Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanNil Terim Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
EĞİTİM BAŞARISINI DEĞERLENDİRME TOPLANTISI YOZGAT İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Şubat 2013 Yozgat Rehberlik ve Araştırma Merkezi
2
İLİN ÖSYS BAŞARI DURUMU
3
2011 YILI YGS – LYS YOZGAT TÜRKİYE KARŞILAŞTIRMASI YGS KAZANMA BAŞARISI TÜRKİYEYOZGAT YGS KAZANMA İL SIRASI YGS GİREN YGS KAZANAN YGS GİREN YGS KAZANAN 140 – 180180 - +140 - +140 – 180180 - +140 - + SAYI% % % % % %20112010 72912210400314,2655524776,1565925090,41451761913,70334974,14396887,856961 LYS YERLEŞME BAŞARISI TÜRKİYEYOZGAT YILLAR LİSANS YER ÖNLİS. YER A.Ö.TOPLAMLİSANS YER ÖNLİSANS YER A.Ö.TOPLAM SAYI% % % % % İL SIRA SI SAYI% İL SIRA SI SAYI% İL SIRA SI SAYI% İL SIRA SI 2011 169661 23,27 38183 5,24 30860 4,23 238704 32,7495221,08452515,56391703,7628137330,4045 2010 166132 25,44 35495 5,44 30228 4,63 231855 35,51103524,36372586,07321764,1428146934,5734
4
PUAN ORTALAMALARINA GÖRE TÜRKİYE - YOZGAT KARŞILAŞTIRMASI PUAN TÜRÜ TÜKİYE ORT.YOZGAT ORT.İL SIRASI 201120102011201020112010 YGS PUANI YGS–1-2201,024218,275192,508210,0456561 YGS–3-4237,657251,454235,134251,4465441 YGS–5-6229,647247,585223,538242,8176050 LYS PUANI MAT – FEN241,781247,210232,407242,4526353 TÜRK – SOSY233,560245,149240,676257,184126 TÜRK – MAT236,842247,442240,946253,9482919
5
NET ORTALAMALARINA GÖRE TÜRKİYE - YOZGAT KARŞILAŞTIRMASI TEST TÜRÜ TÜKİYE ORT.YOZGAT ORT.İL SIRASI 201120102011201020112010 YGS DERSLERİ TEMEL MATEMATİK7,8211,966,8110,966254 FEN–1 FİZİK 4,90 1,54 3,50 1,07 70 66 KİMYA2,211,4772 BİYOLOJİ1,701,3065 TÜRKÇE21,7821,5821,2521,205852 SOSYAL-1 TARİH 11,29 4,91 11,93 5,30 25 7 COĞRAFYA4,585,145 FELSEFE2,872,9814
6
TEST TÜRÜ TÜKİYE ORT. YOZGAT ORT. İL SIRASI 201120102011201020112010 LYS DERSLERİ MATEMATİK18,51 28,78 18,35 30,02 48 27 GEOMETRİ10,6610,4545 FEN–2 FİZİK FİZİK8,1810,197,2810,366038 KİMYA KİMYA12,3614,9910,7814,527150 BİYOLOJİ BİYOLOJİ12,1912,8310,8913,137030 EDB. COĞR TÜRK DİLİ TÜRK DİLİ21,7628,0122,7929,83148 COĞRAFYA–1 COĞRAFYA–19,4710,209,8111,06206 SOSYAL–2 TARİH TARİH16,5516,0818,3317,9676 COĞRAFYA–2 COĞRAFYA–26,347,506,788,10910 FELS. GRB PSİKOLOJİ PSİKOLOJİ 9,75 3,12 9,94 2,86 24 75 SOSYOLOJİ SOSYOLOJİ3,173,2524 MANTIK MANTIK1,651,7827
7
OKULLARIN ÖSYS BAŞARI DURUMLARI YIL YGS GİREN KAZANAN % LİSANS YER % AÖ VE ÖN. LİS YER% TOPLAM YER % 2011 76100 28,95 (22) 0 28,95 (22) 2010 77100 45,45 (35) 0 45,45 (35) FEN LİSESİ
8
YGS PUANLARILYS PUANLARI YGS 1 YGS 2 YGS 3 YGS 4 YGS 5 YGS 6 MAT- FEN TÜRK- SOSY TÜRK- MAT 2011 401,958399,918382,302369,056394,600405,062386,022254,421304,208 2010 413,721392,550414,145 392,348271,961307,169 YGS 1 YGS 2 YGS 3 YGS 4 YGS 5 YGS 6 MAT- FEN TÜRK- SOSY TÜRK- MAT YOZGAT ORT 401,958399,918382,302369,056394,600405,062386,022304,208254,421 TÜRKİYE ORT 421,869420,498407,585397,892416,473424,131415,186337,010287,662 TÜR SIRASI 68 69 6867707672 Türündeki Okul Sayısı: 82
9
YGS NET ORTALAMALARI TEMEL MAT.FEN-1TÜRKÇESOSYAL-1 YOZGAT ORT32,0529,8932,7119,30 TÜRKİYE ORT33,4832,0234,0523,92 TÜR SIRASI65686470 Türündeki Okul Sayısı: 82 LYS NET ORTALAMALARI MAT.GEO.FİZ.KİM.BİY. TD EDB COĞ-1TARCOĞ-2 FELS GRB YOZGAT ORT 36,9022,4017,1420,7320,3522,5712,800,00 TÜRKİYE ORT 40,2124,4120,7324,0822,6128,6914,9628,2311,1514,96 TÜR SIRASI 68707174707470---
10
E.AKDAĞ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ YIL YGS GİREN KAZANMA % LİSANS YER % AÖ VE ÖN. LİS YER % TOPLAM YER % 2011 101100 77,23 (78) 0,99 (1) 78,22 (79) 2010 114100 64,91 (74) 0 64,91 (74)
11
YGS PUANLARILYS PUANLARI YGS 1YGS 2YGS 3YGS 4YGS 5YGS 6 MAT- FEN TÜRK- SOSY TÜRK- MAT 2011 325,036310,533364,476354,900364,927349,467299,331296,707336,515 2010 352,241362,128375,597330,325298,897321,347 YGS 1YGS 2YGS 3YGS 4YGS 5YGS 6 MAT- FEN TÜRK- SOSY TÜRK- MAT YOZGAT ORT 318,476305,162353,897343,347355,188341,817295,291284,719323,542 TÜRKİYE ORT 333,191323,758358,832347,538360,938352,448316,528280,120318,891 TÜR SIRASI 9499635870821042124 Türündeki Okul Sayısı: 179
12
YGS NET ORTALAMALARI TEMEL MAT.FEN-1TÜRKÇESOSYAL-1 YOZGAT ORT 24,8711,7932,1421,12 TÜRKİYE ORT 25,2115,9732,4520,74 OKULUN ORT25,8311,5832,9922,85 TÜR SIRASI 691325919 Türündeki Okul Sayısı: 179 LYS NET ORTALAMALARI MAT.GEO.FİZ.KİM.BİY. TD EDB COĞ-1TARCOĞ-2 FELS GRB YOZGAT ORT 29,7217,3014,3318,0316,5132,6613,3823,7410,6013,67 TÜRKİYE ORT 30,8718,0814,5419,1117,6331,7613,7025,5010,3514,21 OKULUN ORT 30,8118,1714,9719,1516,8932,3314,1023,9010,8713,46 TÜR SIRASI 84776073937055893784
13
YOZGAT ANADOLU LİSESİ YIL YGS GİREN KAZANMA % LİSANS YER % AÖ VE ÖN. LİS YER % TOPLAM YER % 2011 129100 55,81 (72) 3,10 (4) 58,91 (76) 2010 157100 66,88 (105) 1,91 (3) 68,79 (108)
14
YGS PUANLARILYS PUANLARI YGS 1YGS 2YGS 3YGS 4YGS 5YGS 6 MAT- FEN TÜRK- SOSY TÜRK- MAT 2011 288,35275,96336,89327,300333,067315,013259,888264,680306,764 2010 306,268345,119344,860276,345312,090315,289 YGS 1YGS 2YGS 3YGS 4YGS 5YGS 6 MAT- FEN TÜRK- SOSY TÜRK- MAT YOZGAT ORT 261,489251,163316,779306,611309,671290,015243,612265,004284,019 TÜRKİYE ORT 310,594302,961336,332323,404337,806330,329293,730270,081296,484 TÜR SIRASI 424446254211310396499480187 Türündeki Okul Sayısı: 839
15
YGS NET ORTALAMALARI TEMEL MAT.FEN-1TÜRKÇESOSYAL-1 YOZGAT ORT 16,136,2629,8719,23 TÜRKİYE ORT 21,9814,5731,0417,84 OKULUN ORT20,408,4831,0120,90 TÜR SIRASI 38161231366 Türündeki Okul Sayısı: 839 LYS NET ORTALAMALARI MAT.GEO.FİZ.KİM.BİY. TD EDB COĞ-1TARCOĞ-2 FELS GRB YOZGAT ORT 21,7412,338,7512,5413,2329,0712,0225,129,6712,41 TÜRKİYE ORT 26,8115,5812,3217,0416,0429,9712,8523,229,6813,18 OKULUN ORT 23,9213,6311,1714,8915,5430,5612,5123,8210,1612,17 TÜR SIRASI 408423299423283301429310225529
16
YOZGAT LİSESİ YIL YGS GİREN KAZANMA % LİSANS YER % AÖ VE ÖN. LİS YER % TOPLAM YER % 2011 151100 68,87 (104) 5,96 (9) 74,83 (113) 2010 182100 53,30 (97) 4,94 (9) 58,24 (106)
17
YGS PUANLARILYS PUANLARI YGS 1YGS 2YGS 3YGS 4YGS 5YGS 6 MAT- FEN TÜRK- SOSY TÜRK- MAT 2011 253,17241,59317,90308,629308,304284,636235,832275,751292,426 2010 259,551323,033309,476241,639301,128295,828 YGS 1YGS 2YGS 3YGS 4YGS 5YGS 6 MAT- FEN TÜRK- SOSY TÜRK- MAT YOZGAT ORT 261,489251,163316,779306,611309,671290,015243,612265,004284,019 TÜRKİYE ORT 310,594302,961336,332323,404337,806330,329293,730270,081296,484 TÜR SIRASI 741756517465597695710251332 Türündeki Okul Sayısı: 839
18
YGS NET ORTALAMALARI TEMEL MAT.FEN-1TÜRKÇESOSYAL-1 YOZGAT ORT 16,136,2629,8719,23 TÜRKİYE ORT 21,9814,5731,0417,84 OKULUN ORT15,194,1330,2120,37 TÜR SIRASI 70382348385 Türündeki Okul Sayısı: 839 LYS NET ORTALAMALARI MAT.GEO.FİZ.KİM.BİY. TD EDB COĞ-1TARCOĞ-2 FELS GRB YOZGAT ORT 21,7412,338,7512,5413,2329,0712,0225,129,6712,41 TÜRKİYE ORT 26,8115,5812,3217,0416,0429,9712,8523,229,6813,18 OKULUN ORT 22,9112,428,5211,7011,4330,3812,5325,799,7912,37 TÜR SIRASI 482546548683721330423131358494
19
S.NOİLÇELERYGS 1YGS 2YGS 3YGS 4YGS 5YGS 6 1MERKEZ197,875194,758239,574229,989231,762218,832 2SORGUN187,464183,906235,897226,940225,952210,235 3YERKÖY182,256179,581220,370211,691213,050201,249 4SARIKAYA177,206174,074221,555212,610212,714198,591 5ÇANDIR175,703175,141219,831211,244209,242195,812 6BOĞAZLIYAN175,272172,088222,812213,618212,962197,743 7ŞEFAATLİ175,127172,553229,814220,519217,440199,949 8AKDAĞMADENİ174,653171,827219,521212,897209,488194,573 9SARAYKENT172,206169,277221,471214,107210,135193,630 10ÇAYIRALAN169,476165,754213,651205,904204,834190,199 11ÇEKEREK160,861159,522207,804201,403195,880180,534 12KADIŞEHRİ158,387156,528215,502209,456200,397181,208 13AYDINCIK158,231156,002210,180202,406197,676180,831 14YENİFAKILI157,839156,658208,134199,747195,544179,502 YGS PUANLARINA GÖRE İLÇELERİN BAŞARI SIRASI
20
YGS KAZANMAYA GÖRE İLÇELERİN BAŞARI SIRASI S.N O İLÇELER YGS GİREN YGS KAZ. %’Sİ 140-180ARASI PUAN ALAN 180 ÜZERİ PUAN ALAN SAYI% % 1SARAYKENT545296,301120,374175,93 2KADIŞEHRİ434093,02818,603274,42 3MERKEZ1569142190,5720012,75122177,82 4SORGUN70964290,558011,2856279,27 5AYDINCIK504590,001020,003570,00 6BOĞAZLIYAN37033289,735113,7828175,95 7SARIKAYA28525489,123913,6821575,44 8YENİFAKILI353188,571234,291954,29 9ÇANDIR353188,57514,292674,29 10ŞEFAATLI15713485,352717,2010768,15 11AKDAĞMADENİ37832285,193810,0528475,13 12ÇEKEREK18215384,074223,0811160,99 13ÇAYIRALAN947478,721920,215558,51 14YERKÖY55643778,607713,8536064,75 TOPLAM4517396887,8561913,70334974,14
21
İLÇELERİN YERLEŞMEYE GÖRE BAŞARI SIRALARI S. NO İLÇELER LİSANS YERLEŞEN ÖNL. YERLEŞEN A.Ö. YERLEŞEN TOPL. YERLEŞEN SAYI% % % % 1ÇANDIR1440,001028,5712,862571,43 2SORGUN18025,39314,37182,5422932,30 3MERKEZ39425,11583,70623,9551432,76 4AKDAĞMADENİ8923,54195,03102,6511831,22 5ŞEFAATLI3522,2995,7363,825031,85 6SARIKAYA5117,893010,53186,329934,74 7BOĞAZLIYAN5915,953810,27123,2410929,46 8YERKÖY8715,65193,4271,2611320,32 9SARAYKENT814,8147,4123,701425,93 10AYDINCIK510,005 816,001836,00 11ÇAYIRALAN99,5777,451010,642627,66 12YENİFAKILI38,57925,7125,711440,00 13ÇEKEREK158,24105,49116,043619,78 14KADIŞEHRİ36,9824,6536,98818,60 TOPLAM95221,082515,561703,76137330,40
22
BAŞARIYI ARTIRMAK İÇİN NELER YAPILABİLİR?
23
Eğitim ekip çalışmasını gerektirir. Bu ekip içinde yer alan yönetici, öğretmen, öğrenci ve velinin birbiriyle uyumlu çalışması, ekibe yapacağı olumlu katkı, fedakârlığı eğitimde başarıyı beraberinde getirir. Öğretmen, öğrenci ve velinin okula/yönetime güvenmesi, inanması, öğrencilerin ve çalışanların kendilerini huzurlu, mutlu, önemli ve özel hissedecekleri, çatışmalardan ve çevrenin olumsuz etkilerinden uzak bir okul ortamı oluşturulması başarının da anahtarıdır. Okulun çalışanlarını ve öğrencileri ilgilendiren genel konularda alınacak kararlara her kesimden temsilcinin katılması, alınan kararların ve okulun sahiplenilmesini, benimsenmesini, okulla gurur duyulmasını sağlar. Her insan sahip olduklarının değerini yükseltmek için gayret gösterir. Bu da güçlü bir kurum kültürünün oluşmasına katkı sağlar. KURUM KÜLTÜRÜNÜN OLUŞTURULMASI
24
OKUL-VELİ İŞBİRLİĞİNİN ETKİLİ HALE GETİRİLMESİ Veliler farklı nedenlerden dolayı öğretim yılı içinde birçok kez okula çağırılmaktadır. Bu çağırılmaları çoğunlukla çocuklarının sergilediği olumsuz bir davranış nedeniyle veya okulun ihtiyaçlarının görüşülmesi amacıyla olmaktadır. Hiçbir veli sürekli çocuğuyla ilgili olumsuzlukları duymak bazen de kabullenmek istemez. Bu durum zamanla velinin okulla ilişkisinin kopmasına neden olmaktadır. Çocuğunun okuldaki olumlu bir davranışını veya başarısını paylaşmak için okula çağırılan veli yok gibidir. Sürekli olumsuz geribildirimler okul-veli bağını koparmaktadır. Bunu önlemek için öğrencilerin okuldaki olumlu/olumsuz davranışlarının, ders başarılarının, evdeki çalışma alışkanlıklarının görüşülüp değerlendirileceği, öğrencinin daha başarılı olabilmesi için nelerin yapılması gerektiğinin karşılıklı konuşulacağı özel veli görüşme günleri, tanışma/kaynaşma etkinlikleri vb. düzenlenmelidir.
25
DANIŞMAN ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI Özellikle sınavlara girecek öğrenciler için tüm okullarda danışman öğretmenlik uygulaması hayata geçirilmelidir. Danışman öğretmen, sorumluluğuna verilen (5-7) öğrencilerin her zaman durumunu takip etmeli ders başarısı, ders çalışma alışkanlıkları, boş zaman etkinlikleri, sınav sonuçları, dershane başarısı, aile ortamı ile yakından ilgilenmelidir. Bu uygulama gönüllü öğretmenlerle etkili bir şekilde yürütülmelidir.
26
EV ZİYARETLERİ Velinin okulla bağını güçlendirmek ve çocuğunun eğitimine nitelikli katılımını sağlamak, ailenin sosyal, ekonomik ve kültürel durumunu yerinde görmek, okul ve öğretmenler olarak aileye ve öğrenciye destek olunduğu duygusunu vermek amacıyla düzenli ev ziyaretleri yapılmalıdır. Bu ziyaretler esnasında çocuk yetiştirme, çocuğa davranış kazandırma, ders çalışma alışkanlığı, çalışma ortamının düzenlenmesi konusunda ailelere rehberlik yapılmalıdır.
27
ETÜT SAATLERİ VE YETİŞTİRME KURSLARI Her aile çocuğunun evde ders çalışmasına çeşitli sebeplerle (sosyal, ekonomik, kültürel, iş ve çalışma saatleri vs.) aynı katkıyı sunamamaktadır. Özellikle köy ve kasabalar ile şehrin kenar mahalle okullarında gün sonunda etüt saati uygulaması yapılmalıdır. Bu saat öğrencilerin hem o günkü derslerin tekrarını hem de varsa ödevlerini yapmalarını sağlayacak saat olarak ayarlanmalıdır. Bunun yanında öğrencilerin derslerine takviye olması amacıyla her okulda hafta sonu veya hafta içi yetiştirme kursları açılmalıdır.
28
ÖĞRENCİLERİN BAŞARI DURUMLARI PERİYODİK OLARAK DEĞERLENDİRİLMELİ Öğrencilerin durumlarını değerlendirmek, eksik yönlerini tespit ederek gerekli desteği sağlamak amacıyla ücretsiz deneme sınavları yapılmalıdır (her dönem en az iki sınav). Deneme sınavı sonuçlarını değerlendirmek, amacıyla zümre toplantıları düzenlenmelidir. Dershaneler okullarla işbirliği içinde olmalı ve öğrencilerin sınav sonuçları okullarla paylaşmalıdır. Maddi imkanlardan yoksun öğrencilerin dershaneye gidebilmeleri için destek sağlanmalı, test kitapları, kaynak kitaplar yönünden desteklenmelidir.
29
SAYISAL DERSLERİN ÖĞRETİMİNE ÖZEL ÖNEM VERİLMELİ İlimizin merkezi sınavlardaki başarısı değerlendirildiğinde sözel derslerin genel ortalamasının Türkiye ortalamasının üzerinde olduğu ve il sırasının 20’li sıralarda olduğu, sayısal derslerde ise ortalamanın Türkiye ortalamasının altında olduğu ve il sırasının da 65-70 arasında olduğu görülmektedir. Bu itibarla sayısal derslerin öğretimi özel tedbir alınmasını gerektirmektedir. Bu dersleri okutan öğretmenlerle özel çalışma yapılmalı, alınması gereken tedbirler hakkında ortak fikir birliği oluşturulmalıdır.
30
BAŞARI KRİTERİ OLUŞTURULMALI Her okul kendi durumuna göre, yerelde ve genelde başarı kriteri ortaya koymalı ve kendine kısa ve orta hedef belirlemelidir. Kendi özelinde net ve puan ortalamaları yönünden bir önceki yıldan daha iyi olmalıdır. Yerelde ilçe ve il ortalamasının altında kalmamalıdır. Genelde ise kendi türündeki okulların arasında Türkiye ortalamasının altına düşmemeyi kendine öncelikli başarı kriteri olarak belirlemelidir.
31
OKUL DERS PROGRAMLARININ DÜZENLENMESİ Öğrenci başarısını olumsuz etkileyen faktörlerden birisi de zor derslerin aynı güne konulmasıdır. Bu durum öğrencilerin enerjilerinin azalmasına, motivasyonlarının düşmesine neden olmaktadır. Zor algılanan sayısal derslerin günün ilk saatlerine konulmasına, zor derslerin üst üste konulmamasına dikkat edilmeli, sayısal ve sözel dersler uygun dağıtılmalıdır. Aynı gün ikiden fazla sınav yapılmamasına ve zor derslerin sınavlarının aynı güne konulmamasına özen gösterilmelidir.
32
OKULLARDA AYRICALIKLI SINIFLAR OLUŞTURULMAMALI Okullarda sınıf şubeleri oluşturulurken seviye grupları, ayrıcalıklı sınıflar oluşturulmamalıdır. Aksi takdirde alt seviye gruplarında sınıf dinamiğinin harekete geçirilememesi, öğrencilerden beklentilerin düşmesi, öğretmenlerin sınıfa önyargılı yaklaşması, öğrencilerin kapasitelerini yeterince kullanamaması söz konusu olacaktır. Ayrıca öğrencilerin gruplandırılması okul içinde çatışmalara neden olacaktır. Bazı öğrencilerin okula karşı ilgisinin azalmasına, davranış problemi yaşamalarına yol açacaktır.
33
ÖĞRETMEN – ÖĞRENCİ İLETİŞİMİ Öğrencinin dersi sevmesinde ve derste başarılı olmasında önemli faktörlerden birisi öğrencinin öğretmenle olan iletişimidir. Öğrencilerin, sevdikleri öğretmenlerin derslerine karşı daha ilgili oldukları ve bu derslere çalışırken daha istekli davrandıkları bilinen bir gerçektir. Bu nedenle öğretmenlerin öğrencilere karşı tutum ve davranışları öğrencilerin başarı düzeylerini etkilemektedir. Hiçbir öğretmen sınıfındaki öğrenciler arasında ayrım yapmamalı, tüm öğrencilere karşı aynı yakınlık ve ilgiyi göstermelidir. Öğretmen tüm öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamalıdır.
34
SOSYAL VE KÜLTÜREL FAALİYETLER Öğrencilerin okulda yapılacak ders dışı faaliyetlere katılması okula karşı ilgisini artıracak, kendisini tanımasına, yeteneklerini ortaya koymasına yardımcı olacaktır. Bu nedenle sosyal ve kültürel faaliyetlere önem verilmeli, düzenlenecek etkinliklere tüm öğrencilerin ayrım yapılmadan yetenekleri ölçüsünde katılması sağlanmalıdır.
35
GELECEĞİ PLANLAMA HEDEF OLUŞTURMA İnsanı harekete geçiren, motive eden güç geleceğe yönelik hayalleri, idealleri, beklentileridir. Yarınına ilişkin bir amacı olmayanın hiçbir şeyi olmaz. Hedefi olmayan öğrencilerde ders çalışmada isteksizlik, motivasyon düşüklüğü gözlenir. Öğrencilerin derslere motive olmalarını sağlamak için her dersin/ünitenin öğrenciye kazandıracakları, sınavlardaki önemi dersin başında öğrencilere vurgulanmalıdır.
36
ETKİLİ VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA Başarılı olmak planlı, programlı ve verimli çalışmakla mümkündür. Öğrenciler verimli ders çalışma konusunda bilgilendirilmeli, her dersin öğretmeni tarafından o derse nasıl çalışılacağı, başarılı olmak için neler yapılması gerektiği anlatılmalıdır. Başarıyı getiren çok çalışmak değil her gün planlı çalışmaktır. Öğrencilerle kişiye özel, uygulanabilir çalışma programları hazırlanmalı ve uygulama rehber öğretmenler, danışman öğretmenler tarafından takip edilmelidir.
37
KAYGI VE HEYECANLA BAŞETME Belli düzeydeki kaygı ve heyecan derse motive olmada ve ders başarısında gereklidir. Ancak kaygının çok yüksek ya da düşük olması başarıyı olumsuz yönde etkiler. Kaygı düzeyi düşük öğrencilerde ders çalışma konusunda isteksizlik ve motivasyon düşüklüğü görülür. Bu tür öğrencilerle hedef belirleme ve motivasyon konusunda çalışmalar yapılmalıdır. Çok yüksek düzeyde kaygı ise öğrencinin derse konsantre olamamasına, okuduğunu anlayamamasına ve beklenilenin altında performans göstermesine neden olur. Yüksek kaygı ve heyecan yaşayan öğrencilere yönelik bireysel ve grup rehberliği çalışmalarına ağırlık verilmelidir.
38
DAVRANIŞ BOZUKLUĞU VE UYUM SORUNLARI Özellikle ergenlik döneminde görülen en büyük problemlerden birisi de öğrencilerdeki davranış bozukluğu, okula ve çevreye uyum sorunlarıdır. Bu tür öğrenciler erken tespit edilmeli, dışlanmamalı, sorunun çözümü için erken müdahale edilmelidir. Aksi takdirde bu tür öğrencilerin hızla akademik başarıları düşmekte ve kötü alışkanlıklar kazanabilmektedir
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.