Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İLETİŞİM
2
İLETİŞİM İnsanlar arasında, duygu, düşünce ve bilgilerin birtakım yollar ile karşılıklı olarak aktarılması sözel ya da sözel olmayan iletişim yoları ile gerçekleşmektedir.
3
İLETİŞİM Kişilerarası iletişim birtakım psikolojik özellikler taşıyan bir süreçtir. İletişim aynı zamanda toplumsal özellikler de içeren bir olgudur.
4
İLETİŞİM İletişimde üç temel unsur mevcuttur : 1) İleti gönderen
3) İleti alan
5
İLETİŞİM İletişim ; iletilmek istenen materyalin, ilgili herkes tarafından tamamen anlaşılabilmesi amacı ile bilgi, düşünce, yazı, konuşma ve diğer araçlarla ya da bunların bir arada kullanımıyla iletilmesi, alınması ya da değiştirilmesidir.
6
İLETİŞİM İletişim; genel olarak insanlar arasındaki düşünce ve duygu alışverişidir. İletişim; alan ve veren arasında bilgi, düşünce ve tutum ortaklığı yaratmaktır.
7
İLETİŞİM
8
İLETİŞİM İletişimde; beden dili % 60 ses tonu % 30 kelimeler % 10
önem taşımaktadır.
9
İLETİŞİM Temel olarak ilişkilerde pozitif olmak, olaylara iyimser yaklaşımlarda bulunmak etkili iletişimde çok önem taşımaktadır.
10
İLETİŞİM ETKİLİ BİR İLETİŞİM KURMAK İÇİN ;
Canlı olun, mümkün olduğunca gülümseyin İnsanların yüzüne bakarak konuşun Beden dilinizin sözlerinizle aynı mesajları vermesine özen gösterin. Karşınızdakini dinlediğinizi ve anladığınızı hissettirecek baş hareketlerini yapın. Sesinizin tonlamasına özen gösterin.
11
İLETİŞİM
12
İLETİŞİM Doğru dili kullanın (ben dili).
İnsanları değil problemleri karşınıza alın (işbirliği kurma). Duygulara değil davranışlara sınır koymayı deneyin. (Ör: Öfkelenmeni anlayabiliyorum ama kapıları yumruklaman doğru değil!) Çatışmayı değil, toleransı ve uzlaşmayı başarın. (Gerginlikler değil esneklikler koruyucudur.) Güvenli bir tutum sergileyin ve tutumlarınızı kontrol edin.
13
İLETİŞİM Mevlana’nın şu sözünü düstur edinin ;
Dünya aksi seda veren bir dağa benzer, ona ne gönderirseniz size, aynısını gönderir.
14
İLETİŞİM Aynı anda iki işi birlikte yapmayın.
Öfkeli iseniz, iletişimden uzak durun. Yargılamayın, durumu açıklayın, duygularınızı anlatın. KOD tekniğini benimseyin ( insanları olduğu gibi kabul et,olumlu davranışlarını onayla, onlara değer ver )
15
İLETİŞİM Ortak ihtiyaçlara yönelik mesajlar ver.
İlgi göster, sıradan olma, iletişimi sürdür.
16
teşekkürler
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.