Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanSelim Sağlam Değiştirilmiş 9 yıl önce
2
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA ve ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
3
Çiftlik sahibi olmayı hayal eden genç bir adam bir çiftlik satın alır. Çiftliği satın aldıktan sonra yeterli su olmadığını görür. Nehir yatağına suyun yönünü değiştiren kocaman bir kayanın düşmüş olduğunu fark eder. Tüm gücünü toplayıp bir çekiçle kayaya vurur ama hiçbir şey olmaz. Kayada bir iz bile bırakamamıştır. Defalarca vurur. 500 kez... 502. vuruşta kaya ortadan ikiye ayrılır ve su parçalanan kayanın arasından akmaya başlar. Bunu sağlayan nedir?
4
502. VURUŞ MU YOKSA 502 VURUŞ MU?
5
ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler” ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK “Çalışma Ortamına İlişkin Düzenlemeler”
6
Çalışma Odası ve Masası
7
Çalışmanız için ayrılmış ayrı bir odanın, ayrı odanız yoksa, ev içinde sessiz bir odanın,çalışmak amacıyla kullandığınız bir masanın olması gerekir.Çalışmanız için ayrılmış ayrı bir odanın, ayrı odanız yoksa, ev içinde sessiz bir odanın,çalışmak amacıyla kullandığınız bir masanın olması gerekir.
8
Çalışma masasının üzerinde az eşya olmalı,çalışılan dersin dışında defter kitap olmamalıdır. Duvarlarda resim ya da poster olmamalıdır. Çalışılan oda derli toplu olmalıdır. Çalışılan ortam sessiz olmalıdır.
9
ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇAN SEBEPLER
10
Endişeler Hayal kurmak
11
Yorgunluk Uykusuzluk
12
ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇARAK DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN DIŞ SEBEPLER
13
BAHANELER ÜRETMEK
14
Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz bir söz söylemiş olduğu için çalışmak istemeyeceksiniz,
15
Bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için çalışmaya isteksiz olacaksınız,
16
Bir diğer gün hava içinizi kararttığı için
17
Ali KABA Bir başka gün canınız sıkkın olduğu için,
18
Bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. vb..
19
ZAMANI ETKİLİ KULLANMA
20
İKİ İNSAN ARASINDAKİ TEK FARK; SAHİP OLDUKLARI ZAMAN DEĞİL, BUNU NASIL KULLANDIKLARIDIR!
21
Başarılı olmak için birinci koşul, zamanın etkili kullanılmasıdır.
22
Sürekli bölünmelerle (telefon, TV,yemek yeme vs.) gerçekleştirilen bir çalışmada verim düşer.
23
Resimdeki öğrenci verimli ders çalışma yöntemlerinden hangilerine uymamaktadır?
24
En ideal ders çalışma süresi 40 dakikadır.
25
40 dakikalık ders çalışmasından sonra 10 dakikalık bir tekrar yapılmalıdır. 10 dakikalık tekrardan sonra 10 dakikalık dinlenmeye vakit ayrılmalıdır.
26
10 dakikalık dinlenmede televizyondan ve bilgisayardan uzak durun.
27
Zamanın doğru ve etkin kullanılması Düzensizliğin engellenmesi Kaygının azalması Özgüven artışı
28
Zamanı etkili kullanabilmek için; Planlama - Program Düzenli olma İşlerin önem sırasına göre dizimi Seviyeye uygun çalışma gereklidir.
29
40 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelisiniz NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR
30
Ders çalışırken sıkılıyorsanız, farklı şeyler düşünüp dikkatinizin dağıldığınızı hissediyorsanız, ara verme zamanı gelmiş demektir. Ara süresi çalışılan süreden daha uzun olmamalıdır.
31
Başarılı olmak için çok çalışmak yeterli değildir. Planlı ve programlı çalışmak gerekir.
32
PROGRAM NEDİR? NİÇİN PROGRAMLI ÇALIŞMA YAPILMALIDIR?
33
PROGRAM; -Zamanı etkin bir şekilde kullanmanızı -Neye nereden başlayacağınıza karar vermenizi -Bilgilerinizi ne kadar özümsediğinizi görmenizi -Ne zaman dinlenip,ne zaman çalışacağınıza karar vermenizi sağlar.
34
Programlı Çalışma Programlı çalışma ile daha az zamanda daha çok bilgiye ulaşmanız mümkündür. Programlı çalışma ile ders dışındaki aktivitelere daha fazla zaman ayırırsınız.
35
GÜNLÜK ÇALIŞMA PROGRAMI - O gün öğrenilen konuların tekrarı ve test çözümü, -Ödevlerin tamamlanması -Bir gün sonra işlenecek konuların ön hazırlığını içermelidir.
36
Ali KABA PROGRAM YAPILIRKEN DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER! Bir günde kaç saat çalışabileceğinizi belirleyin, Günün hangi saatlerinde çalışabileceğinizi belirleyin, Çalışmak için belirlediğiniz saatler, yorgun olmayacağınız ve çalışma dışında her şeye “hayır” diyebileceğiniz saatler olsun.
37
Programı tamamladığınızda, programda değişiklik yapma ihtiyacı duyup duymadığınızı kontrol edin, Çalışmak için belirlediğiniz saatte çalışma odanızda ve masanızda olun.Çalışma isteğiniz yoksa bile lütfen masadan kalkmayın ve başka bir şeyle ilgilenmeyin
38
HANGİ DERSE NASIL ÇALIŞMALIYIZ?
39
DERSİ DERSTE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ Öğretmene konu ile ilgili soru sorun. Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın O gün derste öğreneceğiniz konuları okuyarak gelin Dersten önce konuları okurken yanıtlanmasını isteyeceğiniz soruların neler olabileceğini düşünün.Soru-cevap şeklinde dinlemenin ve okumanın daha iyi öğrenme sağlamaktadır.
40
MATEMATİK Ödevleri düzenli yapın Ezberlemeyin, nasıl ve niçini anlamaya çalışın Çözemediğiniz problem için yardım isteyin Alıştırmaları kendi başınıza yapmaya çalışın
41
TÜRKÇE Kitap okuyun Dersi aktif olarak dinleyin Günlük tekrarlar yapın Özellikle dilbilgisi için ön hazırlık yapın Günlük tutma alışkanlığı kompozisyon yazma gücünü arttırır
42
İNGİLİZCE Derse hazırlıklı gelin Hata yapmaktan korkmayın Sık tekrar yapın Yeni öğrenilen kelimelerle cümle kurmaya çalışın Şarkı dinleyip anlamaya çalışın Okuma parçalarını evde yüksek sesle okuyun Öğrenmekte olduğunuz dil ile ilgili seviyenize uygun kitaplar okuyun
43
SOSYAL BİLGİLER Derse hazırlıklı gelin Sebep-sonuç ilişkilerine dikkat edin Derste not alın Sık tekrar yapın
44
FEN ve TEKNOLOJİ Konuyu ders kitabından bütün olarak okuyun Ana fikirleri çıkarın Ders kitabını detaylı bir şekilde okuyun
45
OKU
46
ANLAT
47
TEKRARLA
48
Okuduklarınızı daha iyi öğrenebilmek için sık sık tekrar yapın.
50
DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.