Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanYildir Gunaydin Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
PUSULA Güçlü Etik Değerler Geliştirmek Semra Baysan Merck Sharp & Dohme Dış İlişkiler Direktörü 18 Ekim 2001
2
Gündem Neden Etik? Neden Şimdi? Yasalara Uyum / Etik Olmak Neler Yapıyoruz? İlaç Sektörüne Bakış Pusula?
3
Neden Etik., Neden Şimdi? Globalleşme: bölgeler arası iletişim, ekonomik durum, politik sistemler Herkes etkileniyor “Kötü Oyuncular” sistem dışına.. –artan şeffaflık ve yüksek etik standartlar sayesinde, önce izole olacak, sonra sistem dışına çıkarılacaklar
4
Global standartlar ile uyum Sağlam, güvenilir ekonomi Yolsuzluklarda azalma Dolar / Euro karşısında güçlenen Lira Kuvvetli, sağlam toplum Yasalara uyumda artış Yabancı yatırımcılar için cazip olma Neden Etik., Neden Şimdi?
5
Toplumlarda değişen beklentiler –Şeffaflık –Çevre Koruma –İnsan Hakları “Toplumsal Sorumluluk” Neden Etik., Neden Şimdi?
6
İş dünyasının değişen rolü –Standartları oluşturma –Eğitim –Şirket ortaklarının beklentileri –Çevre duyarlılığı –Toplumsal sorumluluk Neden Etik., Neden Şimdi?
7
Gelişen Ülkelerin Değişen Rolü Kaynak: The Transparency International Corruption Perceptions Index 2001, www.transparency.de *Puanlar 10 (en temiz) ve 0 (yüksek yolsuzluk) arasında verilmiştir
8
Organizasyonel Etik Uluslararası yasalara uymak Ulusal Yasalara Uymak Organizasyonel değerlerin öncülüğü Kişisel değerlerin öncülüğü Etik - Açılım/Yapı
9
Yasalara Uyum / Etik Olmak Pusulanız...
10
Neler Yapıyoruz? Merck Sharp Dohme, 1995 yılından bu yana ERC (Ethics Resource center) ile işbirliği 1997 “İlaç Sektöründe Etik İş Uygulamaları” semineri 1999 “ERC, Etik Fizibilite Çalışması” 2000 “Etik Zirvesi 2000” 1999 - TEDMER kuruluş çalışmaları...
13
İlaç sektörünün itibarı Hekim ve eczacılarla ilişkiler Yasal süreçler İlaç Sektörüne Bakış
15
Halk Kime Güveniyor? Kimden Bilgi Alıyor? –Hekimler –Eczacılar –Hemşireler Strateji Mori Araştırması 2000 Güven…
16
Reklam, tanıtım limitasyonları nedeniyle hekim ve eczacının sanayi için ayrıcalığı Hekim ve eczacının “Fikir Önderi” konumu Dağıtım kanalı değil iş ortağı Sanayici-Hekim-Eczacı İlişkisi
17
Katma değer Hekim ve eczacının mesleki ve bireysel gelişimine katkı Güçlü bir ilaç sanayii için hayati bir ilişki Sanayici-Hekim-Eczacı İlişkisi
18
Fikri Mülkiyet Hakları / Patent Yasası: Yaşam standartlarına katkıda bulunacak buluşların sürekliliğini sağlamak Buluşları cesaretlendirmek AR-GE süreçlerinde yapılan yatırım ve alınan riskleri ödüllendirmek IFPMA Patent ve Fikri Mülkiyet Kitapçığı, 1998 Baskısı Yasal Süreçler...
19
İlaç Sektörünün özeleştirisi İtibarının arttırılması Sektörün çağdaşlaşması “Etik Değerlerin” gözden geçirilmesi İlaç Sektörü Sonuçlar
20
Hangi “Etik Değerler”? Sektörlerin, Mesleklerin Global Etik Değerleri, Ulusal Değerler, Kırsal / Kentsel Değerler... Sonuçlar
21
PUSULA: “Türkiye Etik Değerler Merkezi TEDMER” Sonuçlar...
22
TEDMER
23
Boğaziçi Üniversitesi Etik Kulübü
24
Davet... Daha İyi Bir Türkiye İçin...
25
Kararlıyız... Merck Sharp & Dohme olarak Türkiye’de Etik İş Uygulamalarının iyileştirilmesi ve geliştirilmesine öncülük etmeye ve bu konudaki çalışmaları desteklemeye devam etmeye kararlıyız...
26
Tesekkürler...
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.