Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
2
OKUL AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
3
İLKÖĞRETİM ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ VE GÖREVLERİ
Bedensel büyüme hızı düşüş gösterir. El göz koordinasyonu ve küçük kas gelişimi bu dönemde tamamlanır. Ergenlik dönemi ile birlikte fizyolojik ve bedensel değişim hızlanır. Zihinsel gelişimde; Mantıklı düşünme başlar. Sosyalleşme hızlanır.
4
İLKÖĞRETİM ÇOCUKLARININ GELİŞİM DÖNEMLERİ VE GÖREVLERİ
Tersine çevirebilme ve korunum yeteneklerini kazanır. Somut işlemler yapar. Duygusal olarak; Üretme ve başarılı olma isteği vardır. Beğenilmek ve takdir edilmek ister. Başarılı olmadığı fikri verilirse yetersizlik duygusuna kapılır. Kıyaslamak olumsuz benlik algısına neden olabilir.
5
ÇOCUĞA İSTENİLEN DAVRANIŞI ÖĞRETMEK
Çocuğunuzun ilk yıllardan beri ihtiyaçlarını belirlemeli ve davranışlarının altında yatan nedenleri bularak davranış değişimini sağlamalısınız. Çocuğunuzda davranış değişimini sağlamak için çocuğa istendik davranışlarınızla model olmalısınız. Çocuğunuza açıklamalar yaparak davranışlarının sınırlarını belirlemeniz gerekmektedir.
6
ÇOCUĞA İSTENİLEN DAVRANIŞI ÖĞRETMEK
Çocuğunuz istenmeyen davranışlar gösterdiğinde bu davranış karşısında hoşnutsuzluğunuzu belirtmeli, yani duygularınızı ben dili ile iletmeniz gerekmektedir. Çocuğunuz istendik bir davranış sergilediğinde, olumlu bir yüz ifadesi ve övücü sözlerle davranışın pekiştirilmesi ve sürekliliği sağlanmış olur.
7
ÇOCUĞA İSTENİLEN DAVRANIŞI ÖĞRETMEK
Çocuğunuzun davranışlarının şekillendirilmesinde, yani disiplinin sağlanmasında, çocuğa kuralların tutarlı ve aynı zamanda esnek bir şekilde verilmesi gerekir. Sevilen bir çocukta güven duygusu gelişir. Sevgi güvene bağlı bir ilişki güçlü ve olumlu bir ilişkidir. Böyle bir ilişkide kabul edildiğini hisseden bir çocuğun davranışlarını yönlendirmeniz daha kolaydır.
8
CEZALANDIRMAK YERİNE Yardımcı olması için ona bir yol gösterin.
Ona seçme şansı tanıyın. Kendi yaramazlığının sonuçlarına katlanmasını sağlayın. Beklentinizi dile getirin Hatalarını nasıl telafi edeceğini gösterin Davranışını kınadığınızı belirtin.
9
OKUL KORKUSU Okul gitmek istememe durumu. Okula gitmeye zorlandığında;
İlk günlerde uyku bozukluğu, neşesizlik, iştahsızlık sıkıntıları yaşanır. Panik, mide bulantısı, ağlama şeklinde belirtiler ortaya çıkar.
10
ÇÖZÜM YOLLARI Çocuğun güveni kazanılmaya çalışılır.
Kademeli ayrılık sağlanır. Okul korkusunun sebepleri bulunmaya çalışılır.
11
ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI
ÖĞRENCİNİN ÇALIŞMA AMAÇLARINI BELİRLEMESİ GEREKİR. ÖĞRENCİNİN HEDEFLERİ OLMALIDIR. ÇALIŞMA ORTAMI DİKKAT DAĞITICI FAKTÖRLER İÇERMEMELİDİR. YETERLİ FİZİKİ KOŞULLARA SAHİP OLMALIDIR. ÖĞRENCİMİZDE OLUMLU BENLİK ALGISININ OLUŞMASINI SAĞLAMALIYIZ.
12
VERİMLİ ÇALIŞAMAYAN Zoraki çalışır. Sistemsiz ve plansız çalışır.
Çalışmak için mutlaka sınavları bekler. Kalıcı bir öğrenme yoktur. Dikkat çok çabuk dağılır. Güvensiz ve endişelidir.
13
VERİMLİ ÇALIŞAN Planlı ve isteklidir Sistemli ve bilinçli çalışır.
Çalışmak için sınavları değil,kullanabileceği tüm uygun zamanları değerlendirir. Bilgileri kalıcı öğrenir,aralıklı tekrarlarla pekiştirir. Dikkati üst seviyededir. Kendine güveni tamdır,bilgide seçici ve sorgulayıcıdır.
14
ÇALIŞIRKEN SIKÇA YAPILAN HATALAR
Çalışma süresini ayarlayamama. Bilgide seçiciliği gözardı etme. Çalışırken farklı konulara yönelme. Ezberleme. Çalışmanın ardından TV izleme. Çalışılan konulara ilişkin bir değerlendirme yapamama.
15
TV VE ÇOCUK GENEL İZLEYİCİ YEDİ YAŞ VE ÜZERİ İÇİN
16
TV VE ÇOCUK 13 YAŞ VE ÜZERİ İÇİN 18 YAŞ VE ÜZERİ
17
TV VE ÇOCUK ŞİDDET VE KORKU CİNSELLİK
18
TV VE ÇOCUK OLUMSUZ ÖRNEK OLUŞTURABİLECEK DAVRANIŞLAR
BU İŞARETLER PROGRAMDAN ÖNCE BİLGİLENMEMİZİ SAĞLAR PROGRAMIN OLASI ZARARLARI VE HANGİ YAŞ GRUBUNA UYGUN OLDUĞUNU BİLDİRİR.
19
Sorumluluk Duygusunu Kazandırabilmek İçin Neler Yapılabilir?
Mantıklı hedefler belirleyin Çocuğun kendi yardımcı rolünü anlamasını sağlayın Düzenli olma konusunda ona örnek olun Temizliği övün Eşyaları temiz tutmasını alışkanlık haline getirin İş listesi yapın Sorumlulukları yerine getirdiği zaman çocuğunuzun bu davranışını övün
20
ÖZGÜVEN DUYGUSUNUN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN NELER YAPILABİLİR ?
Çocuğunuzu ve onun davranışını önemsediğinizi hissettirin Onun korku ve endişelerine saygı duyun, özgüvenlerinde sarsıntı gördüğünüz anda harekete geçin Çocuğunuzu küçük düşürmekten kaçının Çocuğunuza kendine has yeteneklerini ortaya çıkarmasında yardımcı olun; çocuklar birbirinden farklıdır.
21
ÖZGÜVEN DUYGUSUNUN GELİŞTİRİLMESİ İÇİN NELER YAPILABİLİR ?
Var olmasının sizin için ne kadar önemli olduğunu ona hissettirin Evinizde herkesin birbirine güveneceği bir ortam oluşturun Çocuğunuzu bağışlamaktan korkmayın Onu yüreklendirin, destekleyin…
22
NELER YAPMAMALI ? Çocuğunuzu etiketlemeyin
Çocuğunuza aşırı yük yüklemeyin Dağınıklık karşısında söylenmeyin ve kızmayın Mükemmellik beklemeyin
23
NELER YAPMAMALI ? Kapasitesine uygun olmayan beklentilerden kaçının
Yaptıkları ve ilgilendikleri şeyleri küçümsemeyin
24
ÇAĞLAR ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.