Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
2013-2014 MATEMETİK YARI YIL TATİL ÖDEVİ 7. SINIF
3
TAM SAYILARDA İŞLEMLER
4
Aşağıdaki işlemleri yapınız. 1. (+ 6 ) – ( + 8 ) = 2. ( - 5 ) – ( + 9 ) = 3. ( - 2 ) – ( - 1 ) = 4. ( + 6 ) – ( - 7 ) = 5. - (-7) + ( -2) = 6. [ (+3) + (+4) ] – [ ( -2) + ( -4 ) ] = 7. [ ( - 5 ) – ( - 2 ) ] – [ ( -5) – ( + 8) ] = 8. 12: - 3 + 8. -4 = 9. –24 : - 6 – ( - 2 ) = 10. 5 + 7. 4 – 20 : - 5 =
6
işleminin sonucu kaçtır?
7
Aşağıda tabloda yer alan boşlukları tamamlayınız.
9
RASYONEL SAYILAR
12
rasyonel sayılarını küçükten büyüğe doğru sıralayınız
14
işleminin sonucu kaçtır?
17
Yukarıdaki grafikte x, y, z ve t rasyonel sayılarının pay ve paydaları verilmiştir. Buna göre x,y,z ve t’nin sıralanışı hangisidir? A) x < y < z < t B) y < x < t < z C) y < x < t= z D) x < t < y < z
18
2009-SBS
20
DOĞRULAR VE AÇILAR
25
ÖRÜNTÜLER VE İLİŞKİLER
27
CEBİRSEL İFADELER
32
DENKLEMLER
36
Yukarıdaki denklemin çözüm basamakları aşağıda karışık halde verilmiştir. Eşitliğin her tarafı 7 ile çarpılır. Eşitliğin her iki tarafına 5 eklenir. Sonuç 14 bulunur. Eşitliğin her iki tarafı 4’e bölünür. Buna göre bu basamakların doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisidir? A) I-II-IV-IIIB) II-I-IV-III C) IV-II-I-IIID) III-II-I-IV
38
KOORDİNAT SİSTEMİ
39
X102 Y0 y = 3x - 2 doğru denkleminin grafiğini çiziniz. X10-3 Y0 2x – y + 4 = 0 doğru denkleminin grafiğini çiziniz.
40
y = 3x + 1 doğrusunun x = - 2 doğrusu ile kesişimini koordinat düzleminde gösteriniz. Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır? A) A(1,5) noktasının ordinatı 5’tir. B) B(0,3) noktası y ekseni üzerindedir. C) O(0,0) orijin yada başlangıç noktası olarak adlandırılır. D) K(3,4) noktasının orijine olan uzaklığı 6 birimdir.
41
( a, -3 ) noktasının doğrusu üzerinde olması için a kaç olmalıdır? Kartezyen koordinat düzleminde 2x – my + 2 = 0 doğrusu A(2, –1) noktasından geçtiğine göre m değeri kaçtır? - 2x - 5y + 20 = 0 doğrusunun eksenleri kestiği noktalar toplamı kaçtır? A) – 12 B) 10C) 12D) 14
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.