Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Optimizasyon Modelleri ve Uygulamaları
Lojistik Modelleri
2
Ulaştırma Problemi Bir işletmenin temel ürünlerinden bir tanesi konservelenmiş bezelyedir. Bu ürün iki farklı ilde bulunan imalathanelerde hazrılanmakta ve yine farklı illerde bulunan üç farklı talep merkezine ait depolara gönderilmektedir. Yönetim fazla bulduğu ulaştırma maliyetlerini azaltmak istemektedir. Gelecek mevsime ait olmak üzere her bir imalathanenin kamyon yükü olarak üretim kapasitesi ve her deponun kamyon yükü olarak ihtiyacı aşağıdaki gibi tahmin edilmiştir. Depolar Kapasiteler 1 2 3 İmalat-haneler A 46 51 65 120 B 40 48 70 100 İhtiyaçlar 60 80 50 Gelecek mevsime ait toplam taşıma maliyetini minimize etmek için imalathanelerden depolara kaçar kamyon yükü konserve gönderilmelidir?
3
Ulaştırma Problemi -2 Bir önceki problemde 3 numaralı deponun ihtiyacının 50 kamyondan, 90 kamyona çıktığını varsayalım. Bu durumda yaklaşımınız ne olur? Depolar Kapasiteler 1 2 3 İmalat-haneler A 46 51 65 120 B 40 48 70 100 İhtiyaçlar 60 80 90
4
Aktarma Problemi Sekiz ilde şubesi bulunan bir süpermarketler zinciri yöneticisi elinde fazla miktarda bulunan bir mal kalemini tasfiye etmek istiyor. Her bir şubede ne kadar satış yapılabileceği tahmin edilmiş ve bunun neticesinde bazı şubelerde stok fazlasının, bazılarında da stok açığının bulunduğu anlaşılmıştır. Stok fazlası bulunan şubelerdeki fazlalıkların, stok açığı bulunan şubelere aktarılması gerekmektedir. Tüm bilgiler aşağıda gösterilen aktarma şebekesinde verilmiştir. 10 3 6 -3 2 4 3 1 7 17 7 9 11 13 8 -8 11 2 6 5 12 4 -1
5
En Kısa Yörünge Problemi
Düğümlerin şehirleri, okların ise şehirleri birbirine bağlayan yolları temsil ettiği bir yörünge ağı diagramı olduğunu varsayalım: 4 2 5 1 6 7 4 8 2 3 3 1 3 3 6 6 10 2 4 3 4 9 4 4 3 1 7 4 3 5 Bir numaralı şehirde bulunan bir kimse, en kısa yoldan 10 numaralı şehre gitmek için hangi şehirlerden geçen rotayı izlemelidir?
6
Gezgin Satıcı Problemi
Bir gezgin satıcı bir tanesinden başlamak, her birine bir kere gitmek ve sonunda başladığı semte geri dönmek kaydıyla beş semti dolaşmak zorundadır. Her bir semtten, diğer semte geçmenin maliyeti Cij (i,j=1,2,...,5; i≠j) liradır. Bu maliyetler aşağıdaki tabloda verilmiştir: Kadıköy Eminönü Beşiktaş Şişli Maltepe - 15 34 20 4 24 48 66 32 18 78 Bu gezgin satıcı, katlanacağı toplam maliyetlerin en aza inmesi için söz konusu semtleri hangi sıra içinde ziyaret etmelidir?
7
Gezgin Satıcı Problemi
8
Araç Rotalama Problemi
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.