Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Verimli Ders Çalışma Semineri
2
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?
3
AMACINIZI BELİRLEYİN:
-Yakın amaçlar -Uzak amaçlar
4
Çalışma Odası ve Masası
5
Sandalye Sessizlik Posterler Çalışma Köşesi Çalışma Masası Sadece Çalışmak İçindir
6
ZİHİN DAĞILMASINA YOL AÇAN İÇ SEBEPLER
7
Hayal kurmak ENDİŞELER
8
televizyon yatarak çalışmak TELEFON POSTERLER MÜZİK DİNLEMEK
ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇARAK DERS ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN DIŞ SEBEPLER yatarak çalışmak TELEFON POSTERLER MÜZİK DİNLEMEK
9
VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRINIZ
Yorgunluk Elem Duygusu Fazla Heyecan Aile Dertleri Uykusuzluk Korku Endişe Acelecilik Normalin Altında Yada Üstündeki Fiziki Şartlar( çok soğuk , çok sıcak) Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik Ağrı Öfke Açlık Telaş Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk
10
ÖĞRENMENİN ÖNŞARTLARI
Öğrenmenin ön şartlarını bir kere daha tekrarlayalım. Uyanıklık ve dikkat Motivasyon Aktif katılım
11
Derse hazırlıklı gelmek
İyi bir dinleyici olmak
12
PLANLI YAŞAM PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK
13
Program Nasıl Hazırlanır?
1. Aşama Eksiklerinizi tespit etmeli, Her ders ile ilgili hangi konuları öğreneceğinizi belirlemeli, Bunları sıralamalısınız. 2. Aşama Belirlediğiniz konuları haftanın günlerine bölmeli ve her günü bir veya birkaç konu çalışacak şekilde ayarlamalısınız. 3. Aşama Günlük Ders çalışma zamanınızı, Okuldaki sürenizi, Sosyal aktivitelerinizi, Fizyolojik ihtiyaçlarınızı gidereceğiniz süreleri dikkate almalısınız. Hazırlayan: Salim Ünsal
14
İYİ BİR PROGRAM NASIL OLMALIDIR ?
Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. Aynı güne ait aynı dersler üst üste konmamalıdır. Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zamanı almamalıdır. Programda dersin zorluk derecesine göre 10 dakikalık dinlenmelere yer verilmelidir. Ancak bu dinlenmelerde tv, bilgisayar ya da cep tlf ile ilgilenilmemelidir.
15
İYİ BİR PROGRAM NASIL OLMALIDIR ?
5. Sınav tarihleri,proje çalışmaları,ödev teslim tarihleri belirtilmelidir 6. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır. 7.Günlük, haftalık ve aylık tekrarlar programa yansıtılmalıdır 8.Serbest etkinliklerin ne zaman planlanacağı belirtilmeli(yemek,dinlenme,ev ile ilgili işler) Test çözümlerine yer vermek
16
DERSİ DERSTE ÖĞRENEBİLİRSİNİZ
Öğretmene konu ile ilgili soru sorun. Anlatılanları derste öğrenemediğiniz zaman dersten sonra öğretmeninizden veya bir arkadaşınızdan öğrenmeye çalışın O gün derste öğreneceğiniz konuları okuyarak gelin Dersten önce konuları okurken yanıtlanmasını isteyeceğiniz soruların neler olabileceğini düşünün.Soru-cevap şeklinde dinleme ve okuma daha iyi öğrenme sağlamaktadır. Not tutun.Böylece ders boyunca uyanık kalır,dikkatinizi derse yoğunlaştırır,aktif olarak derse katılır,sonuçların geri bildirimini alırsınız.HERŞEYİ HAFIZAMIZDA TUTAMAYIZ AMA YAZILI BİLGİLER KALICIDIR.
17
Notlarınızı not kağıdına küçük küçük ve sıkıştırarak almayın.
Mümkünse notlarınızı deftere yazın. Kağıtların kaybolma veya karışma olasılığı vardır. Anlatılanları kaçırırsanız bir çizgi veya nokta nokta koyarak kaldığınız yerden devam edin. Kaçırdıklarınızı daha sonra tamamlayın. Devamsızlık yapmamaya özen gösterin.
18
DİNLENME ARALARININ ÖNEMİ NEDİR ?
100% Planlanmış aralar verildiği zamanki Hatırlama Eğrileri 75% İki saat hiç ara verilmediği zaman Hatırlama Eğrisi 50% İki saatten fazla hiç ara verilmeden çalışılan Hatırlama Eğrisi 25% 0% 2 saat 1 saat öğrenmenin başladığı nokta
19
Anlaşılan bilgilerin oturması, anlaşılması için zamana ihtiyaç vardır.
Ayrıca sınav öncesi yapılan çalışma da anlamak için vakit yoktur. Tam anladığınız noktada bilgiyi hafızanıza geçirmek için yeterli zamanınız kalmaz. (Öğrenmenin hatırlama aşamasında problem olur) Tekrar ve zihnimizden uygulama imkanımız kısıtlı olur (Öğrenmenin uygulama aşamasında problem olur) Ayrıca bu durum bizim sınava stresli girmemize neden olacaktır
20
SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR?
NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 40’ + 10’ + 10’ = 60’ Çalışma Tekrar Dinlenme
21
Düzenli tekrar yapılmalı
Öğrenilen bilgilerin %70’ini 1 saat içinde Öğrenilen bilgilerin 80’ini 1 gün içinde unuturuz
22
NASIL TEKRAR ETMELİSİNİZ ?
- İLK TEKRAR: dakikalık bir öğrenme seansı sonunda yapılmalı ve 10 dakika sürmelidir. - İKİNCİ TEKRAR: İlk tekrarın yapıldığı günün akşamı uyumadan önce ve sabah kahvaltı yapmadan önce yapılmalı. - ÜÇÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden sonraki birinci haftanın sonunda yapılır. Bu tekrar bilgilerin bir ay süreyle hatırlanmasını sağlar. - DÖRDÜNCÜ TEKRAR: Öğrenmeden yaklaşık bir ay sonra yapılır. Bu tekrar bilginin çok daha uzun süre sağlıklı olarak hatırlanmasını sağlar.
23
ÖĞRENME:Anlamak+Hatırlamak+Uygulamak
Okunan bilginin %20’sini Okuduktan sonra dinlenen bilginin %40’ını Okuyup dinleyip sonra yazılan bilginin %60’ını hatırlarız
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.