Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Red Bull Pazarlama Araştırması
Red Bull, Avusturyalı girişimci Dieter Matteschitz tarafından 1987 yılında kuruldu. Orjinali, 1962 yılında Chaleo Voovidhya tarafından Tayland’da geliştirilen “Kraeting Daeng” isimli içecektir. İçecek, içerisinde “Lipovitan” isimli bir maddeyi bolca barındırmaktadır. Bu maddenin enerji verici özelliği Japonya’da keşfedilmiş ancak ilk kez Tayland’da enerji içeceği olarak piyasaya sunulmuştur.
2
Red Bull Pazarlama Araştırması
1982 yılında Dietrich Mateschitz Uzakdoğu’da giderek popülerleşen ve “tonik içecekler” olarak adlandırılan ürünlerin farkına vardı. Bir gün Hong Kong’da Mandarin Otel’in barında otururken aklında bu fonksiyonel içecekleri Asya dışında pazarlama fikri oluştu. Mateschitz 1984 yılında Red Bull’u kurdu. Ürünün ince ayarını yaptı, kendine özgü bir pazarlama konsepti geliştirdi ve 1987 yılında Red Bull Enerji İçeceği’ni Avusturya piyasasına sundu. Bu sadece yeni bir ürünün piyasaya sürülmesi değil, aynı zamanda tamamen yeni bir ürün kategorisinin doğuşu anlamına geliyordu. Yıllar içerisinde Red Bull 160’tan fazla ülkede satılmaya başladı, 1987 yılından bu yana 30 milyar civarında kutu Red Bull tüketildi. 2010'da ise bu sayı 4,2 milyarın üzerine ulaştı. Dünyanın 1 numaralı enerji içeceği başarısının gururunu şirketin dünya genelindeki çalışanı (2009 yılında bu rakam 6.900’dü) paylaşıyor. Bugün Red Bull, Avusturya'nın Salzburg kenti yakınlarındaki Genel Merkezi'nde faaliyetlerine devam ediyor.
3
Red Bull Pazarlama Araştırması
Kraeting Daeng
4
Red Bull Pazarlama Araştırması
Başlangıçta tır şöförlerinin daha yaygın olarak tercih ettiği şeklinde düşünülen Red Bull, Dieter Matteschitz tarafından ürün farklılaştırması yapılarak gençlere yönelik bir içecek haline getirilmiş ve spor organizasyonlarında ve eğlence hayatında da sıklıkla tüketilen bir içecek haline gelmiştir.
5
Red Bull Pazarlama Araştırması
Yeni nesil içecekler: Soğuk çay, soğuk kahve, her türlü diğer yeni ürün. İşlevsel içecekler: Red Bull gibi enerji içecekleri
6
Red Bull Pazarlama Araştırması
Enerji içeceği marketi, Asya-Pasifik bölgesinde yoğunlaşmış olup, Avrupa’da da kendine önemli bir pay bulmasına rağmen, Amerika’da ve İngiltere’de hala potansiyelini korumaktadır.
7
Red Bull Pazarlama Araştırması
Red Bull’un Resmi Web Sitesinden Finansal Rakamlar: 2010 yılında dünya çapında toplam 4,204 milyar kutu Red Bull satıldı. Bu rakam 2009 yılına kıyasla %7.6’lık bir artış anlamına geliyor.Bununla birlikte, kur ve fiyat faktörlerinden ötürü şirket cirosu 3,268 milyar Euro’dan 3,785 milyar Euro’ya çıktı ve %15.8’lik bir artış gösterdi. Satışlar, gelir, verimlilik ve faaliyet karı sadece 2007 yılındaki seviyeye ulaşmakla kalmadı. Aynı zamanda kaydedilen rakamlar bu seviyeleri öyle aştılar ki, şu ana kadar şirket tarihinin en iyi rakamları oldular. Bu olumlu hareketlenmenin temel sebepleri arasında Türkiye (+%86), Japonya (+%80), Brezilya (+%32), Almanya (+%13) ve ABD (+%11) olmak üzere çeşitli Red Bull pazarlarındaki yüksek satış artışlarının, son yıllardaki zorlu ekonomik ortamda bile etkin maliyet yönetimi ve devamlı marka yatırımlarıyla birleştirilmesi gösterilebilir yılı sonu itibariyle Red Bull 161 ülkede 7,758 kişi istihdam ediyor (2009 sonu: 160 ülkede 6,900 kişi). Ayrıca her yıl 5000’den fazla öğrenci, Kanatlar Takımımız ve Öğrenci Marka Yöneticileri programlarımız kapsamında ilk iş deneyimini kazanıyor. Hala çok sıkıntılı ve belirsiz olan finansal ve küresel ekonomik ortama rağmen, 2012 yılına ait büyüme ve yatırım planlarımız aynı tutku ile devam ediyor. Koşullar ne olursa olsun Red Bull durmadan, sürekli yukarıya dönük bir eğilim yakalamaya çalışıyor.
8
Red Bull Pazarlama Araştırması
Enerji içeceği formülleri ve içindeki önemli maddeler, içecek üreticileriyle koordineli çalışan ilaç firmaları ve beslenme uzmanları tarafından belirlenir. Bir kez belirlenince içerisinde nadiren değişikliklere gidilir. Red Bull içerisindeki maddeler “TC pharmaceuticals” adındaki bir firma tarafından belirlenmiştir. Yapılan tek değişiklik, ülkelerin yasalarına göre değişen kafein oranıdır. Formülü pratiğe dönüştürmek için temin edilen maddeler, konsantre üretim aşamasında bir araya getirilir ve gazlı suyla karıştırılır. Red Bull bu aşamayı Avusturya’daki fabrikalarında yapmaktadır. İçecek, fabrikada bulunan yüksek hızlı hat sayesinde önce şişelenir, daha sonra da paketlemesi gerçekleştirilir. Şişelenmiş içecekler, nihai tüketiciye ulaşmadan önce perakendecilere ulaştırılır. Red Bull’un müşterileri arasında bar, gece klüpleri, mağazalar, sağlık klüpleri gibi yerler vardır. Red Bull, genellikle kendi dağıtım kanalını kullanır ancak yeni pazarlara girmek için distribütörlerle de çalışmaya başlamıştır. (Örn; Hindistan)
9
Red Bull Pazarlama Araştırması
4 TİCARİ TAKTİK REKLAM SUNUM SPONSORLUK ETKİNLİKLER
10
Red Bull Pazarlama Araştırması
REKLAM
11
Red Bull Pazarlama Araştırması
SUNUM
12
Red Bull Pazarlama Araştırması
SPONSORLUK FAALİYETLERİ
13
Red Bull Pazarlama Araştırması
ETKİNLİKLER
14
Red Bull Pazarlama Araştırması
15
Red Bull Pazarlama Araştırması
16
Red Bull Pazarlama Araştırması
17
Red Bull Pazarlama Araştırması
18
Red Bull Pazarlama Araştırması
19
Red Bull Pazarlama Araştırması
20
Red Bull Pazarlama Araştırması
21
Red Bull Pazarlama Araştırması
“If we don’t create the market, it doesn’t exist” Dietrich Mateschitz a former toothpaste salesman
22
Red Bull Pazarlama Araştırması
İmaj Reklam Pazar Liderliği Pazarlama Çabaları Popülerite Kanuni Limitler Fiyat Yüksekliği SWOT ANALİZİ Güçlü Yönleri Zayıf Yönleri İnsan Sağlığını Tehdit Ettiği Endişesi - Rekabetin Artması Sponsorlukların Getirdiği Farkındalık Üretim Kapasitesi Arttırımı Tehditler Fırsatlar
23
Red Bull Pazarlama Araştırması
Beni dinlediğiniz için teşekkürler Batuhan Budak
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.