Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanTun Halman Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 21.04.2015 1
2
2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
3
21.04.20153
4
4 1. ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLER Servis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis1 (19) - Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Ayaktan Tanı-Tedavi Ünitesi2 (3) - Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik8 (9) - Tetkik Birimi3 (3) - Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri
5
21.04.2015 5 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim 11 Servis 55 Ayaktan Tedavi Ünitesi 33 TOPLAM 99 * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb
6
21.04.20156 BİRİM ADI Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Yönetim 11 Servis 4 Yoğun Bakım Acil Gözlem Ünitesi Ayaktan Tanı-Tedavi Ünitesi 2 Ameliyathan e Poliklinik Tetkik Birimi Diğer Toplam 1 7
7
21.04.2015 7 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 1 11 LİSANS 7 78 YÜKSEKLİSANS 1 11 TOPLAM 9 % 100 Tablo 3: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 1 (YBH) 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi
8
21.04.2015 8 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 21,05 2013 ⇨ % 0,0 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 4,43 2013 ⇨ % 5,71 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI
9
21.04.20159 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Bu kurum iyi çalışan ile kötü çalışanı birbirinden ayıramaz81,880,83 Bu kurumda başarı ödüllendirilir82,130,83 Başkalarıyla karşılaştırdığımda aldığım ücreti yeterli bulmuyorum82,381,19 Gereğinden fazla sayıda konu ile aynı anda ilgilenmek zorunda kalıyorum82,381,19 Bu kurumda çalışanlar, iyi işler yaptıkları zaman takdir edilir82,380,52 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez83,630,52 Yöneticim işime gerektiğinden fazla müdahale eder83,750,46 İşimi severek yapıyorum83,750,89 Gelecekte işimi kaybetmeyeceğim konusunda kurumum bana güven duygusu veriyor83,880,64 Gereksiz görev ve projeler üzerinde çalışıyorum83,130,83 TOPLAM ÖLÇEK82,940,31
10
21.04.201510 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 451,7342,9571,4228,6 Profesyonel Davranış 342,9457,1342,9457,1 İletişim ve İşbirliği 114,3685,7228,6457,1114,3 Hasta Bakımı 114,3685,7457,1342,9 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 457,1342,97100,0 Eğitim ve Danışmanlık 114,3658,7342,9457,1 Araştırma 342,9457,1114,3685,7 Yönetime Katılma 114,3685,7342,9457,1 GENEL 114,3685,7342,9457,1 Tablo 5: Hemşire Performans Değerlendirmesi
11
21.04.201511 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok BaşarılıBaşarılıYeterli Çok Başarılı BaşarılıYeterli Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% İletişim 1100,0 1 Profesyonel davranış 1100,0 1 Kuruma/işe bağlılık 1100,0 1 Uygulama 1100,0 1 Kalite bilinci 1100,0 1 Vizyonerlik 1100,0 1 Memnuniyeti Sağlama 1100,0 1 Koçluk yapma 1100,0 1 Problem çözme 1100,0 1 Ekip Liderliği 1100,0 1 Yönetsel değişim 1100,0 1 GENEL 1100,0 1
12
21.04.201512 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:146) Tanıtım ve Bilgilendirme 8658,95336,374,8 İletişim ve İlişkiler 8759,65638,432,1 Bakım ve Tedavi 8256,26242,51,71 GENEL MEMNUNİYET 8860,35537,732,1 2013 (N:169) Tanıtım ve Bilgilendirme 7443,87745,6116,531,842,4 İletişim ve İlişkiler 8047,37645,0105,9 31,8 Bakım ve Tedavi 8751,57041,463,631,83 GENEL MEMNUNİYET 7745,67946,795,31,631,8
13
21.04.201513 Tablo 7. 2013 Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:0) 320--00,0 Oral Mukozit (n:2) 320--20,00,6 Düşme (n:0) 320103,100,0 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:2) 31320,6
14
21.04.201514 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Yok İTF Hastanesine Bağlı Satın alma komisyonu-1 hemşire Tıbbi atık komitesi- 1 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri
15
21.04.201515 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ - Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 2 eğitim-14 hemşire Sempozyum ⇨ 6 sempozyum- 4 hemşire Öğrenci Eğitimleri ⇨ 1 öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ - 2013 YILI EĞİTİMLERİN SAYISI
16
21.04.2015 16 Yapılan araştırmalar ve Destek olunan araştırmalar -Yok 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI
17
21.04.201517 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar -Yılbaşı organizasyonu-5 hemşire -Doğum günü kutlamaları- tüm hemşireler Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: -
18
21.04.201518 5. FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Çalışması: Deri ve Zührevi Hastalıkları Anabilim Dalı Çalışma Tarihi: 10 -16 Mart 2014 Yatak Sayısı: 19 Yatan Hasta Sayısı: 18 Hemşire Sayısı: 5
19
21.04.201519 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi34 (11 SUT) (23 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı1873 (577 SUT) (1296 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 2; Maks: 420 (Nabız takibi) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen 2.804 TL 1.761 TL (436 İşlem) 1.043 TL (141 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam 2.909 TL 5.713 TL
20
21.04.2015 20 5. FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 1873 : 7 gün = 267 (Bir günlük işlem; 24 saat) 267 : 3 vardiya = 89 89 x 3 dk = 267 267 / 60 dk = 4 saat 27 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)
21
21.04.201521 5. FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: 2.804 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = 2.804 TL x 52 hafta = 145.808 TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): 2.909 TL Ortalama Yıllık Gelir = 2.909 TL x 52 hafta = 151.268 TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): 1.761 TL Ortalama Yıllık Gelir = 1.761 TL x 52 hafta = 91.572 TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: 297.076 TL Fark: 205.504 TL (2.2 kat artış)
22
21.04.2015 22 5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 17 / 68 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: 15255 FATURA EDİLEN TUTAR: 72.582 TL AD TOPLAM GELİR: 976.101 TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 7,4 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : 1.761 TL x 52 hafta = 91.572 TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : 91.572 TL x 1 servis = 91.572 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : 297.076 TL x 1 servis = 297.076 TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 30,4 DERİ VE ZÜHREVİ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ
23
21.04.201523 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
24
21.04.201524 *Deri ve zührevi hastalıkları kliniğinde ağırlıklı olarak ıslak pansumanlar, pomad uygulamaları, terapotik banyolar gibi fazla vakit alan bakım uygulamaları yapılmaktadır. Hemşirenin iş yükünü arttıran, ancak hastanın tedavi ve bakıma cevabını iyileştiren, yatış süresini kısaltan bu uygulamaların düzenli ve etkin şekilde yapılabilmesi için daha fazla sayıda hemşireye ihtiyaç vardır. 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
25
21.04.201525 Hemşire sayısındaki yetersizlik; Kaliteli ve etkin bakım/tedavinin sunumunu engellemektedir. Nöbet listelerinin oluşturulmasını zorlaştırmaktadır. Hemşirenin iş yükünü arttırmaktadır. Hemşirelerde yaş ve hizmet süresi ortalaması yüksektir. İş yükü fazlalığı klinik içi çatışmalara ve iletişim sorunlarına neden olmaktadır. Hemşireler mesleki gelişimleri için vakit ayıramamaktadır. Kronik hastalık varlığı, fiziksel sağlık sorunlarının artmasına; yanı sıra yorgunluk ve tükenmişlik gibi psikolojik sağlık sorunlarına yol açmaktadır. SONUÇ VE ÖNERİLER 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
26
21.04.201526 Hemşirelik girişimlerinin hepsi SUT kapsamında olmadığından finansal performans beklenen düzeyin altında görünmektedir. Hemşirelerin ürettiği işin kliniğe, dolayısıyla kuruma katkısını görünür kılmak için klinikte uygulanan tüm hemşirelik girişimlerinin SUT kapsamına alınması gerekmektedir., 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER
27
TEŞEKKÜRLER Hem. Ayşegül Dark Deri ve Zührevi Hastalıkları AD. Sorumlu Hemşire Vekili 21.04.201527
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.