Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Farklılaştırılmış Öğretim
Öğretimsel Koçluk Yaşam Koçluğu Yetkinlikler Proaktif Davranış Farklılaştırılmış Öğretim
2
BÖLÜM 3: PROAKTİF DAVRANIŞ
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ BÖLÜM 3: PROAKTİF DAVRANIŞ Ayşe BULDUK Anıl AKMAN Kemal AYBATAN
3
Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı Stephen R. COVEY
4
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
Karakter Etiği Başarının temeli olan dürüstlük, alçakgönüllülük, bağlılık, ölçülü olmak, cesaret, adalet, sabır, çalışkanlık, yalınlık, herkese iyilik ettir. Karakter etiği, etkili yaşamın temel ilkeleri olduğunu ve insanların, ancak bu temel ilkeleri öğrenip kendi temel kişilikleriyle bütünleştirdikleri taktirde gerçek başarıyla, yakalayabileceklerini öğretti.
5
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
İlkeler Hakkaniyet Tutarlılık Dürüstlük İnsan onuruna saygı Hizmet etme Üstün kalite Gelişime önem verme Koşulsuz sevgi Sabır Yardım etme Destek olma
6
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
Kişilik Etiği Başarı daha çok, kişiliğin, toplumdaki imajın, tavır ve davranışların, insanlar arası etkileşim süreçlerini kolaylaştıran beceri ve tekniklerin sonucunda elde edileceğini ifade eder.
7
Birincil ve İkincil Büyüklük
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Birincil ve İkincil Büyüklük Kişilik etiği ikincildir. İkincil özelliklerin uzun süreli ilişkilerde tek başlarına kalıcı bir değeri yoktur.Köklü bir dürüstlük ve temelde güçlü bir karakter yoksa, uzun süreli ilişkilerde başarısızlık ortaya çıkar. Karakter etiğinin temelinde etkili olmayı yöneten ilkeler vardır.
8
Paradigma “algılamak, anlamak, yorumlamak”
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Paradigma “algılamak, anlamak, yorumlamak” “Düşündüklerimiz yada inandıklarımız nesneleri görüşümüzü etkiler” J. Berger
9
Paradigma “algılamak, anlamak, yorumlamak”
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Paradigma “algılamak, anlamak, yorumlamak” “Hepimiz cisimleri oldukları gibi gördüğümüzü, nesnel olduğumuzu düşünürüz. Oysa bu doğru değildir. Biz dünyayı olduğu gibi değil olduğumuz gibi görürüz” “metro”
10
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
İçten Dışa
11
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
“Sürekli yaptığımız şey neyse, biz oyuz. O halde mükemmellik bir eylem değil, bir alışkanlıktır.” Aristo
12
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
Alışkanlık Bilgi (Kurumsal paradigmadır. Ne yapmalı, Neden yapmalıyız), Beceri (Nasıl yapmalı), Arzu (Yapma isteğimizin bir dürtüsüdür.) Kesişmesi olarak tanımlanmaktadır.
13
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
14
Ü: İstenilen sonuçların üretilmesi ÜY: Üretme Yeteneği
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Ü: İstenilen sonuçların üretilmesi ÜY: Üretme Yeteneği
15
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
“PROAKTİF DAVRANIŞ”
16
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
Özbilinç
17
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
Sosyal Ayna
18
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
3 Sosyal Harita Genetik Determinizm Psişik Determinizm Çevresel Determinizm
19
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
Tepki
20
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
Tepki
21
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
PROAKTİVİTE
22
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
3 Merkezi Değer Deneyimsel Bizim var ettiklerimiz Tutumsal
23
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
İnisiyatif
24
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
Etkin-Edilgen
25
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
Dilimizi Dinlemek Almanca
26
Reaktif / Proaktif olmak…
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Reaktif / Proaktif olmak… Reaktif Olmak Yapabileceğim hiçbir şey yok. İşte ben böyleyim. Beni öyle kızdırıyor ki. Buna izin vermezler. Bunu yapmam gerekiyor. Yapamam. Yapmalıyım. Keşke. Proaktif Olmak Seçeneklerimize bir bakalım. Farklı bir yaklaşımı seçebilirim. Duygularımı kontrol edebilirim. Ben etkili bir sunuş yapabilirim. Uygun bir tepkiyi seçeceğim. Seçerim. Yeğliyorum. Yapacağım.
27
Reaktif İnsanların Öğrenememe Hastalığı
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Reaktif İnsanların Öğrenememe Hastalığı Aslında sorun yok! “Sorunu kabul etmeme” Biz sorunu çözdük “Sorunu görüp de görmeme” Her şey aklımda “Bilgiyi paylaşmama” Gördüğüm bana yeter “İlişkilendirmeme” Ders almam, ders veririm “Ders almama” Ben bilirim sendromu “Bilgi üretilmesini engelleme” Suçlu kim “Sorunlarla kişileri karıştırma” Çözüm şu, hayır bu “Yapıyı ve sistemi anlamama” Biz başarılıyız “Geçmişin başarılarına sığınma”
28
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
İlgisizlik İlgi Alanı
29
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
İlgi Alanı Etki Alanı İlgimizin hangi dairenin içinde olduğunu anlamanın en kolay yolu “Olsaydı”lar ve “Olabilirim”leri birbirinden ayırabilmektir. İlgi alanı “Olsaydı”larla doludur.
30
Karşılaştığımız Sorunlar
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Karşılaştığımız Sorunlar Dolaylı Denetim Dolaysız Denetim Denetim Dışı
31
İlgi Etki Alanı Alanı İlgi Etki Alanı Alanı
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ İlgi Etki Alanı Alanı İlgi Etki Alanı Alanı PROAKTİF ODAK (Pozitif Enerji etki Alanını genişletir) REAKTİF ODAK (Negatif Enerji Etki Alanını daraltır)
32
“Olsaydı”lar ve “Olabilirim”ler
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ “Olsaydı”lar ve “Olabilirim”ler “Evimin borçları bitmiş olsaydı çok mutlu olurdum.” “Despot olmayan bir patronum olsaydı…” “Saha sabırlı bir eşim olsaydı…” “Daha itaatli çocuklarım olsaydı…” “Diplomam olsaydı…” “Kendime ayırabileceğim daha fazla zamanım olsaydı…”
33
Değneğin Diğer Ucu Sonuçlar-Hatalar
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ Değneğin Diğer Ucu Sonuçlar-Hatalar
34
REHBER ÖĞRETMENLERİN KOÇLUK VE METORLUK YETKİNLİKLERİ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.