Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ"— Sunum transkripti:

1 KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
SÖZSÜZ İLETİŞİM KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ ILET 322 Kenan BAŞARAN GÜZ – Kenan BASARAN 1

2 İLETİŞİM İLETİŞİM, BİR AMACI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN
BİLGİ, DUYGU, GEREKSİNİM, NİYET VE DÜŞÜNCELERİN, YAZI, İŞARET, KONUŞMA, MİMİK VE HAREKETLER ARACILIĞIYLA SESLİ SESSİZ YA DA YAZILI OLARAK AKTARILDIĞI BİR SÜREÇTİR Kenan BASARAN Kenan BAŞARAN 2 2

3 NİÇİN İLETİŞİM KURARIZ? MASLOW’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Piramidi
Kenan BASARAN

4 İHTİYAÇLAR HİYERARŞİSİ
BASIC / TEMEL (FİZYOLOJİK GEREKSİNİMLER) SAFETY/ GÜVENLİK (PSİKOLOJİK GEREKSİNİMLER ) SOCIAL / SOSYAL EGO / SAYGINLIK SELF ACTUALIZATION / KENDINI GERÇEKLEŞTİRME

5 MESAJ VERİCİ KİŞİ ANLAMI KODLAMA G E R İ B L D M K A N L KODU AÇMA G Ü
T Z A M A N M E K A N ALICI KİŞİ Kenan BASARAN 5

6 İLETİŞİM TÜRLERİ *SÖZLÜ İLETİŞİM *YAZILI İLETİŞİM *SÖZSÜZ İLETİŞİM
Kenan BASARAN Kenan BAŞARAN 6

7 İLETİŞİM TÜRLERİ SÖZLÜ İLETİŞİM
BİREYLERİN DİL İLE GERÇEKLEŞTİRDİĞİ İLETİŞİM TÜRÜDÜR. SÖZLÜ İLETİŞİMDE KONUŞMACI: DOĞRULUK, GÜVENİRLİK İÇTENLİK EMPATİ FİKİRLERİ AÇIKÇA İFADE ETME YETENEKLERİNE SAHİP OLMALIDIR. Kenan BASARAN

8 İLETİŞİM TÜRLERİ SÖZLÜ İLETİŞİMİN YARARLARI DAHA KİŞİSELDİR
DAHA BASİT VE HIZLIDIR. GÖNDEREN GERİ BİLDİRİM ALIR SORU SORMA, TARTIŞMA, DAHA FAZLA AÇIKLAMA OLANAĞI VERİR DAHA ESNEKTİR Kenan BASARAN

9 İLETİŞİM TÜRLERİ YAZILI İLETİŞİM
BİREYLERİN YAZI İLE GERÇEKLEŞTİRDİKLERİ İLETİŞİM TÜRÜDÜR. YAZILI İLETİŞİMDE İLETİŞİMCİ; İFADELERİNİN NET VE ANLAŞILABİLİR OLMASINA, YAZININ UYGUN FORMATLARDA VE ÖZENLE HAZIRLANMIŞ OLMASINA, İMLA VE NOKTALAMA İŞARETLERİNİN YERİNDE VE DOĞRU KULLANILMIŞ OLMASINA, DİKKAT ETMELİDİR. Kenan BASARAN

10 İLETİŞİM TÜRLERİ YAZILI İLETİŞİMİN YARARLARI KALICIDIR
REFERANS İMKANI SAĞLAR ÇOK FAZLA İNSANA DAĞITILABİLİR KELİMELERİ SEÇEBİLME ZAMANI VERİR DAHA RESMİDİR Kenan BASARAN

11 İLETİŞİM TÜRLERİ SÖZSÜZ İLETİŞİM
SÖZSÜZ İLETİŞİMDE DUYGULAR DAHA KOLAY İFADE EDİLEBİLİR VE SÖZSÜZ MESAJLARA KARŞI DUYARLI OLUNURSA KARŞIDAKİNİN NE HİSSETTİĞİ DAHA İYİ ANLAŞILIR. Kenan BASARAN

12 SÖZSÜZ İLETİŞİM SÖZ : % ? SES : % ? BEDEN DİLİ: % ? SÖZ: % 7 SES: % 38
(Kaynak: Dikkat Vücudunuz konuşuyor.Ahmet Şerif İZGÖREN) Kenan BASARAN 12

13 İNSANLAR NE DEDİĞİNİZE DEĞİL, NE YAPTIĞINIZA BAKAR.
Kenan BASARAN 13

14 “NE SÖYLEDİĞİNİZ DEĞİL, NASIL SÖYLEDİĞİNİZ ÖNEMLİDİR.”
J. TSCHOHL Kenan BASARAN 14

15 “DAVRANIŞINIZ NE İSE SİZ O’SUNUZ” DÜNYADAN ALACAĞIMIZ KARŞILIK , DÜNYAYA VERDİĞİMİZ TEPKİYE BAĞLIDIR. BU YÜZDEN ÇEVREMİZDE OLUMLU İZLENİMLER BIRAKACAK BEDEN DİLİ ÖZELLİKLERİNİ BİLMEK İŞİMİZE YARAYABİLİR. Kenan BASARAN 15

16 SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
BAŞ HAREKETLERİ Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 16

17 SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
YÜZ İFADELERİ Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 17

18

19

20

21

22 Kenan BASARAN

23

24 Kenan BASARAN

25

26 GÜLER YÜZLÜ OLUN – BAŞKALARI DA SİZİNLE GÜLECEKTİR
TEBESSÜMÜ UNUTMAYIN GÜLER YÜZLÜ OLUN – BAŞKALARI DA SİZİNLE GÜLECEKTİR Kenan BASARAN 26

27 SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
GÖZ TEMASI Kenan BASARAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 27

28 GÖZLER… •“SEN SUS GÖZLERIN KONUŞSUN” IFADESI BOŞUNA SÖYLENMEMIŞTIR. İLETIŞIMDE OLDUĞU KIŞININ GÖZLERINE BAKAN, KARŞISINDAKINE VERDIĞI DEĞERLE DOĞRU ORANTILI HAREKET ETMIŞTIR. •BEDEN DILININ EN ÖNEMLI YANI VEYA EN ÖNEMLI SIRRI SAMIMIYETTIR. •GÖZLERIN YERE DOĞRU EĞILMESI UTANMA VE PIŞMANLIK IFADESI, •GÖZLERIN SOL ÜSTE KAYMASI BIR ŞEYLERIN HATIRLANMAYA ÇALIŞILDIĞINI IFADE EDER. •GÖZLERIN FAL TAŞI GIBI AÇILMASI KORKUNUN GÖSTERGESIDIR. Kenan BASARAN 28

29 GÖZ TEMASI İŞ BAKIŞI SOSYAL BAKIŞ MAHREM BAKIŞ ALINDA HAYALİ ÜÇGEN
GÖZLER–AĞIZ ARASINDA HAYALİ ÜÇGEN MAHREM BAKIŞ YAKIN İSE: GÖĞÜS ORTASINDA ÜÇGEN UZAK İSE: GÖZLERLE BACAK ARASI ÜÇGEN Kenan BASARAN

30 GÖZ TEMASI YAN BAKIŞ GÖZLE DIŞARIDA BIRAKMA
ÇATIK ALIN,KAŞLAR VE AĞIZ KÖŞELERİ AŞAĞI (İLGİ ve SALDIRGANLIK İFADE EDER) GÖZLE DIŞARIDA BIRAKMA BAŞ GERİDE, BURNUN ÜZERİNDEN BAKMAK GÖZ BEBEKLERİ KÜÇÜK İSE: MEYDAN OKUMA, NEFRET, İLGİ AZLIĞI, GÜVENSİZLİK, YORGUNLUK... BÜYÜK İSE: HOŞLANMA,KORKU,İLGİ DUYMA,DÜRÜSTLÜK,RAHATLIK VE GÜVEN... Kenan BASARAN

31 •GÖZLÜKLERIN ÜSTLERINDEN BAKMA KIZGINLIĞI IFADE EDER.
CIDDI VE OLGUN BIR GÖRÜNÜM YARATMAK IÇIN GÖZLERI BOZUK OLMADIĞI HALDE GÖZLÜK KULLANAN BIRÇOK YÖNETICI VARDIR. Kenan BASARAN 31

32 YALAN- ŞÜPHE - SAMİMİYETSİZLİK
YALAN ÇEŞİTLERİ ORTAK YALANLAR DOĞRUSU İSPAT EDİLEMEYEN YALANLAR PROFESYONEL YALANLAR ADİ YALANLAR YALAN İŞARETLERİ GÖZ TEMASINDAN KAÇINMA ELİ YÜZE GÖTÜRME, YÜZ ÇEVRESİNE DOKUNMA ELLE YAPILAN JESTLERDE AZALMA BEDEN HAREKETLERİNDE ARTMA OTURUŞ ŞEKLİNİ DEĞİŞTİRME Kenan BASARAN

33 GÖZ TEMASI: SEVGİ, SAYGI, DÜRÜSTLÜK
KONUŞURKEN GÖZLERE BAKIN GÖZ TEMASI: SEVGİ, SAYGI, DÜRÜSTLÜK Kenan BASARAN 33

34 İtalya Başbakanı Silvio
Berlusconi sürekli ortamın ve kendi davranışlarının farkında.Bu fotoğrafta bedenini ve başını dik tutarak ve birazcık da kendini kabartarak otoriter Ve kendinden emin görünmeye çalışıyor. Berlusconi’nin arkasındaki kişi de ellerini ovuşturuyor. Stres anında kendimizi rahatlatmak için yaptığımız bir davranış.

35 Kenan BASARAN

36 Obama başını öne eğerek ve gözlerini yere dikerek derin bir düşünce veya endişe içinde. Bu şekilde yere bakmak ileriye donuk bir plan yaptığını ya da bir şey düşündüğünü gösteriyor.

37 SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
SES TONU Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 37

38 SES TONU SES TONU: İNİŞ,ÇIKIŞ,SORU CÜMLELERİ, DÜZ CÜMLE
TEMPO: HIZLI, YAVAŞ, AKICI, MAKİNALI TÜFEK GİBİ SES YÜKSEKLİĞİ: BAĞIRMADAN SÖZCÜKLERE ANLAM KATMAK SES KALIPLARI: DURAKLAMA, NEFES ALMA YERLERİ ‘SES TONU DUYGULARIN EN ÖNEMLİ GÖSTERGESİDİR.’ ‘İNSANLAR BİZLERİ, NE YAPTIĞIMIZ, NASIL GÖRÜNDÜĞÜMÜZ, NEYİ NASIL SÖYLEDİĞİMİZLE DEĞERLENDİRİR VE SINIFLANDIRIR. ’Dale Cernegie. Kenan BASARAN

39 SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN
SES TONUNUZU İYİ AYARLAYIN SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN Kenan BASARAN 39

40 SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
KOKU Kenan BASARAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 40

41 SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
VÜCUDUN DURUŞU Kenan BASARAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 41

42 BEDEN DILI •GÖRÜNÜŞ: IRADEYE BAĞLI OLANLAR: SAÇ, ELBISE, CILT, MAKYAJ…VE DAHA AZ KONTROL ALTINDA TUTULABILEN: BOY, KILO GIBI. •GÖRÜNÜŞ DE ILETIŞIM ARACI, KENDINI IFADE ETME ŞEKLI OLDUĞU IÇIN HERKESIN KENDINE ÖZGÜ BIR GÖRÜNÜŞ KURGULAMASIN TEŞVIK EDILMELIDIR. Kenan BASARAN 42

43 EL ve KOL HAREKETLERİ KOL KAVUŞTURMA ENGELİ
ELLERİ ÖNDE KAVUŞTURMA ENGELİ ELLERİ MEŞGUL TUTUP İÇ GERGİNLİĞİ AZALTMA *KOKTEYDE DEVAMLI YİYİP İÇME *KIYAFETE ÇEKİ-DÜZEN VERME *ELBİSEDEN HAYALİ İPLİK TOPLAMA *BIYIK VEYA SAKALINI DÜZELTME ÇANTA, DOSYAYI YUKARIDA TUTMA CEP TELEFONU İLE MEŞGUL OLMA Kenan BASARAN

44 Obama ilgiyle dinliyor
ama söylenenlerle çok İlgilenmiyor gibi. Zaten ellerini kenetleyerek kendisini kapatmış durumda. Sosyal dinleme yapıyor. Clinton da “acaba bu kadın ne diyor?” edasında.

45 İFADE ETMEK İSTEDİĞİNİZ DUYGULARINIZI ORTAYA KOYACAK DURUŞ SERGİLEYİN
Kenan BASARAN 45

46 GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ,
SICAK BİR YÜZ İFADESİ, CANLI BİR BAKIŞ, GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ, KONUŞTUĞUZ KİŞİYE YÖNELİŞİNİZ HİÇ ŞÜPHE YOK Kİ İLİŞKİNİZİ YÜRÜTMEDE ÖNEMLİ ROL OYNAYACAKTIR. Kenan BASARAN 46

47 OTURURKEN... AYAKTAYSANIZ, DİK DURUN.
OTURUYORSANIZ SANDALYE VE KOLTUĞUNUZU TAM OLARAK DOLDURUN VE ARKANIZA YASLANIN. BİRİSİYLE KONUŞURKEN VE BİRİSİ DOĞRUDAN SİZİNLE KONUŞURKEN ÖNE EĞİLİN VE İLGİNİZİ GÖSTERİN. Kenan BASARAN

48 Kenan BASARAN

49 OKUYALIM... Kenan BASARAN 49

50 SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
AÇI - KONUM Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 50

51 OTURMA BİÇİMLERİ KAPLANAN ALAN BEDEN DURUŞU
ARKAYA YASLANMA: DURUMDAN MEMNUN KOLTUK UCUNA İLİŞME: KALKIP GİTMEYE HAZIR BEDEN DURUŞU DİK DURUŞ,OTURUŞ: CANLILIK VE HAYAT ENERJİSİ İFADESİ ÇÖKÜK OTURUŞ: ÇEKİNGENLİK VE AZALMIŞ HAYAT ENERJİSİ BEDEN YANDAKİ KİŞİYE EĞİK: O KİŞİYE OLAN İLGİ İFADESİ BEDEN YANDAKİ KİŞİDEN AKSİ YÖNDE: DUYGUSAL VE ZİHİNSEL UZAKLAŞMA SEÇİLEN YER KAPIYA YAKIN: ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ MERKEZE, EV SAHİBİNE YAKIN: ÖZGÜVENİ YÜKSEK, KENDİNDEN HOŞNUT KİŞİLER Kenan BASARAN

52 OTURMA DÜZENİ KARŞI KARŞIYA OTURMAK 90 DERECELİK AÇI İLE OTURMAK
YAN YANA OTURMAK ÇAPRAZ OTURMAK Kenan BASARAN

53 JESTLERİ UNUTMAYIN ELLERİNİZİ CEBİNİZDE TUTMAKTAN VE KOLLARINIZI KAVUŞTURMAKTAN, ELLERİNİZLE AĞZINIZI ÖRTMEKTEN KAÇININ. Kenan BASARAN 53

54 NEZAKETLİ OLMAYI İHMAL ETMEYİN
NAZİK OLUN Kenan BASARAN 54

55 DAİMA KONUŞTUĞUNUZ VEYA SİZİNLE KONUŞAN İNSANA DÖNÜK DURUN.
YÖNELİŞ DAİMA KONUŞTUĞUNUZ VEYA SİZİNLE KONUŞAN İNSANA DÖNÜK DURUN. Kenan BASARAN 55

56 Tokalaşma Kenan BASARAN 56

57 TEMAS - DOKUNMA TOKALAŞMA ÇEŞİTLERİ KEMİKKIRAN ÖLÜ BALIK İŞ BİTİRİCİ
Kenan BASARAN

58 El Kol ve Avuçlar Adam gibi el sıkışma Kontrolü ele alma
Kontrolü bırakma Politikacı el sıkışı

59 DOKUNMAKTAN KAÇINMAYIN
Kenan BASARAN 59

60 Kenan BASARAN

61 EL SIKIŞMA ŞEKİLLERİ ABD DEVLET BAŞKANI HARRY S.TRUMAN BİR TARAFINDA CHURCHILL BİR TARAFINDA STALIN HER İKİSİNİN DE ELİNİ OTORİTEYİ ELE GEÇİRECEK ŞEKİLDE BASKIN SIKIYOR.

62 Kenan BASARAN 62

63 Almanya Başbakanı Angela Merkel ve Sarkozy çok samimi şekilde sarılıyor. Merkel rahatça elini Sarkozy’nin omzuna koyabiliyor. Sarkozy’nin eli de Merkel’in arkasında. Elini bu şekilde arkasına koymak dostluğun göstergesi. Sarkozy Merkel’i kendine çekerek bu fotoğrafta daha ustun görünüyor. Kendi alanıma kabul ediyorum seni, mesajı veriyor.

64 Kenan BASARAN

65 Berlusconi, tamamen Rusya Devlet Başkanı Dimitri Medvedev’in özel alanına girmiş. Elini ensesine koymuş ve yüzleri değiyor. Girilebilecek en hassas özel alana girmiş Berlusconi. Medvedev bu durumdan çok mutlu görünmüyor.

66 ELLER •ELLERIN YUMRUK YAPILARAK ÇENE ALTINA DESTEKLENMESI DÜŞÜNCELI RUH HALINI YANSITIR. •ELLERIN ÖNDEN KAPATILMASI PASIFLIĞI SIMGELER. •ELLERIN OVUŞTURULMASI BIR ŞEYLERIN YOLUNDA GITTIĞININ IFADESIDIR. •ELLERIN HAVAYA KALDIRILMASI, EN BÜYÜK BENIM ANLAMI IFADE EDER. Kenan BASARAN 66

67 Kenan BASARAN

68 KOL VE PARMAKLAR RAHAT HUZURSUZ DÜŞÜNCELİ
İLGİLİ HUZURSUZ OLUMSUZ YAKLAŞIMLI CEVABA HAZIR

69 KENETLENMİŞ ELLER OLUMSUZ YAKLAŞIM, DÜŞÜNCEYİ ENGELLEME GİRİŞİMİ
Kenan BASARAN 69

70 Kenan BASARAN

71 OKUYALIM... Kenan BASARAN 71

72 KONUŞMACI VE DINLEYICI
Kenan BASARAN 72

73 SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
•GÖRÜNÜŞ: IRADEYE BAĞLI OLANLAR: SAÇ, ELBISE, CILT, MAKYAJ…VE DAHA AZ KONTROL ALTINDA TUTULABILEN: BOY, KILO GIBI. •GÖRÜNÜŞ DE ILETIŞIM ARACI, KENDINI IFADE ETME ŞEKLI OLDUĞU IÇIN HERKESIN KENDINE ÖZGÜ BIR GÖRÜNÜŞ KURGULAMASI TEŞVIK EDILMELIDIR Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 73

74 Kenan BASARAN

75 “DOĞRU GIYININ, ÖNEMLI GÖRÜNÜN KARŞILIĞINI HER ZAMAN ALIRSINIZ.”
KENDİNİZE ÖZEN GÖSTERİN "ÇEVRENİZDEN GÖRECEĞİNİZ İTİBAR VE SAYGI, KENDİNİZE GÖSTERDİĞİNİZ ÖZEN KADARDIR." - GİYİMİNİZE DİKKAT EDİN (Dış görünüş) “DOĞRU GIYININ, ÖNEMLI GÖRÜNÜN KARŞILIĞINI HER ZAMAN ALIRSINIZ.” Kenan BASARAN 75

76 SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
KİŞİSEL ALAN Kenan BASARAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 76

77 İLETİŞİMDE ALANLAR İLETİŞİMDE BİR TAKIM BÖLGELER VE HAKİMİYET ALANLARI VARDIR ÖZEL ALAN ( 0 – 50 cm.) KİŞİSEL ALAN ( 50 – 120 cm.) SOSYAL ALAN ( 120 – 360 cm.) ORTAK ALAN ( 3.50cm + ) Kenan BAŞARAN Kenan BASARAN 77

78 SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
ÇEVRE & MEKAN Kenan BASARAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 78

79 İLETIŞIM ARACI OLARAK: MEKAN, RENK, OBJE VE KIYAFET
MEKANDA: • KITAPLARIN, •KONUKLAR IÇIN RAHAT SANDALYELERIN, • YETERLI IŞIĞIN, •TEMIZ HAVANIN, •YEŞILLIĞIN VE •BILGISAYARIN OLMASI OLUMLU ETKILER BIRAKMAKTADIR.

80 SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
ZAMAN VE KÜLTÜREL FAKTÖRLER Kenan BASARAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 80

81 EĞİTİMCİNİN BEDEN DİLİ
DAVRANIŞLAR: sık sık gülümseme, ceket ya da gömleğinin düğmesini açmak, göz iletişimi kurmak saçını okşama, omuzuna dokunma ANLAMLARI: Dostça Duygular Onaylama Kenan BASARAN

82 burnunun üst kısmını kaşıma
kulağına dokunma, işaret parmağını dudağına götürme, elini konuşanın koluna koyma ellerini birbirine vurma, yumruğunu masaya vurma Derin Düşünme Konuşmayı Kesmek Düş Kırıklığı Kenan BASARAN

83 parmağıyla burnuna dokunma. ceket ya da gömleğini ilikleme
kollarını ve bacaklarını göğüs hizasında çapraz olarak tutma parmağıyla işaret ederek konuşma Reddetme Savunmacı Duygular Üstünlük Kenan BASARAN

84 gözlük temizleme, kalemi dudaklarına değdirme
elini kaşına koyma, başını alçaltma, ayaklarını masaya koyma konuştukları insana bakmama, başını kaldırma,kişisel eşyalarını alarak ayağa kalkma Oyalama Uzak Durmak İsteme Etkileşimi Kesme Kaynak: Davies (1981), s.157 Kenan BASARAN

85 BEDEN DİLİNİZİ ETKİN KULLANMAK İÇİN ÖNERİLER
GÜLÜMSEYİN. DÜNYA SİZİNLE BERABER GÜLÜMSEYECEKTİR. GÖZ TEMASI KURUN: UNUTMAYIN, AZI KUŞKU YARATIR YADA SİZİ HEYECANLI GÖSTERİR. FAZLASI İSE KORKUTUR, ÇEKİNGENLİK YARATIRSINIZ EL SIKIŞIN: EL SIKIŞIRKEN OTORİTEYİ KARŞINIZDAKİNE VERMEYİN. GÜÇLÜ GÖRÜNMEK İÇİN KARŞINIZDAKİNİN ELİNİ FAZLA SIKMAYIN Kenan BASARAN

86 BEDEN DİLİNİZİ ETKİN KULLANMAK İÇİN ÖNERİLER
ARANIZDA MASA OLMASIN: MASA İLETİŞİMİ AZALTIR, OTORİTEYİ ARTTIRIR. FİKİR ALMAK VEYA KATILIM İÇİN YUVARLAK MASA, OTORİTE SAĞLAMAK İÇİN DİKDÖRTGEN, KISA VE ÖZ TOPLANTILAR İÇİN KARE MASA AVUÇLARINIZI İYİ KULLANIN: AŞAĞIYA ÇEVİRİRSENİZ SÖYLEDİĞİNİZ KELİME GÜÇLENİR. YUKARI ÇEVİRDİĞİNİZDE OLUMLULUK ARTAR, EMİR İSTEĞE DÖNÜŞÜR. KİŞİSEL ALANA FAZLA GİRMEYİN: KÜLTÜR FARKINA DİKKAT EDİN Kenan BASARAN

87 DİNLERKEN BAŞINIZI HAFİF ÖNE EĞİN:
BAŞINIZLA HAFİF TASDİK EDEREK DİNLEYİN. KARŞINIZDAKİNE DEĞER VERDİĞİNİZİ GÖSTERİR YALANLA İLGİLİ İPUÇLARINI İYİ DEĞERLENDİRİN: KONUŞMA ESNASINDA YAPILAN AĞIZ ÖRTME, BURUNLA OYNAMA, YAKA ÇEKİŞTİRME VE GÖZLERİ KAÇIRMA HAREKETLERİ SİZE İPUCU VERECEKTİR. OTURMA DÜZENİNİ ÖNCEDEN HAZIRLAYIN: OTURMA DÜZENİ İLETİŞİMİN GİDİŞİNİ BELİRLEYECEKTİR. KARŞILIKLI OTURMAK REKABET DUYGUSU OLUŞTURUR. AYNI YÖNE BAKMA OLANAĞINIZ VARSA İLETİŞİMİNİZ ARTAR. BAĞIMSIZ OTURUŞ İLETİŞİMİ YOK EDER. KARŞINIZDAKİNİ AYNALAYIN: DURUŞ VE HAREKETLERİNİZİ BELLİ ETMEDEN KARŞINIZDAKİNİN HAREKETLERİYLE UYUMLAYIN. KARŞINIZDAKİ KİŞİYİ RAHATLATACAKTIR. Kenan BASARAN

88 BAŞARILI YÖNETICILERIN BEDEN DILI ÖZELLİKLERİ
•KONUŞURKEN KARŞISINDAKILERI BAŞLARIYLA ONAYLARLAR, •SIZI SONUNA KADAR DINLERLER, KONUŞMALARINIZI ÖNEMSERLER, •OMUZUNUZA SAMIMI BIR DUYGUYLA DOKUNURLAR, •İÇTENLIKLE TOKALAŞIRLAR, •TOKALAŞIRKEN SAMIMI HISLERLE GÜLÜMSERLER, •KONUŞURKEN GÖZLERINIZE BAKARLAR, KARŞISINDAKINI ÖNCE ARTI YÖNLERIYLE DEĞERLENDIRIR, BIR KEZ KARŞILAŞTIKLARI KIŞIYI UNUTMAZLAR. Kenan BASARAN 88

89 BEDEN DİLİM NASIL ACABA?
GÜLÜMSEMEMİ NASIL KULLANIYORUM? DİK DURUYOR MUYUM? GÖZ TEMASINDA BULUNUYOR MUYUM? BİR ODAYA NASIL GİRİYORUM? SİNİRLİ GÖRÜNÜYOR MUYUM? EL SIKIŞMAM NASIL? İNSANLARLA KONUŞURKEN YAKINLIĞIM NE KADAR? MEKAN, GİYSİ, ARAÇ-GEREÇ KULLANIMIM NASIL? Kenan BASARAN 89

90 BEDEN DİLİM NASIL? GÜLÜMSEMEMİ NASIL KULLANIYORUM? DİK DURUYOR MUYUM?
GÖZ TEMASINDA BULUNUYOR MUYUM? BİR ODAYA NASIL GİRİYORUM? SİNİRLİ GÖRÜNÜYOR MUYUM? EL SIKIŞMAM NASIL? İNSANLARLA KONUŞURKEN YAKINLIĞIM NE KADAR? MEKAN, GİYSİ, ARAÇ-GEREÇ KULLANIMIM NASIL? Kenan BASARAN

91 DÜŞÜNCEN KONUŞMANA, KONUŞMAN HAREKETİNE, HAREKETİN KADERİNE YANSIR
DÜŞÜNCEN KONUŞMANA, KONUŞMAN HAREKETİNE, HAREKETİN KADERİNE YANSIR.. GÜZEL DÜŞÜN, GÜZEL YAŞA...      ** MEVLANA ** Kenan BASARAN

92 HOŞÇAKALIN SUNUM BİTTİ İLETİŞİM DEVAM EDİYOR Kenan BAŞARAN 92


"KİŞİLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları