Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ"— Sunum transkripti:

1 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

2 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
İlköğretim döneminde çocuklar karneleri nedeniyle değil, anne-babaların tepkileri nedeniyle kaygı duyarlar.Ailelerin tutumları ise farklılıklar gösterir. Anne-babaların bir kısmı karnede zayıf gelmesi nedeniyle endişeli olan çocuklarda kaygıyı gidermek yerine daha fazla tepki göstererek kaygı ve korkuyu pekiştirirler. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

3 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Karne, çocuğun durumunun ikaz mahiyetinde bir bildirimidir, karne, bir suç değildir. Suç olmayan bir davranışın aşırı tepki ile cezalandırılması yanlıştır. Karneye karşı aşırı tepkide bulunmak, çocuğu suçlamak ve yargılamak, onunla iletişimi kesmek, küçük düşürmek, basarisizliğini sürekli yüzüne vurmak, çocuğun kendisini değersiz, yetersiz hissetmesine yol açıp bu duygu da onu depresyona itebilir. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

4 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Karne başka çocukların karnesiyle karşılaştırılmamalı. “Bu yaptığın emeklerimi boşa çıkardı” şeklinde cümleler kullanılmamalı. Çocuğun fiziksel ve ruhsal gücünü aşan bir faaliyet olmamalı. Çocuğa başarı korkusu yaşatılmamalı. Karne, herhangi bir şeye sahip olma aracı olmamalı. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

5 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
BAŞARISIZLIĞIN ALTINDA YATAN NEDENLER DÜŞÜNÜLMELİDİR. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

6 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Ders çalışma alışkanlığı kazanamamış öğrenciler başarısız olurlar. Anne-babanın, çocuğun kapasitesinin üzerinde başarı beklentisi, çocukta kaygı oluşturur. Çocuk başarısız olmaktan o kadar çok korkar ki, sonunda başarısız olur. Yine, anne-babanın düşük başarı beklentisi çocuğun motivasyonunu düşürür. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

7 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Anne-baba arasında sağlıklı bir ilişkinin olmaması, evde huzursuz ve kaygı verici bir ortamın olması, çocuğun zihnini sürekli meşgul eder. Duygusal gerilim içindeki çocuk okulda başarı gösteremez. Ailenin çocuğu disiplin ederken bedensel cezalar kullanması, dayak atma gibi, başarısızlığa neden olmaktadır. Çocuk, herhangi bir nedenle anne- babasına kızgın olabilir. Onları cezalandırmak için okulda başarısız olur. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

8 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Başarıda ölçü bireyin kendisidir. Birey kendisi ile yarışmalıdır. Basarisizlik yoktur. Öğrenilecek şey vardır. Kesinlikle başkaları ile karşılaştırma yapılmamalıdır. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

9 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Aile içi iletişim ne kadar sağlıklı ise, aile üyeleri arasındaki ilişki ne kadar sağlıklı, o evde yetişen çocukların başarısı da o kadar iyi olur. Her evde sorun yaşanabilir, önemli olan sorunu çözme yöntemlerinin bulunmasıdır. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

10 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Anne-babalar; eğer çocuklarınızın problemlerini dinlemezseniz, onlar da sizin bulduğunuz çözümleri dinlemeyeceklerdir. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

11 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Çocuğunuz , onun başarılı olacağına olan inancınızı bilmelidir. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

12 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Bu tatilde çocuğunuzun dinlenip eğlenmeye, zayıf derslerini görüp kendini toparlamaya ihtiyacı var. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

13 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Çocuğunuzun okulun ikinci dönemine gerçekten tatil yapmış ve dinlenmiş olarak girmesi için şu önerileri bilip uygulamak yararlı olacaktır: AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

14 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Emirle kimseye ders çalıştıramazsınız. “Çalış, çalış!” demekle de kimse ders çalışmaz. Emirle işler hallolsaydı, “Herkes iyi insan olacak.” “Herkes zengin olacak. “Herkes başarılı olacak.” diye üç maddelik bir kanun çıkarılırdı ve dünya güllük gülistanlık olurdu. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

15 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Çocuğunuzun çalışabilmesi için uygun ortam hazırlayın. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

16 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Birçok çocuk ev ödevi konusunda bir noktada direnç gösterir ya da ödev yapmayı reddedebilir. Çocuğa doğru ortamı, rutini ve desteği sağlamak, çocuğun ödevleri konusunda daha istekli olmasını doğurur. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

17 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Bazı çocuklar öğrenmek için daha kontrollü bir ortama ihtiyaç duyarlar. Bu çocuklara neyin, nasıl yapılacağı basamak basamak anlatılmalıdır. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

18 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Yapılacak en iyi şeylerden biri,ödev yapmayı gündelik bir alışkanlık haline sokacak bir düzen kurmada çocuğa yardımcı olmaktır. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

19 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Eğer siz,ev ödevini hoşa gitmeyen bir zorunluluk olarak görüyor ve yapılması için cezalandırıcı bir tavır takınıyorsanız,çocukta ev ödevinin sevilmesi değil,yapılması gereken can sıkıcı bir iş olduğu düşüncesini uyandırırsınız. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

20 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
! İşleri daha üretici ve dayanılabilir bir duruma getirmenin yolları da var AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

21 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Çocuğunuzun yaşına ve ihtiyacına uygun bir çalışma programı oluşturun. Birlikte bir çalışma saati belirleyin. Çocuk ders çalışmasa bile, o saat içinde diğer tüm şeylerden mahrum bırakılmalıdır. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

22 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Anne-baba etkili bir sonuç alabilmek için bu yöntemi uygulamada kararlı ve sabırlı olmalıdır. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

23 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Çocuğunuza, zamanını doğru kullanması hususunda örnek olun. Mesela, ona gezme veya televizyon izleme konusunda ölçülü olmasını tavsiye ederken, siz de bunları ölçülü yapın. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

24 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Aynısını daha fazla söyleyerek’ etkili olmazsınız. Sürekli ‘ders çalış’ demek yerine belirlenmiş saatte çocuğunuzu masaya oturtun. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

25 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Çocuğunuzla her gün okul ve onunla ilişkili konularla ilgili sohbet etmek için zaman ayırmaya çalışın. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

26 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Pozitif yorumlar, eleştirel olanlara nazaran çocuğun davranışlarının değişiminde daha fazla etkiye sahiptirler. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

27 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Her zaman başarısının arkasından maddi bir ödül vermeyin. Başarısının başlı başına bir ödül olduğunu anlamasını sağlayın. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

28 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Çocuğunuzun ödevlerine karışmaktan ve onun yerine ödevleri yapmaktan kaçının. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

29 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Ev ödevlerinin mükemmelliğe ulaşmayı değil öğrenmeyi hedeflediği unutmayın. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

30 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Ders çalışma süresi kişiden kişiye değişir. İlkokul birinci ve ikinci sınıf öğrencileri için dakika ders+ara olmak üzere dakika yeterli olacaktır. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

31 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Çocuk bağımsız olmaya teşvik edilmeli, bağımsız çalışma alışkanlığı kazandırılmalıdır AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

32 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Tatilde düzeninin bozulmamasına çalışın (uyku yemek oyun çalışma) AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

33 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Eğitici yayınlar dergiler, kitaplar, oyuncaklar oldukça etkilidir. Çocuğun ilgi alanlarının keşfedilip hemen yönlendirilmesi yararlıdır AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

34 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Birlikte kitap okuyun. Kitap Okuma Saatlerinin Kaydını Tutun AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

35 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
SÜRE 1. GÜN 2. GÜN 3. GÜN 4. GÜN 5. GÜN 6. GÜN 7. GÜN 30 DK 10 SAYFA 11 SAYFA 9 SAYFA 12 SAYFA 8. GÜN 9. GÜN 10. GÜN 11. GÜN 12. GÜN 13. GÜN 14. GÜN 15. GÜN 16. GÜN 17. GÜN 18. GÜN 19. GÜN 20. GÜN 21. GÜN 22. GÜN 23. GÜN 24. GÜN 25. GÜN 26. GÜN 27. GÜN 28. GÜN 29. GÜN 30. GÜN 31. GÜN 32. GÜN 33. GÜN 34. GÜN 35. GÜN AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

36 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Matematiği Gerçekçi Yapın Her gün Matematikle Uğraşın Oturma odanızı adımla ölçün Çatalları saydırın Malzemelerin ölçülerini verdirin AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

37 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Konuşmayı Genişletin Çocuğunuzun kelime dağarcığını genişletin ve onları düşünmeye sevk edecek cevaplar verin. Sonraları, çocuğunuzun uzun cümleler kurmasına ve düşüncelerini detaylarıyla açıklamasına yardımcı olun. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

38 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Okul başlayınca öğretmenine tatilinin nasıl geçtiğini anlatan bir hikaye oluşturması için her gün resim yaptırın ve öğrendiği ve tekrar ettiği şeyleri yazabileceği bir defter oluşturun AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

39 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
ÇOCUK AİLENİN AYNASIDIR AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

40 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Öncelikli olarak çocuk, öğrenme ve bu alanda da başarma isteğini öncelikli bir şekilde ailede kazanır. Baba ve annesinden çocuğun görmüş olduğu ilgi ve sevgi onu doğal olarak öğrenmeye iter. Aileleri ile iyi ilişkiler içerisinde olan çocuk, onlar gibi bilgili, becerikli ve başarılı olmaya özenir AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

41 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Kötü çocuk yoktur, kötü eğitilmiş çocuk vardır. Başarısız çocuk yoktur, önüne aşamayacağı hedefler konarak başarısız duruma düşürülmüş çocuk vardır. Sorumsuz çocuk yoktur, sorumlulukları elinden alınmış, duyguları bastırılmış, kendine yabancılaşmış, güdümlü çocuklar vardır. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

42 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Unutmayın ki çocuk yaşadığı ortamın izlerini taşır. Ebeveyn çocuğunda görmek istemediği özellikleri aslında kendisi taşıyor olabilir. Bu sebeple önce kendindeki negatif özellikleri düzenlemelidir ki; çocuk bu hatalı örnekleri model almasın. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

43 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Anne baba olarak geçmiş okul yaşantımızda elde edemediklerinizi çocuktan beklemek, onu zorlamak sadece kendinizi tatmin etmekten başka bir şey değildir. Kendi hayatınızdaki sıkıntılardan dolayı çocuğa eleştirel ve sabırsız davranıp davranmadığınızı kontrol edin. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

44 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Anne için yavrusu Onun "bir tanesi, canısı" olabilir. Ama arkadaşları için sadece diğerleri gibi bir arkadaştır. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

45 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Çocuğunuza amacına yönelik seçenekler önerin ve kendi başına bir seçim yapması için cesaretlendirin. Örnek: Ödevini bitirmesi gerekiyorsa, "Ödevini bitirmek için on dakika mı yoksa on beş dakika mı gerekli? " ya da;"Ödevini ne zaman bitirmek istiyorsun: okuldan gelince mi, yoksa yemekten sonra mı? Böylece arkadaşın oynamaya gelebilir." AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

46 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
“Okuldan döndükten sonra çocuğun güzelce oynamasına ve okul yorgunluğunu gidermesine izin verilmelidir. Çocuğun oyundan alı konması ve devamlı eğitim yükü altında ezilmesi, onun kalbini öldürür,  zekasını  köreltir ve hayatı başına zindan eder. Hatta onu, dersten başını kurtaracak çare aramaya yöneltir." GAZALİ AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

47 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Bu amaçla okula başlayan çocuğun hala oyun çocuğu olduğu akıldan çıkartılmamalı OYUN' a ve ÇALIŞMA' YA ayrı zaman ayırarak "Programlı Yaşam"a çocuk özendirilmelidir. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

48 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Çocuklar üzerinde yapılan incelemeler, hareketli çocuklardaki gelişmenin çok daha çabuk ve istenen düzeyde olduğunu gösterdi. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

49 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Çocuğunuzun özelliklerini dikkate alarak birlikte bir çalışma planı hazırlamanın ve okuldan geldikten sonra yatma saatine kadar olan süreyi çocuğun ihtiyaçları doğrultusunda planlamanın eve huzur, çocuğunuza da başarı getirebileceğini düşündünüz mü? AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

50 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Okul, öğrencinin baştan savıldığı bir yer değildir AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

51 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Aileler çocuğa “Okullar açılsa da senden kurtulsam.” dememelidir. Öğretmenleri de her şeye kızan, sürekli ceza veren, hep yargılayan bir kişi olarak değil; öğrencileri çok seven, onları yarınlara hazırlayan bir kişi veya kişiler olarak gösterilmeliyiz. Çocuklarımız öğretmenlerini çok sevmeli, onlara derin saygı duymalıdır. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

52 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Okul fobisinin temel nedenlerinden biri aileden ayrılma korkusudur. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

53 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Ailenin çocukla kurduğu yanlış iletişim de okul fobisinin kaynağı olabilir AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

54 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Kendi kendinize iyi davranmazsanız, çocuğunuza da iyi davranamazsınız. Kendinizi iyi bir ebeveyn olamadığınızı düşünerek asla suçlamayın. Yaptığınız işin, dünyadaki en zor ve stresli işlerden biri olduğunu unutmayın. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

55 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
Çocuğunuz bugün elinde başarılı bir karne de getirse, kırık notlarla dolu karneyi çekinerek size uzatsa da, onu kucaklayın ve sevginizi gösterin. İyi karneye hediye verdiğiniz gibi kötü karneye de teselli hediyesi verin. Bu hediyenin derslere olan motive gücünün, surat asıp onu azarlamaktan daha etkili olduğunu ikinci dönem göreceksiniz. AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

56 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
HENÜZ OKULUN BİRİNCİ DÖNEMİ , HİBİRŞEY İÇİN GEÇ KALINMIŞ DEĞİL ! AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

57 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
ÇOCUĞUNUZUN OKUL BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

58 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
1- Yaşına uygun yapabileceği görevler verin 2- Kendine güvenmesini sağlayın 3- Okul arkadaşları ile iyi ilişkiler kurmasını sağlayın 4- Ondan yapamayacağı şeyleri istemeyin 5- Ona yaşından ve olduğundan daha küçükmüş gibi davranmayın 6- Onun ile birlikte vakit geçirin , kendini ifade etmesini sağlayın 7- Uygun olmayan arkadaşlarını onunla konuşun 8- Ders için yeterli vakit ayırmasında ona yardımcı olun 9- Onun okul başarılarını uygun bir şekilde ödüllendirin 10- Ona her zaman cesaret verin , destekleyin AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

59 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
11- Başarısızlıkları İçin konuşun , onu başarıya motive edin 12- Onun stres faktörlerini hesaba katın , psikolojik durumuna dikkat edin 13- Aile içi huzuru ve sevgi ortamını onun için hazırlayın 14- Anne ve baba birlikte dersleri konusunda destek olun 15- Ders çalışma harici zamanlarda dinlenmesini sağlayın 16- Onu okumaya teşvik edin,okuma alışkanlığı kazanmasına yardımcı Olun 17- Öğretmeninin onun hakkındaki önerilerini dikkate alın 18- Hayatta düzenli ve programlı olmasına yardımcı olun 19- Ona uygun dikkatini dağıtmayacak bir ders çalışma ortamı hazırlayın 20- Dikkatini devam ettirme konusunda eksikliği olup olmadığını kontrol edin AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

60 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
21- Onun kapasitesinden daha fazla beklentilere girmeyin 22- Derslerine engel olabilecek isteklerini uygun bir şekilde sınırlayın 23- Onu ders ve sınavlar konusunda paniğe sevk etmeyin 24- Her gün düzenli ders çalışmasını sağlayın 25- Düzenli öğünler , gıda alımı ve çeşitliliğini sağlamaya çalışın 26- Onun kabiliyetlerini yönlendirin ve gelişmesini sağlayın 27- Uyku düzeninin bozulmamasını sağlayın 28- Hafta sonları ve yaz tatillerinde yeterince dinlenmesini sağlayın 29- Okulda yolunda gitmeyen şeylere karşı uyanık olun 30- Yaşıtları ve başkaları ile onu kıyaslamayın AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

61 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
31- Onun ile okul ve dersler hakkında belli aralarda durum değerlendirmesi yapın 32- Onu arkadaşları ile rekabete sürüklemeyin 33- Onun hobilerini artırın, ders dışında hobileri ile ilgilenmesini sağlayın 34- Onun her zaman için yanında olduğunuzu devamlı hissettirin 35- Ders çalışırken belli aralarla dinlenmesini sağlayın 36- Çocuğunuzun görme ve işitme problemi olup olmadığını değerlendirin 37- Sportif faaliyetler ile ders dışı dinlenmesini sağlayın 38- Okul içi sosyal etkinliklerde onu cesaretlendirin 39- Aileyi etkileyen stres etkenlerinin okul başarısını düşüreceğini unutmayın 40- Anne ve babanın yalnız birinin okul konusunda desteğinin tam olarak yeterli gelmeyeceğini , her iki ebeveynin birlikte gereken önemi vermesi gerektiğini unutmayın AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU

62 DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ
DAHA BAŞARILI BİR HAYAT DİLEĞİYLE OKUDUĞUNUZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ AŞAĞIDAĞ İLK VE ORTAOKULU


"DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIĞI VE YARIYIL TATİLİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları