Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AYYILDIZ ORTAOKULU/PURSAKLAR DÜZENLEME: HAŞİM CİNLİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AYYILDIZ ORTAOKULU/PURSAKLAR DÜZENLEME: HAŞİM CİNLİ"— Sunum transkripti:

1 AYYILDIZ ORTAOKULU/PURSAKLAR DÜZENLEME: HAŞİM CİNLİ
OKULDA ŞİDDET HC AYYILDIZ ORTAOKULU/PURSAKLAR DÜZENLEME: HAŞİM CİNLİ

2 ŞİDDET NEDİR? FİZİKSEL, DUYGUSAL VEYA SOSYAL AÇIDAN TEKRARLAYAN VE SÜREKLİLİĞİ OLACAK ŞEKİLDE İSTİSMAR ETMEK. HC

3 FİZİKSEL, DUYGUSAL, SOSYAL ŞİDDET
KİŞİNİN BEDENİNE YA DA SAHİP OLDUĞU BİR MALA ZARAR VERİLMESİ- FİZİKSEL ŞİDDETTİR (İTMEK, ÇELME TAKMAK, TEHDİT ETMEK, EŞYAYA ZARAR VERMEK, HARAÇ KESMEK, KABADAYILIK). ÖZGÜVEN VE ÖZSAYGI HEDEF ALINIRSA – DUYGUSAL ŞİDDETTİR. SOSYAL ŞİDDET: KÜÇÜK DÜŞÜRME, GRUPTA İSTENMEYEN İLAN ETME, DEDİKODU ÇIKARMA. HC

4 ŞİDDETİ ARTTIRIR ŞİDDETİN EĞİLİMİ:
HER BOYUTTAKİ ŞİDDET AZDAN BAŞLAR, FAKAT BUNU UYGULAYAN KİŞİ MAĞDURUN CEVAP VERMEMESİN- DEN CESARET ALARAK ŞİDDETİ ARTTIRIR HC

5 NEDEN ŞİDDET UYGULAR? EN BELİRGİN NEDEN: ÇOCUĞUN KENDİ EVİNDE ŞİDDETE MARUZ KALMASIDIR. ŞİDDET ÖĞRENİLEN BİR DAVRANIŞTIR. ŞİDDETE BAŞVURAN EBEVEYN BİR SORUNU AŞMANIN YOLUNUN ŞİDDETTEN GEÇTİĞİNİ ÖĞRETİR. HC

6 ŞİDDETİN GELİŞMESİ BİRİNİ BULDUĞUNDA AYNISINI KARŞI- SINDAKİNE YAPAR. AİLEDEKİ ŞİDDET DERHAL DURDURULMALI BÖYLECE ŞİDDETE GEREK KALMADAN İLETİŞİM KURMASI SAĞLANMALI. ÇOCUK KENDİSİNE ŞİDDET UYGULAYAN EBEVEYNE KARŞILIK VEREMEDİĞİ İÇİN, KARŞILIK VEREBİLECEĞİ, ÜSTÜNDE GÜÇ UYGULAYABİ- LECEĞİ HC

7 ŞİDDET UYGULAYANDA GÖZLEMLENEN:
ŞİDDET UYGULAYAN ÇOCUKLARIN BUNDAN PİŞMAN OLMADIKLARI GÖRÜLÜR. EMPATİ KURMAKTA ZORLANIRLAR. ÖZELLİKLE FİZİKSEL ÜSTÜNLÜĞE DE SAHİPSE: ŞİDDET DERECESİ ARTABİLİR. ORTAK ÖZELLİKLERİ DÜRTÜSELLİKTİR: SIRASINI BEKLEMEKTE ZORLANIR, BELİRLİ SINIRLAR İÇİNDE DAVRANMADA SIKINTI YAŞAR. HC

8 ŞİDDETİ UYGULAYAN İÇİN ÇÖZÜM:
AİLE İÇİNDEKİ İLETİŞİMİN FARKLI HAL ALDIĞINI GÖREN ÇOCUK, OKULDAKİ ŞİDDET İÇEREN DAVRANIŞINI AZALTIR. DUYGUSAL ANLAMDA İHTİYAÇ OLAN SEVGİ VE İLGİYİ ALMAMAK DA ŞİDDET NEDENİDİR. SEVGİ EKSİKLİĞİ SALDIRGANLIĞI ARTTIRIYOR (Araştırmalardan) HC

9 MAĞDURDA GÖZLEMLENEN (1):
YAŞITLARINA KIYASLA DAHA SESSİZ, HASSAS, İÇİNE KAPANIK VE PASİFLER. KARŞILIK VERMEK YERİNE (DÜŞÜK BENLİK ALGISI NEDENİYLE) GERİ ÇEKİLİRLER. BU DA ŞİDDETİN DEVAMI VE ARTMASINA NEDEN OLUR! BÖYLECE KISIR DÖNGÜYE GİRİLİR! ÇOĞUNLUKLA OLUMSUZ DÜŞÜNME EĞİLİMİNDE OLUP DEĞİŞİM ANLAMINDA KENDİLERİNİ YETERİNCE GÜÇLÜ HİSSETMEZLER. ADETA BİR ÖĞRENİLMİŞ ÇARESİZLİK YAŞAYARAK DURUMU KABULLENMİŞ GÖRÜNÜYORLAR. HC

10 MAĞDURDA GÖZLEMLENEN (2):
SUSKUN KALABİLİR: ŞİDDETİN ARTACAĞI KORKUSUYLA (OYSA SUSTUKÇA ARTAR). OKULA GİTMEK İSTEMEYEBİLİR. ŞİKAYETİ CİDDİYE ALINMAYACAK / ONA İNANAN OLMAYACAK DÜŞÜNCESİYLE SUSABİLİR. FAZLA KORUMACI AİLEDEN GELİYORSA: KENDİNİ KORUMAYI ÖĞRENMEKTE GECİKİR (LAKAP TAKILIR/DUYGUSAL YIPRATMA: “SÜT ÇOCUĞU”). ÇÖZÜM: ÇOCUĞUMUZU KORURKEN ONUN GÜVENİNİ ZEDELEMEMELİ, AŞIRILIKTAN KAÇINILMALI. HC

11 ÇÖZÜM (a): HANGİ BOYUTTA OLURSA OLSUN, ŞİDDETİ UYGULAYANIN DA, MAĞDURUN DA DESTEĞE İHTİYACI OLDUĞU UNUTULMAMALI. ŞİDDET UYGULAMA ÇOCUK GELİŞİMİNİN NORMAL VE SIRADAN AŞAMASI DEĞİLDİR: MUTLAKA MÜDAHALE EDİLMELİ. ÖĞRETMENLER ŞİDDETİ ENGELLEMEYE ÇALIŞSA DA, EVDE BU TUTUMA İZİN VERİLİYORSA, ŞİDDETİN AZALMASINI BEKLEMEK BOŞUNADIR. EVDE MUTLAKA BELİRGİN SINIRLAR KONULMALI. ŞİDDET UYGULAYAN ÇOCUK DAVRANIŞININ SONUÇLARINI YAŞAMALIDIR. HC

12 ÇÖZÜM (b): UFAK SORUMLULUKLAR YÜKLEYEREK KENDİ ADINA KARAR VERMESİ SAĞLANMALI; EV İÇİ KARARLARDA ONUN DA FİKRİ ALINMALI (KENDİSİNİ İFADE ETMESİ İÇİN DESTEK SAĞLANMALI); ARKADAŞ EDİNMESİ İÇİN KÜÇÜK GRUPLARDAKİ ETKİNLİKLERE KATILIMI SAĞLANMALI. KÜÇÜK YAŞLARDAN İTİBAREN ÇOCUKLARIN İHTİYAÇLARI ÖNEMSENMELİ, DUYGUSAL DÜNYALARI DESTEKLENMELİ. MAĞDUR ÇOCUKLARIN ÖZGÜVENİ GELİŞTİRİLMELİ: HC

13 ÇÖZÜM (c): OKUL ORTAMINDA ŞİDDETE NASIL BİR TUTUM SERGİLENDİĞİ ÖĞRENCİLERE NET OLARAK İFADE EDİLMELİDİR: SÖZLÜ UYARI, DAVRANIŞ NOTUNU DÜŞÜRME, SINIF VE OKULDAN GÖNDERME… OKULDA ŞİDDETİ AZALTAN TUTUM: - MAĞDUR ÖĞRENCİYİ KORUMA ALTINA ALMAK; - ZORBA ÖĞRENCİYİ KONTROLDE TUTACAK EĞİTİM POLİTİKALARI UYGULAMAK. HC

14 ÇÖZÜM (d): OKULDA YAPILAN “ŞAKALAR” ŞİDDETE GİDEN EN KESTİRME YOLDUR:
- SINIF KAZALARINDAN, İADE ETME ÇABASINDAKİ FRENLENEMEYEN DÜRTÜ ÖNGÖRÜLE- MEYEN SONUCA GÖTÜRÜR! EMPATİ (DUYGUDAŞLIK): KENDİNİ BAŞKASININ YERİNE KOYMA KONUSUNDA ÇALIŞILMALIDIR! HC

15 ÇÖZÜM (e): BUGÜN İNSANA ŞİDDET UYGULAYAN, ZATEN DÜN HAYVANLARA UYGULAMIŞTI!.. ŞİDDETE MARUZ KALMIŞ HER ÜÇ KİŞİDEN BİRİNDE TRAVMA SONRASI STRES (NORVEÇ ARAŞTIRMASI) GÖZLEMLENMİŞ: -BUNLAR ACI VEREN ANILAR VE KAÇARAK KURTULMAYA ÇALIŞMA ŞEKLİNDE İFADE EDİLMEKTEDİR -BU KİŞİLER SESSİZCE ACI ÇEKER VE DERSLERİNE KONSANTRE OLAMAZLAR. -MAALESEF BU ÇOCUKLAR BAŞKALARINA ŞİDDET UYGULAYABİLİYOR. -ZAMANLA PSİKOLOJİK RAHATSIZLIK DAHA KOLAY GELİŞİYOR. HC

16 ÇÖZÜM (f): ÖĞRETMENLER TRAVMA SONRASI STRESİ TANIYABİLECEK VE ETKİSİNİ GİDEREBİLECEK ŞEKİLDE EĞİTİLMELİDİR. ABD’DE YAPILAN ARAŞTIRMAYA GÖRE ŞİDDETE KARŞI PROGRAM UYGULAYAN OKULLARDA ŞİDDETE MARUZ KALMA OLASILIĞI, BU PROGRAMA DAHİL OLMAYAN OKULLARA GÖRE 1,236 MİSLİ DAHA YÜKSEKMİŞ (YANİ ŞİDDETE KARŞI PROGRAM UYGULAYANLARDA ŞİDDET ARTMIŞ). GENELDE ŞİDDETE SINIF ÖĞRENCİLERİ MARUZ KALMIŞ. HC

17 BU FOTOĞRAF DA ŞİDDETE İLİŞKİNDİR!
BU GÜNLERDEN DAHA GÜZELLERİNİ GÖRMEK UMUDUYLA! ARALIK 2013 HAŞİM CİNLİ HC


"AYYILDIZ ORTAOKULU/PURSAKLAR DÜZENLEME: HAŞİM CİNLİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları