Sunuyu indir
1
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI (BEP)
2
BEP Nedir? Özel eğitim gerektiren bireyler için geliştirilen ve aileleri tarafından onaylanan; bireyin, ailenin ve öğretmenin gereksinimleri doğrultusunda hazırlanan destek eğitim hizmetlerini içeren bir eğitim öğretim programıdır.
3
BEP Hazırlamak Yasal Olarak Zorunlu mudur ?
573 Sayılı Özel Eğitim hakkında kanun hükmünde kararnamenin 4. madde ( f ) bendinde, “ Özel eğitim gerektiren bireyler için BEP’in geliştirilmesi ve eğitim programlarının bireyselleştirilerek uygulanması esastır.” diyerek, BEP’i yasal olarak zorunlu hale getirmiştir.
4
BEP Nerelerde Uygulanır?
Özel Eğitim Kurum ve Okullarında Mesleki Eğitim Merkezlerinde Özel Eğitim Sınıflarında Normal okullarda; sınıflarda Kaynaştırma Eğitimine tabi öğrencilere uygulanır.
5
BEP Kimlere Uygulanır? Hafif düzeyde zihinsel yetersizliği
Orta düzeyde zihinsel yetersizliği Ağır düzeyde zihinsel yetersizliği İşitme, görme ve ortopedik yetersizliği Dil ve konuşma yetersizliği Otizm Üstün ve özel yeteneği olan bireylere uygulanır.
6
BEP Geliştirme Birimi BEP’in geliştirilmesi, uygulanması,
izlenmesi ve hedeflere ulaşılıp ulaşılmadığının değerlendirilmesi İçin “BEP Geliştirme Birimi” oluşturulur.
7
BEP Geliştirme Birimi Üyeleri
BEP Birim Başkanı (Okul Md. veya Müdür Yrd.) Anne, baba Sınıf öğretmeni Özel Eğitim Öğretmeni Rehber Öğretmen
8
BEP Dosyası Nasıl Hazırlanır?
Öncelikle BEP Dosyası kapağında yer alan bilgiler eksiksiz doldurulur.
9
Öğrencinin performansı belirlenir.
Öğrencinin performansı belirlenmelidir. Öğrenciye uygun kaba değerlendirme aracı ö.b.t. (ölçüt bağımlı test) hazırlanır Farklı şekillerde de öğrencinin performansı alınabilir.
10
Uzun dönemli amaç (u.d.a.) belirlenir.
Örneğin, performans alımı sonucunda öğrencinin toplama, çıkarma,çarpma ve bölmeyi yapamadığını gördük. Uzun dönemli amacımız: 1) “Doğal sayılarla dört işlem yapar.” Olmalıdır.
11
Uzun dönemli amaca uygun kısa dönemli amaçlar (k.d.a) belirlenir.
Kısa dönemli amaçlarımız: “Doğal sayılarla eldesiz toplama işlemi yapar.” “Doğal sayılarla eldeli toplama işlemi yapar.” olmalıdır.
12
Bireysel eğitim planı hazırlanır.
u.d.a. ve k.d.a.’lar doğrultusunda öğretimsel amaçlar belirlenir. Öğretimsel amaçlar kısa dönemli amacın alt basamaklarıdır. Öğretimsel amaçlarımız: “Öğrenci bir basamaklı bir sayı ile bir basamaklı sayıyı eldesiz toplar.” “Öğrenci bir basamaklı bir sayı ile iki basamaklı sayıyı eldesiz toplar.” olmalıdır.
14
Tüm hizmet planı belirlenir.
Öğrencinin hangi zamanlarda hangi hizmetlerden faydalanacağı planlanır.
16
Senede en az iki defa BEP toplantısı yapılır.
Toplantının amacı; Öğrenci odaklıdır. Karar verme sürecinin paylaşılmasıdır. Sorunlara çözüm üretmeyi hedefler. Herkesin bakış açısına değer veren bir birlikteliktir. Öğrencinin geleceği ile ilgili iyimser ve olumlu bir yaklaşımdır.
17
BEP dosyası toplantı öncesinde hazırlanır.
Dosyada bulunması gereken belgeler: BEP dosyası kapak formu Engel dışındaki sorunların betimlenmesi formu Matematik ve okuma yazma kaba değerlendirme aracı ö.b.t.’si ve kayıt çizelgeleri Uzun dönemli amaçlar doğrultusunda kısa dönemli amaçlar formu Öğrenci için hazırlanan bireyselleştirilmiş eğitim planı Tüm hizmet planı formu
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.