Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanBirgun Onarici Değiştirilmiş 9 yıl önce
1
OSMAN ACAR 23368074520 KONU Drift Nedir? Nasıl yapılır GENEL AMAÇ Bilgi Vermek ÖZEL AMAÇ Dinleyicilerin, yeni bir spor dalı olan Drift’ i tanımaları ve konu hakkında bilgi sahibi olmaları
2
Drift’in Doğuşu Japonya’nın dağlık coğrafyası ve bol virajlı yolları yepyeni bir motor sporları dalının doğmasını sağladı.
3
Japonya’da 80 li yılların sonunda dağ yollarındaki virajları hızlı dönmeye çalışırken icat edilen bu spor dalı büyük bir hızla tüm dünyayı sarmaya başlamıştır.
5
Temelde otomobillerin virajları arkalarını kaydırarak dönmesinden oluşan bu spor, her ne kadar otomobillerin tur dereceleri düşse de ortaya çıkan görüntü büyük izleyici kitlelerini pistlere çekmeyi başarıyor.
6
Drift Her Otomobille Yapılır mı? Drift otomobilleri arkadan itişli ve kilitli diferansiyele sahiptir. Bu sayede otomobilin arkası kayarken sürücü aracı kontrol altında tutulabiliyor.
7
Bunun dışında otomobillerde büyük ebatlı jantlar ve lastiklerin bulunması da gerekmekte, aksi halde otomobilin yanal direnci yol tutuşunu olumsuz etkileyebilir ve lastiklerin janttan çıkmasına neden olabilir.
9
Drift Teknikleri EL FRENİ Viraja giriş esnasında debriyaja basılır, aracın hızı ayarlandıktan sonra el freni çekilir,arkadan kaymanın başlamasıyla birlikte gaz veriler ayak debriyajdan çekilir ve kaymakta olan arka kısım gaz ve kontra ile kontrol edilir.
10
VİTES İLE LASTİKLERİ KİLİTLEME Viraja yaklaşırken vites küçültülür.Aracın burnu viraj içine doğru çevrilir.Debiyaj hızlıca bırakılarak arka lastiklerin kilitlenmesi sağlanır,bu şekilde aracın kuyruğu kaymaya başlar.Ardından gaz verilerek bu kayma hareketi devam ettirilir.
11
GÜÇ İLE Virajın merkezine yaklaşıldığında dip gaz vererek aracın arkasının kayması sağlanır.Bundan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Bu teknik için güçlü çekişe sahip otomobiller gerekmektedir.
12
SAVURMA Araç viraja girmeye yakınken önce virajın aksi tarafına doğru yönlendirilir yani kontra verilir. Daha sonra oluşan sekme etkisi ( ağırlık transferi )ile birlikte araç viraj yönüne çevrilir.Bu şekilde arkadan kaymaya başlayan araç gaz ve kontra ile kontrol edilir.
13
DEBRİYAJ TOKATLAMAK Aracın güçten düştüğü durumlarda gerekli gücü alabilmek için deviri yükseltip debriyajı bir anda bırakma suretiyle patinaj sağlamak için kullanılır.Bir drift tekniğinde çok diğer tekniklere yardımcı olacak bir kullanıcı bilgisidir.
14
LİMİT FREN Bu teknikde viraja girmeden önce dreksiyon viraj içine yönelmiş haldeyken frene basılır ve araç viraj içinde arkadan kayana kadar ayak frende kalır.Kayma hareketi başladıktan sonra gaz ve direksiyon ile araç kontrol edilir.Gereğinden fazla hızlı girilen virajlarda araç önden kayacaktır,bu yüzden viraja girerken hızı ayarlamak çok önemlidir
16
YARIŞLARDA PUANLAMA Normal otomobil yarışlarındaki gibi çizgiyi önde bitirmek sporcunun yarışı kazandığı anlamına gelmemektedir.
17
Bu yarışlarda puanlama her araca bağlanan DRİFTBOX denilen bir cihazla ölçülmektedir.
19
Puanlamayı, drift anında otomobilin yolla yaptığı açıyı, hızını, drift anında ortaya çıkan kuvvetini hesaplıyor ve tüm bunların ortalamasını alarak ortaya bir skor çıkarıyor
20
DRİFT KİNG
21
İLGİNİZE TEŞEKKÜRLER… SORULARINIZ…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.