Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ."— Sunum transkripti:

1 BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ

2 NİÇİN DERSHANEYE GİDİYORUZ ACABA, AMACIMIZ NE?
İstediğim mesleğe sahip olmak için İyi bir meslek sahibi olmak için Kültürlü bir insan olmak için Kendi yeteneklerimi kanıtlamak için Annem babam istediği için Yapacak başka işim olmadığı için

3 çukurova lisesi rehberlik servisi
‘‘HEDEFİ OLMAYAN GEMİYE HİÇBİR RÜZGAR YARDIM EDEMEZ’’ MONTAİGNE Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

4 UZAK VADELİ AMAÇLAR

5 ORTA VADELİ AMAÇLAR

6 KISA VADELİ AMAÇLAR

7 çukurova lisesi rehberlik servisi
HER GÜN BELLİ SAYIDA TEST ÇÖZEREK HAFTADA BİR DENEME SINAVI ÇÖZEREK SINAVLARA HAZIRLIK KİTAPLARINI BİTİREREK KONU TEKRARI YAPARAK HEDEFE NASIL ULAŞILIR? Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

8 çukurova lisesi rehberlik servisi
HEDEFE VARMA 1100 METRE KOŞMUYORUZ BU BİR MARATON BBÜYÜK HEDEFE GÖTÜRÜCÜ KÜÇÜK HEDEFLER BELİRLEYİN UULAŞTIĞINIZ HEDEFLERE GÖRE KENDİNİZİ ÖDÜLLENDİRİN GGÜDÜMLÜ FÜZELER GİBİ OLUN çukurova lisesi rehberlik servisi

9 çukurova lisesi rehberlik servisi
ANTRENÖR SINAVA HAZIRLANMAK BİR EKİP İŞİDİR SİZ FUTBOLCUSUNUZ ÖĞRETMENLERİNİZ ANTRENÖR AİLELERİNİZ DE TARAFTARLAR Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

10 çukurova lisesi rehberlik servisi
DOĞRU YÖNLENDİRME BİZ SİZİN İÇİN ŞAPKADAN TAVŞAN ÇIKARTMAYIZ SİZE ŞAPKADAN TAVŞAN ÇIKARTMAYI ÖĞRETİRİZ Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

11 çukurova lisesi rehberlik servisi
MOTİVASYON EKSİKLİĞİ ÇALIŞMAYI BİR İHTİYAÇ OLARAK GÖRME HEDEFİ DÜŞÜNME VE ÇALIŞMAYA MOTİVE OLMA ÇALIŞMA SONUCUNDA BİR ÖDÜL BELİRLEME ÇALIŞILACAK KONUYU MERAK ETME VE KONUYA İLGİ DUYMA Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

12 çukurova lisesi rehberlik servisi
NEDEN GRUP ÇALIŞMASI PLANLI ÇALIŞMAYA YÖNELTİR ÇALIŞMAYA BAŞLAYAMAMA SORUNUNU ORTADAN KALDIRIR ZAMAN KAYBINI ÖNLER REKABET GÜCÜNÜ ARTIRIR ÖĞRENMEYİ ÖĞRETİR VERİMİ ARTIRIR TAKIM ÇALIŞMASINI SAĞLAR Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

13 çukurova lisesi rehberlik servisi
YOĞUNLAŞMA DERS ÇALIŞIRKEN BAŞKA BİR ŞEY DÜŞÜNMEYİN DİKKAT DAĞITICI NESNELERİ ODANIZDAN ÇIKARIN Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

14 ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR
BAŞARI ŞANS DEĞİLDİR! BAŞARILI OLMAK İÇİN ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL PEK ÇOK İNSANIN,DİĞERLERİNİN BOŞA HARCADIĞI ZAMANI KULLANARAK ÖNE GEÇTİĞİNİ GÖRDÜM HENRY FORD Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

15 çukurova lisesi rehberlik servisi
BAŞARABİLMEK İÇİN ÖNCELİKLE BAŞARACAĞINIZA YÜREKTEN İNANIN Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

16 Zihin bir şeyi yapabileceğini kestire bildiği kadar başarılı olur.
Limiti koyan zihindir. Zihin bir şeyi yapabileceğini kestire bildiği kadar başarılı olur. Yüzde 100 inandığın sürece her şeyi yapabilirsin. Arnold Schwarzenegger Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

17 ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN
BAŞARISIZ OLURSUN ENDİŞELERİ DÜŞÜNÜRSEN BAŞARILI OLURSUN ZAFERİ DÜŞÜNÜRSEN Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

18 çukurova lisesi rehberlik servisi
HER İNSANIN, KENDİ POTANSİYELİNE GÖRE GERÇEKLEŞTİREBİLECEĞİ MUTLAKA BİRŞEYLER VARDIR! Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

19 İnandığınız zaman aklınız o şeyi yapmanın yolunu bulur
Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

20 DEĞİŞMEYE İSTEKLİ OLUN !
EĞER HER ZAMAN YAPTIĞINIZ ŞEYLERİ YAPMAYA DEVAM EDERSENİZ ELDE ETTİĞİNİZ SONUÇLARDAN BAŞKA BİR SONUÇ ELDE EDEMEZSİNİZ. İNSANIN KENDİNİ DEĞİŞTİRMESİ , BAŞKA İNSANLARI DEĞİŞTİRMESİNDEN DAHA KOLAYDIR. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

21 çukurova lisesi rehberlik servisi
BU SÖZLERDEN VAZGEÇİN! BU SÖZLERİ DAĞARCIĞINIZIN BİR PARÇASI YAPIN 1- YAPAMAM 1-YAPABİLİRİM 2-İNANMIYORUM İNANIYORUM 3- ZAMANIM YOK ZAMAN YARATACAĞIM 4- BELKİ KESİNLİKLE 5- ACABA MUTLAKA 6- KORKUYORUM 6-KENDİME GÜVENİYORUM 7- OLANAKSIZ İNANÇLA HERŞEY MÜMKÜNDÜR 8- EĞER YAPACAĞIM 9-BİLMİYORUM ÖĞRENECEĞİM 10-DAHA ÖNCE HEP KAYBETTİM BU SEFER KAZANACAĞIM 11-SONRA ŞİMDİ-ŞU AN Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

22 çukurova lisesi rehberlik servisi
KARAR VERME ZAMANI ŞU ANDA NE İSENİZ BU, GEÇMİŞTEKİ BİR ZAMANDA VERDİĞİNİZ YA DA VERMEDİĞİNİZ KARARLARIN SONUCUDUR. ŞİMDİKİ KARARLARINIZ DA ON YIL SONRA HANGİ NOKTADA OLACAĞINIZI BELİRLEYECEKTİR. BİR ŞEY YAPMAZSANIZ! HİÇ BİR ŞEY ELDE EDEMEZSİNİZ! Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

23 çukurova lisesi rehberlik servisi
POZİTİF DÜŞÜNME BAŞARACAĞINIZA KESİNLİKLE İNANIN BÜTÜN SAVAŞLAR İLK ÖNCE İNSANIN ZİHNİNDE KAZANILIR BEYNİNİZDEKİ ENGELLERİ ORTADAN KALDIRABİLİRSENİZ BAŞARAMAYACAĞINIZ İŞ YOKTUR HER OLUMSUZLUK VE YANLIŞLIK HEDEFE ATILMIŞ BİR ADIMDIR Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

24 çukurova lisesi rehberlik servisi
BAŞARININ DÖRT BASAMAĞI 1. NE İSTEDİĞİNİ BİLMEK 2. HAREKETE GEÇMEK 3. YAPTIKLARINIZIN SONUÇLARINI FARKETMEYİ ÖĞRENMEK 4. PEŞİNDE OLDUĞUNUZ SONUÇLARI ALANA KADAR DAVRANIŞLARINIZI DEĞİŞTİRMEYE HAZIR OLMAK Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

25 BAŞARMAK İÇİN BÜYÜK BİR ARZU DUYUN
Ü Geri çekilmek yok Ü Gemileri yakın Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

26 çukurova lisesi rehberlik servisi
“Başarıya ulaşamayanların yüzde doksanı yenilgiye uğramamıştır... Sadece pes etmişlerdir.” Poul J. MEYER Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

27 HEMEN HAREKETE GEÇ DUYGULARININ DEĞİŞMESİNİ BEKLEME
EYLEM KORKUYU HEMEN TEDAVİ EDER Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

28 çukurova lisesi rehberlik servisi
Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

29 Kendime Güveniyorum. Sempatiğim ve Çok Yakışıklıyım (Çok güzelim)
Büyük Düşünüyorum. Kendime Güveniyorum. Daima Olumlu Düşünürüm. Kendi Geleceğimi Düşünürüm. Önceliklerimden Taviz Vermem. İsteklerim Üzerinde Odaklanırım. Sempatiğim ve Çok Yakışıklıyım (Çok güzelim) Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

30 Başarılı Olacağıma İnanırım.
Okuduğum Her Şeyi Anlıyorum. Başarılı Olacağıma İnanırım. Başladığım İşleri Bitiririm. Her Zaman İyimserim. Dürüst Bir İnsanım. Çok Çalışkanım. Ben Artık Bir .... ÜNİVERSİTELİYİM Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

31 AKLIMI SEVEYİM... BEN ÇALIŞMADAN DA BAŞARILI OLURUM!
%1 İLHAM Bazıları, kendine güven ile hava atmayı birbirine karıştırırlar. Oysa başarının en kolay ve en kısa yolu ÇALIŞMAKTIR. %99 TER DEHANIN % 1 İLHAM, % 99’U TERDİR. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

32 Bir Taban Standardınız Olsun
PLANLI ÇALIŞIN PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK YILLIK Bir Taban Standardınız Olsun Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

33 çukurova lisesi rehberlik servisi
Plan Nedir? Plandan kasıt, sınav gününe kadar hangi dersin hangi zaman diliminde ve nasıl halledileceğinin tasarlanmasıdır. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

34 çukurova lisesi rehberlik servisi
Plansızlık; Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, ve dalgınlığa neden olur. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

35 çukurova lisesi rehberlik servisi
Aylık Plan Çizelgesi Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

36 çukurova lisesi rehberlik servisi
Program Nedir ? Programdan kasıt, bir haftanın bütün günlerinin saat saat nasıl değerlendirileceğinin kayıt altına alınmasıdır. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

37 çukurova lisesi rehberlik servisi
Haftalık Program Çizelgesi Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

38 çukurova lisesi rehberlik servisi
HAYAL İNSANI DEĞİL, AMAÇ İNSANI Kişi amacına inanarak çalışmalıdır. Her insan amacına ulaşamayabilir. Ama amacına ulaşan insanlar başaracağına inananlardır Haftalık veya günlük planları içinde amacına zaman ayırmayan kişi “Amaç sahibi” değil,”Hayal sahibi” bir insandır. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

39 GÜNLÜK PLANI AKSATAN FAKTÖRLER
Televizyon bağımlılığı Spor bağımlılığı Kıramadığınız arkadaşlarınıza hayır diyememek Aileniz Ders çalışmaya oturamamanız Misafirleriniz Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

40 çukurova lisesi rehberlik servisi
40 dakikalık ders çalışmasından sonra mutlaka 10 dakikalık bir tekrar yapılmalıdır. 10 dakikalık tekrardan sonra mutlaka 10 dakikalık dinlenmeye Vakit ayrılmalıdır. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

41 10 dakikalık dinlenmede TV’den uzak durun.
Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

42 İlk tekrar 40 dakikalık çalışmanın sonunda yapılmalıdır.
Bu tekrar öğrenilen konunun 24 saat hafızada kalmasını sağlar. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

43 Yapılan araştırmalarda;
İnsan öğrendiği konunun yaklaşık %50’sini 20 dakika sonra %70’ini 1 saatte %80’ini ise 1günde unutur. Öğrenci okuduğunu yaklaşık %20’sini Önce okuyup sonra dinlediğinin % 40’ını Okuduktan sonra dinleyip sonrada yazdığını %70’ini ancak hatırlaya bilmektedir. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

44 çukurova lisesi rehberlik servisi
ÇALIŞMAYA BAŞLAYAMAMANIN SEBEBLERİ * ÇALIŞMAYI SEVMEMEK * O DERSİ VEYA KONUYU SEVMEMEK * BAŞKA BİR ŞEY YAPMAK İSTEMEK * BAŞARISIZ OLMAKTAN KORKMAK * KENDİNE GÜVENMEMEK Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

45 DERS ÇALIŞMA PROGRAMINI KİMLER TAKİP EDER
BABA ANNE veya BİZ Ve ÖĞRETMEN Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

46 çukurova lisesi rehberlik servisi
DERS ÇALIŞMA ORTAMI * Ders çalışmak için oturan bir insanın “dikkatini” dağıtan sebepler ya iç ya da dış sebeplerdir. İç sebepler, hayal kurmak ve gelecekle ilgili endişelerdir. Dış sebepler, ders çalışma ortamının belirli özellikleri olması gerekir. Özellikler ise şunlardır: Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

47 çukurova lisesi rehberlik servisi
SANDALYEMİZ Ders çalışırken kullandığımız sandalye veya koltuk çok rahat olmamalı. Çünkü gereğinden fazla rahatlarız, uyku getirebilir.Bu da öğrenmeyi olumsuz etkiler. Çalışmak için sandalye her zaman koltuktan daha kullanışlıdır. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

48 ÇALIŞMA ODASINDAKİ POSTERLER
Özel zevklerimizi yansıtan duvarlara astığımız poster, afiş, resimler ders çalışırken hayallere kolayca dalmamızı sağladığı için sakıncalıdır. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

49 DERS ÇALIŞIRKEN YAPILAN YANLIŞLIKLAR
MÜZİK DİNLEME Öğrenciler arasında yaygın bir ifade ders çalışırken müzik dinlemenin ders çalışmalarına engel olmadığını tam tersine daha da kolaylaştırdığını söylerler. GERÇEK maalesef böyle değil araştırmalar aynı anda beyin birden fazla uyarıcıya açık olabilir,ancak dikkatini ancak bir noktaya odaklayabilir. O halde insan o anda ya ders çalışıyordur yada müzik dinliyordur. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

50 çukurova lisesi rehberlik servisi
TELEVİZYON * Hem ders çalışıp hem de televizyon seyretmek mümkün değildir. * Televizyon odasına girinceye kadar veya televizyon düğmesine basıncaya kadar kontrol sizin elinizde daha sonra kontrol televizyonun eline geçer. * Bu yüzden ders çalışma esnasında televizyondan uzak durmak gerekir. * Televizyonda mutlaka izlemek istediğimiz bir program varsa günlük programımız içerisine alabiliriz. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

51 ZAMAN KAYBETMEMEK İÇİN
BİLGİSAYARLA OYNAMAYI BİR KENARA BIRAKIN ÇÜNKÜ ZAMAN DALTONLARA KAPTIRILMAYACAK KADAR KIYMETLİ BİR HAZİNEDİR. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

52 çukurova lisesi rehberlik servisi
TELEFON * Ders çalışma esnasında çalan telefon çok fazla zamanınızı alabilir. Bu yüzde telefon konuşma süresini kısa tutmak gerekir. * Telefon, ödev sorma amacıyla dahi açılıyorsa yine kısa tutulmalı yada boş vakitte açılmalı. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

53 çukurova lisesi rehberlik servisi
YATARAK DERS ÇALIŞMA Ders çalışmak için en uygun durum çok yumuşak olmayan bir sandalyede dik olarak oturma ve kolları bir masa veya sıraya yaslamaktır. Yatarak ders çalışmada kas gerilimi belirli düzeyin altına düştüğü için beyin uykuyu başlatma emri gönderdiğinden vücut uyumak için hormon salgılar. Böylece öğrenmenin ilk şartı UYANIK OLMA HALİ bozulmuş olur. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

54 Çalışmaya Engel Faktörler
ENDİŞELERE KAPILMAK ! YA KAZANAMAZSAM ! BU İŞ OLMAYACAK GİBİ ! ÇALIŞTIĞIM HALDE OLMUYOR ! BAŞKALARI BENDEN DAHA İYİ ! BEN MAHVOLDUM ! Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

55 çukurova lisesi rehberlik servisi
HAYIR ! SİZ MAHVOLMADINIZ ! Çünkü siz 'lisiniz. Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

56 çukurova lisesi rehberlik servisi
UNUTMAYIN Kİ BAŞARILI İNSANLAR NEREDEN ve KİMDEN YARDIM ALACAĞINI BİLEN İNSANLARDIR..... Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi

57 çukurova lisesi rehberlik servisi
GELECEK, ÇALIŞKAN OLANINDIR. K. ATATÜRK Şenol YİĞİT çukurova lisesi rehberlik servisi


"BAŞARIYA ULAŞMANIN YOLLARI VE VERİMLİ DERS ÇALIŞMA TEKNİKLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları