Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Yeni Pazarlama Teknikleri
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
2
Konular Pazarlama Kapsamındaki Değişim Değer Pazarlaması
Pazar Yönlülük Müşteri Memnuniyeti Niş Pazarlama Veri Tabanlı Pazarlama Mobil Pazarlama Pazarlamada Sanal Topluluklar Ağızdan Ağıza İletişim ve Pazarlama Amaca Yönelik Pazarlama Etkinlik Pazarlaması Sosyal Pazarlama
3
Müşteri Memnuniyeti Ya memnun et Ya da Terket Mutlu Müşteri
4
Ne yapmalı… Tüketiciye Yönelik Tutum Bütünleşmiş Pazarlama Çabaları
HP: Pazarlama sadece pazarlama birimine bırakılmayacak kadar önemlidir Müşteri Tatmin Ederek Kar Etme Kar oksijen gibidir, eğer yeterli değilse fazla yaşayamazsınız, ama yaşamanın sadece nefes alıp vermek olduğunu düşünüyorsanız bir şeyleri kaçırıyosunuz.
5
4P’den 4’C ye…. Ürün Müşteriye Sunulan Değer (Customer Value) Fiyat
Dağıtım Tutundurma Müşteriye Sunulan Değer (Customer Value) Müşteri Maliyeti (Customer Cost) Müşteriye Kolaylık (Customer Convenience) Müşteri İletişimi (Customer Communication)
6
Müşteri Memnuniyeti Kavramı
Bir mal yada hizmetin satın alınması esnasındaki beklentiler ve kullanımı sonucu elde edilen deneyimin bir çıktısı olarak kabul edilir.
7
Müşteri Memnuniyeti Kriterleri
Beklentiler Algılanan Kalite Algılanan Değer Müşteri Şikayetleri Müşteri Sadakati
8
Beklenti Geçmiş Deneyim İşletmenin Vaatleri
Bu otelde Sürprizlerle Karşılaşmayacaksınız !...
9
Algılanan Kalite Müşterinin bir ürünü satın almadan önceki beklentileri ile ürünü satın aldıktan sonra elde ettiği deneyimini kıyaslamasının bir sonucu olup, müşterinin beklentileri ile algılanan performans arasındaki farklılığın yönü ve derecesidir
10
Algılanan Kalite Ürünün Performansı Güvenilirlik Uygunluk Dayanıklılık
Hizmet Yeteneği Estetik İmaj
11
Algılanan Değer Ürünün elde edilme maliyetlerinin karşılaştırılması sonucu ortaya çıkan yargıdır. İki süreç vardır Ürün içi Karşılaştırma(Ürün özellikleri ve kullanımla ulaşılmak istenen hedeflerin karşılaştırılması) Ürün dışı karşılaştırma (Aldıkları ürün özelliklerini arzu ettikleri özelliklerle karşılaştırılması)
12
Üç Strateji vardır Müşterinin algıladığı değere göre ürün üretmek Üretilenler sorunlara karşı alternatif çözümlerdir(Fabrikada kozmetik üretip, öağazada umut satmak) Uzun dönemli ilişki
13
Müşteri Şikayetleri Her şikayet bir armağandır
Müşterilerin çok azı şikayet eder. Şikayet eden müşterilerin çoğu, şikayetlerine çözüm getirilirse iş yapmaya devam eder
14
Müşteri Sadakati En karlı müşteri
Müşterinin seçim hakkı olduğunda aynı markayı satın alma yada benzer ihtiyaçlarına çözüm bulmak için her zamanki sıklıkla aynı mağazayı tercih etme eğilimidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.