carbaugh, Chap. 2 2 Ticaret teorisinin tarihsel temelleri Merkantilizm Pozitif ticaret dengesini sağlamak için düzenlemeler Eleştiri: ancak kısa dönemde mümkün; statik dünya ekonomisi varsayımına dayanır Mutlak üstünlük (Adam Smith) Ülkeler diğerlerinden daha ucuza ürettiği malları ihraç ettiklerinde kazanç sağlar. Fakat: mutlak üstünlüğe sahip olmayan ülkeler ticaretten kazanç sağlayamaz. Karşılaştırmalı üstünlük (David Ricardo) Ülkeler, mutlak üstünlüğe sahip olmasalar bile, uzmanlaşma sayesinde ticaretten kazanç elde edebilirler. Ticaret teorisinin temelleri
3
Carbaugh, Chap. 2 3 Mutlak & Karşılaştırmalı Üstünlük Karşılaştırmalı üstünlük Mutlak üstünlük: her ülke tek bir malın üretiminde daha verimlidir çalışma saati başına çıktı Ülke ŞarapGiyim ABD5 şişe20 yard Birleşik Krallık15 şişe10 yard Karşılaştırmalı üstünlük; ABD her iki malın üretiminde mutlak üstünlüğe sahip çalışma saati başına çıktı NationŞarapGiyim ABD40 şişe40 yard Birleşik Krallık20 şişe10 yard
4
Carbaugh, Chap. 2 4 Ricardo’nun Karşılaştırmalı Üstünlüğü, parasal fiyatlarla Karşılaştırmalı Üstünlük Giyim(yard)Şarap(şişe) ÜlkeEmekÜcretMik. FiyatMik.Fiyat ABD1 s$20/s40$0.5040$0.50 BK1 s£5/s10£0.5020£0.25 BK1 s$810$0.8020$0.40 ($1.6 = £1)
5
Carbaugh, Chap. 2 5 Üretim olanakları şedülü Emekle birlikte tüm üretim faktörlerini dahil ederek teoriyi genelleştirir Tüm faktörler etkin kullanıldığında üretilebilecek üretim kombinasyonlarını gösterir Eğim, ya da marjinal dönüşüm oranı, bir maldan daha fazla üretmek için diğerinden ne kadar vazgeçilmesi gerektiğini (fırsat maliyeti) gösterir. Karşılaştırmalı üstünlük
6
Carbaugh, Chap. 2 6 Marjinal Dönüşüm Oranı Karşılaştırmalı Üstünlük Eğim Otomobil Buğday
7
Carbaugh, Chap. 2 7 Üretim olanakları şedülü: sabit fırsat maliyetler Karşılaştırmalı Üstünlük Otomobil Eğim Buğday Kanada ABD
8
Carbaugh, Chap. 2 8 Arz şedülü: sabit fırsat maliyetler Karşılaştırmalı Üstünlük Otomobil Buğday ABD Kanada ABD Otomobil başına buğday Buğday başına otomobil
9
Carbaugh, Chap. 2 9 Sabit fırsat maliyetler altında ticaret Karşılaştırmalı Üstünlük ABD Kanada Buğday Otomobil Ticaret olanakları eğrisi (ticaret haddi 1:1 Ticaret olanakları eğrisi (ticaret haddi 1:1
10
Carbaugh, Chap. 2 10 Uzmanlaşmadan elde edilen üretim kazançları: sabit fırsat maliyetler Karşılaştırmalı Üstünlük OtoBuğdayOto BuğdayOtoBuğday ABD4040120080-40 Kanada40800160-4080 Dünya801201201604040 UzmanlaşmadanUzmanlaşmadanNet Kazanç ÖnceSonra(Kayıp)
11
Carbaugh, Chap. 2 11 Ticaretten elde edilen tüketim kazançları: sabit fırsat maliyetler Karşılaştırmalı Üstünlük OtoBuğdayOto BuğdayOtoBuğday ABD404060602020 Kanada4080601002020 Dünya801201201604040 TicaretTicaretNet Kazanç ÖncesiSonrası(Kayıp)
12
Carbaugh, Chap. 2 12 Sabit fırsat maliyetler altında tam uzmanlaşma Karşılaştırmalı Üstünlük Kanada ABD Otomobil Buğday Otomobil başına buğday Buğday başına otomobil
13
Carbaugh, Chap. 2 13 Karşılaştırmalı Üstünlüğün Değişmesi Karşılaştırmalı Üstünlük otomobil ABD Japonya Bilgisayar
14
Carbaugh, Chap. 2 14 Ticaret kısıtlamaları ve ticaretten kazançlar Karşılaştırmalı Üstünlük İmal edilmiş ürünler Ham petrol
15
Carbaugh, Chap. 2 15 Artan maliyetler altında üretim olanakları Artan fırsat maliyetleri Buğday Otomobil Eğim
16
Carbaugh, Chap. 2 16 Artan maliyetler altında fırsat maliyetler Artan fırsat maliyetler Otomobil başına buğday Otomobil arz eğrisi Otomobil
17
Carbaugh, Chap. 2 17 Artan maliyetler altında ticaret: ABD Artan fırsat maliyetler Otomobil buğday Ticaret olanakları eğrisi ABD
18
Carbaugh, Chap. 2 18 Artan maliyetler altında ticaret: Kanada Artan fırsat maliyetler buğday Otomobil Ticaret olanakları eğrisi
19
Carbaugh, Chap. 2 19 Uzmanlaşmadan elde edilen üretim kazançları: artan fırsat maliyetler OtoBuğdayOto BuğdayOtoBuğday ABD51812147-4 Kanada1761313-47 Dünya2224252633 UzmanlaşmadanUzmanlaşmadanNet Kazanç ÖnceÖnce(Kayıp) Artan fırsat maliyetler
20
Carbaugh, Chap. 2 20 Ticaretten elde edilen tüketim kazançları: artan fırsat maliyetler OtoBuğdayOto BuğdayOtoBuğday ABD51852103 Kanada17620630 Dünya2224252733 TicaretTicaretNet Kazanç Öncesisonrası(Kayıp) Artan fırsat maliyetler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.