Sunuyu indir
1
TANIM MUTLAK DEĞERDE DÖRT İŞLEM SORULAR
2
Ali’nin Ayşe’ye uzaklığı 3 birim
MEHMET Ali’nin Ayşe’ye uzaklığı 3 birim Ayşe’nin Mehmet’e uzaklığı 5 birim
3
TANIM:Bir sayının da sıfıra uzaklığına o sayının mutlak değeri denir.
3’ün sıfıra uzaklığı =3 birim Örneğin: I I I I I I I -2’nin sıfıra uzaklığı=2 birim
4
Mutlak değeri” I I” sembolüyle gösteririz.
Örneğin;3’ün mutlak değeri I3I şeklinde gösterilir.
5
Mutlak içine yazdığımız sayı pozitif ya da negatif bir sayı ise dışarı pozitif bir sayı olarak Çıkar. Eğer mutlak içine yazdığımız sayı sıfır ise sıfır olarak dışarı çıkar.
6
Örneğin ; I+5 I=+5 I -3 I=+3 I 0 I=0
7
- - + + + + Mutlak değeri bir makineye benzetecek olursak GİRENLER
ÜRÜNLER GİRENLER + + + - - +
8
düşünelim Günlük hayatımızdan mutlak değere
örnek vermek isteseydik neleri vere bilirdik??? düşünelim
9
Mutlak değerde bir doktor gibi negatifleri pozitife çevirir !!!
Dişlerini fırçalayan ve dişleri sağlıklı olan çocuklarımız pozitif olsun Dişlerini fırçalamayan ve dişleri çürük olan çocuklarımız negatif olsun Bunlar bir dişçiye gittiklerinde dişleri sağlıklı olan çocuklarımız kısa bir kontrolden geçerken dişleri çürük olanın dolguya ihtiyacı vardır ve dişlerine dolgu yapılır Mutlak değerde bir doktor gibi negatifleri pozitife çevirir !!!
10
MUTLAK DEĞERDE DÖRT İŞLEM
Mutlak değerde işlemlerimiz yapılmadan önce sayımızı mutlak dışına çıkarırız daha sonra işlemimizi yaparız Şimdi bir örnek çözelim
11
Örnek ; I+1I+I-2I= ? SİZCE BU İŞLEMİ NASIL YAPABİLİRİZ
I I I I I I I Çözüm: Şimdi işlemimizi yapabiliriz (+1)+(+2)=+3
12
Birkaç soru ile konumuzu pekiştirelim
13
SORULAR ÇÖZÜM 1. I-6I+I+3I=? ÇÖZÜM 2.I+4I-I-7I=? ÇÖZÜM 3.I+2I X I-5I=?
14
1.ÇÖZÜM: I I I I I I I I I I I (+6)+(+3)=+9
1.ÇÖZÜM: I I I I I I I I I I I 9 birim (+6)+(+3)=+9
15
2.ÇÖZÜM: I I I I I I I I I I I I (+4)-(+7)=-3
I I I I I I I I I I I I I-7I=+7 (+4)-(+7)=-3
16
3.ÇÖZÜM: I+2I=+2 I-5I=+5 (+2)X(+5)=10
17
I+10I=+10 I-2I=+2 (+10):(+2)=+5 4.ÇÖZÜM:
18
HAZIRLAYAN HATİCE YÜCEER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.