Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA
2
SEMİNER BÖLÜMLERİ VERİMLİ ÇALIŞMA VE ÖNEMİ HEDEF VE AMAÇ BELİRLEME
ETKİLİ ÖĞRENME DERS ÇALIŞMA DAVRANIŞINI ETKİLEYEN ETKENLER PLAN VE PROGRAM HAZIRLAMA
3
1- VERİMLİ ÇALIŞMA VE ÖNEMİ
4
Verimlilik: Doğru olan işleri, doğru bir biçimde ve ekonomik bir çalışma ile gerçekleştirmeyi amaçlayan akılcı bir yaşam biçimidir.
5
VERİMLİ ÇALIŞMAK, ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL ETKİLİ ÇALIŞMAYI BİLMEKTİR.
6
NASIL ETKİLİ ÇALIŞILIR?
HEDEFİNİ VE AMACINI BELİRLE BAŞARACAĞINA TÜM KALBİNLE İNAN ÇALIŞMA SİSTEMİNİ GÖZDEN GEÇİR YAPMAN GEREKENLERİ ÖNCEDEN PLANLA HAFTALIK PROGRAM HAZIRLA PROGRAMI KARARLI BİÇİMDE UYGULA PROGRAMINA OLABİLDİĞİNCE SADIK KAL
7
2-HEDEF VE AMAÇLARI BELİRLEME
8
BİR İNSANIN HEDEFİ YOKSA, DERS ÇALIŞMAK İÇİN BİR NEDENİ DE YOKTUR.
9
ÖNCELİKLE YAŞAMDAN NE BEKLEDİĞİNE KARAR VERMELİ VE HEDEFLERİNİ BELİRLEMELİSİN
Nasıl bir gelecek istiyorsun? Hangi lisede okumak istiyorsun? İlgi ve yeteneklerini biliyor musun? Mesleğin ne olacak? 5 yıl, 10 yıl sonra kendini nerede hayal ediyorsun? Hedef belirlerken gerçekçi düşünebiliyor musun? Hayallerini gerçekleştirebilmek için aşman gereken engelleri biliyor musun? Bütün bu konularda yardım alıyor musun?
10
3- ETKİLİ ÖĞRENME
11
HAFIZA ÖZELLİKLERİ VE HAFIZAYI GELİŞTİRME
İKİ TÜR HAFIZA VARDIR: 1-KISA SÜRELİ HAFIZA (KSH) 2- UZUN SÜRELİ HAFIZA (USH)
12
KISA SÜRELİ HAFIZA: Duyularımıza gelen bilgiler, önce KSH’ye yerleşir ve saniyelerle sınırlıdır. Unutulan bilgiler geri gelmez. İlk kez aradığımız yada çok az kullandığımız bir telefon numarasını çevirdiniz, meşgul sesi aldığınızda numarayı tekrar çevirmek için ajandanıza bakmak zorunda kaldığınızı hatırlayın.
13
UZUN SÜRELİ HAFIZA: Çalıştığınız bir dersin iki gün sonra da, aklınızda kalmasını istiyorsanız, bu bilginin KSH’den USH’ye geçmesi gerekir. Bu bilgiler düzenli tekrarlarla USH’de kalıcı hale gelir ve istenildiğinde kullanılabilir.
14
Kısa süreli hafızaya gelen bir bilginin uzun süreli hafızaya kodlanabilmesi için mutlaka tekrarların yapılması gerekir.
17
ETKİN DİNLEME (İFİKAN)
İ - İLERİ BAK F FİKİR OLUŞTUR İ İŞARETLERE DİKKAT K KATIL A - ARAŞTIR N - NOT TUT
18
ETKİN OKUMA (İSOAT) İ - İZLE S - SOR O - OKU A - ANLAT T - TEKRARLA
30
EN ÇOK UNUTULANLAR-1 Tam anlaşılmamış konular Rakamlar ve isimler
Rast gele öğrendiklerimiz Aralıksız uzun süre çalışma ile öğrendiklerimiz Tekrarlanmayan bilgiler Mutsuz anlarda öğrendiklerimiz İstenmeden zorunluluk hissiyle öğrenilenler Düşünülmeden ezberlenen bilgiler İnançlarımıza ters düşen bilgiler Değişen zaman ve yerde öğrenilenler
31
EN ÇOK UNUTULANLAR-2 Olumsuz, mutsuzluk veren bilgiler Soyut bilgiler
Uykusuzken öğrendiklerimiz Başarısızlığı çağrıştıran bilgiler İlgi alanımıza girmeyen bilgiler Bir işe yaramayacağına inanılan bilgiler Stresli bir durumda öğrenilen bilgiler Çağrışım ilişkileri zayıf bilgiler Önemsenmeyen bilgiler Pasif dinleme ile öğrenilen bilgiler
32
EN AZ UNUTULANLAR-1 Kişiye anlamlı gelen, tam anlaşılmış bilgiler
Rakamlar ve isimler Bilinçli olarak hafızaya kaydedilenler 40 dk (öğren)+5 dk (tekrar)+10 dk (dinlen) ile öğrenilenler Çok tekrarlanan bilgiler Mutlu, neşeliyken öğrenilen bilgiler İsteyerek, yüksek motivasyonla öğrenilenler Üzerinde düşünülerek öğrenilenler Düşüncelerimizi onaylayan bilgiler Hep aynı zaman ve yerde öğrenilenler
33
EN AZ UNUTULANLAR-2 Somut, görsel bilgiler
Uykudan önce öğrenilip, sonra tekrar edilen bilgiler Kişiye başarıyı çağrıştıran bilgiler İlgi alanımıza giren bilgiler Nerede, ne zaman ve nasıl kullanılacağı bilinen bilgiler Stressiz bir ortamda öğrenilen bilgiler Bildiklerimizi anımsatan bilgiler Önemli olduğu düşünülen bilgiler Aktif dinleme ile öğrenilen bilgiler
34
4-DERS ÇALIŞMA DAVRANIŞINI ETKİLEYEN ETKENLER
35
1- İÇ ETKENLER 2- DIŞ (ÇEVRESEL) ETKENLER
36
İÇ ETKENLER
37
A-İNANÇLAR Sınavı kazanmak için çalışmam gerek.
Konuları biriktirmemeliyim ve tekrar etmeliyim. Dersler ön hazırlık yapmalıyım.
38
B- DÜŞÜNCELER Bu gün çok yorucu geçti.
Biraz TV izledikten sonra çalışırım. Şu program bitsin, hemen çalışırım. Önce bir şeyler yiyip sonra çalışmaya başlarım. Yemekten sonra üzerime bir ağırlık çöktü, biraz dinlenip sonra çalışırım. Biraz da müzik dinlersem hareketlenirim o zaman daha dinç bir kafayla çalışmaya başlarım. Zaten günün yorgunluğu var, en iyisi yarın sabah çalışırım.
39
C- DUYGULAR Aşırı kaygı Kaygısızlık Yetersizlik Panik Güvensizlik
Umutsuzluk
40
Bu duygu, düşünce ve inançlarımızı kontrol altına almayı başarabilirsek, çalışmaya başlamak için bir adım daha atmış oluruz.Bunu başarabilmenin en etkili yolu ise düşüncede üçüncü bir dil oluşturmaktır.
41
Tarih dersine çalışmak istiyorum
İNANÇ DÜŞÜNCE SONUÇ Tarih dersine çalışmak istiyorum -Konular, çok uzun anlayamıyorum. -Ezberlememem gerek ama ben hep ezbere kaçıyorum. -Konular arasında bağlantı kuramıyorum. -Tarih dersini sevmiyorum bu yüzden çalışamıyorum. S O N U Ç Çalışma motivasyonu düşer, sıkıntı artar. Sonuç: olumsuz. ÜÇÜNCÜ DİLLE DÜŞÜNME Her şeye rağmen, tarihten anlayabildiğim konular var.Ne kadar çok soru çözebilirsem, sınavda o ölçüde başarılı olabilirim.O halde tarih dersine daha çok zaman ayıracağım ve daha çok test çözeceğim. motivasyonun yükselmesi olumlu
42
DIŞ(ÇEVRESEL) ETKENLER
Ders çalışma davranımız bazı çevresel uyarıcılarının etkisi altındadır.Çalışma eylemini daha verimli kılabilmek için yapılacak ilk iş çevreyi kontrolümüz altına almaktır.
43
Bunun için önerilen yollar-1
Her gün aynı saatte ders çalışmaya başlanmalıdır. Her gün aynı masada ders çalışılmalıdır.(Bir gün mutfakta,bir gün salonda,bir gün odada olmamalıdır.) Ders çalışılan masada dersten başka hiçbir iş yapılmamalıdır.(Oyun,yemek yeme,telefonla konuşma vb.)
44
Bunun için önerilen yollar-2
Çalışma masasının üstünde ancak ders çalışmak için gereken materyaller olmalıdır. Ders çalışmak için gereken materyaller hemen uzanıldığında alınabilecek bir yerde olmalıdır. Çalışma odanızın sıcaklığı normal ısıda olmalı,çok sıcak yada çok soğuk olmamalıdır.
45
Bunun için önerilen yollar-3
Ders çalışmak için en uygun durum,kolları ve dirsekleri yaslamaya olanak verecek bir masada oturarak çalışmaktır. Ne rahat bir koltukta,nede çok rahatsız bir sandalyede oturulmamalıdır. Olanaklar elverdiğince gürültüsüz bir yerde çalışılmalıdır.
46
YATARAK ÇALIŞMAK,ÇALIŞMAK DEĞİL;UYKUYA DAVETİYE ÇIKARMAKTIR.
47
Bunun için önerilen yollar-4
Ders çalışmaya ara vermeye neden olan durumlar (telefonla görüşme,televizyon,bir şeyler atıştırma vb) çalışmayı engelliyor ve başarıyı tehdit ediyorsa hemen vazgeçilmeli,çalışmanın sonunda ödül olarak kullanılmalıdır. Ders çalışırken (not yazımı hariç) müzik dinlenmemeli,yemek yenmemelidir.Ne kadar kabul etmeseniz de tüm bunlar dikkatinizin yoğunlunu azaltacaktır.
48
5-PLAN VE PROGRAM HAZIRLAMA
49
Plan Nedir? Plandan kasıt, sınav gününe kadar hangi dersin hangi zaman diliminde ve nasıl halledileceğinin tasarlanmasıdır.
50
Program Nedir ? Programdan kasıt, bir haftanın bütün günlerinin saat saat nasıl değerlendirileceğinin kayıt altına alınmasıdır.
51
PLANLI ÇALIŞIN PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK
52
UNUTMAYIN Kİ;VERİMLİ ÇALIŞMAK PROGRAMLI ÇALIŞMAKTIR.
Program başarma inancı yaratır.Başarma inancı yeni davranışlar oluşturur.Yeni davranışlar başarma coşkusu yaratır.Başarma coşkusu,çalışmamızı sağlar.Çalışmalar başarıyı doğurur.
53
PLAN YAPMAK VE GETİRDİKLERİ
-Plan bizim daha az fakat etkili çalışmamızı sağlar. -Böylece çalışma isteğimiz kaybolmaz. -Sınava az kaldı yetişmeyecek korkusunu yok eder. -Yapacağınız diğer işlerinize de vakit kalır. -Tabi bu plan işinde irade savaşı vereceksiniz. -Hangi konuyu ne kadar sürede bitirebileceğimiz konusunda bize yol gösterir. -Boş vaktimi nasıl geçireceğim diye düşünceniz olmaz
54
VAKİT HARCAMAYI DÜŞÜNEN KİM?
Planınıza uyduğunuz her güne işaret koyun. Hafta sonu bakın, eğer tüm hafta planınızı aksatmamış iseniz kendinizi ödüllendirin ve hedefiniz için bir haftanın daha başarılı bir sonuç ile bittiğini düşünün.
55
“ÇALIŞMA AZMİN AZALDIĞINDA HEDEFİNİ, ULAŞACAĞIN GÜZELLİKLERİ DÜŞÜN VE HAYAL ET”
56
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.