Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
HURİYE SEFEROĞLU PSİKOLOJİK DANIŞMAN
BELEK LİMAK ORTAOKULU HURİYE SEFEROĞLU PSİKOLOJİK DANIŞMAN REHBERLİK SERVİSİ BETÜL TUĞRUL
2
EĞİTİM,ÇOCUĞU TANIMAKLA VE SEVMEKLE BAŞLAR
Değerli Anneler ve Babalar… EĞİTİM AİLEDE BAŞLAR EĞİTİM,ÇOCUĞU TANIMAKLA VE SEVMEKLE BAŞLAR BETÜL TUĞRUL
3
Sizleri de bu yüzden okulumuza davet ettik. Teşekkürler…
Çocukların eğitiminde birçok etkenin rolü vardır. Bunlar aile, okul ve çevre dir. * Okul * Aile * Çevre Ç O C U K Bu etkenler tek başına çocuğun eğitimi için yeterli değildir. Anne ve babaların da çocuk eğitimi konusunda yeterli bilgiye sahip olmaları çok önemlidir. Sizleri de bu yüzden okulumuza davet ettik. Teşekkürler… BETÜL TUĞRUL
4
Ailede ve çevrede PROBLEM! var demektir.
Eğitim ve terbiye ailede başlar. Aile toplumun en önemli temel taşıdır. Okulda vermeye çalıştığımız temizlik, doğruluk, sorumluluk sahibi, saygılı, terbiyeli ve çalışkan olmak gibi ahlaki eğitime ailede de devam edilmelidir. Aksi takdirde yalnızca okulun çabası işe yaramaz ve çocuk bu davranışları kazanamaz. Çocuk çevresine saygı ve sevgi göstermiyorsa, küfürlü ve argo konuşuyorsa, kavga ediyorsa, okula zarar veriyorsa, hırsızlık yapıyorsa… Ailede ve çevrede PROBLEM! var demektir. BETÜL TUĞRUL
5
Çocuk ailede ne görürse
onu öğrenir. BETÜL TUĞRUL
6
ANA-BABA TUTUMLARI BETÜL TUĞRUL
7
Baskıcı Tutum İlgisiz Tutum Tavizkar Tutum Anne Anne Anne Baba Baba
Çocuk Çocuk Çocuk Baskıcı Tutum İlgisiz Tutum Tavizkar Tutum BETÜL TUĞRUL
8
Baskıcı tutum yöntemleri
Aşırı koruma Kontrol etme Sürekli akıl verme Bağırma Tehdit etme Sevgiyi esirgeme Ceza BETÜL TUĞRUL
9
Tavizkar tutum yöntemleri
Çocukların kullandığı yöntemler: sızlanma tutturma duygu sömürüsü şantaj Anne-baba çaresiz kalıp çocuğun isteklerine boyun eğer. BETÜL TUĞRUL
10
İlgisiz tutum Anne-baba çocukla yeterli ve kaliteli iletişim kurmaz.
Çocuğu yetiştirirken neredeyse hiç yöntem kullanmaz. BETÜL TUĞRUL
11
TUTUM VE YAŞAM POZİSYONU
TANIM +,- BASKICI Anne baba çocuk üzerinde güç kullanır ve istediğini zorla yaptırır. -, + TAVİZKAR Çocuk anne baba üzerinde güç kullanır ve istediğini zorla yaptırır. -,- İLGİSİZ Anne baba çocuğun istek ve ihtiyaçlarıyla yeterince ilgilenmez, yok sayar. +,+ YETKİN Anne baba çocuğu olumlu/uygun iletişim ve disiplin yöntemlerini kullanarak yetiştirir. BETÜL TUĞRUL
12
TUTUM VE YAŞAM POZİSYONU
SONUÇ +,- BASKICI Korku, çekinme, sorumsuzluk, isyan... -, + TAVİZKAR Bencillik, sorumsuzluk, doyumsuzluk... -,- İLGİSİZ Mutsuzluk, değersizlik, yetersizlik... +,+ YETKİN Öğrenme, düşünme, güven, sorumluluk alma, karşılıklı ve yakın ilişki... BETÜL TUĞRUL
13
Anne Baba Çocuk YetkinTutum BETÜL TUĞRUL
14
Yetkin tutum- olumlu ve uygun iletişim ve disiplin yöntemi
Anne-baba-çocuk birbirleri üzerinde güç kullanmazlar Birbirlerinin istek ve ihtiyaçlarına ilgisiz kalmazlar Anne-baba gücünü çocuğu güçlendirmek ve desteklemek için kullanır Bu yöntem doğru zamanda çocuğa ve ilişkiye zarar vermeden kullanma ustalığını içerir Doğru ve uygun yöntem kullanıldığı için güç ve zaman kaybı olmaz Çocuk yetiştirmede kalıcı ve etkin sonuçlar elde edilmesini sağlar BETÜL TUĞRUL
15
Yetkin tutum Ailedeki herkesin duygu-düşünceleri dinlenir
Çocuğun bir birey olduğu kabul edilir Çocuğun sorumluluk alabileceğine güvenilir Çocuk sorun çözmeyi öğrenir Kendine ve çevresine güvenir Anne-baba çocuğa uygun sınırlar koyarak çocuğu korur Çocuğa güven ve destek vererek onun kendine olan güvenini artırır BETÜL TUĞRUL
16
Sınırlar Çocukların; Dünyayı, İnsan ilişkilerini anlamalarını,
Yapmaları gerekeni kavramalarını Kendi alanlarını keşfetmelerini sağlar. BETÜL TUĞRUL
17
DİSİPLİN NEDİR? DİSİPLİN = DAVRANIŞI YÖNLENDİRME
İstenilen davranışları ve alışkanlıkları öğretmek, kendi kendine denetlemesini öğretmek. DİSİPLİN = DAVRANIŞI YÖNLENDİRME BETÜL TUĞRUL
18
DAVRANIŞI YÖNLENDİRİRKEN BABAN EVE GELİNCE GÖRÜRSÜN
Yanlış davranışı görmezlikten gelmeyin Cezaya ilk çare olarak başvurmayın Çocuğun davranışını uyarırken, onun karakterine ilişkin sert, kırıcı bir yorumda bulunmayın Ona seçenekleri sunun ve karar vermesine izin verin Hatalarını nasıl telafi edeceklerini gösterin Öğüt vermek yerine model olun Görmek istediğiniz davranışı sergileyin BABAN EVE GELİNCE GÖRÜRSÜN BETÜL TUĞRUL
19
SORUMLULUK KAZANDIRMA
SORUMLULUK = Çocuğun kendi kendine yetmesi BEN DEĞERLİYİM BEN DEĞERSİZİM Çocuğu korumak, onu kanatlarının altında büyütmek,kendi başına konuyla baş başa bırakmamak onun gelişimini engeller BETÜL TUĞRUL
20
SORUMLULUK KAZANDIRIRKEN
Çocuğa yaşına uygun sorumluluklar verin Çocuklarınızın seçim yapmasına izin verin Çocuğun gösterdiği çabaya saygı duyun Onun adına düşünmek yerine kendi kendine düşünmesini sağlayın; sorununu çözmek yerine, kendi sorununu çözmesine fırsat tanıyın BETÜL TUĞRUL
21
KENDİNE GÜVENİN TEMELLERİ, SORUMLUK VERİLMESİ İLE ATILIR
Kendine Güvensizlik; Yüksek başarı beklentisi Çocuğun hatalarını düzeltmek için onu eleştirmek Çocuğun dayak hırpalanma gibi cezalar ile eğitilmesi Olumsuz sıfatlar ile nitelendirmek ( tembel, pısırık, sorumsuz…) oluşmasını sağlar. BETÜL TUĞRUL
22
KAZANDIRMANIN YOLLARI
GÜVEN DUYGUSU KAZANDIRMANIN YOLLARI Olayların nedenlerini açıklayın Başarılarından dolayı çocuğu taktir edin Değerlendirme yerine gördüğünüz ve hissettiğinizi söyleyin Çocuklarınız hakkındaki olumlu düşüncelerini söylerken, onlarında duymasını sağlayın Çocuğun gösterdiği çabaya saygı duyun YÜKSEK BEKLENTİ ÇOCUĞUN DEĞERSİZ VE ÖNEMSİZ OLDUĞUNU HİSSETMESİNE NEDEN OLUR BETÜL TUĞRUL
23
BAŞARISIZ ÇOCUK KİMDİR? BAŞARININ ÖLÇÜTÜ NEDİR?
BAŞARISIZLIK NEDİR? Öğrencinin gerçek yeteneği ile okuldaki başarısı arasında görülen fark. BAŞARISIZ ÇOCUK KİMDİR? Var olan yeteneklerini kapasitesinin altında kullanan çocuk, BAŞARININ ÖLÇÜTÜ NEDİR? Çocuğun kendisidir; yani çocuğun sahip olduğu potansiyel, çocuğun kapasitesi bizim başarı beklentimizin sınırını belirler… BETÜL TUĞRUL
24
BAŞARISIZLIK KADER MİDİR?
Başarısızlık, her çocuğun karşılaşabileceği geçici bir durumdur Ancak; çocuğunuzun başarısız bir öğrenci olduğunu düşünürseniz ve onu da buna inandırırsanız, o zaman başarısızlık kalıcı olur. Çok büyük sürprizlerin haricinde, başarısızlığın sona ermesi çok güçtür… Okul başarısızlığının kaynakları nelerdir? Bireysel özellikleri. Aileden kaynaklanan nedenler. Okul ve öğretmenden kaynaklanan nedenler. BETÜL TUĞRUL
25
EV VE AİLEDEN KAYNAKLANAN SEBEPLER
Kendi kendini yönetme ( Sorumluluk) Özgüven Güdülenme Başarı konusunda ebeveynin desteği ve tutumu Ebeveynini aşırı baskısı Ebeveynin beklentisi Stres oluşturan olumsuz ev koşulları BETÜL TUĞRUL
26
BAŞARISIZLIĞI YENMEDE
NELER YAPILABİLİR Çocuk kendi görevleri ile baş başa kalmalıdır. Başarıda önemli faktör çok çalışmak değil etkili ve verimli çalışmaktır. Bu nedenle çocuğa zamanı iyi kullanmayı öğretin. Eğer çalışma davranışının sıklığı artırılmak isteniyorsa, çalışma, hoşlanılan ve sık yapılan bir başka etkinlikten önceye alınır. Başarıda ölçüt başkaları değil, bireyin kendisidir. Çocuğunuzu iyi tanıyarak beklenti düzeyinizi gerçekçi kılabilirsiniz. BETÜL TUĞRUL
27
BAŞARISIZLIĞI YENMEDE
NELER YAPILABİLİR Çocuğunuza yapacağınız en büyük yardım ilgi ve yetenekleri doğrultusunda onu yönlendirmek, ihtiyacı olan desteği ona sağlamak. Çocuğunuzu olduğu gibi görün, olmasını istediğiniz gibi değil. Sizin geçmiş okul yaşantınızdaki başarınızı çocuğunuzun tekrarlamasını beklemeyin ya da elde edemediklerinizi çocuklarınızı zorlayarak elde etmeye çalışmayın. BETÜL TUĞRUL
28
Çocuğunuzun çabalarını destekleyin
Başarılarını takdir edin Başarısızlıklarının nedenlerini birlikte irdeleyin BETÜL TUĞRUL
29
BİR ŞEYİN NASIL DOĞRUYAPILACAĞINI
ANNE-BABA OLMANIN EN ZOR TARAFI BİR ŞEYİN NASIL DOĞRUYAPILACAĞINI BİLDİĞİ HALDE,YANLIŞ YAPILMASINA SABIR GÖSTERMEKTİR. BETÜL TUĞRUL
30
TEŞEKKÜR EDERİM... HURİYE SEFEROĞLU PSİKOLOJİK DANIŞMAN 18.04.2017
BETÜL TUĞRUL
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.