Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanEyup Bilgi Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ VE BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP) HAZIRLAMA
2
KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ Özel eğitim gerektiren bireylerin,yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte eğitim-öğretimlerini resmi okullarda sürdürmesi esasına dayanan özel eğitim uygulamalarıdır.
3
Sürecin işleyişi Sınıf öğretmeni ve öğrencinin dersine giren diğer öğretmenler gözlem yapar Okul psikolojik danışmanı gözlem yapar ve bazı ölçekler uygular(Yaşa göre) Aile görüşüne başvurulur. Sınıf öğretmeni “eğitsel değerlendirme isteği formu” nu doldurur. Okul Psikolojik danışmanı tarafından Rehberlik Araştırma Merkezi(RAM)’dan öğrenci için randevu alınır. Aile ve çocuk randevu tarihinde eğitsel değerlendirme isteği formu ve belirli evraklarla Ram’a gider ve çocuğa belirli zeka testleri uygulanır. Ram psikiyatrist görüşü için hastaneye yönlendirebilir. Çocuk psikiyatrisi ve Ram tarafından tanı konulduktan sonra “Ram” okula sonucu bildirir. Sonuç; “tam zamanlı kaynaştırma eğitimi alması uygundur,yarı zamanlı kaynaştırma eğitimi alması uygundur,özel alt sınıfta belli dersler alması gerekir” vs. tarzında olur.
4
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
Özel eğitime ihtiyacı olan öğrencinin farklı gelişim alanlarında yapabildiklerini dikkate alarak,öğrenciye kazandırılacak davranışların neler olduğunu, bu davranışların nerede, nasıl, kimler tarafından,hangi yöntemlerle ve ne kadar sürede kazandırılacağını belirten,gerekli destek hizmetlerini içeren,içinde ailenin de yer aldığını bir ekip tarafından hazırlanan yazılı programdır.
5
BEP GELİŞTİRME BİRİMİ
6
BEP NE DEĞİLDİR? Yalnızca öğretmeni ilgilendiren bir program değildir.
Sınıfta problem aracı olarak görülen öğrenciden kurtulma yöntemi değildir. Öğrenciyi özel olarak etiketleyen bir karar dosyası değildir. Öğretmene ve aileye ek yükler getiren bir program değildir.
7
BEP’İN İÇERİĞİ Eğitsel performans düzeyini belirleme
Kısa dönemli amaçları belirleme Uzun dönemli amaçları belirleme
8
Eğitsel performans düzeyini belirleme
Öğrencinin neleri yapıp neleri yapamadığının belirlendiği aşamadır.Diğer bir deyişle güçlü ve zayıf yönlerinin tespit edilmesidir. Buradaki uygulayıcı öğrencinin dersine giren tüm öğretmenlerdir. Eğitsel performans düzeyi sadece akademik becerilerle sınırlı kalmamalı,dersine giren öğretmenler öğrenciye yönelik gözlemlerinde farklı gelişim alanlarını da dikkate almak zorundadırlar.
9
UZUN DÖNEMLİ AMAÇLAR Bir dönem veya öğretim yılı sonunda öğrencinin var olan eğitsel performans düzeyi,öğrenme hızı ve özellikleri doğrultusunda edinebileceği kazanımlardır. Uzun dönemli amaçlar, öğrencinin yıl sonunda beceri ya da disiplin alanına ilişkin göstereceği davranışı tanımladığı için; amacı ifade ederken gözlenebilir,ölçülebilir,açık ve anlaşılır cümlelerden oluşmalıdır.
10
KISA DÖNEMLİ AMAÇLAR Eğitsel performans ile uzun dönemli amaçlar arasında ölçülebilir ara basamaklar olarak tanımlanırlar. Kısa dönemli amaçlar belirlenirken uzun dönemli amaçlara uygunluğu göz önünde bulundurulmalıdır. Kısa dönemli amaçlar belirlendikten sonra her birinin gerçekleşme süresi Bep te belirtilmelidir.
11
DEĞERLENDİRME Bep uygulamalarında değerlendirme amaçların
kazanılıp kazanılmadığına göre yapılır. Her ay Bep i hazırlanmış öğrenci hakkında rapor yazılır. Dönem sonunda BEP geliştirme birimi toplanır ve belirlenen hedeflerin değerlendirilmesi yapılır.
12
KONTROL LİSTELERİ Kaynaştırma eğitimi sadece öğretmenlerin çabalarıyla başarılabilecek bir çalışma değildir. Okul idaresi ve öğrenci velisi de kesinlikle süreçte olmalıdır. Öğretmenler ve okul idaresinin yapması gerekenler kontrol listelerinde belirtilmiştir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.