Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Kavramlar, Dünyada ve Türkiye’deki Uygulamaları
E-İŞ Kavramlar, Dünyada ve Türkiye’deki Uygulamaları Ben faruk çubukçu, bugün sizlere günümüz iş dünyasında ve IT dünyasında sık konuşulan bir kavram olan E-iş (e-business) kavramına ilişkin bir toplantı yapacağız. Amacım kavramı açmak, sizlerle paylaşmak ve bu konuda bilinçlenmemizi sağlamak. Internet’in çok az kullanıldığı ülkemizde kişisel kullanımın yanı sıra kurumsal Internet kullanımını da bilinçli şekilde geliştirmek gerekiyor. Sunuda sizlerle bu konular ele alacağız.
2
İÇİNDEKİLER E-İŞ E-TİCARET Tanımı, Kapsamı E-Dönüşüm’ü Kavramak
Dünya’dan ve Türkiye’den Uygulama Örnekleri E-TİCARET E-Ticaret Nedir? E-Ticaret’e Geçiş İnternet Üzerinde Marka Oluşturmak Web Pazarlama Örnekler E-İş seminerlerine, E-Ticaret, uygulamalar ve konuklarla devam etmek istiyorum aslında.
3
BİLGİNİN ÖNEMİ! “Basit ama güçlü bir inancım var: Kazanmanız ya da kaybetmeniz bilgiyi nasıl topladığınıza, nasıl yönettiğinize ve nasıl kullandığınıza bağlıdır.” Bill Gates.
4
BİLGİNİN ÖNEMİ "Ya hızlı hareket edersiniz ya da ölürsünüz. Bu söylediğim "hız öldürür’ün tam tersidir." Richard McGinn, Lucent Technologies Yönetim Kurulu Başkanı
5
RAKAMLARLA INTERNET 1996’da yaklaşık 40 milyon kişi Internet’e bağlıydı. 1996’da amazon.com, 16 milyon dolarlık satış yaptı. 1996’da 627 bin domain adı kaydı vardı. 1997 yılında bu rakam 100 milyona ulaştı. 1997’de amazon’un satışları 148 milyon dolara ulaştı. 1997’de 1.5 milyon domain adına ulaşıldı. 2005 yılında Internet kullanıcı sayısı 1 milyar.
6
INTERNET (2001 yılında) Dünyada her iki dakikada bir INTERNET’E;
yeni kullanıcı bağlanıyor, yeni açık arttırım başlıyor, 3- Amazon.com’da $’lik satış yapılıyor, 4- Yahoo com.’da sayfa okunuyor, 5- Internet’in içinden 50 trilyon bit ses datası, 100 trilyon bit veri geçiyor. Kaynak:
7
INTERNET’TEN PARA KAZANMAK?
E-TİCARET REKLAM GELİRİ ALABİLECEK SİTELER YAPMAK E-İŞ İLE İŞİNİZİ DAHA ETKİN YAPABİLMEK: MALİYET TASARRUFU, VERİMLİLİK sağlamak.
8
TEKNOLOJİNİN 50 MİLYON KİŞİYE ULAŞMASI İÇİN GEÇEN SÜRE
Web PC TV Radyo 4 yıl 16 yıl 13 yıl 38 yıl Kaynak:
9
HER BİR BANKA İŞLEMİNİN MALİYETİ
Internet PC Bankacılığı ATM Telefon Şube 0.01$ 0.015$ 0.27$ 0.52$ 1.27$ Kaynak:
10
TÜRKİYE’de ŞİRKETLERİN INTERNET KULLANIM AMAÇLARI
Rakip ve sektörel takip Diğer ofislerde iletişim ve bilgi paylaşımı Şirket içi bilgi paylaşımı Şirket ile kurumsal müşteriler arasında bilgi paylaşımı Kurumsal müşteriler arasında bilgi paylaşımı Müşteri bilgileri toplama Banka işlemleri Tedarikçilerle bilgi paylaşmı Ürün ve hizmet satın alma Vergi ve mali işlemleri %79 %75 %73 %64 %60 %57 %57 %55 %50 %22 Kaynak: Anderson, 2001
11
BİLGİ TOPLUMU Tarım toplumundan sanayi toplumuna geçiş (1765- Buhar Makinesi) Sanayi Toplumundan Bilgi Toplumuna geçiş (1980-Teknolojinin her alanda kullanımı) Katma Değeri Yüksek Sektörler?
12
YENİ EKONOMİ Eski ekonomi “imalat “ üzerine kuruludur.
Yeni ekonomi müşteri odaklı ve rekabetin olduğu bir sistemdir. Teknoloji, şirketlerin tüm işlemlerinde kullanılır.
13
YENİ EKONOMİ Özellik ESKİ EKONOMİ YENİ EKONOMİ Pazar Ulusal Küresel
Üretim Yönetimi Kitlesel Üretim Esnek Üretim Üretim Faktörleri Sermaye, Çalışan Yenilik, Bilgi Teknoloji Mekanizasyon Dijitalleştirme Rekabet üstünlüğü Maliyet Yenilik, kalite, Pazar bilgisi Pazarlama Kitlesel Kişisel
14
E-İŞ
15
E-İŞ NEDİR? E-İŞ: İşlerin, ilişkilerin ve prosedürlerin
Elektonik ortama aktarılması ya da elektronik ortamda yapılmasıdır. İşlerin, ilişkilerin ve prosedürlerin yerine getirilmesinde Internet’in kullanılmasıdır. E-TİCARET: Internet üzerinden Para kazanılacak aktiviteler.
16
E-İŞ İnternet teknolojileri şirketlerin çalışma şekillerini, faaliyet sınırlarını tamamen değiştirmiştir. Şirketlerin rollerini yeniden tanımlama olanağı doğmuştur. Herkes kendini adapte edebilir. KOBİ’ler, büyük şirketler, vb. E-iş: İletişim teknolojileri kullanımıyla şirketler arasında ve şirketilerin son tüketiciye mal ve hizmet transferini sağlamaktır.
17
E-İŞ NELERİ KAPSIYOR? E-İş E-Ticaret
18
E-İŞ NE SAĞLAR Tekrarlanan süreçlerin ortadan kalkması ve verimliliğin artması Envanter yönetimine yararlar sağlar. Yeni pazarlara yönelerek, müşteriye özel ürün ve hizmet sunmayı sağlar. Maliyetlerin kontrolü Değer yaratmak Gelir artırmak
19
E-İŞ NELERİ KAPSIYOR? Müşteri İlişkileri Yönetimi
Tedarik Zinciri Yönetimi Kurumsal Kaynak Planlaması Bilgi Yönetimi Uzaktan Eğitim
20
ENTEGRASYON Dağıtım Kanallarının Entegrasyonu
Tedarikçiler ve müşteriler arasındaki dağıtım kanalının , Web sitesi vb teknolojilerle entegre edilmesi. Organizayondaki Entegrasyon İşletmenin bütün işlevlerini bütünleştirmek. Planlama, üretim, pazarlama, dağıtım, satış, satış sonrası hizmet, araştırma ve geliştirme.
21
E-İŞ’in DÜNYADAKİ DURUMU
Milyar $
22
E-İŞ’in TEMELİ Teknoloji yatırımı Yeni iş süreçleri
Strateji gerektirir: Sadece BT işi değil Pazarlama/Satış tekniklerinin gözden çeçirilmesini (Hızlı ve müşteri odaklı çalışmak) Rekabet Bilgi Yönetimi Müşteri İlişkilerini Yönetimi
23
E-İŞ’İN ŞİRKETLERE GETİRECEKLERİ
Maliyetleri düşürmek Satışları artırmak Müşteri potansiyelini artırmak Rekabet üstünlüğü sağlamak Kaliteyi artırmak Globalleşmek Verimliliği arttırmak Müşteri memnuniyeti arttırmak %25 %22 %22 %15,6 %9,4 %9,4 %9,4 %12,8 Kaynak: Anderson, 2001
24
E-İŞ’İN BAŞARISI E-iş’in başarısını etkileyen faktörler:
İşin türü: Internet’e uygun olmalıdır. Rekabet: Rekabetin az olduğu alanlar daha iyidir. Müşteri tabanı: Potansiyel müşteri sayısı ve para ödeyerek bir hizmeti alma eğilimleri. Web sitesininin özellikleri: Şık ve kolay bir site. Ayrıca hızlı ve güvenli. Servis kalitesi: “Tatmin olan müşteri yeniden gelir ve daha fazla para harcar”.
25
E-İŞ’TE BAŞARININ ÖLÇÜMÜ
Online sunulan hizmet hacmi Online bağlantı sayısı/iş yapan müşteri sayısı Online satın alınan ürün sayısı Online yapılan ciro. Müşteri memnuniyeti.
26
E-DÖNÜŞÜM Bilgi Teknolojilerinin işe kattığı değeri ortaya koymak.
E-Dönüşüm Projeleri üretmek gerekiyor: Finansal getirileri Finansal olmayan getirileri Yeni iş yaratma olanakları Teknoloji’nin yanı sıra Liderlik ve Yönetim
27
E-DÖNÜŞÜM Intranet geliştirmek Web Sitesine sahip olmak
E-İş’e başlamak.
28
GEREKLİ DEĞİŞİM Stratejilerdeki Değişim Teknolojideki Değişim
İş Süreçlerindeki Değişim Organizasyondaki Değişim
29
E-DÖNÜŞÜM-FIRSATLAR Müşteri odaklı çalışabilmek 7 x 24
Veritabanı Çözümleri (OLAP vb) Kişiselleştirme Daha uygun, hızlı, özel ürün ve hizmet Müşteri memnuniyeti, bağlılığı Maliyetlerin düşmesi Tekrarlanan süreçlerin azalması Verimlilik artışı
30
E-DÖNÜŞÜM-TEHDİTLERİ
E-Dönüşümü başlatamamak Teknolojik Altyapı Sorunları Güvenlik tehditleri Bilgisayar Teknolojilerinin Maliyeti Finansal Durum Destek ve danışmanlık hizmetleri
31
E-DÖNÜŞÜM E-dönüşüm projesi hazırlanacak
E-dönüşüm projeleri tepeden gelecek. 1. Liderlik 2. Eğitim 3. BT alt yapısı
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.