Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 1 CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 1 CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO."— Sunum transkripti:

1 1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 1 CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO. ISTANBUL 23 Rue de la performance 59660 VILLENEUVE D’ASCQ Tel 03 20 815 820 - Fax 03 20 8158 21 etudes@sad-marketing.com - www.sad-marketing.com Fahrettin Kerim Gökay caddesi No:245, D:6 Göztepe / Kadiköy Tel 0539 365 04 85 e.ozturk@sad-marketing.com - www.sad-marketing.com Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ MERSİN 2009 Mevcut durum ve geliştirme ALIŞVERİŞ MERKEZİ MERSİN 2009

2 2 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Etki Alanı Mersin

3 3 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Etki alanı MAP Etki alanı : Mersin

4 4 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Etki alanı : 647 682 nüfus Carrefour Mersin Alışveriş Merkezi cirosunun 66% Yenişehir (Bölge 1 - 10) ilçesinde gerçekleştiriyor ve 39%’unu yakkın cevresinden (Bölge 1 - 6) gerçekleştiriyor, 2005’te bu oran 18%’di. Bölge dışı gerçekleşen cirosunda bir düşüş görülüyor (5%, 2005’te 22%), Avm’in referans merkezi durumunu kaybetmesinden kaynaklanabilir. Forum Mersin ve Kipa açılmadan, Carrefour Mersin şehir deki en önemli sunumdu. * Eğilim, bilgi amaçlı Etki alanı : Mersin

5 5 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

6 6 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları, gelişen bir ülkenin rakamlarını yansıtıyor ki harcamaların büyük bölümü Gıda, alkolsüz ve alkollü içecekler, ve tütun’den oluşuyor; Eğlence ve Kültür, Eğitim gibi harcamalar daha düşük. Istanbul ve Ankara daki harcamalar Türkiye geneline göre fransız hanehalkı harcamalarına daha çok benziyor, veriler arasında farklılık olsa bile.

7 7 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Hanehalkı harcamaları Kaynak : Tuik, 2007 Türk hanehalkının harcamaları büyüyor ve ülkenin gelir seviyesi artmasıyla, büyümeye devam edecektir. 2004 ve 2007 arası, harcamalar 1,5 kat büyüdü. Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

8 8 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Mersin Alışveriş Merkezinin müşteri sayısı 2,9 milyondur ve cirosu 85 Milyon TL olarak tahmin ediliyor. 19,5 % 15,1 % Pazar payı – Carrefour Mersin Pazar payı – Rakipler Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinin performans analizi Alışveriş Merkezi kendi müşterileri üzerinde iyi bir performans gösteriyor : onların harcamalarının 15 %’sini nüfuz ediyor ki, çalışma yapılan 5 AVM’in endeks ortalaması ise 12,3%. Carrefour hipermarketi Avm’in performansında büyük etkisi var. 2005 ve 2009 arası, Alışveriş Merkezinin performans endeksi düştü. Alışveriş Merkezinin performans endeksi

9 9 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 2008 2009 66 431 56 846 Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Alışveriş Merkezinin 2008/2009 müşteri sayıları Ortalama haftalık giriş : 2008/2009 aynı dönem içinde -17% düşüş. Haftalık ortalama (Ocak’tan Nisan’a) :

10 10 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi Sunum analizi Hem ilk 3 rakip’e göre, hemde çalışma yapılan 5 AVM’ine göre, Tekstil ve Aksesuar sektöründe bir eksiklik olduğu görülüyor. Aksine, Ev eşyaları ve Hizmetler sektöründe de geniş bir sunum mevcut. * Büyüme çalışmaları

11 11 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

12 12 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 2005’te, etki alanında rekabet düşüktü. 2005 ile 2009 arası, etki alanında rekabet iki kat artı. Artık rekabet ortamı büyük. 2010’da rekabet ortaminda çok büyük bir değişiklik beklenmiyor. Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar

13 13 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar (Avm yoğunluk : m²/1000 kişi)

14 14 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 1 – Tehtitler Bölgesinde açılan 2 AVM, Forum Mersin (70 000 m²) ve Kipa (18 000 m²), Carrefour Mersin’den daha büyük ve bölgede rekabeti kızıştırdılar. Şehirdeki en önemli merkez olma ünvanını kaybeden Carrefour Mersin’in en büyük rakip’i 3 km’de bulunan Forum Mersin. Bu durum, Carrefour Mersinin Doğu Yenisehir’deki etkisini azaltıyor. Küçük mağazalardan oluşan Alışveriş bölümü (4000 m²), Carrefour Mersin için çok yetersiz ve rakipler karşısında Avm’yi zor durumda bırakıyor. Gelecekte’te rekabet ortaminda çok büyük bir değişiklik beklenmiyor. Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar

15 15 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Öncellikli rakipleri Forum Mersin ve Kipa’ya karşı Carrefour Mersin rekabete dayanabilmesi için çok küçük. 2 - Fırsatlar Alışveriş Merkezini güçlü avantajlara sahip : - Carrefour’un imajı - Güçlü bir hipermarket - Geniş bir etki alanı - Yakkın bölgesi gelişen bir bölge olarak dikkat çekiyor (Konut projeleri, Yenişehir Belediyesi binası,…). Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Tehtitler ve Fırsatlar

16 16 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Alışveriş Merkezinin mağaza bölümünü büyük mağazalarla (Yapı market, Mobilya, Tekstil,…), yeni markalar ve eğlence alanıyla genişletmek gerekiyor. Sunumu iyi bir Food-court (Yemek bölümü) ve yakkınında bir çocuk eğlence alanı ile tamamlamak gerekir. Bölgede devam eden büyüme (konut,…) göz önüne alındığıda bir Yapı market iyi bir sunum olabilir ve yeni müşteriler çekebilir. Etki alanında daha etkili olmak için, 2000 m² büyüklüğünde bir mobilya mağazası eklenebilir. Iyi bir sunum gerçekleştirmek için, AVM ortalama 80 mağazadan oluşmalı ve müşterilerin isteklerine kulak verilme, özellikle Tekstil alanında. LCW, YKM,…gibi mağazaların gelmesi olumlu bir etki olacaktır. Eğlence alanında bir sinema ve/veya bir bowling bölümü oluşturulması iyi olur. Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Öneriler

17 17 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Rekabet haritası Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi Mevcut Avm Proje halinde Avm Kapanan Avm

18 18 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Rekabet Mevcut AVM’ler Projeler Mersin Alışveriş Merkezini geliştirme analizi

19 19 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 ANNEXE

20 20 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Le plan du Centre Commercial Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi

21 21 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 Les enseignes du Centre Commercial Alışveriş Merkezinin performans ve sunum analizi


"1 MERSİN ALIŞVERİŞ MERKEZİ – Mevcut durum ve geliştirme - 2009 VAL D’EUROPE - ETUDE CLIENTELE - Juin 2008 1 CONSEIL. MARKETING. FORMATION PARIS. SAO PAULO." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları