Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
2
KULA (Kentiçi Ulaşım Aracı)
Şehiriçi Bireysel Ulaşımı Kolaylaştırmak Üzere Tasarlanmış Bir Proje
3
KULA İçerik KULA Nedir? KULA Projesi’nin Amacı
Kullanım Alanı KULA Projesi’nin Genel Hatları Teknik Kağıt Şasi Kabuk Prototip Üretimi ve Geliştirme Aşamaları Mali Döküm
4
KULA KULA NEDİR ? Bireysel taşımacılık için tasarlanmış 3 tekerlekli
Tek kişilik Benzin motorlu Çok ucuz Minimalist bir şehir aracı
5
KULA KULA PROJESİ’NİN AMACI Şehiriçindeki trafiği azaltmak
Yakıt tasarrufu sağlamak Park sorununu azaltmak Ulaşım serbestliği sağlamak Otomotiv sektörüne alternatif bir yoldan girmek
6
KULA KULA PROJESİ’NİN AMACI Kullanım Alanı
Şehir hayatının yaşandığı her yer Turizm bölgeleri Fabrika yerleşkeleri Eğlence sektörü
7
KULA MOTOR KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI Teknik Kağıt
MOTOR TİPİ: 4 zamanlı, üstten valfli, tek silindirli, yatay şaftlı ÇAP X STROK: 88 x 64 HACİM: cm^3 SIKIŞTIRMA ORANI: : 1 MAKSİMUM ÇIKIŞ GÜCÜ: 13 hp / 3300 rpm MAKSİMUM TORK: 2, rpm ATEŞLEME SİSTEMİ: Elektronik ateşleme ÇALIŞTIRMA SİSTEMİ: Marş Motorlu HAVA FİLTRESİ: Çift Elemanlı YAKIT DEPO KAPASİTESİ: lt. YAKIT CİNSİ: Kurşunsuz benzin ÖZGÜR YAKIT TÜKETİMİ: gr / hp.h SOĞUTMA SİSTEMİ: Hava Soğutmalı BOYUTLARI: 405x450x443 mm BOŞ AĞIRLIĞI: 35 kg.
8
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI SÜSPANSİYONLAR Teknik Kağıt
ÖN SÜSPANSİYON: Tam bağımsız, Çift A kollu ARKA SÜSPANSİYON: Tam bağımsız salıncak sistemi Çift amörtisör kolu
9
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI DİĞER Teknik Kağıt FREN SİSTEMİ:
Hidrolik disk fren DİREKSİYON SİSTEMİ: Rack-and-Pinion Sistemi TEKERLEKLER: Ön Tekerler; 155/65 R Jx14 Arka Teker; 175/55 R Jx15
10
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI ŞASİ
40mmx20mmx3mm'lik çelik kutu profil 25mmx2.5mm ve 38mmx3mm çelik boru profil Boyutlar ve Ağırlık: Uzunluk: mm Yükseklik: mm Genişlik: mm Yerden Yüksekliği: mm Lastik İz Genişliği: mm (Ön) Dingil Mesafesi: mm Ağırlık: Dış Kaplamasız; 243 kg Dönme Çapı: mm
11
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI KABUK Esin Kaynağı: Koç
Malzeme: Fiberglas Tasarım Ayrıntıları: Görüş açısını arttırmak için büyük ön cam Hava soğutmalı motor için yan rüzgar kanalları 3 tekerlekli araç dinamiğine uygun damla formu Üretim maliyetini düşürmek için köşeli tasarım Kararsız havanın vakum etkisini azaltmak için tasarlanmış bagaj kısmı
12
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI
PROTOTİP ÜRETİMİ VE GELİŞTİRME AŞAMASI Kabuksuz üretim: Şasi Üretimi Parçaların Montajı Kabuksuz üretimin ardından: Süspansiyon, Motor, Fren ve Lastik Testleri Lastik yüzeylerindeki aşınmaların kontrol edilmesi
13
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI
PROTOTİP ÜRETİMİ VE GELİŞTİRME AŞAMASI Geliştirme Aşaması: Süspansiyon geometrisinin yeniden oluşturulması Şasi ağırlığının optimize edilmesi Kabuğun kalıplarının hazırlanması ve üretimi
14
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI MALİ DÖKÜM
15
KULA KULA PROJESİ’NİN GENEL HATLARI MALİ DÖKÜM
16
TEŞEKKÜRLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.