Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
9. HAFTA TURİSTİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
TURİZM HUKUKU 9. HAFTA TURİSTİN HAK VE YÜKÜMLÜLÜKLERİ
2
Tüketicinin Korunması Kanunu
Ayıplı Turizm Hizmetinin Unsurları A) Broşürlerde veya tanıtımlarda belirtilrn niteliklerde eksiklikler B) Vaad edilen konularda vaade uymama C) Hizmet standardına uymayan hizmetler
3
Tüketicinin Korunması Kanunu
D) Tüketicinin beklediği faydaları azaltan hukuki veya ekonomik eksiklikler Turistin Hakları A) Söz. Değişiklik yapılmasını isteme B) Sözleşmenin feshi, ödediği bedelin iadesini isteme
4
Tüketicinin Korunması Kanunu
C) Zararın tazminini isteme D) Zararın müteselsilen ve müştereken ödenmesini isteme Taksitli Satış Söz. Unsurları A) Turistin ve satıcının adı, ünvanı ve adresi B) Sözleşme tarihi
5
Tüketicinin Korunması Kanunu
C) Hizmetin peşin fiyatı D) Faiz miktarı, oranı E) Ön Ödeme tutarı F) Taksit ödeme tutarı ve ödeme planı G) Hizmet tarihi ve şekli
6
Tüketicinin Korunması Kanunu
Uyuşmazlıkların Çözümü Tüketici Sorunları Hakem Heyeti’nde çözülebilir. Kurulması Turizm Bakanlığının Görevidir. 5 üyeden oluşur. Kurulması, çalışması, usul ve esasları Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Yönetmeliği ile düzenlenir.
7
Tüketicinin Korunması Kanunu
Kararın Niteliği Maddi anlamda kesin hüküm teşkil etmez Emsal teşkil etmez Karar aleyhine kanun yoluna başvurulamaz Kararı kabul etmeyen taraf Tüketici mahkemelerine başvurur.
8
Tüketicinin Korunması Kanunu
Karar, mahkemede delil olarak sunulabilir. Tüketici mahk. Dava basit yargılama usulü ile görülür. Davalara adli tatilde de bakılır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.