Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ORGANİZE ECZANELER YARATABİLMEK
Nilgün ÖNCEBE
2
Listeleme veya Giriş bedeli
Büyük perakendecilerin ürünü rafda bulundurma karşılığı talep ettiği ücreti ifade ediyor.
3
ÜRÜNÜN MALİYETİ Ürünü rafa koyarak bir performans riski alınır. Ayrıca kırtasiye yükü, depo ve rafların organizasyonu bir ürünü rafa koymanın maliyetini oluşturan faktörlerdendir.
4
NİÇİN GİRİŞ ÜCRETİ? Rafdaki bir ürün çıkartılıp yerine yeni ürün konulunca ürünün eczanede takip edilip desteklenmesi için personel bulunduruyoruz. Bunlar idari yükleride beraberinde getirir. Bu maliyetleri üreticiyle paylaşmak adına giriş ücretleri talep edilmelidir..
5
Giriş ücreti neye göre belirlenir? .
Bu ücret mağazaya ilk girişde ödenebilir. Miktarı belirleyen onlarca faktör vardır: Ürünün bilinirliği. Dünya üzerindeki satış hacmi Eczaneye katacağı değer Yerli muadili varmı Kar marjı Reklam bütçesi
6
ECZANELERDE UYGULAMALAR
Satılacak eczane sayısı da ücreti belirler. Örneğin 300 pged üyesinden kaç tanesi bayi olmayı Kabul ederse giriş ücreti miktarıda bayi eczane sayısına göre artış gösterecektir. Bunların forumlarda duyurulması???
7
RAF GİRİŞ BEDELİNDE ALT-ÜST FİYATLAR
Ürün sayısı çoğaldıkça raf giriş bedelide artar. Eğer ürün markalaşmış bir ürünse veya reklamı yapılıyorsa Yani tüketici ürünü direkt talep ediyorsa bu giriş bedeli pazarlığa tabi olabiliyor. Burda da alt ve üst fiyatlar belirleniyor.
8
ÜRETİCİNİN ÖZELLİKLERİ
Üretici gelen talepleri karşılayabilme gücünde olmalı. Tüketici şikayetleriyle eczaneler karşı karşıya kalıyor. Üreticinin tüketici taleplerini karşılayabilmesi gerekir. Stok devir hızına göre belirlenebilir. Satılmayan ürünü üretici geri almak zorunda kalır
9
RAFA GİRME Bircok yeni ürün ve sınırlı sayıda eczane var. burda eczane aynı zamanda parakendeci olarakda isimlendirilebilir. Ürünlerin tüketici tercihlerinde ön plana çıkması yada terih edilir olması eczanedeki raflarda yerini almasıyla kolaylaşıyor.
10
NİÇİN ECZANELER Ayrıca büyük parakende zincirlerinin talep ettiği yüksek raf ücretleri yeni firmalar için finansal gücüde sınırlıysa eczaneleri tercih sebebi yapıyor. Amerikalı parakendeciler 2003 yılında üreticilerden 9 milyar dolar listeleme bedeli almıştır. Türkiye’de ise bir ürünün markete girme bedeli dolardan başlayıp dolara kadar çıkabiliyor. Eğer birkaç marka sokmak istenirse bedel de aynı oranda artıyor.
11
Bir örnek ; Temizlik ürünleri pazarına yeni giriş yapan bir şirket yüksek pazar kapsamasına ulaşmak için büyük bir parakende zincirinin kapısını çaldı. Ürününe güveniyordu. Parakende zinciri yılda dolar karşılığı firmaya raf yeri vermeyi Kabul etti. Ancak kısa bir sure sonra stok devir hızı düşük olduğu gerekçesiyle ürün rafdan indirildi. Yani 250bin dolar havaya uçtu. Dağıtım kanallarında ORGANİZE PARAKENDE ZİNCİRLERİNİN gücü her geçen gün artıyor.
12
SONUÇ: Biz eczaneler nasıl organize olmalıyız.
Kendi gücümüzün farkına nasıl varmalıyız. Bu gücü PGED olarak nasıl değerlendirmeliyiz.
13
ÖRNEK FİKİRLER; Çay firması PGED eczanelerine çay standını bedelsiz göndermeli. Tekrar siparişleri ücretli olabilir. Başka firma her siparişe en az %10 ek PGED iskontosu vermeli. Her siparişin % 10’u kadarı MF olarak verilmeli. Derneğe reklam katkı payı verilmeli.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.