Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM BECERİLERİ
MDBS 115 Kenan BAŞARAN Bahar –
2
İLETİŞİM İLETİŞİM, BİR AMACI GERÇEKLEŞTİRMEK İÇİN
BİLGİ, DUYGU, GEREKSİNİM, NİYET VE DÜŞÜNCELERİN, YAZI, İŞARET, KONUŞMA, MİMİK VE HAREKETLER ARACILIĞIYLA SESLİ SESSİZ YA DA YAZILI OLARAK AKTARILDIĞI BİR SÜREÇTİR Kenan BAŞARAN 2
3
MESAJ VERİCİ KİŞİ ANLAMI KODLAMA G E R İ B L D M K A N L KODU AÇMA G Ü
T Z A M A N M E K A N ALICI KİŞİ 3
4
İLETİŞİM TÜRLERİ SÖZSÜZ İLETİŞİM
SÖZSÜZ İLETİŞİMDE DUYGULAR DAHA KOLAY İFADE EDİLEBİLİR VE SÖZSÜZ MESAJLARA KARŞI DUYARLI OLUNURSA KARŞIDAKİNİN NE HİSSETTİĞİ DAHA İYİ ANLAŞILIR. Kenan BAŞARAN 4
5
İLETİŞİM SÖZ : % ? SES : % ? BEDEN DİLİ: % ? SÖZ: % 7 SES: % 38
(Dikkat Vücudunuz konuşuyor.Ahmet Şerif İZGÖREN) Kenan BAŞARAN 5
6
İNSANLAR NE DEDİĞİNİZE DEĞİL, NE YAPTIĞINIZA BAKAR.
6
7
“DAVRANIŞINIZ NE İSE SİZ O’SUNUZ” DÜNYADAN ALACAĞIMIZ KARŞILIK , DÜNYAYA VERDİĞİMİZ TEPKİYE BAĞLIDIR. BU YÜZDEN ÇEVREMİZDE OLUMLU İZLENİMLER BIRAKACAK BEDEN DİLİ ÖZELLİKLERİNİ BİLMEK İŞİMİZE YARAYABİLİR. 7
8
“NE SÖYLEDİĞİNİZ DEĞİL,
NASIL SÖYLEDİĞİNİZ ÖNEMLİDİR.” J. TSCHOHL ‘İNSANLAR BİZLERİ, NE YAPTIĞIMIZ, NASIL GÖRÜNDÜĞÜMÜZ, NEYİ NASIL SÖYLEDİĞİMİZLE DEĞERLENDİRİR VE SINIFLANDIRIR. ’Dale Carnegie.
9
BEDEN DİLİ (Body Language)
NEDEN BEDEN DİLİ ? İŞ ve SOSYAL YAŞAMDA BAŞARILI OLMAK İÇİN BAŞKALARININ GERÇEKTE NE SÖYLEMEK İSTEDİKLERİNİ ANLAMAK İÇİN KARŞIMIZDAKİLERİ DAHA İYİ ANLAYARAK ETKİLİ BİR İLETİŞİM KURMAK İÇİN BAŞKALARI ÜZERİNDE OLUMLU ETKİ YARATARAK AMACIMIZA ULAŞMAK İÇİN KENDİ VÜCUT HAREKETLERİMİZİ DAHA İYİ DENETLEYEREK SOSYAL ORTAMLARA DAHA ÇABUK UYUM SAĞLAMAK İÇİN (
10
SÖZSÜZ İLETİŞİM (Non-verbal Communication)
DURUŞ (POSTURE) DOKUNMA OTURUŞ-AÇI-KONUM ALAN–BÖLGE-MESAFE KIYAFET – AKSESUAR ÇEVRE BAŞ HAREKETLERİ YÜZ İFADELERİ GÖZ TEMASI SES TONU KOKU JEST VE MİMİKLER
11
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
BAŞ HAREKETLERİ Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 11
12
BAŞ HAREKETLERİ BAŞI SALLAMA (öne-arkaya, sağa-sola)
BAŞ YUKARIDA, HAREKETSİZ YANA EĞİK ÖNE EĞİK İKİ EL BAŞIN ARKASINDA KENETLENMİŞ
13
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
YÜZ İFADELERİ Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 13
14
YÜZ HAREKETLERİ DUYGULAR (EMOTIONS) ÜZÜNTÜ (SADNESS) KORKU (AFRAID)
MUTLULUK (HAPPINESS) HİDDET (ANGER) NEFRET (DISGUST) ŞAŞIRMA (SURPRISE)
15
TEBESSÜMÜ UNUTMAYIN GÜLER YÜZLÜ OLUN 15
16
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
GÖZ TEMASI Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 16
17
GÖZ TEMASI İŞ BAKIŞI ALINDA HAYALİ ÜÇGEN SOSYAL BAKIŞ
GÖZLER–AĞIZ ARASINDA HAYALİ ÜÇGEN MAHREM BAKIŞ YAKIN İSE: GÖĞÜS ORTASINDA ÜÇGEN UZAK İSE:GÖZLERLE BACAK ARASI ÜÇGEN
18
GÖZ TEMASI YAN BAKIŞ GÖZLE DIŞARIDA BIRAKMA
ÇATIK ALIN,KAŞLAR VE AĞIZ KÖŞELERİ AŞAĞI GÖZLE DIŞARIDA BIRAKMA BAŞ GERİDE, BURNUN ÜZERİNDEN BAKMAK GÖZ BEBEKLERİ KÜÇÜK İSE: MEYDAN OKUMA, NEFRET, İLGİ AZLIĞI, GÜVENSİZLİK, YORGUNLUK... BÜYÜK İSE: HOŞLANMA,KORKU,İLGİ DUYMA,DÜRÜSTLÜK,RAHATLIK VE GÜVEN...
19
GÖZ TEMASINI İHMAL ETMEYİN
KONUŞURKEN GÖZLERE BAKIN GÖZ TEMASINI İHMAL ETMEYİN 19
20
POSSIBLE INDICATORS OF LYING OR DECEPTION
PINOCCIO SYNDROME HANDS COVER MOUTH AVOIDANCE OF EYE CONTACT DECREASE IN SMILING MANIPULATION OF CLOTHING SUDDEN SHIFT IN POSTURE HIDING BEHIND SOMETHING
21
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
SES TONU Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 21
22
‘SES TONU DUYGULARIN EN ÖNEMLİ GÖSTERGESİDİR.’
SES TONU: İNİŞ,ÇIKIŞ,SORU CÜMLELERİ, DÜZ CÜMLE TEMPO: HIZLI, YAVAŞ, AKICI, MAKİNALI TÜFEK GİBİ SES YÜKSEKLİĞİ: BAĞIRMADAN SÖZCÜKLERE ANLAM KATMAK SES KALIPLARI: DURAKLAMA, NEFES ALMA YERLERİ ‘SES TONU DUYGULARIN EN ÖNEMLİ GÖSTERGESİDİR.’
23
SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN
SES TONUNUZU İYİ AYARLAYIN SESİNİZİ NASIL KULLANDIĞINIZIN VE SES TONUNUZUN FARKINDA OLUN 23
24
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
KOKU Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 24
25
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
Jest ve Mimikler KenanBaşaran KenanBaşaran 25
26
EL ve KOL HAREKETLERİ KOL KAVUŞTURMA ENGELİ
ELLERİ ÖNDE KAVUŞTURMA ENGELİ ELLERİ MEŞGUL TUTUP İÇ GERGİNLİĞİ AZALTMA *KOKTEYDE DEVAMLI YİYİP İÇME *KIYAFETE ÇEKİ-DÜZEN VERME *ELBİSEDEN HAYALİ İPLİK TOPLAMA *BIYIK VEYA SAKALINI DÜZELTME ÇANTA, DOSYAYI YUKARIDA TUTMA CEP TELEFONU İLE MEŞGUL OLMA
27
BACAKLARIN KULLANILIŞI
BACAK BACAK ÜSTÜNE ATMA ‘DÖRT’ DURUMU BİLEKLERİ KİLİTLEME AYNALAMA
28
İFADE ETMEK İSTEDİĞİNİZ DUYGULARINIZI ORTAYA KOYACAK DURUŞ SERGİLEYİN
28
29
JESTLERİ UNUTMAYIN ELLERİNİZİ CEBİNİZDE TUTMAKTAN VE KOLLARINIZI KAVUŞTURMAKTAN, ELLERİNİZLE AĞZINIZI ÖRTMEKTEN KAÇININ. 29
30
NEZAKETLİ OLMAYI İHMAL ETMEYİN
NAZİK OLUN 30
31
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
VÜCUDUN DURUŞU Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 31
32
GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ,
SICAK BİR YÜZ İFADESİ, CANLI BİR BAKIŞ, GÜVENLİ VE RAHAT BİR DURUŞ, TOPLUMSAL STATÜNÜZE UYGUN BİR DIŞ GÖRÜNÜŞ, KONUŞTUĞUZ KİŞİYE YÖNELİŞİNİZ HİÇ ŞÜPHE YOK Kİ İLİŞKİNİZİ YÜRÜTMEDE ÖNEMLİ ROL OYNAYACAKTIR. 32
33
OTURMA BİÇİMLERİ (Orientation)
KAPLANAN ALAN ARKAYA YASLANMA: DURUMDAN MEMNUN KOLTUK UCUNA İLİŞME: KALKIP GİTMEYE HAZIR BEDEN DURUŞU DİK DURUŞ,OTURUŞ: CANLILIK VE HAYAT ENERJİSİ İFADESİ ÇÖKÜK OTURUŞ: ÇEKİNGENLİK VE AZALMIŞ HAYAT ENERJİSİ BEDEN YANDAKİ KİŞİYE EĞİK: O KİŞİYE OLAN İLGİ İFADESİ BEDEN YANDAKİ KİŞİDEN AKSİ YÖNDE: DUYGUSAL VE ZİHİNSEL UZAKLAŞMA SEÇİLEN YER KAPIYA YAKIN: ÖZGÜVEN EKSİKLİĞİ MERKEZE, EV SAHİBİNE YAKIN: ÖZGÜVENİ YÜKSEK, KENDİNDEN HOŞNUT KİŞİLER
34
OTURMA DÜZENİ KARŞI KARŞIYA OTURMAK 90 DERECELİK AÇI İLE OTURMAK
YAN YANA OTURMAK ÇAPRAZ OTURMAK
35
OTURURKEN... AYAKTAYSANIZ, DİK DURUN.
OTURUYORSANIZ SANDALYE VE KOLTUĞUNUZU TAM OLARAK DOLDURUN VE ARKANIZA YASLANIN. BİRİSİYLE KONUŞURKEN VE BİRİSİ DOĞRUDAN SİZİNLE KONUŞURKEN ÖNE EĞİLİN VE İLGİNİZİ GÖSTERİN.
36
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
AÇI - KONUM Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 36
37
DAİMA KONUŞTUĞUNUZ VEYA SİZİNLE KONUŞAN İNSANA DÖNÜK DURUN.
YÖNELİŞ DAİMA KONUŞTUĞUNUZ VEYA SİZİNLE KONUŞAN İNSANA DÖNÜK DURUN. 37
38
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
TEMAS Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 38
39
DOKUNMA TOKALAŞMA ÇEŞİTLERİ KEMİKKIRAN ÖLÜ BALIK İŞ BİTİRİCİ
40
DOKUNMAKTAN KAÇINMAYIN
40
41
41
42
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
KILIK KIYAFET Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 42
43
AKSESUARLAR ÜNİFORMA MARKALI ÜRÜNLER GÖZLÜK SİGARA, PURO, PİPO
SAKAL, BIYIK ROZET
44
“DOĞRU GIYININ, ÖNEMLI GÖRÜNÜN KARŞILIĞINI HER ZAMAN ALIRSINIZ.”
KENDİNİZE ÖZEN GÖSTERİN "ÇEVRENİZDEN GÖRECEĞİNİZ İTİBAR VE SAYGI, KENDİNİZE GÖSTERDİĞİNİZ ÖZEN KADARDIR." - GİYİMİNİZE DİKKAT EDİN (Dış görünüş) “DOĞRU GIYININ, ÖNEMLI GÖRÜNÜN KARŞILIĞINI HER ZAMAN ALIRSINIZ.” 44
45
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
KİŞİSEL ALAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 45
46
İLETİŞİMDE ALANLAR İLETİŞİMDE BİR TAKIM BÖLGELER VE HAKİMİYET ALANLARI VARDIR ÖZEL ALAN ( 0 – 50 cm.) KİŞİSEL ALAN ( 50 – 120 cm.) SOSYAL ALAN ( 120 – 360 cm.) ORTAK ALAN ( 3.50cm + ) Kenan BAŞARAN 46
47
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
ÇEVRE & MEKAN Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 47
48
SÖZSÜZ İLETİŞİM * BEDEN DİLİ*
ZAMAN VE KÜLTÜREL FAKTÖRLER Kenan BAŞARAN KenanBaşaran 48
49
YA ÜMİTSİZSİNİZ. YA DA ÜMİT SİZSİNİZ. YA ÇARESİZSİNİZ.
YA DA ÇARE SİZSİNİZ. Behçet Necatigil
50
HOŞÇAKALIN SUNUM BİTTİ İLETİŞİM DEVAM EDİYOR Kenan BAŞARAN 50
51
PERCEPTION & COMMUNICATION
MLDE 116 INTERPERSONAL COMMUNICATION SKILLS 51
52
. . . PERCEPTION CONNECT THE NINE DOTS : WITHOUT LIFTING YOUR PENCIL
. . . CONNECT THE NINE DOTS : WITHOUT LIFTING YOUR PENCIL FROM THE PAPER USE FOUR STRAIGHT LINES 52
53
PERCEPTIONS IN EVERYDAY COMMUNICATION, OUR WORDS AFFECT HOW WE PERCEIVE OTHERS, SITUATIONS, EVENTS, BEHAVIORS AND OURSELVES. IF WE PERCEIVE NINE DOTS AS A SQUARE, WE CAN’T SOLVE THE PROBLEM. WE COMMUNICATE WITH PEOPLE ACCORDING TO HOW WE PERCEIVE THEM 53
54
PROCESS OF PERCEPTION PERCEPTION IS AN ACTICE PROCESS OF CREATING MEANING BY SELECTING, ORGANIZING AND INTERPRETING PEOPLE, OBJECTS, EVENTS, SITUATIONS, AND OTHER PHENOMENA. SELECTION: WE NOTICE THINGS THAT STAND OUT. (unusual, bigger, lauder, bright. WATCH & LISTEN WHAT’S GOING ON AROUD YOU...& WHAT’S HAPPENING INSIDE YOU: HUNGRY, SLEEPY.. WE ARE NOT CONSCIOUS MOST OF THESE PHENOMENA, WE CANNOT ATTEND EVERYTHING AROUND US. 54
55
PROCESS OF PERCEPTION 2. ORGANIZATION:
AFTER SELECTING WHAT TO NOTICE, WE ORGANIZE WHAT WE HAVE NOTICED AND ATTRIBUTE MEANING TO IT. STEREOTYPES PREJUDICE 3. INTERPRETATION SUBJECTIVE PROCESS OF EXPLAINING OUR PERCEPTIONS. WE CONSTRUCT EXPLANATIONS FOR THEM. 55
56
THANKS FOR LISTENING , Kenan BAŞARAN 56
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.