Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
SÖZSÜZ İLETİŞİM KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ MDBS 116 Kenan BAŞARAN Güz –
2
İLETİŞİM İLETİŞİM, BİR AMACI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN
BİLGİ, DUYGU, GEREKSİNİM, NİYET VE DÜŞÜNCELERİN, YAZI, İŞARET, KONUŞMA, MİMİK VE HAREKETLER ARACILIĞIYLA SESLİ SESSİZ YA DA YAZILI OLARAK AKTARILDIĞI BİR SÜREÇTİR Kenan BAŞARAN 2
3
MESAJ VERİCİ KİŞİ ANLAMI KODLAMA G E R İ B L D M K A N L KODU AÇMA G Ü
T Z A M A N M E K A N ALICI KİŞİ 3
4
İLETİŞİM TÜRLERİ SÖZSÜZ İLETİŞİM
SÖZSÜZ İLETİŞİMDE DUYGULAR DAHA KOLAY İFADE EDİLEBİLİR VE SÖZSÜZ MESAJLARA KARŞI DUYARLI OLUNURSA KARŞIDAKİNİN NE HİSSETTİĞİ DAHA İYİ ANLAŞILIR. Kenan BAŞARAN 4
5
SÖZSÜZ İLETİŞİM SÖZ : % ? SES : % ? BEDEN DİLİ: % ? SÖZ: % 7 SES: % 38
(Dikkat Vücudunuz konuşuyor.Ahmet Şerif İZGÖREN) Kenan BAŞARAN 5
6
İNSANLAR NE DEDİĞİNİZE DEĞİL, NE YAPTIĞINIZA BAKAR.
6
7
“NE SÖYLEDİĞİNİZ DEĞİL, NASIL SÖYLEDİĞİNİZ ÖNEMLİDİR.”
J. TSCHOHL 7
8
“DAVRANIŞINIZ NE İSE SİZ O’SUNUZ” DÜNYADAN ALACAĞIMIZ KARŞILIK , DÜNYAYA VERDİĞİMİZ TEPKİYE BAĞLIDIR. BU YÜZDEN ÇEVREMİZDE OLUMLU İZLENİMLER BIRAKACAK BEDEN DİLİ ÖZELLİKLERİNİ BİLMEK İŞİMİZE YARAYABİLİR. 8
9
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
BAŞ HAREKETLERİ Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 9
10
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
YÜZ İFADELERİ Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 10
11
TEBESSÜMÜ UNUTMAYIN GÜLER YÜZLÜ OLUN 11
12
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
GÖZ TEMASI Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 12
13
GÖZ TEMASINI İHMAL ETMEYİN
KONUŞURKEN GÖZLERE BAKIN GÖZ TEMASINI İHMAL ETMEYİN 13
14
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
SES TONU Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 14
15
SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN
SES TONUNUZU İYİ AYARLAYIN SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN 15
16
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
KOKU Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 16
17
NONVERBAL COMMUNICATION
Gesture KenanBaşaran KenanBaşaran 17
18
İFADE ETMEK İSTEDİĞİNİZ DUYGULARINIZI ORTAYA KOYACAK DURUŞ SERGİLEYİN
18
19
JESTLERİ UNUTMAYIN ELLERİNİZİ CEBİNİZDE TUTMAKTAN VE KOLLARINIZI KAVUŞTURMAKTAN, ELLERİNİZLE AĞZINIZI ÖRTMEKTEN KAÇININ. 19
20
NEZAKETLİ OLMAYI İHMAL ETMEYİN
NAZİK OLUN 20
21
POSSIBLE INDICATORS OF LYING OR DECEPTION
PINOCCIO SYNDROME HANDS COVER MOUTH AVOIDANCE OF EYE CONTACT DECREASE IN SMILING MANIPULATION OF CLOTHING SUDDEN SHIFT IN POSTURE HIDING BEHIND SOMETHING
22
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
VÜCUDUN DURUŞU Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 22
23
GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ,
SICAK BİR YÜZ İFADESİ, CANLI BİR BAKIŞ, GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ, KONUŞTUĞUZ KİŞİYE YÖNELİŞİNİZ HİÇ ŞÜPHE YOK Kİ İLİŞKİNİZİ YÜRÜTMEDE ÖNEMLİ ROL OYNAYACAKTIR. 23
24
OTURURKEN... AYAKTAYSANIZ, DİK DURUN.
OTURUYORSANIZ SANDALYE VE KOLTUĞUNUZU TAM OLARAK DOLDURUN VE ARKANIZA YASLANIN. BİRİSİYLE KONUŞURKEN VE BİRİSİ DOĞRUDAN SİZİNLE KONUŞURKEN ÖNE EĞİLİN VE İLGİNİZİ GÖSTERİN.
25
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
AÇI - KONUM Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 25
26
DAİMA KONUŞTUĞUNUZ VEYA SİZİNLE KONUŞAN İNSANA DÖNÜK DURUN.
YÖNELİŞ DAİMA KONUŞTUĞUNUZ VEYA SİZİNLE KONUŞAN İNSANA DÖNÜK DURUN. 26
27
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
TEMAS Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 27
28
DOKUNMAKTAN KAÇINMAYIN
28
29
29
30
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
KILIK KIYAFET Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 30
31
“DOĞRU GIYININ, ÖNEMLI GÖRÜNÜN KARŞILIĞINI HER ZAMAN ALIRSINIZ.”
KENDİNİZE ÖZEN GÖSTERİN "ÇEVRENİZDEN GÖRECEĞİNİZ İTİBAR VE SAYGI, KENDİNİZE GÖSTERDİĞİNİZ ÖZEN KADARDIR." - GİYİMİNİZE DİKKAT EDİN (Dış görünüş) “DOĞRU GIYININ, ÖNEMLI GÖRÜNÜN KARŞILIĞINI HER ZAMAN ALIRSINIZ.” 31
32
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
KİŞİSEL ALAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 32
33
İLETİŞİMDE ALANLAR İLETİŞİMDE BİR TAKIM BÖLGELER VE HAKİMİYET ALANLARI VARDIR ÖZEL ALAN ( 0 – 50 cm.) KİŞİSEL ALAN ( 50 – 120 cm.) SOSYAL ALAN ( 120 – 360 cm.) ORTAK ALAN ( 3.50cm + ) Kenan BAŞARAN 33
34
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
ÇEVRE & MEKAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 34
35
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
ZAMAN VE KÜLTÜREL FAKTÖRLER Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 35
36
HOŞÇAKALIN SUNUM BİTTİ İLETİŞİM DEVAM EDİYOR Kenan BAŞARAN 36
37
PERCEPTION & COMMUNICATION
MLDE 116 INTERPERSONAL COMMUNICATION SKILLS 37
38
. . . PERCEPTION CONNECT THE NINE DOTS : WITHOUT LIFTING YOUR PENCIL
. . . CONNECT THE NINE DOTS : WITHOUT LIFTING YOUR PENCIL FROM THE PAPER USE FOUR STRAIGHT LINES 38
39
PERCEPTIONS IN EVERYDAY COMMUNICATION, OUR WORDS AFFECT HOW WE PERCEIVE OTHERS, SITUATIONS, EVENTS, BEHAVIORS AND OURSELVES. IF WE PERCEIVE NINE DOTS AS A SQUARE, WE CAN’T SOLVE THE PROBLEM. WE COMMUNICATE WITH PEOPLE ACCORDING TO HOW WE PERCEIVE THEM 39
40
PROCESS OF PERCEPTION PERCEPTION IS AN ACTICE PROCESS OF CREATING MEANING BY SELECTING, ORGANIZING AND INTERPRETING PEOPLE, OBJECTS, EVENTS, SITUATIONS, AND OTHER PHENOMENA. SELECTION: WE NOTICE THINGS THAT STAND OUT. (unusual, bigger, lauder, bright. WATCH & LISTEN WHAT’S GOING ON AROUD YOU...& WHAT’S HAPPENING INSIDE YOU: HUNGRY, SLEEPY.. WE ARE NOT CONSCIOUS MOST OF THESE PHENOMENA, WE CANNOT ATTEND EVERYTHING AROUND US. 40
41
PROCESS OF PERCEPTION 2. ORGANIZATION:
AFTER SELECTING WHAT TO NOTICE, WE ORGANIZE WHAT WE HAVE NOTICED AND ATTRIBUTE MEANING TO IT. STEREOTYPES PREJUDICE 3. INTERPRETATION SUBJECTIVE PROCESS OF EXPLAINING OUR PERCEPTIONS. WE CONSTRUCT EXPLANATIONS FOR THEM. 41
42
THANKS FOR LISTENING , Kenan BAŞARAN 42
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.