Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
2
SINIFTAKİ PROBLEMLERİMİZ
?
3
Sevgi VE Sabır SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
YAĞMUR SUYU GİBİ OLANLAR ÇOK SEVİLİRLER. ZİRA YAĞMUR SUYU HER ŞEYİ YEŞERTİR, HERKESİ SEVİNDİRİR VE FAİDESİ UMİMİDİR. Sevdirecek icraatlarda bulunmak korkutucu icatlarda bulunmaktan iyidir.
4
Diğer öğretmen ve idarecilerle ittifak ve ittihad içinde OLMA.
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Diğer öğretmen ve idarecilerle ittifak ve ittihad içinde OLMA.
5
Mesleki Bilgiye Hakim Olma.
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Mesleki Bilgiye Hakim Olma. Branş Formasyon Aktüel Formasyon Öğretmen önce ilmiyle amil olmalı sonra bildiklerini gidip başkalarına anlatmalı
6
İmaj Düzgünlüğü Bedensel Bakım Kıyafet Bakımı
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI İmaj Düzgünlüğü Bedensel Bakım Kıyafet Bakımı
7
Şive Düzgünlüğü ve Kibarlık.
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Şive Düzgünlüğü ve Kibarlık.
8
Çok Yönlü Olma. İyi Bir Gözlemci Olma Tv,Radyo Takip Edebilme
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Çok Yönlü Olma. İyi Bir Gözlemci Olma Tv,Radyo Takip Edebilme Günlük Gazeteleri Takip Edebilme Aylık ve Haftalık Dergileri Takip Edebilme Sinema ve Tiyatroyu Takip Edebilme
9
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
Mutluluğu Öğretme Öğretmenler İnsanları Sadece Geleceğe Hazırlamazlar, Günlük Yaşantılarında da Etkili Olurlar.
10
SINIF YÖNETİMİ DERS GİRİŞLE BAŞLAR
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI SINIF YÖNETİMİ DERS GİRİŞLE BAŞLAR
11
ÇOCUKLARIN BÜYÜKLERİ ANLAMA EŞİKLERİ
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI ÇOCUKLARIN BÜYÜKLERİ ANLAMA EŞİKLERİ ŞİDDETLİ DÖVME DÖVME SARSMA BAĞIRMA KESİN İFADE İLE KONUŞMA JEST VE MİMİKLERLE ANLATMA GÖZ TEMASI İLE ANLATMA .
12
BÜYÜKLERİN ÇOCUKLARI ANLAMA EŞİKLERİ
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI BÜYÜKLERİN ÇOCUKLARI ANLAMA EŞİKLERİ . KENDİNE ZARAR VERME VURMA TEPİNME BAĞIRMA SESİNİ YÜKSELTME JEST VE MİMİKLERLE ANLATMA GÖZ TEMASI İLE ANLATMA
13
Neden yaramazlık yaparlar?
Dikkat çekme Güç mücadelesi Öç alma Yetersiz hissetme SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
14
Yaramazlığın Hedefleri
Yaramazlığı bırakıp tekrar başlıyorsa, öğretmeni takip ederek yaramazlık yapıyor Dikkat çekme Sıkılma,anlamsızlık duygusu,sevgi ihtiyacı Yaramazlığı durdurmayı reddediyor veya miktarını artırıyor Güç ya da yetki mücadelesi Tehdit edilmiş hissetme İşbirliğini,katılımı reddediyor, gerçekçi hedefler belirleyemiyor Yetersizlik Güçsüz hissetme Düşmanca davranıyor, sık şikayet ediyor Öç alma İncinme, adaletsizlik hissetme SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
15
Dikkat! Kısır Döngü SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
Öğrenci bilginin önemli olduğuna inanmıyorsa Öğrenci ders etkinliklerine katılmaz ve ders çalışmaz Öğretmen çalışmayan öğrenciden hoşlanmaz Başarı düşer, statü kaybı olur ve öğrenci dışlanır
16
İŞBİRLİĞİ YAPMA- ORTAK AMAÇTA BİRLEŞME- BİRLİKTE KARAR VERME
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI Sınıf Yönetiminde İŞBİRLİĞİ YAPMA- ORTAK AMAÇTA BİRLEŞME- BİRLİKTE KARAR VERME
17
Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!!
Sınıftaki bir numaralı problem disiplin değildir. Sınıf kurallarının olmaması ve ne yapılacağının bilinmemesidir!!! SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
18
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
ÖNYARGILI OLMAMA
19
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI İP UÇLARI
OLUMSUZ ETİKETLEME
20
SINIF YÖNETİMİNDE BAZI ÖĞRETMEN DAVRANIŞLARINA
& ÖĞRENCİ TEPKİLERİ
21
DERSİ İYİ PLANLAYAMAMA, ÖĞRENCİLERİ BOŞ BIRAKMA
DERS DIŞI OLUMSUZ ETKİNLİKLERE YÖNELME
22
SINIFTA SÜREKLİ DERS ANLATIMI
HAYAL KURMA BAŞKA ŞEYLERLE İLGİLENME DERSE KATILMAMA
23
ÖDEVLERİ KONTROL ETMEME
ÖDEVLERİ YAPMAMA EKSİK YAPMA ÖZENLE YAPMAMA CEZA OLARAK ÖDEV VERMEK DERSTEN SOĞUMA İSYAN
24
YANLIŞ CEVABI VEYA DAVRANIŞI AŞIRI ELEŞTİRME OLUMSUZ SÖZLERLE
AŞIRI ETİKETLEME SÖZ HAKKI İSTEMEME OKULA GELMEME
25
BAŞARI ZEVKİNİ TATTIRAMAMA
DERS İLE İLGİLENMEME SÖZ İSTEMEME
26
ZORLAMA İLE DİSİPLİN SAĞLAMA
OKUL EŞYALARINA ZARAR VERME, PASİF VEYA SALDIRGAN OLMA
27
SÜREKLİ AYNI ÖĞRENCİLERE SOSYAL ALANLARDA GÖREV VERME
KISKANÇLIK, YAĞCILIK, ÖĞRETMENE SOĞUKLUK
28
HAKLI İLE HAKSIZ ÖĞRENCİYİ AYIRT EDEMEME
DERSE VE ÖĞRETMENE KARŞI OLUMSUZ TUTUM VE DAVRANIŞ
29
BAZILARINA İSMİ İLE HİTAP EDİP BAZILARINA ETMEME
KISKANÇLIK YAĞCILIK ÖĞRETMENİ SEVMEME
30
NOTLA TEHDİT KORKU, NOT İÇİN ÇALIŞMA, OTORİTEYE İTAAT
31
KÖRÜ KÖRÜNE İTAAT İÇİN DİSİPLİN CEZASI VERME , NOTLARINI KIRMA
GÜVEN DUYGUSUNU ZEDELEME, HAKLARINI SAVUNAMAMA, HAKSIZLIĞA İTİRAZ ETMEME
32
ÖĞRENCİNİN DAVRANIŞI YERİNE KİŞİLİĞİNİ ELEŞTİRME
ÇEKİNGEN OLMA, İÇİNE KAPANMA, DİYALOĞU BİTİRME
33
SINIFA SIRTINI DÖNME BAŞKA ŞEYLERE YÖNELME
34
SINIFTA HERKESİN GÖREBİLECEĞİ YERDE DURMAMA
GÖRÜLMEYEN ÖĞRENCİLERİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE YÖNELMESİ
35
DEVAMLI BAŞARILI ÖĞRENCİLERE SÖZ HAKKI VERME
DİĞER ÖĞRENCİLERİN SÖZ İSTEMEMELERİNİN PEKİŞMESİ
36
ÖĞRETMEDİĞİ KONULARDA
SINAV YAPMA KOPYA ÇEKMEYE YÖNELME
37
ÖĞRENCİLERİN, PSİKOLOJİK, SOSYAL VE AKADEMİK ÖZELLİKLERİNİN BİLİNMEMESİ
SALDIRGAN VEYA PASİF OLMA
38
İSTENEN VE İSTENMEYEN DAVRANIŞI AYIRT EDEMEME
ÖĞRETMENİN DAVRANIŞI İLE DİĞER ÖĞRETMENLERİN DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ TUTARSIZLIK İSTENEN VE İSTENMEYEN DAVRANIŞI AYIRT EDEMEME
39
İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN ORTAM OLUŞTURMAMA
İSTENMEYEN DAVRANIŞI SÜRDÜRME
40
İSTENEN DAVRANIŞ İÇİN UYGUN GERİBİLDİRİMİ ZAMANINDA VEREMEME
İSTENEN DAVRANIŞI GÖSTEREMEME
41
SADECE DERSİ İŞLEYİP ÇIKMA,
DERSİ VE ÖĞRETMENİ SEVMEME, İSTEKSİZLİK
42
KARŞI KOYMA, ÖĞRETMENİ ALAYA ALMA,BAŞKALARINI SUÇLAMA, DİKKATİ DAĞITMA
HEP YANLIŞ DAVRANIŞ VE EKSİKLİKLER ÜZERİNDE DURMA, AYRINTI DAVRANIŞLARA FAZLA TAKILMA KARŞI KOYMA, ÖĞRETMENİ ALAYA ALMA,BAŞKALARINI SUÇLAMA, DİKKATİ DAĞITMA
43
ÖDÜL VE CEZAYI ADİL KULLANMAMA
KISKANÇLIK, KIYAS, ÖĞRETMENE KARŞI OLUMSUZ TUTUM
44
HAYAL KURMA, BAŞKA ŞEYLERLE İLGİLENME, DERSE KATILMAMA
SÜREKLİ DERS ANLATIMI HAYAL KURMA, BAŞKA ŞEYLERLE İLGİLENME, DERSE KATILMAMA
45
ARGOLU KONUŞMA ARGOLU KONUŞMA
46
ÇALIŞAN VE ÇALIŞMAYANA AYNI NOTU VERME
DERSE İLGİSİZLİK, ÇALIŞKANLARIN ÖĞRETMENE PROTESTO GELİŞTİRMELERİ
47
KAVGACILIK, YALANCILIK, AŞIRI KORKAKLIK, KİŞİLİKSİZ DAVRANIŞLAR
FİZİKSEL CEZA VERMEK KAVGACILIK, YALANCILIK, AŞIRI KORKAKLIK, KİŞİLİKSİZ DAVRANIŞLAR
48
İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI DÜZELTMEME İSTENMEYEN DAVRANIŞLARI
SÜRDÜRME
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.