Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Chapter 3, Proje Organizasyonu ve İletişim, Bölüm 1

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Chapter 3, Proje Organizasyonu ve İletişim, Bölüm 1"— Sunum transkripti:

1 Chapter 3, Proje Organizasyonu ve İletişim, Bölüm 1

2 Nasıl yapılmalı ? Requirements Analysis Design Implementation
System Testing Delivery and Installation

3 Proje Yönetimi Kanunları
Projeler %90’ı tamamlanıncaya kadar hızla ilerler Sonra %90 civarında takılıp kalırlar Proje içeriğinin değişmesi serbest bırakılırsa değişimin hızı projedeki ilerlemenin önüne geçer Proje grupları ilerleme raporu vermek istemez çünki rapor ilerlemenin az olduğunu gösterebilir Murphy’nin kanunları: “İşler iyi gitmeye başladığında birşeyler yanlış gitmeye başlar” “İşler daha kötü olmaz derken daha da kötüsü olur” “İşler iyi gidiyor gibi görünüyorsa mutlaka görüp düşünmediğin bir problem vardır.” The 90% syndrom is a problem that is particularly symptomatic for the linear waterfall lifecycle Another variant of Murphy's law Free change problem must be dealt with even in an iterative and incremental software lifecycle: time-boxed prototyping Introducing new bugs: This is a significant problem in old systems that did not use encapsulation: Global variables, etc Problem with hierarchical project management

4 Ders Özeti Proje Tanımı Proje Organizasyonu Roller
Görevler & Aktiviteler İş çıktıları & Teslim edilebilir çıktılar Bu dersin önemli konusu Proje yönetimi konseptlerini geliştirici gözüyle görmek

5 Proje Tanımı Proje, ulaşmak için organize bir çalışma gerektiren hedeflere, sınırlı kaynaklar ve sınırlı zamanla ulaşma girişimidir Proje parçaları Müşteriye teslim edilmesi gereken çıktılar Bir zaman cizelgesi Çıktıları üretmek ve teslim etmek için teknik ve idari aktiviteler Aktiviteler tarafından harçanan kaynaklar (insanlar, bütçe) Proje yönetimine odaklan Kaynakları yönet Hesap verilebilirliliği sağla Değişimi algıla Hedeflere ulaşıldığından emin ol.

6 Bir Projenin Basit Obje Modeli
Teslim edilecek çıktılar (Deliverables) Zaman Çizelgesi (Schedule) Aktivite (Aktivity) Kaynak (Resource)

7 Modelin ayrıntılı hali
Equipment Project * Facility Resource Fund * Organi- Work zation Breakdown des- Work Structure Schedule cribes Package con- * * * sumes * produces Organizational Outcome respon- Work Unit * * sible * for plays depends Role Set of Work Work Activity Task Participant Staff Products Product Internal Project Project Function Department Team Work Product Deliverable

8 Bir Projenin Dinamik Modeli
Scope Defined Start do/Assign Tasks Tanım (Definition) do/Define Scope Tasks Assigned System Done A project here is modeled as an object with interesting dynamic behavior, namely a set of different states that are very important for a project manager. Termination do/Deliver System Steady State do/Develop System

9 Proje Organizasyonu Proje organizasyonu kaynaklar ve katılımcılar arasındaki ilişkilerin belirlenmesini sağlar Bir proje organizasyonu şunları tanımlamalı Kim karr verecek (karar yapısı - decision structure) Kim kime durum raporu verecek (reporting structure) Kim kim ile iletişim kuracak (communication structure) Takım (Team) Katılımcı (Participant) Organizasyon *

10 İletişim yapısına bir örnek
Management :Team communicateDecision() communicateStatus() communicateStatus() UserInterface Control :Team Database :Team :Team

11 Rapor vermek ile İletişim
Raporlama proje durumunun izlenmesinde yardımcı olur Hangi işler bitirildi? Hangi işler cizelgenin gerisinde kaldı? Projede ilerlemeye engel olan faktörler neler? İki takım iletişim ihtiyacı duyduğunda hiyerarşi üzerinden raporla iletişim kurmak yeterli olmaz Bir iletişim yapısına ihtiyaç var Her iki takımdan bir kişi iletişim sağlamakla görevlidir

12 İletişim yapısına bir örnek
Interface with other team Role UserInterface :Team Editor Documentation: Team Mary :Developer communicates Sam :Developer Implementor Chris :Developer Implementor Testing: Team communicates Architecture: Team John :Developer API engineer communicates Alice :Developer Management: Team Team leader communicates

13 Hiyerarşik Proje Organizasyonu
Chief Executive First Level Manager (“Front-Line Manager”) Project Members A B A wants to talk to B: Information Flow A wants to make sure B does a certain change: Controlflow Organizasyonun temel karakteri: Hiyerarşik yapıyı kullanan karmaşık kontrol ve bilgi akışı

14 Peer-To-Peer İletişim
Project Leader Coaches Subsystem Team Subsystem Team Subsystem Team A B Team Members A wants to make sure B does a certain change: Simple Controlflow A wants to talk to B: Simple Information Flow Project-based organizations create bridges within organizations and bridge boundaries outside with customers, suppliers, and competitors. Teams are the foundation unit of these new patterns of interconnection and interdependence. Telecommunications technology is the nervous system that holds these networks together. Groupware is the collaboration support technology that shapes and holds the activity of teams within those networks." Project-based organizations are based on the fct that ever-shifting networks of teams that cross traditional, formerly forbidden boundaries, linking once-competing organizations into ecosystems of cooperation Organizasyonun temel karakteri: Dinamik formasyondaki uniteler arasında Lineer olmayan bilgi akışı

15 Rol Her rol birtakım sorumluluklar tanımlar (“to-dos”) Örnekler
Rol: Test Elemanı Test Yazar Hataları rapor eder Verilen çözümün belirli bir hatayı giderip gidermediğini kontrol eder Rol: Sistem Mimarı Tasarım kararlarının tutarlı olmasını sağlar ve altsistemlerin arayüzlerini belirler Sistem Entegrasyon Stratejisini formule eder Rol: İletişim Sorumlusu Facilitate communication between two teams.

16 Yazılım organizasyonlarında rol tipleri
Liaison Consultant Manager Developer Configuration Manager Document Editor Tester API Engineer Role Team Leader Project Manager Application Domain Expert Solution Domain Expert End User Client

17 Sorumluluklar rollere, roller insanlara verilir
Team A . “To Do” List for the Project • Item 1 • Item 2 • Item 3 • Item 4 • Item 5 • Item 6 • Item 7 • Item 8 • Item 9 Item 1 Item 2 Item 9 Role 1 Person A Role 1 Role 2 Item 4 Item 5 Item 7 Role 2 Person B Role 3 Item 3 Item 6 Item 8 Role 3

18 Rollerden kişilere olan ilişkiler
Bire-bir Ideal ama çoğunlukla mümkün değil Çoktan-aza Her proje üyesi birden çok görev üstlenir İşin altından kalkamama tehlikesi İş yükünün dengeli dağıtılması lazım Çoktan-çoka Bazı insanların rolleri önemli değil Hesap verilebilirlik zorlaşır Projeyle bağlantı zayıflar

19 Görev(Task) Yöneticinin takip edebileceği en küçük iş miktarına görev diyoruz 3-10 günlük işler Görev tanımlamaları Rol İş çıktısı Başlama tarihi Ne kadar sürecek Gerekli kaynaklar.

20 Example: Tasks for building a House
FINISH Install Interior Plumbing Install Interior Electrical Install Wallboard Paint Interior Install Flooring Install Exterior Plumbing Install Exterior Electrical Install Exterior Siding Paint Exterior Install Roofing Install Exterior Doors Install Interior Doors Build Outside Wall Buy Material Lay Foundation Survey Excavate Build Outside Wall Buy Material Lay Foundation Survey Excavate Request Permits Request Permits

21 Example: Tasks for building a house
Install Interior Plumbing Install Interior Electrical Install Wallboard Paint Interior Install Flooring Install Interior Doors Build Outside Wall Buy Material Lay Foundation START Survey Excavate FINISH FINISH Install Roofing Install Exterior Doors Request Permits Paint Exterior Install Exterior Plumbing Install Exterior Electrical Install Exterior Siding

22 Görevler ve İş Paketleri (Work Package)
Görevler iş pakatleri ile belirlenir Yaılacak işin tarifi İşe başlamak için ön koşullar, süre, gerekli kaynaklar İş çıktıları ve bunların kabul koşulları Riskler Her görevin bir bitiş kriteri olmalı Includes the acceptance criteria for the work products (deliverables) produced by the task.

23 İş Çıktıları (Work Products)
Görev sonunda görülebilen iş çıktısı Örnek Bir doküman Bir dokümanın incelenmiş hali Bir sunum Kod parçası Bir test raporu Müşteriye sunulan iş çıktılarına ara çıktılar (deliverables) denebilir

24 Görev büyüklükleri Görevler takip edilebilir büyüklükte parçalardan oluşur You may not know how to decompose the problem into tasks at first Depends on the nature of work and how well task is understood. Doğru büyüklüğü bulmak çok önemlidir To-do lists from previous projects Each software development activity identifies more tasks and modifies existing ones. Example for one day tasks: The smallest unit in the SCRUM management methodology are 1 day tasks

25 Aktiviteler (Activities)
Önemi bir iş miktarıdır Projede kilometre taşlarını belirleyebilir: İlerlemeyi ölçmek için belirlenmiş durumlar İçeride belirlenen kontrol noktaları dışarıdan görünmemeli Projenin kilometre taşları genelde proje planını belirler Birçok zaman aktiviteler daha üst seviye aktivitelere gruplanır: Phase 1, Phase 2 … Step 1, Step 2 … İşin ve zorlukların bölünmesini sağlar Aktiviteler arasında öncelik ilişkileri olabilir Örnek: “A1 must be executed before A2” Definition Baseline: A formally reviewed work product which is placed under change control Any change to a baseline requires the execution of a formally agreed upon procedure Activitites are often grouped again into higher-level activities: This Establishes hierarchical structure for project Phases Step... PERT Charts are use to visualize precedence relations

26 Example: Activities for Building a House
START Request Permits Survey Excavate Buy Material Lay Foundation Build Outside Wall FINISH Install Interior Plumbing Install Interior Electrical Install Wallboard Paint Interior Install Flooring Install Exterior Plumbing Install Exterior Electrical Install Exterior Siding Paint Exterior Install Roofing Install Exterior Doors Install Interior Doors

27 Example: Activities for Building a House
Build Outside Wall Finish Exterior Finish Interior Establish Foundation START FINISH START Request Permits Survey Excavate Buy Material Lay Foundation Build Outside Wall FINISH Install Interior Plumbing Install Interior Electrical Install Wallboard Paint Interior Install Flooring Install Exterior Plumbing Install Exterior Electrical Install Exterior Siding Paint Exterior Install Roofing Install Exterior Doors Install Interior Doors

28 Examples of Software Engineering Activities
Planning Requirements Elicitation Analysis System Design Object Design Implementation Testing Delivery

29 Associations between Tasks, Activities, Roles, Work Products, and Work Packages
describes results in Work Package Work Product * Unit Of Work 1 Activity Task * 1 Role assigned to

30 Summary Projects are concerted efforts towards a goal that take place within a limited time Project participants are organized in terms of teams, roles, control relationships, and communication relationships. An individual can fill more than one role. Work is organized in terms of tasks assigned to roles and producing work products.

31 Backup Slides


"Chapter 3, Proje Organizasyonu ve İletişim, Bölüm 1" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları