Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Fiyatlandırma ve Ödemeler
2
Fiyatlandırma Modeli Pazarlama karışımından başlayın
Fiyatlandırma hedefleri belirleyin Ürün-fiyat ilişkisini değerlendirin Pazar araştırmasının sonuçlarını kontrol edin Maliyet ve diğer fiyat kısıtlarını hesaplayın Kar potansiyelini analiz edin Başlangıç fiyat yapısını oluşturun Gerekli oldukça fiyatları değiştirin
3
Fiyatlandırma stratejileri
Genel fiyatlandırma stratejileri Etiket fiyatlandırma Rekabetçi fiyatlandırma Algılanan değer Psikolojik fiyatlandırma Başlangıç fiyatlandırma stratejileri Nüfuz etme – düşük fiyat Yüzeyde kalma – yüksek fiyat
4
Fiyatın anlamı Pazarlama:
Soru: müşterinin ihtiyacını karşılamak için ödeyebileceği fiyat nedir? Cevap: pazar araştırmasıyla fiyatı belirle, varolan fiyatları izle Muhasebe: Soru: pazara sunabilmek için karşılayabileceğim fiyat nedir? Cevap: maliyet kontrolü
5
Fiyat Belirleme Talebi değerlendirin: müşterileriniz fiyat değişikliğine karşı ne kadar hassas? Rekabeti analiz edin: varolan fiyatlar nedir? Fiyat düşürmeye rakipleriniz karşılık verecekler mi? Fiyatlandırma hedefleri belirleyin: uzun vadeli kar, hızlı yatırım geri kazanımı.. Gizli maliyetleri unutmayın!
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.