Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Sınıf bazında seçilen oyunlar
1.Sınıflar: Bowling Oyunu, Çift ayak atlama oyunu, El Değdirerek Bayrak Koşusu, Sepete Top atma 2.Sınıflar:Puanlı Hedef Oyunu, Dairesel Bayrak Koşusu,Koordinasyon Etkinliği 3.Sınıflar:Sek Sek Oyunu, İsabet Oyunu, İmdat Oyunu, Boş ev varmı? 4.Sınıflar:Mendil Kapmaca Oyunu, Fasulye Torbası Atma, Koordinasyon Koşusu
2
1.Sınıflar:Bowling Oyunu
Oyuncu sayısı:10 (5 Kız-5 Erkek) (1Kız -1 Erkek yedek oyuncu) Kullanılacak malzemeler: 2 adet 5 numara basketbol topu 10 adet lobut veya 1,5 lt dolu su şişesi (plastik)
5
SEPETE TOP ATMA ETKİNLİĞİ
3 METRE Her isabetli atış için 1 puan verilir.
6
SEPETE TOP ATMA ETKİNLİĞİ
7
KAZANIMLAR GELİŞİM HEDEFLERİ
Dengeleme ve nesne kontrolü hareketlerini bir arada yapar. Fiziksel etkinliklerde eşli ve grup çalışmalarına katılması gerektiğini kavrar Farklı fiziksel etkinlikleri yaparken kendine güven duyması gerektiğini kavrar Çabukluk gelişimi Reaksiyon gelişimi Koordinasyon gelişimi Kuvvet gelişimi Hareketlilik gelişimi
8
2.Sınıflar:Puanlı Hedef Oyunu
Oyuncu sayısı:10 (5 Kız-5 Erkek) (1Kız -1 Erkek yedek oyuncu) Kullanılacak malzemeler: Tenis topu 3m eninde 2 m boyunda bir isabet tahtası
9
KOORDİNASYON ETKİNLİĞİ
11
OYUNUN ADI:Boş Ev Var mı?
OYUNUN YERİ: Salon veya Bahçe OYUNUN ARAÇ VE GERECİ: - OYUNUN SÜRESİ:3-4 Tekrar OYUNUN SEVİYESİ: İlköğretim 2. sınıf OYUNCU SAYISI: 15 ve üzeri
12
OYUNUN AMACI VE EĞİTSEL DEĞERİ: Koordinasyon, dikkat ve çabukluğu geliştirir.
OYUNUN AÇIKLAMASI: Oyuncular daire şeklinde dizilirler ve yönetici seçilen oyuncu dairenin ortasına geçer. Her oyuncunun etrafına ortadaki hariç 1m çapında birer daire çizilir (onların evleri) Oyuna başlama işaretinden sonra oyuncular evlerini değişmeye başlarlar, aynı zamanda ebe dairenin içinde dolaşarak boş eve arar. Ebenin yarleştiği evin sahibi ebe olur ve oyun baştan devam eder. Bir evde fazla oyuncu bulunamaz. Ev kapma da eve birden fazla oyuncu girerse ilk giren oyuncu ev sahibi sayılır. Zorla evden çıkarma bilerek yol kesme çelme takma yasaktır. Oyunun oynandığı alan geniş ise daireler arası mesafe 2-4m olmalıdır
13
KAZANIMLAR GELİŞİM HEDEFLERİ
Dengeleme ve hedef hareketlerini bireysel ve eşli olarak yapar Farklı fiziksel etkinlikleri yaparken kendine güven duyması gerektiğini kavrar Fiziksel etkinliklerde eşli ve grup çalışmasına katılmaya istekli olur. Koordinasyon gelişimi Ritim gelişimi Kuvvet gelişimi Hareketlilik gelişimi Hedef gelişimi
14
3.Sınıflar:Sek Sek Oyunu
Oyuncu sayısı:5 (3 Kız-2 Erkek) (1Kız -1 Erkek yedek oyuncu) Kullanılacak malzemeler: Sek sek çizgisi ve tahta aparat. ( Oyun alanı, 45*45 cm kenarlara sahip 8 kareden oluşur. Üst üste üç kareden sonra 4 ve 5 numaralı kareler birbirine bitişik şekilde 3 numaralı karenin tam ortasına gelir. 6 numaralı kare 4 ve 5 numaralı kareler ile 7 ve 8 numaralı karelerin tam ortasında yer alır.)
16
Oyun Oynanışı: Başlangıç çizgisinden itibaren 1 nolu kutudan başlayarak tahta aparat atılır.2 nolu kutudan itibaren sekilerek gidiş ve dönüşü tamamlanan tur tahta aparatın alınmasıyla sonlanır.Bu şekilde 8 nolu kutu da dahil olarak aynen tekrarlanır.Tahta aparatın istenilen kutuya atılamaması,sekilirken çizgiye basılması,denge sağlanamayıp yere değen oyuncu durumunda oyuna diğer takım devam eder.Diğer takımın hatası durumunda da, oyuna 2.sırada ki oyuncu devam eder.Turu ilk tamamlayan takım kazanır.
17
Oyunun Adı: İsabet Oyunu Oyunun Yeri: Bahçe Araç-Gereç: 3 Top Yüksek kasa tebeşir Oyunun Süresi: 1 ders saati Oyunun Seviyesi: İlköğretim 3. Sınıf Oyuncu Sayısı: Tüm sınıf öğrencileri Eğitsel Değeri ve Amacı 1. Öğrencilerin bakış ve uygulamada isabet yeteneklerini geliştirmek 2. El kol kasalarının gelişimine yardımcı olmak Açıklama: Öğrenciler iki gruba ayrılır aralarında 20 m uzaklık olacak şekilde ayrılıp birbirlerini görecek şekilde arka arkaya sıraya girerler. Önlerine başlangıç çizgisi çizilir gruplardan 10 m uzağa tam ortaya yüksek bir kasa konur kasanın üzerine de top konur. Her gruba birer top verilir.
18
Öğrencilerden sırayla kasanın üstündeki topa ellerindeki topları atmaları ve kasadaki topu diğer grup tarafına düşürmeleri istenir. Kasadaki topu vurup diğer tarafa düşüren öğrenci grubuna iki puan kazandırır. Topu bir gruptan bir öğrenci atar sonra diğer gruptan bir öğrenci atar topu atan öğrenci kasadaki topu düşerse de düşürmese de sıranın en arkasına geçer. Tüm grup öğrencilerinin toplam 2 atış hakları vardır. Oyunun Kuralları 1. Oyuncular başlangıç çizgisini geçip topu atamazlar 2. Her öğrencinin toplam 2 top atma hakkı vardır Ceza: Başlangıç çizgisini geçerek top atan öğrencinin atışı sayılmayarak öğrenci sıranın en arkasına geçer.
19
Oyunun Adı: İmdat Oyunu
Oyunun Yeri: Spor Salonu veya Bahçe Araç-Gereç: Tebeşir Oyunun Süresi: Oyunu Herhangi Grup Tamamlayınca Oyun Biter Oyunun Seviyesi: İlköğretim 3. Sınıf Oyuncu Sayısı: Tüm sınıf Öğrencileri Eğitsel Değeri ve Amaç 1. Öğrencilerin bacak kaslarının gelişimine yardımcı olmak. 2. Yarışı ilk bitirme amacı olduğu için hızlı hareket etme ve başarı sağlamak için çaba harcamak 3. Takım çalışması yapıldığından başarının arkadaşlarıyla beraber kazanılıp paylaşıldığını öğrenmek.
20
Açıklama: Alana tebeşirle uzun bir çizgi çizilir çizginin sağına ve soluna 8-10 m uzaklığına eşit uzaklıklarla 2 kale çizilir. Oyuncular çizginin iki kenarına iki grup halinde kalelerini görecek şekilde sıralanırlar. Gruplardan birer kaptan seçilip kaleye konulur. Oyun başlayınca kaptanlar kendi kümelerine gidip en baştaki oyuncuyu elinden tutup kaleye getirir. Kaleye yeni katılan kaptan olur. Eski kaptan işi bitince kalenin yanında bekler. Yeni kaptan kendi grubuna gider sıradaki bir kişiyi daha elinden tutup kaleye getirir. Kaleye yeni gelen oyuncu kaptan olur oda aynı işlemi tekrarlar. Bu sırada kaleye gitmek için sırada bekleyen oyuncular imdat diye bağırır. Grup kalesine gruptaki tüm oyuncular gelince oyun biter. En son kaptan olan oyuncu oyunun bittiğini belirtmek için ortadaki uzun çizgiye basar. Hangi takım daha hızlı grup kalesine dolarsa oyunu o grup kazanır.
21
Oyunun Kuralları 1. Oyuncular çizilen uzun çizgiden diğer grup oyuncularının yanına geçemezler 2. Sırayla her oyuncu kaptan olmak zorundadır. 3. Kaptanlar oyuncuların kaleye sırayla götürmek zorundadır. 4. Kaleye oyuncu getiren kaptan işi bitince kalenin yanında beklemek zorundadır. 5. Kaptanın elini tutmadan hiçbir oyuncu yola çıkamaz. Oyun bittiğinde en son kaptan olan oyuncu orta çizgiye basmak zorundadır. Ceza 1. Kaptan oyuncuyu elinden tutmadan kaleye getirmek isterse ya da getirirse 2. Kaptanı beklemeden oyuncu yola çıkarsa süre değişmeden cezalı grup oyuna en baştan başlar.
22
KAZANIMLAR GELİŞİM HEDEFLERİ
Adım al, sek ve koşarak sıçrama gibi karmaşık yer değiştirme hareketlerini yapar Hız ve kuvvet ayarlaması yaparak nesneleri hareket ettirir. Hareket ederken vücut ve alan farkındalığını geliştirir. Reaksiyon gelişimi Devamlılık gelişimi Koordinasyon gelişimi Kuvvet gelişimi Hareketlilik gelişimi Ritim gelişimi
23
4.Sınıflar: Mendil Kapmaca Oyunu
Oyuncu sayısı:7 (3 Kız-4 Erkek) (1Kız -1 Erkek yedek oyuncu) Kullanılacak malzemeler: 1 adet Mendil (9 metre eninde 18 metre boyunda bir saha)
24
OYUN ALANI 50 – 75 cm Çıkış için bekleyen oyuncu Set Dışı oyuncu
Çıkış yapacak oyuncu Çap: 2,50 m 1 m uzunluğu 10 cm kalınlık Çıkış yapacak oyuncu Dip çizgiden 1 m Her bölme 30x40 cm 50 – 75 cm Çıkış için bekleyen oyuncu Set Dışı oyuncu Masa YEDEK OYUNCU YEDEK OYUNCU
25
Oyun Oynanışı: 2 Grubun oyuncuları karşılıklı olarak sahaya dizilirler.Ortada ki hakemin komutuyla her iki gruptan sırası gelen oyuncular koşarak hakemin elinde ki mendili alır. Rakip oyuncu tarafından dokunulmadan guruplarına geri dönmeye çalışırlar.Bitiş çizgisine dek dokunulmadan geçen oyuncu takımına 1 puan kazandırmış olur.Tüm oyuncular tamamlandığında puanı fazla olan grup kazanır.
26
Mendili hakemden alan çocuk,ortada tarafsız bölgedeyken dokunularak ebelenemez.Ancak mendil alındığı andan itibaren mendil hakemi tarafından yüksek sesle 20 den geriye doğru sayılır.bu sürenin bitiminde hala tarafsız bölgeden çıkılmamışsa mendili kapan çocuk elenir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.