Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
2
Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların “Derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları" yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, "yeterince çalışmamak" olarak görülmekte ve sizlerden sürekli daha çok çalışması istenmektedir.
3
Oysa gerekli olan "Bilinçsizce çok çalışmak" değil Verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır.
4
Verimli Ders Çalışmayı öğrenmek istiyor musunuz?
5
Cevabımız evet dimi
Bende Öğrenebilirmiyim Acaba?
6
ÖĞRENMEDE BAŞARIYI ETKİLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖRLER.
Öğrenmeye karşı istekli ve kararlı olma. Yeteneklerinize uygun bir çalışma sistematiği içerisinde olumlu ders çalışma alışkanlığı kazanma. Her bireyin kişilik yapısı ve algılama özellikleri birbirinden farklı olduğundan geliştirilecek bu sistematik bireyin kendi şartlarına uygun olmalıdır. ÖĞRENMEDE BAŞARIYI ETKİLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖRLER.
7
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR?
şimdi sırayla verimli ders çalışma yollarını inceleyelim
8
Kararlılık planımızı uygulamamız için en büyük yardımcımızdır.
Konumuza başlamadan önce ders çalışmak için en önemli unsur KARARLI OLMAKTIR. Kararlılık planımızı uygulamamız için en büyük yardımcımızdır.
9
AMAÇLARIN VE ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ
Amaçların belirlenmesi Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar yakın ve uzak amaçlar olarak ayrılabilir. Amaçlarımızı bir liste halinde yapalım (10 sene, 1 sene, 1 ay sonrası için)
10
Amaçlarınızı belirledikten sonra bunlara bir ay süre tanıyın
Amaçlarınızı belirledikten sonra bunlara bir ay süre tanıyın. Gelecek ay yeni bir liste yapın. Kendinize şunları sorun. Ortaya ne çıkacak? Ne kadarı yapıldı? Ne kadarı yapılabilirdi? Aradaki farkların sebepleri nelerdir?
11
Daha sonra Amaçlarınıza ulaşmayı engelleyen yani ders çalışmanızı aksatan veya kolaylaştıran alışkanlıkların bir listesini yapınız. Listenizde yer alan olumsuz alışkanlıkları bırakmaya çalışın. Olumlu alışkanlıkları pekiştirmek için çaba gösterin. Çalışma ve denemelerinizi, olumsuz alışkanlıklar atılıncaya, olumlu alışkanlıklar iyice yerleşinceye kadar sürdürün.
12
2)Planlı Çalışma Sadece bize ait, bize özel bir ders çalışma programı yapmalıyız. Herkesin hayat düzeni aynı değildir bu nedenle ders çalışma programları farklılık gösterir.
13
EVET ise planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz.
Birden çok iş ya da ders üzerinde aynı gün çalışmanız gerektiğinde hangisinden işe başlayacağınızı bilemediğiniz ya da çalışmaya karar veremediğiniz anlar oluyor mu? Yanıtınız ; EVET ise planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz. HAYIR ise planlı çalışma alışkanlıklarını kazanmışsınız demektir. Ve bu yanıtı verenlerin burada sıkılmamasını umuyoruz...
14
Planlı Çalışmayı Anlatayım Sana:
Plan Nedir? Hangi derse nereden nasıl başlayacağınızı bilemediğiniz yada çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz, kararsızlık ve karışıklık durumları ancak hangi dersi ne zaman çalışacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani “karar vermekle” ortadan kalkar. İşte çalışmada “PLAN” “neyi”, “nasıl”, “ne zaman” ve “nerede çalışacağınızı önceden belirlemek demektir.
15
Plan yaparken nelere dikkat etmeniz gerekir?
Derslerin planını dengeli olarak yapın. Günlük ortalama çalışma süresi olarak 4 – 5 saat olabilir.
16
Her ders için en uygun çalışma süresi 40 – 50 dakikalık çalışma sonunda 5 – 10 dakika bir ara vererek devam etmektir Farklı türde çalışma gerektiren dersleri art arda getirmeye çalışın. Planda derse vereceğiniz çalışma süreleri dersin özelliğine ve sizin o dersteki başarınıza göre ayarlayın.
17
Dersin işlendiği gün tekrar edilmesi unutma düzeyini azaltır.
En zor dersleri en rahat anlayabileceğiniz saatlere yerleştirin. Dersten önce hazırlık çalışmalarına yer verin Dersin işlendiği gün tekrar edilmesi unutma düzeyini azaltır. Dersleri her gün aynı saate yerleştirin.
18
Yemeklerden yarım saat sonra çalışmaya başlayın.
19
Her gün mutlaka 8 saat uyku için zaman ayırın.
Planınızda ders dışı etkinliklere de yer verin AYRICA Her gün mutlaka 8 saat uyku için zaman ayırın.
20
Çalışırken zihninizi meşgul eden şeyleri dinlenme aralarında yapınız.
Çalıştıktan sonra vereceğimiz ders aralarında beden gevşer, zihin öğrendiklerini sağlamlaştırır ve hatırlamayı kolaylaştırır. Çalışırken zihninizi meşgul eden şeyleri dinlenme aralarında yapınız. Dinlenme aralarında televizyon veya bilgisayar başına geçmeyin! MOLA VERİYORUM MİYAV SEN VERMEYECEKMİSİN?
21
3) ZAMANI KULLANMAK H Her birey yetenekleri, ilgileri, zihinsel ve bedensel yapıları bakımdan birbirinden farklıdır. Bu nedenle bir ders ya da konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanını kendine göre ayarlamalıdır.
22
ZAMANI ARTTIRMANIN YOLLARI
Ders çalışma programınızda derslerinizi uygun bir şekilde planlarsanız diğer aktivitelerinize de oldukça fazla zaman kalacaktır.
23
4) ÇALIŞMA ORTAMI Çalışma yeri derli toplu, yalın elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları çözümlenmiş olmalı. Evin değişik yerlerini değil belli bir yerini çalışma yeri olarak hazırlayın ve hep aynı yeri kullanın. En uygun çalışma ortamı şöyle olabilir; Üzerinde çalışmak için tüm araç ve gereçlerin bulunduğu bir masa olmalıdır. Oda ısısı ne çok soğuk ne de çok sıcak olmalıdır. Oda sık sık havalandırılmalıdır.
24
Çalışma masamı bundan sonra sadece ders çalışmak için kullanacağım
Çalışma ortamında dikkati dağıtacak radyo, teyp, tv, resim, poster,telefon, afiş olmamalıdır. Çalışma masası ve odası sadece ders çalışmak için kullanılmalıdır.
25
bizim sessiz olmamız lazım.
Ahmet Ders çalışıyor bizim sessiz olmamız lazım. Çalışma ortamında aile bireyleri ile birlikte olma zorunluluğunuz varsa onlardan sessiz olmalarını istemelisiniz.(televi zyon,radyoyu açmamak,yüksek sesle konuşmamak gibi)Yada siz bu ortamda çalışmaya kendinizi alıştırmalısınız.
26
BENİM BÜYÜMEYE İHTİYACIM OLDUĞU İÇİN YATIYORUM YA SİZ???
YATARAK UZANARAK ÇALIŞMA Yatarak veya uzanarak bir materyali okumaya başladıktan sonra gevşemeye başlarsınız ve dikkatiniz dağılır, uykunuz gelir. Bu nedenle çalışmalarınızı mutlaka çalışma masanızda veya sandalyenizde yapmalısınız.
27
Öyle televizyon seyrederken ders tekrar edilmez...Kalk bakalım
doğru masanın başına... Gürültülü Ortamda Çalışma Müzik dinlenen, radyo ve televizyonun açık bulunduğu veya çevreden çok gürültünün geldiği bir ortamda ders çalışmak çalışmadan alınacak verimi düşürür. Öğrenmenin en önemli koşulu dikkattir.
28
Dağınık Ortamda Çalışma
Çalışma odanızın havadar, masanızın temiz ve düzenli olması çalışma veriminizi yükseltecektir. Çalışma masanızın üzerini çalışmaya başlamadan önce toparlar ve sadece çalışacağınız ders ile ilgili materyali bırakırsanız çalışma sırasında dikkatiniz dağılmaz. Yalnızca dersle ilgilenebilirsiniz.
29
Telefon Konuşmaları Özellikle ders çalışırken telefon görüşmesi yapmak için derse ara vermeyin. Tüm dikkatinizi ve motivasyonunuzu bozacağı için zararlıdır. Ders çalışırken de telefonunuzu kapatın yada yanınızda bulundurmayın.
30
Çalışma öncesi yeterince dinlenmiş olma
Derslerini öğrenebilmek için iyi dinlenmen gerekiyor. Çalışma öncesi yeterince dinlenmiş olma Çalışmaya geçmeden önce vücut ve zihin yeterince dinlenmiş olmalıdır. Aşırı duyarlılık, karamsarlık, isteksizlik, bedensel yorgunluk, uykusuzluk gibi nedenlerle beliren bitkinliğe düşmemek için yeterince dinlenmeliyiz.
31
5) NOT TUTMA Not tutma derse aktif katılmayı sağlar.
Not tutma hatırlamayı kolaylaştırır. Not tutma tekrar yapmayı kolaylaştırır.bütün bir kitabı okumak zorunda kalmazsınız.
32
Not tutarken kısaltma sistemi kullanılmalıdır.
Kısa tutulan notlar daha sonra okunduğunda anlaşılır olacak şekilde tutulmalıdır. Not tutarken öğretmenin söylediği anahtar kelimeler kullanılmalıdır. Notlarımızda yeterli ayrıntı ve örneğe yer vermeliyiz.
33
6)TEKRAR DAHA İYİ NASIL ÖĞRENİRİZ?
İnsan öğrendiğinin yarısını ilk 80 dk. İçinde unutur. Okuduğumuzu yada dinlediğimizi tam olarak anlamış veya dinlemiş isek öğrendiğimizin %45’ini ilk 20 dk. ,%55’ini ilk 60 dk ,%65’ini de 9 saatte unuturuz. Çalışma ve tekrardan sonra bir süre ara verirseniz daha iyi hatırladığınızı göreceksiniz.
34
Unutmayı azaltan (engelleyen) temel etkinlik tekrarlar yapmaktır
Unutmayı azaltan (engelleyen) temel etkinlik tekrarlar yapmaktır. Sistemli tekrarların en önemli özelliği öğrenme, düşünme ve hatırlama konusundaki birikim sağlayıcı etkisidir. Düzenli tekrar yapmayan bir öğrenci harcadığı gayreti ve zamanı ziyan eder ve kendisini zora sokar.
35
TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM
UYUMADAN ÖNCE TEKRAR EDİLEN BİLGİLER HAFIZANDA KALIYORMUŞ KIZIM Öğrenme üzerinde en az bozucu etki yapan etkinlik uykudur. Bu nedenle yatmadan önce dakika özgün çalışılan konular tekrar edilir ve sabahleyin de bu konular dakikalık bir süre tekrar edilirse; çalışılan konunun uzun süre hatırlanabilmesi için önemli bir avantaj sağlanmış olur.
36
7) HIZLI VE ETKİLİ OKUMA Hızlı ve etkili okuma yöntemi İSOAT’tır. şimdi isoatı birlikte inceleyelim. İzle: Konu içinde neler olduğu konusunda fikir edinmek için başlıklara resimlere, grafiklere, giriş ve sonuç bölümüne hızla göz at. SOR: göz atma aşamasında konu ile ilgili oluşturduğun soruları (ne, nasıl) bir kağıda yaz
37
OKU: Kafanızda oluşan fikre ve çıkardığınız sorulara göre metni okumaya başlayın.sorularınıza cevap arayın. Önemli kısımların altını çizin, not alın. ANLAT: kitabı kapatarak, gerekirse notlarınıza bakarak yüksek sesle anlatın. TEST ET: konuyla ilgili kendini test edecek sorular sor.
38
DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.