Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
2
BAŞLIYORUZ!!!!! Kendinize mutlaka bir hedef belirleyiniz.
Uygulanabilir bir çalışma programı belirleyiniz. Sınav Sistemini ve soru tiplerini tanıyınız. Belirli aralıklarla tekrar yapınız. Öğrenme düzeyinizi deneme sınavlarıyla ölçünüz. Asla çalışmaktan yılmayınız.
3
BİLİYORUZ Kİ…. Bağımsız bir çalışma odanız var ve siz yatarak ders çalışmıyorsunuz TV izleyerek ya da müzik dinleyerek çalışmıyorsunuz Çalışırken bir şeyler atıştırmıyorsunuz Gerektiği zaman hayır diyebiliyorsunuz Ders çalışırken telefon ve bilgisayar kullanmıyorsunuz
4
DERS ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARINIZ?
Ben nasıl çalışırsam başarılı oluyorum? Ders çalışmamı engelleyen etkenler nelerdir?
5
Çalışılacak süre önceden planlanmalı;
Bunun için çalışmanız gereken konuları önceden belirleyerek gruplara ayırmalısınız; Sosyal dersler Fen dersleri Yabancı dil dersleri
6
Çalışacağınız dersleri planlarken, okuma yolu ile öğrenilecek tarih, Türkçe gibi derslere çalışmanın başında yer vermek yararlı olur, böylece zihin yorulmadan yoğun okuma gerektiren konular daha iyi anlaşılır. Çalışmalarınızda çeşitliliğe yer verin, uzun saatler boyu tek bir ders çalışmak yerine, bu zamanı bloklar halinde değişik derslere ve konulara ayırın. Çalışacağınız dersleri belirlerken, sürekli olarak çalışmaktan kaçındığınız ders varsa çalışmaya ondan başlamalısınız! Çünkü zor ve sıkıcı gelen bir aktivite çok fazla enerji tüketir. Daha sonra sevdiğiniz dersleri çalışabilirsiniz.
7
Çalışma sırasını belirlediğiniz derslerin kapsamına bakıp, bu dersleri adım adım öğrenebileceğiniz küçük bölümlere ayırın, Bu çalışma parçalarını listeleyerek, bitirdikçe listede işaretleyin. Başardığınızı görmek sizi motive edecektir. Dikkat toplama egzersizleri yapın. Ders çalışırken belirli bir ara verme noktasına geldiğiniz zaman, ayağa kalkıp birkaç adım odanızda yürüyün, odanızın camını açıp odanızı havalandırın, gerinin ve birkaç derin nefes alın. Bu egzersizlerden sonra ders çalışmaya hemen dönün! Varsa derse karşı olumsuz tutumunuzun nedenlerini araştırın ve bu tutumunuzu değiştirmeye çalışın..
8
Her çalışma öncesi bir konuyu bitirmeyi hedefleyin ve bu hedefe ulaşmaya çalışın.
Ders çalışmak için her gün belirli bir zaman ayırmalısınız, Zor öğrendiğiniz derslere daha fazla zaman ayırmalısınız, Çalışma zamanınızı yavaş yavaş arttırmalısınız. Ödevlerin çalışmanın sonunda yapılması öğrenilenlerin tekrar edilmesini sağlar. Önce kısa bir sürede bitirilebilecek ödevlerinizi bitirin.
9
Sürekli ders çalışmak iyi öğrenmek demek değildir!
Bu nedenle dinlenme aralarına dinlendirici boş zaman uğraşlarına ve spora da yer vermek gerekir, bu bireyi uyumlu ve başarılı yapar…
10
Verimli ders çalışmada en yararlı zaman planlamasının çalışmaya birer saatlik süreler ayrılması olduğu söylenebilir. 40-50 dk ders 10 dk tekrar 10-15 dk dinlenme zamanı
11
Çalışma ortamının öğrenmeye uygun şekilde düzenlenmesi gerekir!
Işık,ısı, gürültü seviyesi Dik oturma (enerji ve dikkat toplama mesajı verir) Çalışma köşesi Çalışmaya başlamadan önce gerekli malzemeler hazırlanmalı Ders çalışırken müzik dinlenir mi?
12
Dersiniz bitmeden önce çalışma isteğiniz azalmışsa dersinize son vermeyin!
Daha küçük çalışma hedefleri belirleyin ve buna uyun:” 5 sayfa daha okuyup kalkarım gibi..” Daha sonra kısa bir süre çalışma yerinden ayrılın.
13
Çalışma sırasında kendinize küçük ödüller koyun, ilgi ve dikkatinizin azaldığını fark ettiğinizde, okuduğunuz konuyu bitirince, hoşlandığınız bir işi yaparak kendinizi ödüllendireceğinize söz verin..(çalıştığım bölümü bitirince bir meyve yerim gibi..) Ödülde dikkat edilmesi gereken 2 nokta önemlidir A) çalışmayı bitirmeden ödülünüzü almayın B) zaten yapacağınız bir şeyi ödül olarak seçmeyin.
14
Okuduklarınızı kendi kelime ve cümlelerle ifade etmeniz, konulardan özetler, sorular ve cevaplar çıkarmanız öğrenmeye aktif olarak katılmayı ve daha etkin öğrenmeyi sağlar.. Çalışırken kendinizi sınav hazırlayacak kişinin yerine koyup “ ben bu konudan soru hazırlayacak olsam, ne sorardım diye” düşünün. Bu soruların olası cevaplarını bulmanız konuyu özümsemenizi sağlar.
15
SINAV KAYGISI
16
SINAV KAYGISIYLA NASIL BAŞEDEBİLİRİZ?
Sınavla ilgili kaygı hissetmeniz doğaldır. Panik yaşamamak için sınav hakkında olumlu düşününüz.Bu sizin var olma-yok olma savaşınız değildir. Her gün aynı saatte yatıp aynı saatte kalkarak, vücut saatinizin ayarlanmasını sağlayınız. Dengeli ve sağlıklı beslenmeye önem veriniz. Günde 10’ar dakika fizik egzersiz yapınız.Sabah ve akşam yaptığınız egzersizler sizin kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır. SINAV KAYGISIYLA NASIL BAŞEDEBİLİRİZ?
17
BİZ DİYORUZ Kİ. Sınav için olumlu düşününüz.
Geçmiş başarılarınızı akla getiriniz. Geçmiş başarısızlıklarınızın nedenlerini bulunuz. Testler kişiliğinizi değil, başarınızı ölçer. İdealinizdeki liseye girmek bir istek ve tercihtir. BİZ DİYORUZ Kİ.
18
BUNLARI YAP Hedefini belirle Başaracağına bütün kalbinle inan
Çalışma sistemini gözden geçir, Yapman gerekenleri önceden planla HAFTALIK PROGRAM hazırla Programını kararlı bir biçimde uygula Programına, olabildiğince sadık kal BUNLARI YAP
19
Soru kitapçığını aldığınızda hemen yanıtlamaya başlamayın
Soru kitapçığını aldığınızda hemen yanıtlamaya başlamayın.Öncelikle derse ait bölümü hızla gözden geçirin.Bölüm sorularına hızlı bir şekilde tek tek bakın SINAV ANI
20
Çok hızlı yanıtlayıp çok hata yapmak yerine, yanıtlama hızınızla isabet oranınız arasında denge oluşturmaya çalışınız. Çözemediğiniz soru ile savaşmaktan vazgeçiniz.Fakat ilk bakışta soru zor ve karmaşık görünüyor diye o soruyu bırakmayınız.
21
Her deneme sınavında ve asıl sınavda yanınızda mutlaka saat bulundurunuz.
AMA…… Her birkaç sorudan sonra saate bakmayınız. Her sorudan sonra işaretlemek yerine bir ya da iki sayfa yanıtladıktan sonra işaretleyiniz.
22
Testin bir bölümünü bitirdikten sonra 1-2 dakika dinleniniz
Testin bir bölümünü bitirdikten sonra 1-2 dakika dinleniniz.Kağıdı kalemi bırakıp arkanıza yaslanınız ve iki kez derin nefes alıp veriniz. Bir sorunun doğru yanıtını bulamamışsanız, olamayacak yanlış seçenekleri eleyiniz.Geri kalan seçenekler arasından tahmin etmeniz gerekiyorsa tahmin ediniz ve fikrinizi değiştirmeyiniz.
23
Kesinlikle KÖR TAHMİN İLE (atma) yoluyla işaretleme yapmayınız.
Başkalarının bilgisi ile bilgin olabilsek bile ancak kendi aklımız ile akıllı olabiliriz Montaine
24
Üşüyen insan, ateşi düşünerek ısınamaz
Üşüyen insan, ateşi düşünerek ısınamaz. Acıkan insan yemekleri düşünerek açlığını gideremez. Sen de sadece çalışmak gerektiğini düşünerek başarılı olamazsın. Düşündüğün yeter; Haydi şimdi düşündüklerini uygula
25
BAŞARACAKSINIZ… …
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.