Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
TRAFİK Ve İLK YARDIM DERSİ
Ceyhun YÜKSEL Trafik Ve İlk Yardım Öğretmeni
2
Trafik Eğitimi ve Kara Yolu ile İlgili Kavramlar
ÜNİTE-1 TRAFİK KÜLTÜRÜ Trafik Eğitimi ve Kara Yolu ile İlgili Kavramlar Ceyhun Yüksel
3
TÜRKİYE – AVRUPA BİRLİĞİ TRAFİK KÜLTÜRÜ
Ceyhun Yüksel
4
TRAFİK KÜLTÜRÜ Eğitim Trafik TRAFİK KÜLTÜRÜ Kurallar Trafik İşaretleri
Kavramlar TRAFİK KÜLTÜRÜ Sorumluluk Kurallar Trafik İşaretleri Trafik Kazaları Ceyhun Yüksel
5
Ceyhun Yüksel
6
bizlere ne gibi öğütler verirlerdi acaba?
DÜŞÜNELİM! Trafik kazalarında her yıl yaşamını yitiren civarında insanımızı konuşturabilseydik, bizlere ne gibi öğütler verirlerdi acaba? Ceyhun Yüksel
7
TRAFİK EĞİTİMİ Ceyhun Yüksel
8
TRAFİK EĞİTİMİNİN GEREKLİLİĞİ VE ÖNEMİ
Trafik denilince genellikle kara yolu trafiği akla gelir. Yayaların, hayvanların ve araçların kara yolları üzerindeki hal ve hareketleri trafiği oluşturur. Dünyada ve memleketimizde motorlu araç sayısının ve nüfusunun giderek artması, otomotiv sanayisindeki gelişmeler, her geçen yıl trafik kazalarının artması, büyük can ve mal kayıpları dikkatleri buraya çekmektedir. Yaşanan her trafik kazası, beraberinde ölüm, yaralanma ve sakatlanma gibi istenmeyen sonuçlara neden olabilmektedir. Ceyhun Yüksel
9
Öte yandan, kazaların geride bıraktığı maddi zararlar ise, göz ardı edilemeyecek kadar büyüktür. Her yıl yaklaşık olarak beş bin kişinin hayatını kaybettiği ve bu rakamın iki katı kadar da yaralanma olayının gerçekleştiği trafik kazalarının önünün kesilmesindeki en büyük etkenlerden biri, bireylerde trafik kültürü ve bilincinin oluşturulmasıdır. Ceyhun Yüksel
10
Ülkemizde trafik eğitimi konusunda 30 Mayıs 2012 tarihinde gerçekleştirilen Karayolu Güvenliği Yüksek Kurulu toplantısında “Karayolu Trafik Güvenliği 10 Yıllık Eylem Planı”nı uygulamaya konulmuştur. Buna göre; Büyükşehir belediyelerince çocuk trafik eğitim parkları yapılması, Aday sürücülük uygulamasının başlatılması, Emniyet Genel Müdürlüğü bünyesinde “Trafik Güvenliği Eğitim Merkezi” kurulması, kararı alınmıştır. Ceyhun Yüksel
11
Yaya ve bisiklet önceliğinin göz önünde bulundurulması istenmiştir.
Bunların yanı sıra; Üniversiteler bünyesinde ön lisans, lisans ve lisansüstü programlarının açılması, Bu alanda eğitim görenlerin sektörde öncelikli olarak istihdamının sağlanacağı belirtilmiş, Yaya ve bisiklet önceliğinin göz önünde bulundurulması istenmiştir. İlk Okul 4.Sınıfta: Trafik Güvenliği (1 saat) Lise 12. Sınıfta : Trafik ve İlk Yardım (1 saat) Ceyhun Yüksel
12
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ (ESKİŞEHİR) Ulaştırma Meslek Yüksekokulu
Meslek Y.O Bölüm Puan Türü Kont. Yerl. En Küçük Puan En Büyük Puan ANADOLU ÜNİVERSİTESİ (ESKİŞEHİR) Ulaştırma Meslek Yüksekokulu Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri YGS-5 41 251,47693 348,77072 MERSİN ÜNİVERSİTESİ Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu 51 223,73476 319,93903 SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ (ISPARTA) Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu 220,56399 282,23547 HARRAN ÜNİVERSİTESİ (ŞANLIURFA) Şanlıurfa Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu 215,51072 280,01678 KARABÜK ÜNİVERSİTESİ Meslek Yüksekokulu 208,86664 266,80731 Ulaştırma ve Trafik Hizmetleri (İÖ) 207,52327 261,32002 BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ Bigadiç Meslek Yüksekokulu 200,25755 273,78528 MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ 200,20979 253,10758 185,25016 246,96250 Ceyhun Yüksel
13
Ülkemizde trafik eğitiminin verilmesinde etkin rol oynayan kurum ve kuruluşlar da bulunmaktadır.
Bu kurum ve kuruluşlar liderlerden yardım alarak, onların spot filmlerde rol almalarını sağlayarak konuyu daha da ilgi çekici duruma getirmeye çalışmaktadır. Trafik eğitiminin önemine inanan Sayın Cumhurbaşkanımız başta olmak üzere pek çok devlet büyüğümüz ile sanat ve spor dünyasından çeşitli kişiler eğitici spot filmlerde rol almışlardır. Vatandaşa ulaşabilmek için en iyi yolun kitle iletişim araçlarından yararlanmak olduğu gerçeğinden hareket eden kurum ve kuruluşlar emniyet kemeri, aşırı hız, alkollü araç kullanma vb. konulardaki risk bilgilerini dinleyicilere aktarmaktadır. Trafik güvenliği konusunda hazırlanan bu eğitici filmler ulusal televizyon kanallarında sıklıkla yayınlanmaktadır. Ceyhun Yüksel
14
KAMU SPOTLARI Ceyhun Yüksel
15
KARAYOLU : Trafik için, kamunun yararlanmasına açık olan arazi şeridi, köprüler ve alanlardır.
Ceyhun Yüksel
16
Tek Yönlü Karayolu: Taşıt yolunun yalnız bir yöndeki taşıt trafiği için kullanıldığı karayoludur. Ceyhun Yüksel
17
İki Yönlü Karayolu : Taşıt yolunun her iki yöndeki taşıt trafiği için kullanıldığı karayoludur.
Ceyhun Yüksel
18
ŞEV BANKET MÜLK YAYA YOLU TAŞIT YOLU KENARI DIŞ VE İÇ ŞEV KARAYOLU PLATFORMU BORDÜR ŞERİTLER Şerit: Taşıtların bir dizi halinde güvenli seyredebilmeleri için taşıt yolunun çizgilerle ayrılmış bölümüdür. Ceyhun Yüksel
19
Şerit Kullanım Levhaları
Ceyhun Yüksel
20
Bölünmüş Karayolu: Bir yöndeki trafiğe ait taşıt yolunun bir ayırıcı ile belirli şekilde diğer taşıt yolundan ayrılması ile meydana gelen karayoludur. Ceyhun Yüksel
21
Anayol: Ana trafiğe açık olan ve bunu kesen karayolundaki trafiğin, bu yolu geçerken veya bu yola girerken, ilk geçiş hakkını vermesi gerektiği işaretlerle belirlenmiş karayoludur. Ceyhun Yüksel
22
Tali Yol: Genel olarak üzerindeki trafik yoğunluğu bakımından, bağlandığı yoldan daha az önemde olan yoldur. Ceyhun Yüksel
23
Erişme Kontrollü Karayolu (Otoyol): Özellikle transit trafiğe tahsis edilen, belirli yerler ve şartlar dışında giriş ve çıkışın yasaklandığı, yaya, hayvan ve motorsuz araçların giremediği, ancak izin verilen motorlu araçların yararlandığı ve trafiğin özel kontrole tabi tutulduğu karayoludur. Ceyhun Yüksel
24
Bağlantı Yolu: Yasaktır.
Bir kavşak yakınında karayolu taşıt yollarının birbirine bağlanmasını sağlayan, kavşak alanı dışında kalan ve bir yönlü trafiğe ayrılmış olan karayolu kısmıdır. Duraklama, park etme, U dönüşü yapma, geri gitme Yasaktır. Ceyhun Yüksel
25
Geçiş Yolu: Araçların bir mülke girip çıkması için yapılmış olan yolun, karayoluna bağlanan ve karayolu sınır çizgisi içinde kalan kısmıdır. Ceyhun Yüksel
26
Kavşak: İki veya daha fazla karayolunun kesişmesi veya birleşmesi ile oluşan ortak alandır. Ceyhun Yüksel
27
Geçiş Hakkı: Yayaların ve araç kullananların diğer yaya ve araç kullananlara göre, yolu kullanmak sırasındaki öncelik hakkıdır. Ceyhun Yüksel
28
Geçiş Üstünlüğü: Görev sırasında, belirli araç sürücülerinin can ve mal güvenliğini tehlikeye sokmamak şartı ile trafik kısıtlama veya yasaklarına bağlı olmamalarıdır. Ceyhun Yüksel
29
TRAFİK : Yayaların, hayvanların ve araçların karayolları üzerindeki hal ve hareketleridir.
Ceyhun Yüksel
30
ARAÇ : Karayollarında kullanılabilen motorlu, motorsuz ve özel amaçlı taşıtlar ile iş makineleri ve lastik tekerlekli traktörlerin genel adıdır. Ceyhun Yüksel
31
TAŞIT: Karayolunda insan, hayvan ve yük taşımaya yarayan araçlardır
TAŞIT: Karayolunda insan, hayvan ve yük taşımaya yarayan araçlardır. Bunlardan makine gücü ile yürütülenlere “motorlu taşıt” Ceyhun Yüksel
32
İnsan ve hayvan gücü ile yürütülenlere “motorsuz taşıt” denir.
Ceyhun Yüksel
33
Ayrıca, bir kazanç kaydı olmaksızın kullanılanlara “hususi taşıt”,
denir. Ceyhun Yüksel
34
Çeşitli şekillerde kazanç sağlamak amacıyla kullanılanlara “ticari taşıt”,
denir. Ceyhun Yüksel
35
Taşıt Kanunu kapsamına girenlere “resmi taşıt”, denir.
Ceyhun Yüksel
36
Resmi olmakla birlikte ticarilik niteliği taşıyanlara da “resmi ticari taşıt” denir.
Ceyhun Yüksel
37
PLAKA TÜRLERİ Ceyhun Yüksel
38
SÜRÜCÜ : Karayolunda, motorlu veya motorsuz bir aracı veya taşıtı sevk ve idare eden kişidir.
Ceyhun Yüksel
39
Şoför : Karayolunda, ticari olarak tescil edilmiş bir motorlu taşıtı süren kişidir. Ceyhun Yüksel
40
Ceyhun Yüksel
41
Sonuç: Kara yollarında, güvenli trafik akışının sağlanması için kurallara uygun davranılmalıdır. Her sürücü önce kendi güvenliği ve rahatını daha sonra da en az kendi rahat ve güvenliği kadar diğer insanların da rahat ve güvenliğini düşünmek zorundadır. Ülkemizde yaşanan trafik kazalarının önlenmesinde ve trafik akışının tüm sürücüler, yayalar için güvenle sağlanabilmesinde, ilk ve en önemli kural kara yolunun doğru kullanımıdır. Ceyhun Yüksel
42
Ceyhun Yüksel
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.