Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-4
Özdeşlik Hazırlayan: Cihan Göç İMÖ-4
2
DERS : Matematik SINIF : 8 ÖĞRENME ALANI : Cebir ALT ÖĞRENME ALANI : Cebirsel İfadeler BECERİLER : Akıl yürütme, iletişim, ilişkilendirme KAZANIMLAR : Özdeşlikleri modellerle açıklar. ARAÇ ve GEREÇLER : Boş kâğıt
3
Öğretme ve Öğrenme Süreci
Her bir öğrenciye kâğıtlar dağıtılır. Öğrencilerden, kâğıdı nasıl kare haline getirebilecekleri sorulur?
4
Dikdörtgen kağıt kare haline getirildikten sonra bu karenin alanının nasıl hesaplanabileceği öğrencilere sorulur. a Alan=a.a Alan= 𝑎 2 a Bu formülden farklı olarak nasıl alanın hesaplanabileceği cağı sorulur.
5
Öğrencilerden kağıdı şekildeki gibi herhangi bir A noktasından tekrar katlamaları istenir, ve katlanan kenarlar isimlendirilir. a-b b A .
6
Kâğıdın sağ üst köşeden aşağıda belirtildiği gibi katlatılır ve B noktası işaretlenir. Kat bu şekilde yapıldığında B noktasının köşeye olan uzaklığı ile A noktasının köşeye olan uzaklığı hakkında ne söylenebileceği öğrencilere sorulur. Öğrencilerden cevaplarını ikna edici biçimde açıklamaları istenir. A . a-b B
7
B noktasından diğer kenara paralel başka bir kat izi oluşturulur
B noktasından diğer kenara paralel başka bir kat izi oluşturulur. Bütün kenarlar şekilde görüldüğü gibi isimlendirilir. a-b b a a-b
8
Katlama sonucunda oluşan şekillerin neler olduğu sorulur
Katlama sonucunda oluşan şekillerin neler olduğu sorulur. Şekildeki iki küçük karenin ve iki dikdörtgenin alanını bulmaları istenir. Bunlar: aşağıdaki gibidir. a-b b b(a-b) (𝑎−𝑏) 2 b2
9
Küçük şekillerin alanları bir araya getirildiğinde büyük şeklin alanına eşit olacağı fark ettirilir.
Bu alanı kenar uzunlukları çarpımı şeklinde de bulunabildiği fark ettirilir. 𝑎 2 = (𝑎−𝑏) 2 +b a−b +b a−b + 𝑏 2 (a-b)2 = a2-(ab- 𝑏 2 +ab- 𝑏 2 + 𝑏 2 ) (a-b)2 = a2-(2ab- 𝑏 2 ) (a-b)2 = a2-2ab+ 𝑏 2 a-b b b(a-b) (𝑎−𝑏) 2 b2
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.