Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1936 ANKARA TREN GARI ANKARA TREN GARI YENİ GÖRÜNÜMÜ 2010.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1936 ANKARA TREN GARI ANKARA TREN GARI YENİ GÖRÜNÜMÜ 2010."— Sunum transkripti:

1

2

3 1936 ANKARA TREN GARI

4 ANKARA TREN GARI YENİ GÖRÜNÜMÜ 2010

5 Mustafa Kemal, Milli Mücadele’yi uzun bir süre Ankara Garında ”Direksiyon Binası” diye anılan bu yapıdan sürdürmüştür. Aynı zamanda da ikametgah olarak kullanmıştır.

6 YURT GEZİLERİNDE KULLANDIĞI VAGON ÜRETİM YERİ : Linke Hofmann Werke Breslau ÜRETİM YILI : 1935 vagon üzerinde firma, üretim yeri ve tarihini gösteren plaket ve 9 vagonlu dizinin birinci vagonu olan 101 numara

7 ULU ÖNDERİN AZİZ NAAŞI, ÇOK SEVDİĞİ TRENİ İLE İSTANBUL HAYDARPAŞA GARINDAN, ANKARA’YA GETİRİLMİŞTİ - 20.11.1938

8 Beyaz Tren diye de anılan Mustafa Kemal’in Ankara Garında sergilenen vagonu

9 Yurt gezilerinden birinde

10 Ankara Garı’’nda sergilenen vagonun dışında, dört dilde vagon hakkında bilgi veren plaketler ve Atatürk'ün vagon penceresinde çekilmiş fotoğrafı

11 dinlenme kompartımanı masanın üzerinde Gazi’in yolculukları sırasında dinlediği taş plaklar

12 kullandığı banyo ve tuvaleti

13 – Hanımlara mahsus banyo hanım yolcular için banyo ve tuvalet

14 – – tuvalet masası ve kanepe

15 yolculuk sırasında kullandığı oturma grubu masa üzerinde, termos, küllük, tuzluk ve görevliyi çağırmak için zil

16 radyo ve pikap detay

17 masadan detay

18 yolculuk esnasında, tren içi haberleşme telefonu

19 hanım yolcular için tuvalet masası ve telefon

20 görevliyi çağırmak için kullanılan zil ve ışıklı bilgi sistemi

21 vagonda bulunan telefon sistemine ait bir telefon makinesi ve rehberi

22 salonda son derece kullanışlı portatif masa ayrıca kapağı masa olabilen bir evrak dolabı da var

23 vagonu lokomotiften ayrı durduğu zamanlarda ısıtmak için kullanılan sobanın bulunduğu bölme

24 Ulu Önder Gazi Mustafa Kemal’in öncelikle demiryolu seferberliğini başlatarak, 1923-1938 yılları arasında o günkü ekonomik ve teknolojik zorluklara karşın, 2.981 km demiryolu yapımının gerçekleştirilmesi, demiryolu seferberliğinin haklı gururu ve sonucudur. Başlatılan demiryolu politikası 1946 yılına değin sürmüştür. “Demiryolları, memleketin tüfekten, toptan daha mühim bir emniyet silahıdır” diyen Gazi Mustafa Kemal, trenle geziler yaparak bu konunun önemine de vurgu yapmıştır. SAYGIYLA, SEVGİYLE, ÖZLEMLE ANIYORUZ

25 6 6 HAZIRLAYAN ÇETİN İMİR OCAK - 2011 cetinimir@gmail.com


"1936 ANKARA TREN GARI ANKARA TREN GARI YENİ GÖRÜNÜMÜ 2010." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları