Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
2007 ULUSLARARASI BİLİŞİMCİ MARTI PROJELERİ
2
Projenin adı: Okul ortamında gürültü kirliliği
İmece Halkasının Adı: İletişim Projeye Başlama Tarihi: Projenin Genel Amacı: Gürültünün beyine tüm sisteme yıpratıcı etkisini ve stres gibi neden olabileceği hastalıklar konusunda öğrencileri bilgilendirmek ders verimini ve başarıyı arttırmak.
3
Projenin Özel Amaçları:
Öğrencilerin gürültüsüz bir dünyada yaşamın önemini fark edebilmelerini sağlayarak, iletişim imkanlarını arttırmak.
4
BOLU ANADOLU TİCARET VE TİCARET MESLEK LİSESİ
İLETİŞİM GRUBU SUNAR Proje liderimiz: Binnaz ÇÖPOĞLU Aydın ÖZÇAĞLAR Proje Elemanlarımız: Öğrenci Lideri: Sinem DEMİRER Pörtföy Yöneticisi: Emel AKFİDAN Araştırma Yöneticisi: Elif SAK Finans Yöneticisi: Filiz AYDOĞAN Web Tasarımcısı: Samet BARIŞ Lojistik Sorumlusu:Canan GÜLTEKİN Günlük ve İletişim Sorumlusu: İlyas ÇELİK
5
ÇALIŞMALARIMIZ
6
Okulumuz adına 2007 Uluslar arası bilişimci martı projeleri kapsamında MERSİN’de Aralık 2006 tarihinde yapılan seminer katılan BİNNAZ ÇÖPOĞLU ve BAHAR ÇELİK öğretmenlerimiz 26/12/2006 tarihinde tüm öğretmenlerimize Bilişimci Martı projeleri hakkında bilgi verdiler.
7
Öğretmenlerimiz aracılığıyla bizlerde eğitim cd’lerini izledik.
7 Arkadaş bir araya gelerek Bilişimci martı projeleri kapsamında çalışmak istediğimizi öğretmenlerimiz Binnaz ÇÖPOĞLU ve Aydın ÖZÇAĞLAR’a ilettik..
8
Oluşturduğumuz grup ve öğretmenlerimiz ile 29/12/2006 tarihinde saat 13.00’de Okul kütüphanesinde toplandık. Öğretmenlerimiz tekrar bize proje konusunda bilgi verdiler ve bizden Beyin fırtınası yöntemiyle sorunlar belirlememizi istediler
9
ANA SORUNLARIMIZ Madde Bağımlılığı Davranış Bozuklukları
Okulda Gürültü Kirliliği Çevre Kirliliği Şiddet
10
OKULDA GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ
MADDE BAĞIMLILIĞI DAVRANIŞ BOZUKLUĞU OKULDA GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ ÇEVRE KİRLİLİĞİ ŞİDDET SİNEM DEMİRER 5 4 7 3 1 EMEL AKFİDAN 6 ELİF SAK FİLİZ AYDOĞAN SAMET BARIŞ 2 CANAN GÜLTEKİN İLYAS CELLEK TOPLAM 25 29 37 21
11
Yapılan MATRİS oylamasıyla en önemli sorun olarak “Okulda Gürültü Kirliliğini” belirledik.
12
Halkımızın adını İLETİŞİM olarak belirledik
Halkımızın adını İLETİŞİM olarak belirledik. Halka sloganı olarak ise “DÜNYAMIZ KİRLENİYOR” dedik. Öğretmenlerimiz her birimizden Gürültü kirliliği üzerine araştırma yapmamızı istediler. İLETİŞİM GRUBU olarak tarihinde Okul kütüphanesinde öğretmenlerimizin liderliğinde araştırmalarımızı sunmak için tekrar toplandık.
13
Hepimiz öğrendiğimiz bilgileri paylaştık ve projemizin Genel ve Özel amacını belirledik.
Beyin fırtınası yöntemiyle Okulda Gürültü Kirliliğine yol açan nedenleri tespit ederek BALIK KILÇIĞIMIZI oluşturduk.
14
OKUL ORTAMINDA GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ
15
MATRİS 44 TOPLAM AİLE ÇEVRE OKUL BİREYSEL 7 3 4 2 6 5 SİNEM DEMİRER
OKUL ORTAMINDA GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ AİLE ÇEVRE OKUL BİREYSEL SİNEM DEMİRER 7 3 4 2 EMEL AKFİDAN 6 ELİF SAK 5 FİLİZ AYDOĞAN SAMET BARIŞ CANAN GÜLTEKİN İLYAS CELLEK TOPLAM 44 28 31
16
Okul ortamında Gürültü Kirliliğinin nedenlerini tespit ederek MATRİS yöntemiyle bu nedenler içinde 44 oyla en önemli etki olarak AİLE sebebini tespit ettik.
17
Aile faktörünün öğrenci üzerindeki etkisini inceleyip, gürültü kaynağının nedenlerini bulmak için internet, kütüphane vb. alanlarda araştırma yaptık. Bulduğumuz verileri inceleyerek yapacağımız çalışmaları belirledik.
18
Yapılacak Çalışmalar Anket Hazırlama Anket Değerlendirme
Değerlendirme Sonuçlarına Göre Aile Eğitimi Seminerleri Düzenleme Okul Ortamında Gürültünün Zararları Konusunda Broşür Hazırlama Broşürlerin Öğrencilerle Paylaşılması Grup Üyelerimizin Gürültünün Zararları Konusunda Sınıfları Bilgilendirmesi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.