Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU
Verimli Ders Çalışma ULUBATLI HASAN İLKÖĞRETİM OKULU REHBER ÖĞRETMEN Metin Yüksel
2
ALBERT EINSTEİN
3
JOHN BAİRD
4
M. KEMAL ATATÜRK
5
BAŞARIYA GİDEN YOL Başarıya giden yol çok çalışmaktan değil, etkili çalışmaktan geçmektedir.
6
ETKİLİ VE VERİMLİ ÇALIŞMANIN İLK ADIMI
Uzun dönemde gerçekleştirmek istediğimiz amaçları belirlemek Bizi bu amaca götürecek hedefler tayin etmek
7
HAYATINIZ KİMİN ELİNDE?
Eğer hayatınızla ilgili sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı her zaman engelleyecek birçok sebebiniz olacaktır.
8
HAYATINIZ KİMİN ELİNDE?
Bir gün anneniz veya babanız size duymak istemediğiniz bir söz söylemiş olduğu için çalışmak istemeyeceksiniz,
9
Bir başka gün öğretmeninizle aranızda istenmeyen bir diyalog olduğu için çalışmaya isteksiz olacaksınız, x+y+z=A
10
Bir başka gün canınız sıkkın olduğu için,
11
Bir diğer gün hava içinizi kararttığı için,
12
Bir başka gün arkadaşlar size bir yere gitmeyi önerdiği için vb. vb..
Bu listeyi her gün için birden çok sebeple doldurmak mümkündür.
13
UNUTMAYALIM Günümüz dünyası uzun dönemde gerçekleştirmek istediği amaçlarını kısa dönemli hedeflere bölerek, sistematik olarak çalışanların; amaçlarını gerçekleştirenlerin dünyasıdır. Siz kendi amaçlarınızı belirlemezseniz, birinin kendisi için belirlediği amaçlarını gerçekleştirmede araç olmaktan başka seçeneğiniz olmaz.
14
AMAÇ BELİRLEMENİZ: Dikkatimizin dağılmamasına,
Daha az hayal kurmamıza, Planlı ve programlı çalışmamıza yardım eder.
15
UNUTMAYALIM! GİDECEĞİ BİR LİMANI OLMAYAN GEMİYE HİÇ BİR RÜZGAR YARDIM EDEMEZ!
16
POTANSİYELİNİZİ KÜÇÜMSEMEYİN
Unutmayın ki dünyayı biçimlendiren liderler de sizler gibi okullarda okudu. Ben yapamam, benim elimden bir şey gelmez, benim kafam çalışmıyor gibi bahanelerin ardına sığınmayın. Herkes olduğundan daha iyi olma potansiyeline sahiptir. Siz de sahipsiniz!
17
ÖĞRENME Öğrenme tekrarlayarak ve yaşantı yoluyla davranışta ve düşünce
düzeyinde meydana gelen oldukça devamlı bir değişikliktir.
18
ÖĞRENMENİN ÖN ŞARTLARI
Uyanıklık ve dikkat Motivasyon Aktif katılım Geri bildirim (mümkün olan en kısa zamanda sonuçlardan haberdar olmak)
19
ÖĞRENME İnsanlar öğrendiklerinin yarısına yakın bir
bölümünü ilk 20 dakika içinde unutmaktadırlar. Öğrenciler öğrendiklerinin %80’nini bir saat sonra unutmaktadırlar
20
ÖĞRENME Unutmanın önüne geçebilmek için öğrenilen materyalin, düzenli tekrarlar yoluyla Uzun Süreli Hafızaya geçirilmesi gerekmektedir.
21
Öğrenilen konu Tekrar yoksa bilgi unutulur Kısa Süreli Uzun Süreli
Hafıza Uzun Süreli Hafıza Tekrar yoksa bilgi unutulur
22
Öğrenilen konu Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve unutulmaz
Kısa Süreli Hafıza Uzun Süreli Hafıza Düzenli tekrarlar bilgi USH kaydedilir ve unutulmaz
23
ÖĞRENME Kısa Süreli Hafızadaki bilgi çabuk unutulur.
Uzun Süreli Hafızaya yerleştirilen bilgi uzun süre saklanabilir.
24
ÖĞRENME Öğrenilenlerin unutulmaması için ilk tekrar aynı gün
İkinci tekrar bir hafta sonra Üçüncü tekrar bir ay sonra yapılmalıdır. Bu şekilde Uzun Süreli Hafızaya alınan bilgi yıllarca saklanabilir. Bu yöntem başta vakit kaybı gibi görünmesine rağmen unutulan bilginin tekrar tekrar öğrenilmesini engelleyeceği için zaman kazandırır.
25
PROGRAM NEDİR,NİÇİN PROGRAMLI ÇALIŞMA YAPILMALIDIR?
Belirlediğimiz amaçlara ulaşabilmemiz için günlük faaliyetlerimizi “öncelik sırasına” koymamız gerekir. Uyku 8 saat TV seyretmek 2 saat Arkadaşlarla buluşmak 2 saat Müzik dinlemek 1 saat Yemek 1 saat Ders çalışmak ?????
26
GÜNLÜK ÇALIŞMA PROGRAMI
-O gün öğrenilen konuların tekrarı ve test çözümü, -Ödevlerin tamamlanması -Bir gün sonra işlenecek konuların ön hazırlığını içermelidir.
27
PROGRAM YAPILIRKEN ŞU İLKELERİ GÖZÖNÜNDE BULUNDURUNUZ
Bir günde kaç saat çalışabileceğinizi belirleyin, Günün hangi saatlerinde çalışabileceğinizi belirleyin, Çalışmak için belirlediğiniz saatler, yorgun olmayacağınız ve çalışma dışında her şeye “hayır” diyebileceğiniz saatler olsun. Programı tamamladığınızda , programda değişiklik yapma ihtiyacı duyup duymadığınızı kontrol edin, Çalışmak için belirlediğiniz saatte çalışma odanızda ve masanızda olun.Çalışma isteğiniz yoksa bile lütfen masadan kalkmayın ve başka bir şeyle ilgilenmeyin
28
PROGRAM NASIL HAZIRLANIR?
1. Aşama Eksiklerinizi tespit etmeli, Her ders ile ilgili hangi konuları öğreneceğinizi belirlemeli, Bunları sıralamalısınız. 2. Aşama Belirlediğiniz konular haftanın günlerine bölmeli ve her günü bir veya birkaç konu çalışacak şekilde ayarlamalısınız. 3. Aşama Günlük Ders çalışma zamanınızı, Okuldaki sürenizi, Sosyal aktivitelerinizi, Fizyolojik ihtiyaçlarınızı gidereceğiniz süreleri dikkate almalısınız. Hazırlayan: Salim Ünsal
29
HAFTALIK ÇALIŞMA PROGRAMI
Haftalık çalışma programını öğrenci kendisi yapmalıdır. Bu şekilde öğrenci kendi kararını verip kendi hayatını yöneten bir birey olma deneyimi yaşayacaktır. Hem çalışma saatlerine, hem sosyal faaliyetlere vakit ayrılmalıdır.
30
DERS ÇALIŞMA Her çalışma seansının ilk saati, o gün okulda öğrenilen konuların kısa tekrarına ayrılmalıdır. Bu tekrar süresi her bir ders için dakikadan fazla değildir.
31
DERS ÇALIŞMA İdeal ders çalışma süresi 40 dakikadır.
40-50 dakikalık tekrardan sonra mutlaka 10 dakikalık dinlenmeye vakit ayrılmalıdır.
32
DERS ÇALIŞMA 10 dakikalık dinlenmede TV’den uzak durun.
33
DİKKATLİ OL! O SENİ YÖNETMESİN,
SEN ONU YÖNET SEÇİCİ OL HER PROGRAMI SEYRETME BOŞA GEÇEN ZAMAN, SİZİN GELECEĞİNİZDİR
34
YÜKSEK SESLE OKUMANIN YÜKSEK FAYDALARI VAR
Yüksek sesle okuyun! Çevrenizdeki koşullar şayet yüksek sesle okumanıza olanak vermiyorsa, bu durumda okuduğunuzu yazın ya da özet çıkarın
35
DERS ÇALIŞIRKEN: Müzik dinlenmemelidir.
Mümkünse cep telefonu kapalı tutulmalıdır. Bilgisayarda çalışılıyorsa msn vb sohbet programları kapalı tutulmalıdır. Odamızda dikkatimizi dağıtacak, bizi hayallere yönlendirecek resim, poster vb. bulundurulmamalıdır.
36
DERS ÇALIŞIRKEN: Televizyon kesinlikle bulundurulmamalıdır. Mümkünse televizyonun olmadığı bir odada ders çalışılmalıdır. Oda sıcaklığı ne mayışmamıza neden olacak kadar fazla, ne de konsantre olmamızı engelleyecek kadar az olmamalıdır. (ortalama derece)
37
ÖĞRENİRKEN Unutulmamalıdır ki; yapılan bu tekrarlar ders çalışma programının temelini oluşturmaktadır. Amaç.öğrenilen bilginin düzenli tekrarlarla K.S.H.’da U.S.H. ya aktarılmasıdır
38
DERS ÇALIŞIRKEN Ders çalışma programınızı renkli kalemlerle ve büyük bir kağıda yapılması sizin ders programınıza daha kolay motive olmanızı sağlar.
39
ETKİN DİNLENME (İSOAT)
40
İ-İZLE S-SOR O-OKU A-ANLAT T-TEKRAR
41
DİNLEMENİN TAM GERÇEKLEŞMESİ İÇİN
Ders dinlerken oturuşumuza dikkat etmeliyiz Dikkatli olmaya çalışmalıyız. Derse katılımımızı öğretmene göstermeliyiz. Öğretmenin söylediklerine odaklanmalıyız Konu ile ilgili sorularımızı ve belirteceğimiz yorumları düşünmeliyiz. Anlamadığımız sözcük ve kavramları işaretlemeli ya da not almalıyız Onları anında anlamaya ya da çıkarmaya çalışmak, dersi kaçırmamıza neden olacaktır.
42
Eğer öğretmen çok hızlı ya da düzeyinizin üzerinde anlatıyorsa;
a)Öğretmenden daha yavaş anlatmasını ya da tekrar etmesini isteyebiliriz. b) Defterimizde yeterince boş yer bırakıp dersten hemen sonra eksikleri yazabiliriz. c)Dersten sonra öğretmene sorularımızı sormalıyız. d)Derse girmeden ders konusunu gözden geçirmeliyiz.
43
NOT TUTMAK SİZE NELER KAZANDIRIR
A-Uyanıklık ve dikkat B-Aktif katılım C-Motivasyon D-Sonuçların geri bildirimidir. Genel olarak dört çeşit not tutma vardır 1.Okunanlardan not tutma 2.Dinlenilenlerden not tutma 3.Gözlenenlerden not tutma 4.Düşünülenlerden not tutma
44
DERSİ DERSTE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ
Öğretmene konu ile ilgili soru sorun. Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın O gün derste öğreneceğiniz konuları okuyarak gelin Dersten önce konuları okurken yanıtlanmasını isteyeceğiniz soruların neler olabileceğini düşünün.Soru-cevap şeklinde dinlemenin ve okumanın daha iyi öğrenme sağlamaktadır. Not tutun.Böylece ders boyunca uyanık kalır,dikkatinizi derse yoğunlaştırır,aktif olarak derse katılır,sonuçların geri bildirimini alırsınız.HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR.
45
Notlarınızı not kağıdına küçük küçük ve sıkıştırarak almayın.
Mümkünse notlarınızı deftere yazın. Kağıtların kaybolma veya karışma olasılığı vardır. Anlatılanları kaçırırsanız bir çizgi veya nokta nokta koyarak kaldığınız yerden devam edin. Kaçırdıklarınızı daha sonra tamamlayın. Devamsızlık yapmamaya özen gösterin. Öğretmen ders anlatırken genelde “Bu sınav sorusudur” demez. Ancak konunun önemli olan noktalarını anlatırken belli kelimeler kullanarak, mimiklerle veya ses tonunda faklılıklar yaratarak anlamlı işaretler verir
46
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.