Sunuyu indir
1
İşletmelerde Bilişim Sistemleri
SAÜ İşletmelerde Bilişim Sistemleri Bilişim Sistemi Sınıflandırması Organizasyonel hiyerarşiye (kullanıcı gruplarına) göre İşletme fonksiyonlarına yada departmanlara göre Entegre Sistemler Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
2
Bilişim sistemlerinin türleri
Organizasyonel Bilgi Sistemleri İşletme Birimleri ile ilişkileri Sistem Türü Hizmet Verilen Grup STRATEJİK DÜZEY ÜST YÖNETİM YÖNETİM DÜZEYİ ORTA DÜZEY YÖNETİCİLER BİLGİ DÜZEYİ BİLGİ ve VERİ İŞÇİLERİ İŞLETİMSEL İŞLETİMSEL DÜZEY YÖNETİCİLER SATIŞ VE ÜRETİM FİNANS MUHASEBE İNSAN PAZARLAMA KAYNAKLARI Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
3
Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
ENTEGRE SİSTEMLER 1- KKP Sistemleri (ERP) 2- TZY Sistemleri (SCM) 3- MİY Sistemleri (CRM) Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
4
İş Hayatında Entegrasyon Kavramı
Entegrasyonu zorunlu kılan nedenler Karmaşık İş süreçleri Global Pazarlar - Ürün ve Arz Zincirinin Kompleks Yapısı Dış Kaynak Kullanımının Artışı Pazara Ulaşma Hızı Stok Seviyelerini Azaltma Firmanın bütün departman ve fonksiyonlarının VE FİRMA ÇEVRESİNİN tek bir sistem içinde birleştirilmesidir. İhtiyaç ve beklentileri birbirinden farklı olan çok sayıda bölümün aynı bilgisayar sistemi içinde bir araya getirilmesi ve aynı bilgi tabanını paylaşmasıdır. Bölümler arası entegrasyon işletme içinde dolaşan bilginin kalitesini de yükseltir.Kaliteli bilginin hızlı dolaşımı sağlandığında ise verilecek kararlar daha gerçekçi ve doğru olacaktır. İnsan Kaynakları Muhasebe ve Finans MERKEZİ VERİTABANI Satış&Dağıtım Stok&İmalat Destek Modüller Tedarikçiler Müşteriler MİMARİ ENDÜSTRİYEL ÇÖZÜMLER Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
5
İş Hayatında Entegrasyon Kavramı
Malzeme ihtiyaçlarını yönetmek üzere, MRP MİP Üretim kaynaklarını yönetmek üzere, MRP II MİP II Kurum Kaynaklarını yönetmek üzere, ERP KKP Müşteri ilişkilerini yönetmek üzere, CRM MİY Tedarik Zincirini yönetmek üzere, SCM TZY Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
6
Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
SAÜ ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI İş Süreçleri ve Bilişim Sistemleri Çapraz Fonksiyonel İş Süreçleri Satış, pazarlama, üretim, ve araştırma-geliştirme arasındaki iç içe geçmişlik Farklı fonksiyonel uzmanlıklardan oluşan bir grupla bir işi tamamlamak Örnek: Sipariş yerine getirilme süreci Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
7
Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
SAÜ ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI Sipariş Yerine Getirilme Süreci Sekil 2-12 Kaynak : Laudon and Laudon 2007 Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
8
Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
SAÜ ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI KKP Sistemlerinin Faydaları Firma Yapısı ve Organizasyonu: Tek organizasyon Yönetim: Firma capinda bilgi tabanli yönetim süreçleri Teknoloji: Birleştirilmiş birbirine bağlı bilişim sistemleri ve platformlar sayesinde bilgi ve verilerin paylaşımı İşletme : Daha verimli ve etkin operasyonlar ve müşteri odaklı süreçler Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
9
Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
SAÜ ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI KKP Sistemleri ile İlgili Zorluklar Kurulması ve hayata geçirilmesi güç ve maliyetlidir: İşletmede köklü değişiklikleri gerektirir Teknoloji: Teknolojiye büyük yatırım gerektirir. Karmaşık ve birçok alt sistemi olan sistemlerdir Organizasyonda kontrol ve karar vermeyi merkezileştirir Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
10
Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
SAÜ ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI Tedarik Zinciri Yonetimi (SCM) Tedarik Zinciri Yönetimi (SCM) Ürünün yapılması için gerekli hammaddelerin satin alınması, üretimin yapılması, ürünlerin depolanması ve pazarlara taşınması ile ilgili tüm süreç ve işlemlerin bütünüdür. Tedarikçi, üretici, dağıtıcı ve müşterinin lojistik zamanlamalarının entegrasyonu Zaman tasarrufu, lüzumsuz efor sarfını önlemek ve stok ve taşıma maliyetini azaltmak Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
11
Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
İş Hayatında Entegrasyon Kavramı Tedarik Zincirinde Bilişim Sistemleri Kullanımı Sağladığı avantajlar Ne zaman ne üreteceğine, nerede saklayacağına, nasıl taşıyacağına çabucak karar verir. Siparişleri hızla gönderir Sipariş durumlarını izler Envanter durumunu kontrol eder. Düzeyleri Gözler, sevkiyatları takip eder Varolan talebe göre üretimini planlar Ürün şartnamelerini bulundurur Hata oranları ve iade bilgilerini paylaşır Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
12
Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
SAÜ ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI Tedarik Zinciri Yonetimi (SCM) Tedarik Zinciri Örgütlerin ve iş süreçlerinin network`u Malzemelerin temininde, hammaddelerin yarı işlenmiş ve bitmiş ürün haline gelmesinde, ve tüketiciye ulaştırılmasında yardım eder Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
13
Giriş Lojistik Süreçleri Malzeme Yönetimi Çıkış Lojistik Süreçleri
İşletme Lojistiği M Ü Ş T E R İ L TEDARİKÇİ Hammaddeler, parçalar ve bileşenler İlk işlem veya ait montaj Fabrika Ürün Stoğu Toptancı ve dağıtımcı depolara dağıtım Perakendeciler Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
14
Bilişim Sistemleri Tedarik Zinciri Yönetimini Nasıl Kolaylaştırır
SAÜ ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI Bilişim Sistemleri Tedarik Zinciri Yönetimini Nasıl Kolaylaştırır Neyin ne zaman üretilip, nerede ne kadar depolanacağına ve ne zaman dağıtılacağına karar verir Hızlı iletişim sağlar Siparişlerin departmanlar arasi iletisimi, verilen siparişin hangi asamada olduğunun takibi Stok seviyelerinin gerçek zamanlı takibi Ürünün nakliye sırasında nerede olduğu Tüm bur süreçlerdeki problemlerin kolaylıkla tespiti ve giderilmesi için bilgi paylaşımı Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
15
Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
SAÜ ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI Tedarik Zinciri Yonetimi(SCM) Sınırlamalar: Etkin kurulamama ve kullanılamama durumunda operasyon maliyetlerinin %25`ten fazlasının boşa harcanmasına sebep olur Kamçı Etkisi: Siparişle ilgili bilgiler işletmeden işletmeye veya departmandan departmana geçerken ekleme ve çıkartmalarla gerçek rakamdan uzaklaşır Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
16
Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
SAÜ ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI Müşteri Ilişkileri Yönetimi (CRM) Müşteri Ilişkileri Yönetimi (CRM) Var olan ve potansiyel yeni müşterilerin memnuniyetini artırmayı hedefler İşletme ve teknolojinin beraberce çalışmasını gerektirir Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
17
Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
SAÜ ENTEGRE FONKSIYONLAR VE IS SURECLERI Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Her alanda müşteri memnuniyetini sağlamak Müşterinin firmaya bakış açısıyla firmanınki arasında paralellik saglamak Birden fazla kaynaktan müşteri verilerini güvenilirleştirmek ve analitik araçlarla sorulara cevap vermeyi sağlamak Dr. Erman COŞKUN Yönetim Bilişim Sistemleri
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.